Pääset hotelliaamiaiselle. Saat ottaa viittä asiaa. Mitä ne ovat?
Kommentit (1219)
Mimosa, croissant, pehmeäksi keitetty muna, mansikoita, mustaa kahvia.
Tai jos olisi eksoottisemmassa paikassa, esim miso-keitto, vihreä tee, kuppi riisiä, jotain levää, munavanukas :D
Munakokkeli, pekoni, appelsiinimehu, leipä, margariini
Kahvi, appelsinimehu, pekoni, nakit, munakokkeli (ketsuppi ja vesi).
Kotona ehtii sitten taas syödä leipää, puuroa, hedelmiä ym.
Kahvia, maustamatonta jogurttia, mysliä, hedelmäsalaattia, pähkinäsekoitusta.
Puuro, jogurtti, hedelmiä, mehua, kahvi.
Laten, lämpimät kasvikset, ison sämpylän, juustoa, graavilohta.
Yleensä otan aina ainakin tuoremehua.
Muut asiat: kahvia tai teetä, riippuu kumpi maistuu.
Jos on kuohuviiniä, eikä tarvitse autoilla, niin otan.
Jos on haudutettua puuroa, niin otan.
Jos pekoni on paistettu tosi rapeaksi, niin otan.
Jos vihannekset näyttävät tuoreilta, niin otan.
Jos on maustamatonta jogurttia ja marjoja niin otan (joukkoon hunajaa, jos on).
Jos ei ole mitään yllämainittua, otan varmaan sitä leipää mitä on, siihen levitettä ja joko juustoa tai vihanneksia, kummat näyttää paremmilta, ja paistetun tai keitetyn munan.
Eri maissa on vähän erilaiset antimet, ja hotellistakin tietysti riippuu. Riikalaisessa Wellton-hotellissa parasta oli pitkään hautunut puuro ja hillot sekä skumppa. Brasiliassa söin pelkkiä hedelmiä, niitä kun oli vaikka minkälaisia. Jukatanilaisessa hotellissa tortillamunakkaat olivat taivaallisia. Harvassa hotellissa osataan paistaa pekonit sellaisiksi kuin itse niistä pidän, eli tosi rapeiksi, mutta yhdessä kyproslaisessa sellaisia löytyi.
Kir royalin, cafe latten, katkaraputäytteisen patongin, vadelmaleivonnaisen ja juustolautasen.
No yleensä en ota kovin montaa, mutta vaihdellen otan mitä sattuu. Jos olen useamman päivän, syön hyvin erilaisen aamiaisen.
Jos otan puuroa, otan sen sekaan marjoja ja kupillisen kahvia ja varmaan hedelmän. En enää otakaan viidettä. Kahvin juon mustana, joten sen sekaan ei tule mitään.
Päivänä 2 otan munia, pekonia, sämpylän, salaattia ja taas sitä kahvia.
Päivänä 3 otan sämpylän, kalkkunaa, salaattia, kahvia ja hedelmän.
Vierailija kirjoitti:
Munakokkelia, kahvia, appelsiinituoremehua, croissantteja ja brie-juustoa
Me voitais syödä aamiainen yhdessä, ottaisin vielä fetajuustoa. Paratiisini on Kreikan Santorinissa jossa aamiaisella oli 3 lajia fetaa.
Kanamunaa jossain muodossa, appelsiiniä, mehua, croisantti ja kaakao
Karjalanpiirakka, salaattia tai kurkkua ja juustoa piirakan päälle, meloni/appelsiini tms. tuoretta hedelmää, tuoremehu.
Tuoremehu, kaakao, croissant, munavoi, karjalanpiirakka
Kuohuviini, puristettu appelsiinimehu, suklaavoitaikinaleivonnainen, munakas, maustamaton jugurtti (mieluiten 6-10 % rasvaa)
Kahvia, munakasta, croissantti, hilloa, marjoja
Latte, porkkanamehu, pekonia, munakokkelia, viineri.
Latte, jukurtti, croisantti, leipää juusto/kasvispäällysteellä ja vastapuristettua appelsiinimehua. Tykkään kyllä myös kokeilla myös nimenomaan juuri tuolle maalle tyypillisiä aamiaisherkkuja. Paras syömäni aamiainen oli Marokossa ja singaporelaisilla oli taas tapana syödä nuudeleita aamulla mikä oli kyllä hieman liian raskasta minulle. Olen kasvissyöjä, joten se rajaa tosin jonkin verran tuotteista pois, usein tykkään käydä myös tutustumassa paikallisten kahviloiden aamiaistarjontaan hotelliaamiaisen sijaan.
Maustamatonta jogurttia, hedelmiä, löysäksi keitettyjä kananmunia, tuoretta rapeakuorista leipää juustolla ja tuoremehua.
Läskipyöryköitä, talipalloja, kirnuvoita, laardikiusausta, juomaksi terveellistä öljyä.
Kyä jaksaa!
Mikä tuo karjalanpiirakka nyt oikein on kun se on joka toisessa vastauksessa? Mä haluan ainakin jotain parempaa hotelliaamiaisella kuin joku einespakastepiirakka. Jos on itse ikinä tehnyt karjalanpiirakoita, tietää tasan tarkkaan ettei millään hotellin aamiaiskokilla ole sellaiseen aikaa. Se on ihan hirveä työmaa ja tässä olisi kyse sadoista ellei tuhansista piirakoista, eli tukusta ne tulee pakasteena.