Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja kotiäideistä sanotaan, ettei ne ole laiskoja!

Vierailija
03.07.2006 |

Ne herääkin vasta klo 10.00 ja aamupala on syöty joskus 11.00 tienoila! ja yksi sanoo heräävänsä silloin kun haluaa!

Ja nämä ihmiset valittaa ja valittaa, en ymmärrä ollenkaan! Jos eiät ole tyytyväisiä elämäänsä ei se ainakaan kotiäidin työstä johdu, vaan vika on heidän omassa päässään.

Ei tietenkään kaikki ole tällaisia laskoja, mutta sanoisin, että niitä mahtuu joukkoon aika paljon!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Aamuvirkku

Vierailija
2/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyihän sieltä lause " ei kaikki ole..." Muuten oisit saanut lättyyn, kun tavataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän rakastan kotiäitiyttä ja nautin siitä, että mulla on mahdollisuus olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
4/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäikäiset lapset sulla on, kun voit herätä silloin, kun siltä tuntuu? vai onko lapsesi perheen unikekoja, jotka heräävät viimeisinä?

Vierailija
5/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte sanoa, että teette kovasti töitä?

Jos työssäkäyvä menee töihin kello yhdeksitoista ja tulee kotiin kello neljä ja siellä aloittaa kotityöt, joita sitten tekee loppuajan, hän on ei todellakaan tee töitä rankasti!

Vierailija
6/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v 10kk, 2v 6kk ja 6kk. Lapsetkin tykkää nukkua aamulla pitkään.

Tai mä nukun ja muksut köllöttelee viekussa ja katsoo vaikka piirettyjä :)

No lomallahan me nyttenkin ollaan ja muksut vielä nukkuu (asuntoautossa), meni eilen myöhään ja lapset valvoivat pitkään.

Vierailija
7/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan joo... meillä on ipanat jo n. 19.30 yöunilla, joten aamuherätykset on 6-6.30. Mut sopii meille :), olen tehokkaimmillani aamulla ja onhan päivällä ja illalla enemmän " vapaata leikkiaikaa" , kun aamulla tulee jo tehtyä kotihommat.

Vierailija
8/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 7 kömpivät ylös ja tarvitsevat äidin tai isin puuron keittoon. Mutta itselleni tämä seitsemän on huomattavasti miellyttävämpi kuin se kello kuusi, olin siis kotiäitinä paljon laiskempi tekemisteni suhteen, koska tuntui puoli aamua menevän siinä, että yritti saada itsensä virkeäksi. Mutta vaikka en kotitöitä tehnytkään tehovauhtia aamuisin kotiäitinä ollessani, enpä olisi kyllä laiskana itseäni osannut pitää, koska kaikkia aamutoimia ja ulkoiluun lähtöjä ja muita sitten tein, vaikken viitsinytkään esim. siivota aamupäivisin useinkaan.

Vierailija
9/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään kyllä ihan koska sattuu, joskus yheltätoista joskus kahdeksalta. Ei ole yhtäkään päivää lapsen syntymän jälkeen ollut, että voisin sanoa laiskotelleeni koko päivän, tai edes osaa siitä!! Kaikki päivät on kulunut tehdessä jos jotakin kotijuttuja, lapsen hoidossa ja leikkimisessä ja yhtäkkiä onkin jo ilta...

Voisinpa sanoa, että laiskoja päiviä oli PAALJON enemmän silloin, kun kävin töissä! Töissä saattoi vaan velttoilla ja kotiin päästyä vaan röhnätä sohvalla koko illan tekemättä mitään. Nyt ei onnistuisi mitenkään!

Te jotka olette töissä, ettekä lasten kanssa kotona ette oikeasti tiedä millaista se on. Helposti kotona olosta voi näköjään saada täysin vääränlaisen kuvan...

Vierailija
10/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereilläolotunteja on kuitenkin suht saman verran. Toiset nyt vaan on aamu- tai iltavirkkuja. Mitä niin pyhää on seitsemältä nousemisessa?

Meillä oli hoitovapaan ajan rytmi sellainen, että lapsi nukkui suunniilleen 23-11. Ja voi hemmetti, kuinka siitä nähtiinkään vaivaa!

Vierailija
11/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 8.30, koska lapset heräsivät silloin. Herään yleensä samaan aikaan kuin lapset. Joskus seitsemältä, joskun kymmeneltä. Syötiin puuro, ulkona oltiin noin kello 9.15. Leikkasin nurmikon. Sen jälkeen tulin sisään ja aloin laittaa ruokaa. Lapset tuli äsken sisään ja nyt odotellaan, että ruoka valmistuu. Jälkkäriksi teen pannukakkua.

Ja sen jälkeen aion vaan olla koko loppupäivän! IHANAAAAAAA!

Vierailija
12/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hereilläolotunteja on kuitenkin suht saman verran. Toiset nyt vaan on aamu- tai iltavirkkuja. Mitä niin pyhää on seitsemältä nousemisessa?

