Miten voisi ohimennen kertoa olevansa mensan jäsen?
Monesti turhauttaa väitellä itseään tyhmempien kanssa, eli miten voisi ilmaista olevansa +130 IQ?
Kommentit (48)
Miten kuvittelit että me tyhmät täällä osattais vastata noin vaikeaan kysymykseen?
"Ensi viikolla voitaisiin käydä vaikka lenkillä tai kahvilla joku päivä, jos vaan ehtii. Niin joo, olen muuten Mensan jäsen. Minkähänlaista säätä se lupailee ensi viikolle? Jos on kauhean kylmä niin ei viitsi ehkä ainakaan lenkille... ÄO:ni on 130, mutta juu, palataas astialle sitten ensi viikolla. Ensi viikkoon!"
Leikkaa ohuesta pahvista (esim vanha postikortti) luottokortin kokoinen pala. Jos pahvissa on kuvioita tai tekstejä, liimaa siihen valkoinen paperi tai maalaa se kokonaan valkoiseksi esim. valkolakalla tai valkoisella lateksilla (K-Raudasta). Kirjoita pahviin seuraavat tiedot mustalla tussilla (Edding):
Mensan jäsen
Oma nimi (sinun nimesi, eli älä kirjoita siihen "Oma nimi" vaan kirjoitat vain oman nimesi)
Älykkyysosamäärä: (ja tähän perään älykkyysosamääräsi)
Kirjoita kaikki tarpeeksi isolla, jotta Mensan jäsenyytesi ja ÄO on helppo lukea parinkin metrin päästä. Tee rei'ittimellä reikä pahvin yläreunaan - kuitenkin niin, että reiän ympärille jää joka puolelle pahvia vähintään n. 4 mm. Laita hakaneulan terävä pää reiästä läpi ja kiinnitä pahviläpyskä paidan rintamukseesi (niin, että teksti osoittaa sinusta pois päin). Kas näin, enää sinun ei tarvitse pelätä turhanpäiväisi väittelyjä tyhmien ihmisten kanssa!
Kävin itse kerran lounaalla uuden tuttavuuden kanssa. Keskustelu meni jotakuinkin näin:
"Nää kaikki näyttää hyvältä, mitä aiot tilat-?"
"MÄ OON MENSAN JÄSEN JA KÄYN NIIDEN TAPAAMISISSA. JOKA VUOSI. TEIN TESTIN JA OON MENSAN JÄSEN. KÄYN NIIDEN TAPAHTUMISSA MUIDEN MENSALAISTEN KANSSA"
Eräs mensalainen insinööri ei ymmärtänyt edes erästä peruslaskua. Keskusteluntaso oli luokkaa "v*ttu oletko tosissasi." silloin kun ei oikein osannut keskustella.
Tyhmimmästä päästä ihmisiä keitä olen tavannut enemmän kuin 1 kerran.
Laitat Facebookiin: Harmittaa niin paljon, kun en ehdi harrastaa mitään kun Mensan jäsenyyeen liittyvät asiat vielät kaiken aikani 😭
Nimenomaan älymystöön kuuluvana intellektuellina, en haluaisi kertoa kuuluvani mensaan. AP
Älykäs ymmärtäisi olla mainitsematta. Mutta toisaalta kukaan tuntemani Mensa jäsen ei omaa sosiaalista älykkyyttä oikeastaan ollenkaan ja luulevat ihmisten olevan jotenkin kateellisia heille tuosta jäsenyydestä. Ovat kuitenkin nolon kömpelöitä kaikenlaisessa sosiaalisessa kanssakäymisessä eivätkö osaa lukea tilannetta ja osoittaa tilannetajua. Eivät ymmärrä, että älykkyyttä voi olla monenlaista.
Muistathan sen, että äly ja viisaus eivät korreloi toisiaan. Itse olen mieluummin viisas kuin älykäs ja siitä on ollut suuri hyöty elämässä. En ole kyllä tehnyt koskaan mitään mensan testejä, koska miksi tekisin, en löydä syytä.
Olen, enkä kelleen sanonut. Vaikuttaisi naurettavalta
Teet niinkuin se mies, joka halusi vihjailla naiselle kiinnostuksestaan: käyt alasti makuulle kohteen kulkureitille gerbera /C:ssäsi.
Sain testissä tuloksen 170,,ja kukaan ei edes usko. Paljonko se raja oli
Äly paistaa kyllä läpi, jos sitä on. Samoin sen puute.
Pidän vähän tyhmänä oman (oletetun tai kuvitellun) älykkyytensä mainostamista.
Pidän tyhmänä myös Mensan jäsenyyden mainostamista.
Unohdin mainita, että pidän myös vähän tyhmänä Mensaan kuulumista.
Jos se älykkyys näkyy vain Mensan testissä onko sillä juuri mitään arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Sain testissä tuloksen 170,,ja kukaan ei edes usko. Paljonko se raja oli
130, kun keskihajonta on 15.
Eli väestön mediaani + (2 x keskihajonta)
Mensan jäsenyys =/= älykkyys
Tunnen yhden Mensan jäsenen, joka on looginen ja osaa matematiikkaa, mutta yleissivistyksessä, keskustelutaidoissa ja politiikantietämyksellään hän jää muiden jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita, että pidän myös vähän tyhmänä Mensaan kuulumista.
Mä en, koska sieltä voi löytää mieluisaa juttuseuraa. Pidän kuitenkin jäsenyytensä MAINOSTAMISTA vähän nolona. Kuin uhoais kuuluvansa Suomen Sisuun. Ne on kyllä toisessa päässä Gaussin käyrää 😂
Kuulutko johonkin järjestöön? Minä olen Mensan jäsen.