HUHTISEN ' 05 VIIKKO 27
Kommentit (33)
eli jos sitten omavaltaisesti sovin tapaamis ajankohdaksi perjantai 14.7 aamupäivän? Laitakaahan ilmoittautumisia minulle jean1@luukku.com. Ja taas mielummin " turha" ilmoittautuminen kuin se, että jättää ilmoittautumatta. Nyt kaikki joukolla meiliä tulemaan =) Päivän voi vaihtaa vielä, jos joku haluaa.
Viime yö meni perseelleen 2-3 Anton HUUSI, annoin Panadolia, noita kulmahampaita tekee oikein urakalla, ei vaikutusta eihän se kyllä heti vaikuta. Lopulta otin viereen (ÄÄLIÖ MINÄ HÖLMÖ, potkin itseäni henkisesti) Antonin, siinä sitten nukuttiin, ihanaa oli, mutta toivottavasti tästä ei tule tapaa. Ihan ihmeellinenm hepuli raivari
Nyt on pakko mennä, Anton oli työntänyt potan pesukoneeseen (kyllä minä sitä pesen,mutta vissiin pitäisi vähän paremmin pestä ;))
Jotain hyvää tänään, ystäväni tulee laittamaan hiukseni =) On siis kampaaja ja leikkaa+värjää, josko siitä sitten piristyisi =)
Mareila+Anton
Mareila+Anton
Eipä ole tullut kirjoitettua moneen päivään, eikä edes luettua näitä. Päivät menee töissä ja illat Helkan nukkumaanmenon jälkeen on menneet pääasiassa pihalla riehuessa. Kasvimaalla jopa kasvaa jotain! Pitäis vielä ehtiä laittaa herneille tuet ja harventaa porkkanat ja lantut.
Galluppiin:
1.Onko hipuilla unilelua? Millainen?
Ei ole. Ollaan Helkalle tarjottu Nasua, se oli mukana myös päivähoidon alkaessa, mutta eipä siitäkään mikään kovin rakas ole tullut. Helka ei edelleenkään piittaa pehmoleluista. Hassua sinänsä, kun mulla ja mun siskolla oli tosi tärkeät ne unilelut, ei tullut mieleenkään, että lapsi ei sellasta tarviskaan.
2.Mitä teette ulkona hippujen kanssa?
Enää ei oikeastaan tarvi miettiä mitä tekis, kun tyttö pääsee itse joka paikkaan. Lempiharrastuksia on kiikkuminen ja kivien nakkeleminen veteen meidän rannassa. Viime viikolla käytiin uimassa yleisellä uimarannalla ja Helka tykkäs ihan pöljänä! Sitä ei ois saanu vedestä ollenkaan pois.
3.Mitä laitatte päikkäreille päälle näillä helteillä? MIssä hippu nukkuu päikkärit
Hoidossa nukuttavat yleensä vaunuihin, koska Helka on nukkunut niissä paremmin kuin unihuoneessa. Kotona päiväunet joko meidän sängyllä tai vaunuissa. Lounaan jälkeen tyttö on nykyään niin väsynyt, että ei paljon muuta tarvi tehdä kuin laittaa tutin suuhun ja hetkisen pötköttää vieressä.
Kaiken uhallakin hehkutan nyt vähän, kuinka hyvin meillä menee meidän entisten ongelma-asioiden kanssa: siis syömisen ja nukkumisen. Helka on alkanut yhtäkkiä syödä ihan hirmuisia määriä, pyytää lautanen kourassa lisää. Käsittämätöntä! Se on hoidossa unohtanut myös lusikkakammonsa, ja osaa jo aika hyvin syödä itsekin lusikalla. Puuroa ei muuten mene meilläkään. Hoidossa se kyllä syö aamupuuron, mutta kotona se on yhtä pelleilyä, enkä jaksa leikkiä sen homman kanssa. Sitä paitsi en minäkään tykkää puurosta.
Ja unet! Meidän pätkänukkuja on viime ajat nukkunut jopa 2-3 tunnin päiväunia PUTKEEN!! Pyörryn melkein ajatuksesta! Yötkin menee ihan hyvin, viiden aikoihin se edelleenkin ajautuu meidän viereen (ellei ole nukkunut siinä koko yötä...) Mutta joo, tuli siis viimein tämäkin päivä, jolloin voin sanoa, ettei unet ja syöminen ole meillä ongelma :) (nyt koputtelen pöytää rystyset kipeinä)
Kent, ihan kaamean kuuloinen lentomatka! Onneksi paluumatkaan on vielä aikaa, ehdit kasata hermosi :D
Minä suunnittelin vähän lähteväni Helkan kanssa junalla mummolaan nyt viikonloppuna, mutta ei se taidakaan onnistua, kun en saa maanantaita vapaaksi. Harmi kun on niin pitkä matka, että autolla se ei varmasti yhden vanhemman voimin onnistu.
Lähden hakeman lisää kahvia. Aika hiljasta on töissä... Kaikki kesälomilla.
Olipas tullut paljon luettavaa sitten viime kerran (joka oli tietysti eilen)! Kiva juttu. Täällä on äiti vähän väsynyt, sillä olimme eilen mieheni kanssa viettämässä seurustelun alun vuosipäivää ensin Lintsillä ja sitten Gunnareiden keikalla! Lintsillä oli hauskaa ja keikka hyvä mutta liian pitkä ja liian myöhäinen. Kotiin tultiin klo 01.30, ja herätys klo 6... en olisi mitenkään jaksanut nousta, mutta Laura oli sinnikäs ja paukutti mua herätyskellolla otsaan niin kauan, että sai äidin jalkeille! : )
Laura ei ollut meitä ikävöinyt, ei edes nukkumaan käydessään, nyyh.
Olin jo päättänyt, etten sano tällä kertaa Päiväunista mitään, mutta minkäs teet kun Mareilan gallup niitäkin sivuaa! Tässä vastauksia:
1) Lauralle on alusta asti yritetty lanseerata unileluksi pupua, mutta siitä ei ole tainnut tulla hänelle tärkeä. On se aina mukana reissuissa ym, mutta en tiedä vaikuttaako mihinkään.
2) Ulkona tehdään koira-rattaat-kävelyjä, kävellään lähimetsiköissä, poluilla ja kallioilla ja käydään joskus leikkipuistossa. Joskus mennään kävellen lähikauppaan, mutta se on vähän niin ja näin koska L ei yleensä kulje nätisti siihen suuntaan, johon äiti ja muut tienkäyttäjät toivoisivat. Pyöräilemässä käydään myös, ja siitä L on aivan täpinöissään - varsinkin pyöräilykypärästä! Jouduin jättämään Lauran kypärän eilen pyöräkellariin, jotta se ei olisi kotona näkösällä. L haluaisi nimittäin pitää sitä päässään vaikka aina!
3) Lauralla on nyt päikkäreillä päällään vain vaippa, ja nyt on muutamana päivänä nukkunut meidän pimennetyssä makkarissa omassa sängyssään. Eilen muuten nukkui hienosti yhteensä 2,5 tuntia, vaikka välillä heräilikin.
4) Yritämme tulla silloin ensi viikon perjantaina! Laitan sulle Mareila vielä meiliä erikseen.
Syömisestä oli ollut paljon puhetta. Laura syö edelleen ihan hyvin, mutta mäkin olen huomannut selvän vähenemisen annoskoossa. Laura saa lähes aina samat puurot aamuin illoin, ja vaikuttaa ihan tyytyväiseltä. Olen edelleen vähän mielikuvitukseton näissä ruoka-asioissa.
Piti vielä sanomani Vaakamomille, Kentille, Mareilalle, Lylelle ja muille jo useamman lapsen omaaville äideille, että musta on tosi hyvä, että täällä kuuluu myös teidän kokemuksen syvä rintaäänenne! Tulee vähän suhteellisuudentajua asioihin ja tajuaa, etteivät kaikki ne omat asiat ja murheet ole välttämättä niiiiin suuria kuin mitä ehtii yhden lapsen kanssa mietiskellä (sekavasti sanottu mutten nyt jaksa korjata paremmaksi)! Tämä tuli mieleen jo silloin (viime viikolla?) kun Vaakamom kerroit siitä saamastasi meilistä, joka koski yhden ja useamman lapsen äitien eroavaisuuksia! : )
Ei mutta nyt mun on pakko mennä vähän nukkumaan. Hauskat päivänjatkot!
t. Ompunäiti
Töissä ollaan. Oikein hiki pukkaa (eikä helteistä pelkästään), kun saa sosiaalialallakin miettiä tehokkuutta ja taloudellisuutta ja nipistellä resursseista. Huh!
Teidän tekstejä lukiessani mietin itsekseni, että samoine ongelminemme ja kehitysvaiheinemme, olemme kuitenkin niin upean erilaisia äitejä/taaperoita/perheitä. Niin erilaisia ratkaisuja meillä välillä on, ja silti vedetään yhtä köyttä eikä pahoiteta toistemme mieltä. Se on hieno homma!
Nyt vastailen galluppiin:
1.Onko hipuilla unilelua? Millainen? Pihla nukkuu harson kanssa yöllä ja päivällä, myös hoidossa. Harso annettiin tutin korvikkeeksi lutkutettavaksi ekan leikkauksen jälkeen. Ja toimii!
2.Mitä teette ulkona hippujen kanssa? Yleensä leikimme pihalla tai puistossa esikon kera. Ja tietenkin teemme metsäretkiä harvasen päivä, ihan koirankin onneksi. Jos Pihla sais valita, hän vain kävelisi päättömänä ees taas. Ja uiminen on kanssa kivaa.
3.Mitä laitatte päikkäreille päälle näillä helteillä? MIssä hippu nukkuu päikkärit? Pihla nukkuu kotona ja hoidossa sisällä. päällä on yleensä paita ja vaipat.
4. Kumpi päivä sopii paremmin pk-seudun hippu tapaamiseen tuleville 12.7 vai 14.7? Harmi, olen töissä...
Loma alkaa taas uudemman kerran reilun viikon päästä. Pieniä reissuja on tiedossa. Käymme Kolmårdenissa, Naantalissa, mökillä jne. Yhden viikon olen lasten kanssa keskenään ja ajattelin paeta kotoota. Onko muilla sama juttu, että kotona sitä ei osaa oikein lomailla, vaan rupeaa siivoamaan ja touhuamaan. Tai sitten stressaa puuttuvista sisustuselementeistä tai pesemättömistä ikkunoista. Ja lapset kinaavat samoista leluista. Menen ehkä mummolaan rentoutumaan...
Eilen olinkin koko päivän lasten kanssa kotona, kun viikareihin iski armoton räkistauti. Pihla nukahti lounaspöytään, mutta heräs silti taas tänään jo kuudelta. Ei vaan malttaisi nukkua aamusella.
Joo, kesäsateita odotellessa...
heips..
laitoin pitsapohjan kohoamaan, joten äkkiä pinoon ja sitten tekemään sitä..
Gallupiin, eli:
1.Onko hipuilla unilelua? Millainen? Meillä on ruskea nalle, jossa on nukkapinta... näyttää tosin aivan harmaalta, kun neiti sitä on yli vuoden sitä heitelly ja imeskelly..
2.Mitä teette ulkona hippujen kanssa? käydään rataskävelyllä, kiikutaan, lasketaan liukumäkeä ja mira konttailee pitkin ja poikin.. pyörät ja mopot olisi mielenkiintoisimpia tutkimuskohteita, jos äiti vain päästäisi tutkimaan.
3.Mitä laitatte päikkäreille päälle näillä helteillä? MIssä hippu nukkuu päikkärit? vaippa ja shortsit... muuten olisi pelkkä vaippa, mutta mira availee tarrat niistä ja huosuvaipat on mun mielestä vaikea laittaa konttaavalle.. omassa sängyssä nukkuu tai sitten rattaissa.
4. Kumpi päivä sopii paremmin pk-seudun hippu tapaamiseen tuleville 12.7 vai 14.7? Ihan sama, asun niin kaukana, etten pääse, harmi..
ihanaa kun on vähän viileämpi ilma, ei hiki virtaa jos vähän liikahtaa..
Juu siis Miia meni jo ekoille päikyille ja kamalan huudon säestämänä.
Tänä aamuna meillä herättiin jo " kukonlaulun aikaan" , joskus ennen 5..Ja minä tietty aamu-unisena ajattelin että ei voi olla totta, mutta niin vaan oli kömmittävä ylös laittaa aamupuuroa. No, sama juttu oli eilenkin aamuna, jospa joskus sais edes nukkua sit.
Tässä sit jonkin aikaa leikittiin ja sitten alkoi kaikki mennä päin mäntyä, mikään ei ollut tytölle hyvä, ei ollut sylissä hyvä ei lattialla ei mitenkään päin. Ja pahimman mokan tein kun vein Miian makkariin nukkumaan. Siitä nimittäin tuli hirveä huuto ja rimpuilu:( Hyvä ettei tyttö nukahtanut pystyyn, mutta piti vaan tapella vastaan..Tulee itellekin paha mieli, kun ei tiiä mitä pitäisi tehdä.
Jotain piti ihan kommentoidakin..
Kentillä oli ollut rankka matka..Onneksi kuitenkin selvisitte:)
Galluppiakin oli..
Miialla on unipupu, pieni vaalea ja pehmoinen..Se on ihan must kun ollaan nukkumaan menossa. Se on semmoinen käteen sopiva ja mytisteltävä:)
Ulkona ollaan eka rattaissa ja sit kun se alkaa kyllästyttää, niin Miia mielellään työntää itsekin rattaitaan, siinä kun voi nostaa sen jälkatuen sopivalle korkeudelle. Uimassa ei olla käyty, pitäisi varmaan katsoa mitä mieltä Miia ois vedestä..Vannassa ainakin tykkää loiskutella kovasti.
Päikkäreitä nukutaan meillä sisällä, makkarissa. Meillä kun ei oikein kunnollisia vaunuja ollut, niin ei oo voinu parvekkeellakaan nukuttaa. Ja nyt ei varmaan enää kopassa pysyisikään.
Nyt pitää mennä hoitamaa kotihmmia kun Miia nukkuu..Koko aamun roikkui kuin takiainen miussa, niin mitään ei voinut tehdä.
-Milenna ja Miia 27.4-
Olen näköjään ottanut tavaksi istahtaa aamukahvilla tietkoneen ääreen lueskelemaan teidän kuulumisianne. Tämä on sellainen hetki, että pojat leikkivät tosi kivasti keskenään, joten käytän sen äärimmäisen hyödyllisesti.
Lylen loma kuulostaa kivalta, me oltiin vuosi sitten Ruotisissa,tosin ei käyty Kolmårdenissa, mutta olen siellä joskus käynyt ja tosi kiva paikka. MInulla on sama, kun on loma niin kotona stressaa tekemättömät asiat, silloin kun mies on kotona, sama juttu, en jotekin osaa rentoutua. Toisaalta kun saa ne tehtyä, niin on hyvä miele
Kivaa Errj, että teillä sujuu unet ja syömiset, meillä ne sujuvat myös =) ja pävikkäreitä meidän ex-pätkä nukkuja on nukkunut jo jonkun aikaa hyvin =)
Ompunäidin tuulettumis ilta kuulosti kivalta =) Juu se on totta, että ei ihan niin paljoa kerkiä miettiä, kun noita lapsia on kaksi tai enemmän =)
Me lähdetään tänään miehen isän luo ja palaamme sunnuntaina, laittakaa ilmoittautumisia tapaamiseen, vastailen sitten sunnuntaina.
Tänään Anton nukkui puoli kahdeksaan, näin pitkään ei ole nukkunut sen jälkeen kun alkoi nukkua omassa sängyssä.
Minä täällä pohdin, että mitä teen, ensi viikonloppuna minut ja mies on kutsuttu ystävien luo grillaamaan ja istumaan iltaa, siellä ei ole muita kuin me ja lapset voisivat tulla mukaan hyvin, esikoinen varmaan mene kuitenkin minun vanhemmille (jotka asuvat siinä lähellä) ja Antonkin saa mennä, mutta nyt ongelma olen minä, en tahdo antaa Antonia hoitoon. Toisaalta tässä olisi hyvä sauma lopettaa myös aamuimetys, ääh en tiedä. No minä pohdin, jotenkin tuo kuopus on vielä niin vauva. Periaatteessa voidaan mennä minun vanhemmille yöksi myös.
On tämäkin ongelma, vetäydyn sitä pohtimaan ja siivota pitäisi ja pestä pyykkiä ja pakata, ratkaisen tämän dilemman menemällä puistoon lasten kanssa. Hauskaa viikonloppua kaikille!
Mareila+Anton
Täällä taas;) Koitan siis oikein todella pysyä jutuissa mukana.... Heti alkuun galluppiin vastaukset:
1. Meilläkin on Ainun ensipupu, tai oikeastaan kolme. Kaksi sinistä; Pertsa ja PAte sekä keltainen pieni Pipsa. Otso tarvitsee ne unikavereikseen ja onneksi isoja on kaksi että toinen joutaa olemaan hoidossa unikaverina.
2. Unet nukutaan sisällä, omassa sängyssä, päällä body tai pelkkä vaippa.
3. Ulkoillaan joko omalla pienellä pihalla, hiekkalaatikossa tai kävellään joku lenkki (siis minä kävelen ja Otso istuu " kiltisti" vaunuissa. Myös puistossa käydään väliin kiikkumassa.
4. Voi voi... vaikka matkaa Hkiin on vain 100km, tuskin koskaan pääsisin tapaamisiin.
Sitten kysyisin itse seuraavaa:
1. Syödäänkö teillä tuttia, kuinka paljon ja mitenkä vieroitus onnistui jos se on jo tehty?
Meillä vain ja ainoastaan mennessä ilta- ja päiväunille sekä autossa kun pitkiä matkoja reissataan. Suunnitelmissa olisi vierottaa tutista kesälomalla, joka JEEEEE alkaa ensi keskiviikkona. Siis loma, vieroitus ei ehkä heti.
2. Nukkuuko teidän hurmurit pinnasängyissä vai joko on " isojen" lasten sänky käytössä? Miten onnistui vaihto jne....?
Nämä kiinnostaa kun tälleen ensimmäisen kanssa näitä asioita joutuu pohtimaan....
Tämä tältä erää
Joosu ja Otso
Nyt taisi kyllä apteekki olla väärässä ja purkin teksti oikeassa.
D-vitamiinin saantisuosituksia on nostettu ja tällä hetkellä suositus on lapsille 10 mikrogrammaa vuorokaudessa, josta nimenomaan 7,5 mikrogrammaa olisi suotavaa saada lisänä ja sitten sen lopun ajatellaan tulevan vitaminoidun maidon, auringonvalon ym. vaikutuksesta.
Juuri tästä syystä noiden D-vitamiinitablettien pitoisuutta on nimenomaan nostettu 7,5 mikrogrammaan. Ja niissä tableteissä, joissa vitamiinia on vain 5 mikrogrammaa on antosuositus 1-2 tbl vuorokaudessa.
Tuskin mitään harmia on päässyt syntymään, koska nyt on kesä ja D-vitamiinia muodostuu ihollakin, mutta talven tullen kannattaisi kyllä antaa lapselle tabletti päivässä.
Tässä vielä yksi linkki saantisuositukseen:
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2124
Ja vielä ote tekstistä: Saantisuositus lapsille ja yli 60-vuotiaille: 10 mikrogrammaa / vrk ja 15 - 60-vuotiaille: 7,5 mikrogrammaa / vrk
Gallup:
1. ei ole unilelua. Olen yrittänyt jotain pupuja, rättejä ja nalleja tarjota, mutta ei mikään kelpaa. Äidin pitää viereisellä sängyllä maata, kunnes uni tulee.
2.Päiväunet nukutaan yleensä sisällä, sohvalla tai äidin vieressä vanhempien sängyllä. Jos nukahtaa kauppareissulla vaunuihin, niin saatetaan nukkua vaunuissa, jos äiti jaksaa puuhata pihalla jotain. Tällöin vaan Helvi tupopaa heräämään kesken unien ja pitää sitten sylitellä se takaisin uneen.
3. Ulkona mennään yleensä leikkipuiston liukumäkeen ja keinuihin. Uimassa ei olla käyty, pitäisikin kokeilla. On vaan niin vaikea ehtiä rannalle ennen klo 11-15 välistä " tappoaurinkoa" , että ei tule lähdettyä.
Gallup 2:
1.Tutti ei ole koskaan kelvannut (paitsi sairaalan tarkkailuosastiolla, jossa sokerivedellä saatiin tutti suuhun...)
2.Pinnasängyssä nukutaan, tosin sängystä on laita poistettu ja vedetty se äidin viereen - eli melkein perhepedissä :)
errj: saat kunnioitukseni, kun jaksat touhuta pihamaalla taaperon nukahdettua. Itsekin aina meinaan mennä, mutta en koskaan sitten jaksa... Siispä ovat kasvit kuolemaisillaan kuivuuteen. Ehkä huomenna Helvin kanssa tehdään päivällä jotain puutarhan parannustöitä =)
Nyt tulin vaan nopsaan ilmoittamaan, että tapaaminen olisi meillä kotona perjantaina 14.7 klo 10.00 alkaen. Täältä voidaan kävellä vaikka aidattuun leikkipuistoon tai olla meidän pihalla, ja sieltä siirtyä sisätiloihin syömään. Jos haluatte, voi meille aikaisemminkin tulla. Isommat lapset toivotetaan myös lämpimästi tervetulleeksi =) Laittakaa minulle ilmoittautumisia jean1@luukku.com.
Palaan huomenna kertomaan kuulumisia =)
Mareila+Anton
Tulin nopsaan avaamaan pinon, sitten pojille aamiasta ja pikkasen imurointia. Eräs ystäväni tulee tänään ja mennään poimimaan mansikoita, mielenkiinnolla odotan mitä siitä tulee, mietin, että pitäisikö ottaa Antonille kantoliina vai mitä?
Yö ja ilta menivät taas kivasti =) Tästä se lähtee =)
Nyt sitä tapaamista sopimaan, olisko arkipäivä parempi, meillä ainakin viikonloppuina aika paljon kaikkea. Eli ehdottelen ensi viikolla joku päivä? Tuleeko liian aikaisin?
Ja vielä Gallup loppuun, mitä muita aamiaisia/iltapaloja voisi antaa paitsi puuroa? Anton kun ei sitä syö sitten millään ja esikoinen taas on aina syönyt puuroa, joten ihan uusi tilanne tämä on. Mutta nyt kahville ja aamiaiselle, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille
Mareila+Anton
Palasimme juuri hetki sitten Tallinnan matkalta, oli tosi mukava reissu ja ilmatkin suosivat. Mutta mukava on kyllä kotiinkin tulla, kummasti sitä aina reissussa rähjääntyy:) Oskari oli viime yön ja tämän yön mummilassa, haemme hänet sitten aamulla kotiin. Kyllä jo onkin ollut vähän ikävä! Hyvin heillä on mennyt, äitini kertoi juuri että ovat saunoneet molempina iltoina kun Oskari tykkää ihan hirveästi saunomisesta. Siellä se istuu lauteilla ja on heittävinään löylyä ja sihisee ¿tshh¿ :) Meillä ei täällä kotona ole saunaa niin kylpiessä saunominen korvataan ¿heittämällä löylyä¿ viemäriin ja sihisemällä :D Hassu poika.
Mareilan galluppiin:
1) Oskarilla on unileluna sellainen sininen Ainu ensipupu jonka nimi on Pyynö ja se on sille hirmuisen rakas. Taisin joskus kertoakin Pyynön pesu-episodista...
2) Ulkona kävellään, leikitään autoilla hiekkalaatikolla, tehdään hiekkakakkuja, kävellään, töngitään maasta kaikkea kivaa ja sitten vähän kävellään lisää. Nyt mökillä ollessa on myös päässyt pulikoimaan.
3) Me siirrettiin vähän aikaa sitten Oskari nukkumaan sisälle kun vaunut/rattaat on niin pienet, että nukkui niissä huonosti. Toisekseen meidän parveke on kuin sauna päivisin, niin sinnehän tuo paistuisi. Hyvin on alkanut sisälläkin nukkumaan, vaikka ensin pelkäsin ettei siitä mitään tule.
4) Hipputapaamiseen ei mulla ole kommenttia kun asustellaan täällä kaukana niin ei päästä tulemaan... Mieli tekisi kyllä:)
Oskari on viime aikoina alkanut höpöttämään kovasti, nyt on tullut pari uutta sanaakin: tutti ja puu. Sitten sellaista yleistä pälpätystä on aika paljon...
Syöminen meillä sujuu hienosti ja Oskari syö isoja annoksia. Hampaiden tulon aikaan syöminen on vähän vaikeampaa, sillä on varmaan suu niin kipeä. Huomasin tuossa viikonloppuna että sillehän on puhjennut toinenkin poskihammas, ei ihme että silloin niin kovin kuumeili.
Huih, Kentillä ollutkin hurja matka! Pakko kyllä tunnustaa että vähän lukiessa naurattikin kun näin teidät mielessäni kirmaamassa ympäri lentokenttää:) No, onneksi kaikki sitten loppujen lopuksi meni hyvin ja varmasti se lomakin alkaa kivasti sujumaan.
No nyt alkaa tuo Nukku-Matti huutelemaan, eli taidan päättää raporttini tähän ja kellahtaa sänkyyn. Mukavia hellepäiviä kaikille hippusille!
Miiru ja Oskari