Meillä oli hoitovapaan ajan rytmi sellainen, että lapsi nukkui suunniilleen 23-11. Ja voi hemmetti, kuinka siitä nähtiinkään vaivaa!

Työssäkäyvätkin menevät nukkumaan tosi myöhään, varmaan samoilla ajoilla, mutta me ei nukuta yhteentoista! Ja mulla odottaa ne samat työt kotona, en todellakaan rojahda sohvaan ja lekottele koko illan!

Ei minua muuten tämä juttu häiritsisi, mutta kun tässä taannoin kotiäidit oikein kilvan kehui kuinka rankaa on! Minusta tuo ei oikein rankalta kuulosta! En mä sano sitäkään, että työssäkäynti aina rankaaa on, mutta kotiäidit vois sen rankkuuden unohtaa!

Vierailija
13/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva huutaa klo 23-05, joten saanen nukkua siinä aamulla?

Vierailija
14/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me ollaan mielellään yhdessä laiskoja :o) Välillä siivotaan ja touhutaan, tehdään pyöräretkiä ja istuskellaan hiekkakasassa. Vietetään ihanaa rentoa kesälomaa kun syksyllä alkaa taas kauhea rumba aamu kuuden herätyksillä (yök!). Kotiäidit nauttikaa elämästä, älkää välittäkö ap:n kateellisista kommenteista.

Vierailija
15/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eihän lapsellinen työssäkäyvä voi röhnätä sohvalla koko iltaa, ihan samalla tavalla on ne lapset hänellä kuin kotiäidilläkin siinä hyörimässä! Ja valitettavasti kaikkien palkkatyöt eivät myöskään mahdollista velttoilua päivän aikana...

Olen itse siis työssäkäyvä äiti, mutta parhaillaan pitkällä (2,5 kk) kesälomalla lasteni kanssa. Ja kyllä minusta tämä on helpompaa kuin töissäkäynti, koska ei ole aikataulukiire, saa välillä vain olla omissa ajatuksissaan (esim. lasten ulkoiluja vahtiessa), voi vapaammin päättää, milloin tekee kotitöitä, tulee ulkoiltua pitkään jne. Mutta ei tämä toki mitään laiskottelua ole! Ja päivät alkavatkin klo 7, joten ei tämä myöskään kesälomaa perinteisessä mielessä muistuta (ei ole pitkään nukkumista jne.)

Vierailija
16/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään 9, mutta nukkumaan mennään reilusti yli puolenyön. Tiedän monta työssäkäyvää perhettä, joiden koti on kuin sikolätti. JOten kotihommat kyllä jää työpäivän jälkeen. Meillä on aina siistiä, saatan yölläkin ripustella pyykkiä ja muutenkin laittaa kotia järjestykseen aamua varten. Tosin, en väitä ettteikö tämä kotiäitinä olo olisi helpompaa, kuin niillä jotka käyvät FYYSISESSÄ työssä. Henkisesti monelle rankkaa, koska usein sosiaaliset suhteet on vähissä, eikä voi jutella työkavereitten kanssa kun niitä ei tässä työssä ole.

Vierailija
17/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä herätäänkin kuudelta joka aamu ;)

Vierailija
18/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun yhtä pitkät yöunet kävin sitten töissä tai olin kotiäitinä. Kyllä varmaan on rankkaa univelkaisena käydä töissä.

Minusta kotiäitinä todellakin oli rankkaa, riippumatta siitä heräämisajasta. Vähemmän rankalta tuntuu tämä töissäkäynti kun elämässä on jotain vaihteluakin, eikä 24/7 sitä yhtä ja samaa.

Vierailija
19/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja me ollaan mielellään yhdessä laiskoja :o) Välillä siivotaan ja touhutaan, tehdään pyöräretkiä ja istuskellaan hiekkakasassa. Vietetään ihanaa rentoa kesälomaa kun syksyllä alkaa taas kauhea rumba aamu kuuden herätyksillä (yök!). Kotiäidit nauttikaa elämästä, älkää välittäkö ap:n kateellisista kommenteista.

Vaan sitä että kotiäidin työtä sanotaan rankaksi ja valitetaan päälle! Jokainen saa laiskotella niin kuin haluaa, mutta laiskottelua on turha sanoa rankaksi, kun se ei oikeasti sitä ole. On tietty sellaisia, jotka tekevät todella rankasti töitä, mutta suurin osa on sellaisia, jotka tekevät helpomman kautta työt ja valittavat silti rankkuuttaan!

Vierailija
20/32 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen yhtätoista. Se on tasan, vain ja ainoastaan omaa tyhmyyttä, jos et saa asioita järjestettyä niin, että nukut riittävästi. (Tämä olettaen, että sinulla on terveet/normaalit lapset) Ihan yhtä paljon minä nukun nyt, kuin silloin kotiäitiaikoina, kun heräsin klo 11, vaikka nyt onkin herätys kello 6. Viimeisen vuoden olen ollut jopa yksinhuoltaja, joten kaikki kotityöt ja lapsenhoito on minun vastuullani. Ehkä siis kannattaisi miettiä niitä käytäntöjään, eikä syyttää muita laiskoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän