Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi ohimennen kertoa olevansa mensan jäsen?

Vierailija
26.04.2020 |

Monesti turhauttaa väitellä itseään tyhmempien kanssa, eli miten voisi ilmaista olevansa +130 IQ?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko johonkin järjestöön? Minä olen Mensan jäsen.

Vierailija
22/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvittelit että me tyhmät täällä osattais vastata noin vaikeaan kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensi viikolla voitaisiin käydä vaikka lenkillä tai kahvilla joku päivä, jos vaan ehtii. Niin joo, olen muuten Mensan jäsen. Minkähänlaista säätä se lupailee ensi viikolle? Jos on kauhean kylmä niin ei viitsi ehkä ainakaan lenkille... ÄO:ni on 130, mutta juu, palataas astialle sitten ensi viikolla. Ensi viikkoon!"

Vierailija
24/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa ohuesta pahvista (esim vanha postikortti) luottokortin kokoinen pala. Jos pahvissa on kuvioita tai tekstejä, liimaa siihen valkoinen paperi tai maalaa se kokonaan valkoiseksi esim. valkolakalla tai valkoisella lateksilla (K-Raudasta). Kirjoita pahviin seuraavat tiedot mustalla tussilla (Edding):

Mensan jäsen

Oma nimi (sinun nimesi, eli älä kirjoita siihen "Oma nimi" vaan kirjoitat vain oman nimesi)

Älykkyysosamäärä: (ja tähän perään älykkyysosamääräsi)

Kirjoita kaikki tarpeeksi isolla, jotta Mensan jäsenyytesi ja ÄO on helppo lukea parinkin metrin päästä. Tee rei'ittimellä reikä pahvin yläreunaan - kuitenkin niin, että reiän ympärille jää joka puolelle pahvia vähintään n. 4 mm. Laita hakaneulan terävä pää reiästä läpi ja kiinnitä pahviläpyskä paidan rintamukseesi (niin, että teksti osoittaa sinusta pois päin). Kas näin, enää sinun ei tarvitse pelätä turhanpäiväisi väittelyjä tyhmien ihmisten kanssa!

Vierailija
25/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse kerran lounaalla uuden tuttavuuden kanssa. Keskustelu meni jotakuinkin näin:

"Nää kaikki näyttää hyvältä, mitä aiot tilat-?"

"MÄ OON MENSAN JÄSEN JA KÄYN NIIDEN TAPAAMISISSA. JOKA VUOSI. TEIN TESTIN JA OON MENSAN JÄSEN. KÄYN NIIDEN TAPAHTUMISSA MUIDEN MENSALAISTEN KANSSA"

Vierailija
26/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mensalainen insinööri ei ymmärtänyt edes erästä peruslaskua. Keskusteluntaso oli luokkaa "v*ttu oletko tosissasi." silloin kun ei oikein osannut keskustella. 

Tyhmimmästä päästä ihmisiä keitä olen tavannut enemmän kuin 1 kerran.

Vierailija
27/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat Facebookiin: Harmittaa niin paljon, kun en ehdi harrastaa mitään kun Mensan jäsenyyeen liittyvät asiat vielät kaiken aikani 😭

Vierailija
28/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan älymystöön kuuluvana intellektuellina, en haluaisi kertoa kuuluvani mensaan. AP

Vierailija
29/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ymmärtäisi olla mainitsematta. Mutta toisaalta kukaan tuntemani Mensa jäsen ei omaa sosiaalista älykkyyttä oikeastaan ollenkaan ja luulevat ihmisten olevan jotenkin kateellisia heille tuosta jäsenyydestä. Ovat kuitenkin nolon kömpelöitä kaikenlaisessa sosiaalisessa kanssakäymisessä eivätkö osaa lukea tilannetta ja osoittaa tilannetajua. Eivät ymmärrä, että älykkyyttä voi olla monenlaista.

Vierailija
30/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan sen, että äly ja viisaus eivät korreloi toisiaan. Itse olen mieluummin viisas kuin älykäs ja siitä on ollut suuri hyöty elämässä. En ole kyllä tehnyt koskaan mitään mensan testejä, koska miksi tekisin, en löydä syytä.

Vierailija
31/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, enkä kelleen sanonut. Vaikuttaisi naurettavalta

Vierailija
32/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin se mies, joka halusi vihjailla naiselle kiinnostuksestaan: käyt alasti makuulle kohteen kulkureitille gerbera /C:ssäsi.

Vierailija
33/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain testissä tuloksen 170,,ja kukaan ei edes usko. Paljonko se raja oli

Vierailija
34/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly paistaa kyllä läpi, jos sitä on. Samoin sen puute.

Vierailija
35/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vähän tyhmänä oman (oletetun tai kuvitellun) älykkyytensä mainostamista.

Pidän tyhmänä myös Mensan jäsenyyden mainostamista.

Vierailija
36/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että pidän myös vähän tyhmänä Mensaan kuulumista.

Vierailija
37/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se älykkyys näkyy vain Mensan testissä onko sillä juuri mitään arvoa?

Vierailija
38/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain testissä tuloksen 170,,ja kukaan ei edes usko. Paljonko se raja oli

130, kun keskihajonta on 15.

Eli väestön mediaani + (2 x keskihajonta)

Vierailija
39/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsenyys =/= älykkyys

Tunnen yhden Mensan jäsenen, joka on looginen ja osaa matematiikkaa, mutta yleissivistyksessä, keskustelutaidoissa ja politiikantietämyksellään hän jää muiden jalkoihin.

Vierailija
40/48 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita, että pidän myös vähän tyhmänä Mensaan kuulumista.

Mä en, koska sieltä voi löytää mieluisaa juttuseuraa. Pidän kuitenkin jäsenyytensä MAINOSTAMISTA vähän nolona. Kuin uhoais kuuluvansa Suomen Sisuun. Ne on kyllä toisessa päässä Gaussin käyrää 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi