**ENSIKOT heinäkuuhun**
Meille nyt riittänee tällänen kuukauden pino, kun jäävät muutenkin niin olemattomiksi. Viime vkollakaan ollut pinoa ollenkaan. Hyi meitä.
Meillä menee paremmin, kun lääkkeet on mulle tepsiny ja olen osannut nauttia äitiydestä aivan eri tavalla =) Neiti on kova hymyilemään ja juttelemaan ja muutenkin ollut nyt helppo. Taitanee äidin hyvä olo heijastua häneenkin.
Eniten nyt jännittää, kun nti menee keskiviikkona ensimmäistä kertaa yökylään... Meillä kun on ne juhlat ;)
Koitetaas nyt olla pikkasen aktiivisempia tälläkin puolen, jos vaikka saataisiin uusia enskoja kehiin.
I ja K
Kommentit (77)
..samalla kun kävin täällä teidän touhuja taas kurkkimassa:)
Queen ja Pulla rv 38+0
En meinannut muka löytää pinoa, kahlasin vaikka kuinka pitkälle ja tässähän se oli! Silmät on ristissä, viime yö oli yhtä tuskaa...neiti heräsi puoli 2 huutamaan eikä MIKÄÄN auttanut, pullo suussakin vaan huusi. Eipä oo yölle nuo pahimmat ennen tätä ajoittunutkaan, mieskin oli aivan rikki...no, suppoa pyrstöön, ei siinä muukaan auttanut, ja sen jälkeen tyttö rauhoittuikin syömään ja nukkumaan. Ja minähän en tietenkään saanut taas unta...kuudelta taas alkoi kahina, nukuttiin kuitenkin sitte vielä kahdeksaan. Mies olisi ottanut Allun ja antanut mun nukkua, mutta arvatkaa vaan sainko unta taaskaan vaikka olin aivan poikki..itku siinä pääsi iteltä, nyt on kyllä semmonen olo että pää hajoaa! Ja taas pitkä päivä kaksin tenavan kanssa, siivotakin pitäisi, mutta enpä oo kovin toiveikas sen suhteen että jotain saisin aikaankin.
Sori nyt tämä valitus mutta meikämamma on nyt aika rikki taas...en oo PITKÄÄN aikaan nukkunu enää kuin sen nelisen tuntia yössä, en tiiä mikä nyt on kun ei saa enää uudestaan unta eikä päikkäritkään onnistu! Neiti tietysti vaistoaa mun olotilan ja on taas aika " iloisella" tuulella...no, eipä se auta kuin yrittää tarttua siivouksiin. Palataan järkevämmällä olotilalla...
-Ankka-
Ja se on jo edistystä..eka pätkä oli 2 tuntia ja seuraavat kolme oli kolme tuntia...kuudelta taas ylös, mikä ei niin mukavaa sitten ollutkaan...onneksi S sitten antoi mun aamulla nukkua ennen kuin lähti töihin ja tulihan tuota 4 tuntia nukuttuaki...enemmänki oisin nukkunu, mutta Riku herätti.
Meillä taitaa olla pojalla joku hurja kasvukausi tai jotain ku oli syönyt sen neljän tunnin aikana neljä desiä maitoa.Seuraava ateria oli kiinteä ja sitähän menikin KOKO PURKKI ja desi maitoa päälle..huh huh...melkoinen suursyömäri..
