Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT heinäkuuhun**

03.07.2006 |

Meille nyt riittänee tällänen kuukauden pino, kun jäävät muutenkin niin olemattomiksi. Viime vkollakaan ollut pinoa ollenkaan. Hyi meitä.

Meillä menee paremmin, kun lääkkeet on mulle tepsiny ja olen osannut nauttia äitiydestä aivan eri tavalla =) Neiti on kova hymyilemään ja juttelemaan ja muutenkin ollut nyt helppo. Taitanee äidin hyvä olo heijastua häneenkin.

Eniten nyt jännittää, kun nti menee keskiviikkona ensimmäistä kertaa yökylään... Meillä kun on ne juhlat ;)

Koitetaas nyt olla pikkasen aktiivisempia tälläkin puolen, jos vaikka saataisiin uusia enskoja kehiin.

I ja K

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans yöt nykyään rauhattomampia kuin ennen. Mistä lie johtuu..Väsyttää ihan hyvästi.. Riku syö nykyään ainaki kolme kertaa yössä ja herää jo seitsemältä entisen yhdeksän sijaan,joten itellä jää nuo yöunet melko olemattomiksi. Varsinki ku ei aina heti saa unta syötön jälkeen. Eilen illallaki nukahdin hetkeksi kun olin Rikua nukuttamassa yöunille ja siitä ku heräsin,niin väsytti niin paljon, että oli ihan pahaolo. Kävin sitten pesemässä muutaman pullon yötä varten ja menin nukkumaan...Ja arvatkaa vaan sainko unta!?!?!? EN! Väsytti ihan sairaasti ja päätäki rupes särkemään,mutta uni ei tullu ei sitten millään. Yhteen asti pyörin sängyssä ennen ku nukahdin. Mä en oo raskausajan jälkeen valvonu kertaakaan noin myöhään. Toivottavasti tää tästä kohta helpottaa.

Riku on nukkunu nyt puoltoista tuntia ensimmäisiä päiväuniaan, en tiiä mikä tänään oli kun nukahti vasta kymmeneltä vaikka yleensä nyt kun aamut on aikaistunu, on nukahtanu jo yhdeksän aikoihin ensimmäisille unille. Tiedä sitten,onko liian kuuma vai mikä.

Meillä on nyt kohta kolme viikkoa maisteltu peruna-porkkanaa ja hyvin tuntuu maistuvan kun suu auki odottaa aina lisää. Välillä jopa tarttuu itse lusikkaan ja vetää sen oikein suuhun ja sitten maiskuttaa niinku ois suurtaki herkkua. En vaan ole vielä oikein uskaltanu hirveesti antaa,mutta koska mitään oireita ei ole ilmaantunu, niin kaipa sitä vois jo kohta alkaa antamaan sen verran ku vaan poikaan uppoaa. Pitäs varmaan kokeilla sitä peruna-porkkanavelliäki antaa yötä vasten,jos vaikka yöt siitä taas palautus entiseen.

Meillä pitäis kohta lähteä puistoon tapaamaan muutamaa äitiä ja vauvaa, mutta saapa nähdä miten ehditään kun kyllähän se nyt uni maistuu kun johonki ois meno. Vieraitaki ois tulossa tuossa päivällä ja kaupassa pitäis käydä. Kämppääki pitäs järjestellä kun vielä ei ole kaikki tavarat löytäny paikkaansa (mehän muutettiin siis tän kuun alussa isompaan asuntoon),mutta kun ei millään jaksais. Onneksi tosiaan on viikonloppu edessä,niin voi mieskin olla Rikun kans välillä, niin saan itse vaikka nukkua.

No nyt alkoi makkarista kuulua sen verran ääntä,että taitaa kulta siellä heräillä. Tästä nyt tuli tällänen valitusvirsi, vaikka ei ollu tarkotus.

Olipas siellä ihana hymypoika vastassa kun kävin Rikun hakemassa syliin. Iloinen ja nauravainen poika meillä onneksi on, vaikka yöt onki välillä vähän katkonaisia.Hirveesti juttelee ja vierastuskin on tainnu jo mennä ohi.

Mutta nyt täytyy antaa pojalle ruokaa, että päästään sinne uloskin.

Yritän taas tässä kirjoittaa kunhan on aikaa. Ja mesehän mulla on ylensä päivät auki ja käyn välillä kurkkimassa,jos joku on kirjoittanu,joten mulle saa kyllä kirjoitella!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ja toivotaan, että yöt alkavat sujua paremmin kaikilla, joilla ne nyt huonosti sujuvat.

Vierailija
42/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis 3kk neuvola. Täällä se on ihan tavallinen neuvola, ensi kerralla on sitten lääkärin tapaaminenkin. Rokotepiikissä kaikkein eniten taisi harmittaa se, että jouduttiin pitämään kiinni eikä saanut potkiskella rauhassa. Mitään oireita siitä ei tullut, illalla oli yhtä hymyä ja juttua koko poika. Rota-rokote oli tarkoitus myös eilen antaa, mutta terkka pudotti koko litkun maahan vahingossa. Niinpä sitten tänään annettiin se. Olikin melkoista vastusta sen rota-rokotteen kanssa, kun vasta kolmannesta apteekista sitä löytyi. Varastoissa eivät tunnu sitä vielä pitävän ainakaan täällä " pohjoisessa" . Vinkkinä vain teille, jotka sen kenties aiotte ottaa, että hankitte aineen hyvissä ajoin. En sitä älynnyt, kun eka annoksen (sen, joka siis putosi lattialle) sain heti läheisestä sivuapteekista. Sitä kävinkin hakemassa jo viikkoa ennen antamista, että varmasti sen saan... No, onneksi kaupunki hyvittää terkan pudottaman litkun, joten elokuun neuvolassa on valmiina aine odottamassa.

Meillä yöt ovat kyllä kans rikkonaisia. Matias heräilee 2-3 tunnin välein syömään. Toistaiseksi aamu on kuitenkin alkanut vasta 9-10 välillä, joten olen vielä suurin piirtein " järjissäni" . Päikkärit ovat jääneet itsellä väliin, kun päivällä tuntuu olevan aina niin paljon tekemistä. Illalla olenkin kyllä aivan raato, kun yritän saada Matiasta yöunille. Usein tuntuu käyvän klassisesti, että itse nukahtaa ennen vauvaa...

No, nyt Matias vaatii hoitoa, en ennätä tämän pitempään turinoida tällä erää...

Kissankello

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli supon voimalla kivasti=) Allu alkoi heilumaan vasta puoli viiden aikaan, siihen asti oli hiljaista ja silloinkin nukahti uudestaan saatuaan tutin. Syömään heräsi vasta puoli yhdeksän aikaan, ihan kiva että näinkin rauhallisesti meni! Saa nyt nähdä miten tästä eteenpäin taas.

Mistäspäin Pohjois- Pohjanmaata Kissankello on?

Nyt en turinoikaan enempää, täytyy poiketa vielä kaupassa. Tarkoitus oli ottaa itteä niskasta kiinni ja aloittaa laihis, mutta kun näin kesällä jäätelö maistuu*seli seli*

-Ankka-

Vierailija
44/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Asustelemme Oulussa. Kuvittelenko, vai muistanko väärin, että tekin asustelisitte jossain tällä seudulla? Siis, että oliko teilläkin synnärinä Oys?

Tuntuikin hassulta (kuitenkin ihan iso kaupunki tämäkin), että saa ravata monta apteekkia läpi, eikä missään muka ole sitä Rotarixia... No, Matias ainakin katseli vain silmät pyöreinä, kun äiti mennä viuhtoi tukka putkella välillä autoon ja välillä taas juosten kaupasta toiseen. Oli kiirus, kun tarkoitus oli ennättää neuvolaan ennen klo 13 antamaan se litku vielä suuhunkin asti.

Joo, eli sitten ne mitat. Olin vähän yläkanttiin arvioinut, sillä Matias oli 64,2 cm (meillä pituus on otettu aina millin tarkkuudella, mikä on vähän hassua) ja 6260 g. Pitkä ja hoikka poika. Hyvvin kuitenkin kasvaa, pituus +1 ja +2 käyrien välillä, paino -10 käyrällä. Terkka oli sitä mieltä, että tämä on Matiaksen kasvutapa, eli ei ole liian laiha. Kehui, että juuri on sopivasti vauvan pyöreyttä (kaksoisleuka ja pyöreät posket...)

Äh, taas Matiasta hoitamaan!

Kissankello

Vierailija
45/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen minäkin muka aikonut vähentää herkkuja ja aloittaa laihista ja kiinteyttämistä, mutta näin ihanilla säillä jäätelö vetää puoleensa kyllä niin kovasti. Ei ole vielä tahdonvoima riittänyt. :( Ehkä sitten huomenna...

Matias ei vielä ole osoittanut mitään mielenkiintoa kääntymistä kohtaan. Käsiään se tutkii kovasti nyrkkejä syöden. Esineisiin on alkanut tarttumaan, vaikka vielä se vaatii kovaa keskittymistä. Päätään kannattelee ihan tosi hyvin, käsistä nostaminen olisikin Matiaksen lempileikki. Selällään kelliessään vetää kädet valmiiksi koukkuun ja yrittää nostaa päätään (vähän saakin itse nostettua). Odottaa, että joku huomaisi tulla nostamaan kunnolla. Söpö. Masullaan katselee ihan mielellään lelujaan, peilikirja on yksi parhaista vetonauloista. Sen seurassa Matias jaksaisi olla vaikka kuinka kauan jutellen kuvalleen.

No, taisipa nyt tulla tärkeimmät... huomenna olisi ystävän häät, joten tietää aika rankkaa päivää. Vielä tuossa hirmuisessa helteessä! Ei käy kateeksi miesten mustat puvut!

Kissankello jälleen

Vierailija
46/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, muistat oikein=) Oulunsalossa asustellaan!

Saatiin nyt tänään vihdoin ne matkarattaat hommattua ja käytiin testaamassa. Hieman oli Allu ihmeissään kun äiti ei ollutkaan näkyvissä vaan selkäpuolelta välillä kurkisteli=) Kiva varmaan oli kuitenkin katsella maisemia kun iloisena naureskeli aina kun kurkkailin miten menee=)

Taas jatkamaan hommia, tiski odottaa...

Vierailija
47/77 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehtii tänneki kirjoitella! Hirveä hässäkkä taloprojektin kanssa...

Tervetuloa Kissankello meidänki puolesta! Meitä Oulusta tai lähikunnista olevia onki täällä jo neljä jos oikein laskin :) Me ollaan Kempeleestä!

Eetu täytti sit eilen jo 5 kuukautta. Meidän pieni se sit kasvaa niin nopeasti! Myös neuvola oli eilen ja taas Eetu sai piikin mut onneksi ei tullu mitään oireita. Painoa oli 8340g ja pituus 66cm. Pituus oli tipahtanu yläkäyriltä odotuspituuskäyrille tai jotain eli ei hätää...Pikkuhiljaa maistellaan pottua ja porkkana ois seuraavana listalla. Kuukauden päästä sit aletaan kunnolla syömään... Täällä kuumuus meinaa raastaa hermoja ja siitä johtuen huomenna käydään hakeen ilmastointilaite jos sit sais kaikki kunnolla nukuttua.

Täällä on kans yks joka epätoivoisesti yrittää olla syömättä herkkuja mut ku tuo helle saa jäätelön maistuun niiiiin hyvälle ;) Niin ja katkonaisia meinaa täälläki yöt olla... Ilmeisesti Eetullaki on niin kuuma että tarvii nestettä yölläki useammin tai mistäpä sen tietää ku ei nämä pikkuiset osaa vielä kertoa... Hieman Eetu osaa jo ryömiä ja sitä onki kiva päivät seurata :) Kovin hymyilevä ja hyväntuulinen poika täällä on vaikka vähän kuuma onki:)

Nyt valmistautuun nukkuun ku Eetuki jo tuolla tuhisee!

Marika & Eetu 5kk

Vierailija
48/77 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta muistin että tälläinenkin osasto oli olemassa ;) Hiukan sumussa vielä mennään.. Ihan uskomatonta miten hormonimyllerrys pistää ihmisen " pihalle" ..

Tuonne odotus-puolelle laitoin jotain synnytyskertomusta, jos jotain kiinnostaa..

Arjen opettelu on meillä sujunut hyvin. Poika syö vielä tuon 3 h:n välein, mutta toivotaan, että maanantaina punnituksessa ois paino noussut siihen malliin, että vähitellen saataisiin siirtyä omaan tahtiin ruokailuun. Toi jatkuva kellon kyttääminen ärsyttää jotenkin..

Nyt ei eppari anna periksi istua pidempään, mutta eiköhän sekin ala vähitellen parantua.

Jenni & Daniel 9 vrk

Vierailija
49/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset tervetulotoivotuksista. Mukavaa, että täällä on sitten meitä oululaisia tai lähikuntien äitejäkin matkassa! :)

Ankka: Olemme tainneet olla sitten osittain samaan aikaan Oysissa. Uteliaisuudesta kysäisen, millä osastolla olitte? Silloinhan Oysissa tuntui olevan jokseenkin ruuhkaa. Me jouduttiin osastolle 11, eli ei sinne varsinaiselle synnyttäneiden osastolle. Rauhatonta ja hankalaa oli ainakin siellä, meitä oli 3 äitiä samassa huoneessa. Lisäksi vauvanhoito oli hankalaa, kun ei osastoa oltu suunniteltu vauvoja varten. Kätilötkin moittivat hankalia olosuhteita. No, kotiuduttiinkin heti kolmen päivän jälkeen, vaikka varmaan siellä olisi voinut vähän pidempäänkin olla. Itse pyysin, että haluan kotiin heti, kun se on mahdollista.

Me olimme eilen siellä häissä. Hyvin sujui alkujärkytyksen (Matiaksen alkujärkytyksen) jälkeen. Matias alkoi huutamaan kuin syötävä, kun huomasi, että tulimme outoon ja uuteen paikkaan, jossa oli paljon outoja ihmisiä. Raukka jatkoi aina rauhoituttuaan huutoa, kun avasi silmät ja hoksasi, että yhä ollaan samassa oudossa paikassa. Minulla vain hiki valui, kun yritin rauhoitella huutavaa vauvaa sylissäni hirmuisessa helteessä. Matias rauhoittui kunnolla vasta, kun syötin hänet ja hän sai turvallisesti tisulla roikkuen kurkistella ympäristöään. Sen jälkeen oltiinkin sitten ihan hyväntuulisia loppuajan.

Kissankello

Vierailija
50/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allulle taitaa olla hammas tulossa; sen verran valkosena on ien yhdestä kohtaa vaikkei mitään vielä tunnukaan. Ja suppo tuntuu rauhoittavan yöt, joten kai se tosiaan sitä kipua on...apua, meidän pienestä muka jo nyt tulossa harvahammas??!!!

Kissankello, me oltiin eka yö osastolla 11 ja seuraavana päivänä päästiin siirtymään osastolle 13 kun vapautui perhehuone=) Yhdellätoista huoneessa oli vain yksi äiti mun lisäksi. Sillon yöllä oli kiirettä kun Allukin syntyi, kätilö sanoi hoitaneensa 4 synnytystä puolen tunnin aikana..

Nyt en tarinoi tähän hätään enempää, sapuska odottaa!!!!

Ankka

Vierailija
51/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta kyselen että mitä kaikkea sitä nyt kannattaakaan hommata vauvaa varten, meinaan siis sellaisia " pikkujuttuja" mitä ei ehkä tule ajateltua näin ensikertalaisena:) Mitä esim.apteekista pitäis hakea, mitä sairaalaan mukaan, jne..Jenni oli ainakin kaipaillut liivinsuojia ja maidonkerääjää,sen bongasin tuolta odotuspuolelta:)

Suurinpiirtein kaikki pitäis olla jo hommattu mutta noitten pienempien hankintojen kanssa on ainakin meikäläinen ihan hukassa..

Onhan näistä ollu juttua monta kertaa ennenkin mutta eihän niitä tietty laita muistiin ennen ku on itselleen ajankohtaista..!

Auttakaa!;)

Queen ja Pulla rv 35+4

Vierailija
52/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille vastasin odotus-puolelle, Ankan tavoin.

Tyttö nukkuu todella huonosti yöt, johtuu varmaan kuumuudesta. Viilenisi nyt edes yöt vähän, niin saisi itse kukin nukuttua. No, perjantaina mennään taas mökille, siellä tyttö nukkuu aina hyvin.

Kyllä vauvat kasvaa sitten nopeesti... tänään laittelin pois pieneksi jääneitä vaatteita sun muuta äitiyspakkauslaatikkoon. Pieni haikeus iski... ne pikkuset sukat ja hatut... Vaunukoppakin on jo laitettu pois, eli rattaat on nyt käytössä. Toivottavasti saa vielä joskus ne kamppeet esiin kaivaa.

NapNap + tyttö 4kk

Vierailija
53/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä hammas on tulossa! Uskaltauduin kunnolla kokeilemaan oikeasta kohdasta eikä oo enää epäilystäkään=D

Äitin pieni hammaskeiju...nyt iskee haikeus tännekin! NapNap ja muut, ootteko muuten säilyttäneet äitiysvaatteet vai myyneet/laittaneet pois?

-Ankka & Alisa 3kk ja 5pv-

Vierailija
54/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Tuntuuko hammas selvästi kun kokeilet sormella? Mä yritän kans tutkia tytön suuta että onko hampaita tulossa, mutta vielä en ole mitään tuntenut. Aika aikasin tuli teidän tytölle hammas!

Mä myin kaikki äitiysvaatteet pois kirpparilla. Joku nuori nainen tuli todella iloiseksi kun sai halvalla nipun äitiysvaatteita.

Vierailija
55/77 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu! Kokeilin ensin siitä päältä kun tuntui niin oudolta että se tulisi siihen ikenen " etuosaan" mutta kyllä siinä valkosen möykyn kohdalla ihan kovana tuntuu selkeä hammas kun oikeaa kohtaa ronkki! Selittää sitten nuo levottomat yötkin=)

Mä oon miettinyt kans että myisinkö nuo äitiysvaatteet pois vai säästänkö jos sattuu vielä joskus uudestaan raskautumaan..

Vierailija
56/77 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näköjään teidän neuvot monelle tarpeeseen, lisääkin saa laittaa jos vielä jotain tulee mieleen:)

Queen

Vierailija
57/77 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Tuleeko hammas ylös vai alas?

Täytyy yrittää miettiä lisää noita pikkuhankintoja, mitkä oli silloin vauvan syntyessä tarpeen...

Vierailija
58/77 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin eksyin kirjoittamaan. Viime viikko oli sellaista haipakkaa, etten kertakaikkiaan jaksanut kirjoittaa yhtään mitään... Tein useamman työvuoron ja sitten oli ne meidän häät... =) Häät sujuivat mukavasti ja sukulaiset tosiaankin yllättyivät kuultuaan asiasta. Neidin yökyläilykin sujui ongelmitta, joten hyvä fiilis jäi.

Kauheasti en nyt jaksa kirjottaa. Ankan neidille tulee sitten hammas ja niitä aikoja tässä jo kauhulla odottelen, kun neitikin vihdoin oppi tissiä syömään.

Kyllä olen itsekin huomannut, että uskomatonta vauhtia tuo rinsessa kasvaa. Vaatteita on tullut laitettua pikku hiljaa pois hoitopöydän laatikoista. Ensimmäinen kerta oli kyllä haikea.

Juu, ja Jennille onnea ja tervetulotoivotukset tälle puolelle...

Blaa blaa, tyhjää täynnä tämä kirjoitus.

I ja K

Vierailija
59/77 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglulle onnittelut!

Me käytiin tänään neuvolassa puntarissa. Viime ma sairaalasta lähtiessä pojalla oli painoa 2745 g ja tänään rysäytti neuvolan puntariin 3128 g :) Ei ihme, että on näyttänytkin jo " lihavalta" ! Nyt saadaan yrittää nukkua öisin pidempiä pätkiä, mutta päivisin syödään vielä 3 h väleillä. Vähän vaan epäilen ettei taida ihan nuo yöt mennä ainakaan heti pidemmillä syömisväleillä, koska herra on pitänyt aika tarkkaan itse lukua 2,5 h väleistä öisin..

Napakin irtosi eilen (*tuuletus*, loppui se inhottava putsailu). Tuon kuopan putsaaminen on 100 kertaa helpompaa :)

Meillä onneksi ei kovin helteet haittaa, kun pieni mies ei muustakaan tiedä.

Jenni ja D

Vierailija
60/77 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, hammas on tulossa alas. Viime yö nukuttiin ilman suppoa kun ei neiti näyttänyt olevan illalla yhtään kipeä - kolmen aikaan kylläkin meni taas levottomaksi. Erityisesti päätä heittelee aivan vauhkona puolelta toiselle, ois kai jo siitä pitänyt jotain huomata...en vaan osannut tosissaan edes ajatella että meidän pieni muka jo nyt puskee hammasta=/ Muutenkin oli loppuyö vähän rauhaton, jospa ensi yönä sais vähän nukuttua..mies kotiutuu aamulla viiden jälkeen töistä ja saa hoitaa Allun samaan syssyyn(JOS neiti sattuu heräämään niin aikasin syömään!) niin minä vetelen luontevasti unta palloon..isäntä joka tapauksessa todennäköisesti nukkuu sitten päivän.

Nyt perheen pariin ennen kuin isukki lähtee töihin!

-Ankka-