Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien hääpäivä

Vierailija
26.04.2020 |

Vanhemmillani oli hääpäivä, tasakymmeniä tuli täyteen. Soitin ja onnittelin heitä kun oli hääpäivä.
Viikon päästä äitini soitti ja oli hyvin kiukkuinen, kun en ollut paremmin huomioinut. Olivat saaneet lahjoja ystäviltä ja kukkia ja kortteja ja vaikka mitä.
On kuulemma kiusallista kertoa kaikille, ettei oma tytär muistanut mitenkään.
Olen itsekin naimisissa, mutta ei tullut mielenkään että hääpäivä olisi sellainen juhla, johon pitää hankkia lahja. Olen aina mieltänyt sen näiden kahden päiväksi ja he keskenään juhlivat jos juhlivat..
Jos on sellainen tapa, että vanhempien hääpäivänä pitää ostaa lahja, niin se perinne on mennyt ihan ohi.
Kertokaa mulle, kuinka pa$ka tytär olen, vai olenko?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpäivä on kahden ihmisen välinen asia ja kukin juhlii sen verran kuin tahtoo, mutta että odottaa muilta lahjoja ja muistamisia? Sellainen perinne on minulle ihan vieras. Just ja just muistan oman hääpäivän, en muista tarkkaa hääpäivää kenenkään muun liitosta. Sen toki tiedän, että milloin joillakin on tasavuosia (suunnilleen) mutta ihan päivälleen? En muista. 

Vierailija
2/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ole. Olisi omituista jos mieheni ja minun merkkivuosihääpäivääni juhlisivat jotkut muut kuin me itse. Häät meni jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on marttyyri. Älä turhaan syyllisty hänen puheistaan. Minä olen ollut naimisissa yli 30 vuotta ja meillä on kolme aikuista lasta. Joka kerta olemme juhlineet hääpäivää mieheni kanssa ihan vaan kahdestaan jossain kivassa paikassa. Emme ole odottaneet lapsilta mitään huomionosoituksia, saati lahjoja. He ovat onnitelleet, kun on nähty, tai laittaneet viestiä. Et ole huono tytär, päinvastoin, äitisi sen sijaan saa katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstään. Miksi hän on niin huomionkipeä, että ystävienkin pitää muistaa hääpäivänä?

Vierailija
4/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani eivät varmaan edes tiedä vanhempiensa hääpäivää, ei ole koskaan tullut puheeksi ainakaan minun kanssani. 

Vierailija
5/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, ettei suurin osa lapsista ( aikuisistakin) edes tiedä vanhempiensa hääpäivää. Suuri osa miehistäkin sen unohtaa.

Vierailija
6/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole muiden asia muistaa hääpäivää juhlivaa paria. Tosin silloin kun omat vanhempani juhlivat kultahäitään eli olivat olleet naimisissa 50 vuotta, niin me lapset perheinemme tarjosimme heille juhla-aterian ravintolassa.

Vierailija
7/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on erittäin lapsellinen, varmaan kitisee helposti muustakin vastaavasta. Ap olet hyvä tytär varmasti.

Vierailija
8/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi aikuista poikaa. Eivät todellakaan edes tiedä milloin meillä on hääpäivä. Viime kuussa oli isänsä syntymäpäivä. Laitoin pojille edellisenä päivä viestin, että huomenna on isän synttärit. Toinen muisti soittaa isälleen, toinen soitti päivän myöhässä. Eikä tästä kukaan mieltään pahoittanut. Mieheni arvasi, että olin poikia muistuttanut.

Vierailija
9/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan että muut toisivat lahjoja hääpäivänä. Korkeintaan aviopari lahjoo toisiaan jos sellainen on heillä tapana, tai juhlivat jollain kivalla tekemisellä. Jotkut vaan toivottavat hyvää hääpäivää ja osalta menee koko päivämäärä ihan ohi :)

Vierailija
10/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, joku epäili, että äitini on muissakin tilanteissa huomionhakuinen. Se on totta, on tarkkaa kuka pienissäkin juhlissa istuu missäkin pöydässä. Muistan serkun tytön synttäreillä ( täytti siis jotain 7 tms, eli hyvin epävirallinen tilaisuus) poukkoiltiin kuin hölmöt, kun oli äidillä tarkkaan mietitty kuka istuu sohvalla, kun oli monenikäisiä sukulaisia paikalla. Pojan ylioppilasjuhlissa oli merkityksellistä millainen pöytäliina oli ulkopöydissä, jnejne.

Silti tämä juttu hämmensi. On tosin ennenkin ollut itkua siitä, kuinka ei kehtaa töissä kertoa äitienpäivälahjasta, on niin huono äiti kun sai vaan tällaisen *kukan *korun *minkälien

Ap

Vierailija
11/11 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä ja äidillä oli viime viikolla 60 v hääpäivä. Muistettiin heitä kukilla ja vaatimattomalla lahjalla. Ovat sentään meidät alulle saattaneet. Tehtiinkö väärin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi