Miten rokotevastaiset suhtautuvat koronaan? Onko ok, että tauti leviää, koska suojaa ei ole?
Kommentit (7)
Eiköhän hopeavesi ja vetyperoksidi paranna.
Suhtautuvat samoin kuin muihinkin tarttuviin tauteihin.
Rokotevastaiset tietävät, että sairauksiin sairastutaan eivätkä nyt vaadi rokotteiden nopeaa aikaansaamista. Rokote kun ei välttämättä tehoa.
Villakangasmi kirjoitti:
Eiköhän hopeavesi ja vetyperoksidi paranna.
Varmistaisin kuitenkin asian valkaisuaineella.
En ole mitenkään yleisesti rokotevastainen! Rokote ohjelman mukaiset ovat vanhoja ja tunnettuja, niiden sivuoireet ovat tiedossa.
Minä en kuitenkaan ole niin hyvä ihminen, että haluan olla koeihminen tälle uudelle rokotteelle. Mieluummin sairastan todennäköisesti lievähkön koronan. Tai sitten vakavamman, en pelkää. Muiden sairastuminen ei ole minun vastuulla vaikka kuinka kypsästi joku vetäisikin mutkat suoriksi esittämällä manipuloiva väitteen että rokottautumaton on vastuussa kymmenien hengestä. Ei ole, eikä omatuntoa tule kolkuttamaan.
Manipulointi on muuten narsismia. Terve itsekkyys ei ole.
En ole sinänsä rokotevastainen, mutta en ole ottanut influenssarokotetta enkä sikapiikkiä, vaikka olen riskiryhmässä. Käyn töissä, mutta muuten kotona. Suhtaudun siten, että odotan rokotetta ja muiden ottavan sen, itse en ota. Itsekästä? Elämä on.
On ihan tervettä itsekkyyttä suhtautua epäillen uusiin rokotuksiin. Ymmärrän nämä vuosia käytössä olleet, mutten itsekään ottaisi rokotetta koronaan.
Niin, nyt ei voi oikein vapaamatkustaa.