kissankellokos se kyseli, että missä neuvolassa sellaisia lääkäreitä on...täällä Kaukovainiolla...ja vielä lisää noista lääkäreistä tuli mieleen kun raskausaikana ensimmäisellä lääkärikäynnillä ei lääkäri saanut kuunneltua sydänääniä ja joutui sitten pyytämään sen terkan siihen, joka saikin heti ne kuulumaan...hmph.Täällä on vieläpä noilla lääkäreillä niin suuri vaihtuvuus että taisi joka kerralla olla raskausaikana eri lääkäri ja kaikki yhtä surkeita.Jälkitarkastuksessakin ku ehkäisystä tuli tietenki puhetta ja sanoin että voisin ottaa pillerit kun en kerran enää imettänyt niin tämä määräsi mulle sellaset pillerit joissa on laktoosia vaikka sanoin että mulla on laktoosi-intoleranssi.No, ei siinä, soitin neuvolaan ja sanoin asiasta niin lääkäri oli sanonut että kirjottaa mulle reseptin niihin mitä olin syöny ennen vaikka selvästi sanoin sille sillon etten halua niitä ku niistä tuli niin hirveät päänsäryt...Testasin nyt sitten kuitenki niitä Yasmineja,että jos ei vaikka tulis laktoosioireita ja söinki niitä kaks kuukautta,mutta koska niistäki tuli päänsärkyä niin lopetin...
Mulla on kans melkonen vauva-/mahakuume...Ja kun tuntuu että joka paikassa suurnpiirtein joka toinen vastaantuleva nainen on raskaana,niin ei oo helppoa:)
Pitiköhän mulla vielä jotain kommentoida.Ei enää muista..
Ankalle voimia ja jaksamista,toivottavasti pian helpottaa ja saisit nukuttua.Kannatta puhua asiasta vaikka neuvolassa,jos ne osais jotenki neuvoa.
Kiinnostaisko teitä oululaisia muuten tavata joskus?
no vaivaa täälläkin ihan kiitettävästi eiä asiaa auta yhtään se, että miehelläkin on sama vaiva. Mutta mä oon joutumasssa sappikivileikkaukseen, kun yhden sappikohtauksen jälkeen nousimaksa-arvot taivaisiin, joten en uskalla riskeerata, että olisin raskaana silloin kun se leikkaus on.. No sen jälkeen sit tulee jos on tullakseen linjalla...
Meidän Elsa harjoitteli tänään oikein urakalla kääntymistä. Tai se on kääntynyt jo aika kauan mahalta selälle, varmaan kaks kuukautisesta, mut vasta tossa heinäkuun alussa käänty kaks kertaa selältä mahalle. Ja sen jälkeen pitkä tauko. Nyt sit taas hokas sen ja sit oltiinkin kieppumassa koko ajan. Harjoiteltiin sit yhdessä jo toiseenkin suuntaan ja neiti alkoi tajuta hiukan kierimistä.
No niin mua kiinnostaa kamalasti ensi viikolla oleva neuvola. (5kk) neitihän on nyt kolme viikkoo syöny kiinteitä ja jos kuvainnollisesti sanotaan, niin on kasvanu silmissä, kun suurin piirtein kaksin käsin lappaa soseita naamariin. Eli tykkää todella ja oli tarpeen aloittaa kiinteät nyt. Huomenna tulee täyteen se 5kk. Mun mielestä on kasvanu tosi paljon siis. No sitpähän sen näkee. Pitää vissiin sit lisätä viljat ja/tai liha ruokavalioon, mut odottelen nyt sit neuvolan ohjeita siihen.
Mutta tällasta tänne...
Terkkuja Minnalta ja Elsalta
Meillä ei mitään uutta.. D-vitamiinin vaihto vesipohjaiseen ja Rela-tipat on auttanut vatsavaivoihin :) Itellä antibiootit taltuttaneet rintatulehduksen :)
Oikeesti vaan halusin nostaa pinoa..
Jenni ja D
Tultiin aamulla mökiltä, oltiin siellä pari päivää. Piti tulla takaisin, huomenna meen kaverin polttareihin!
Mitäs muille kuuluu? Heinäkuu se vetelee viimeisiään... Hei, koskas marikan poika täyttää 6kk? Ihan kohta, eikös?
Jospa tänneki jotain kirjoittelis ku iskä lähti saunomaan ja jäätiin Eetun kans kaksistaan tai no Eetu jo nukkuu joten vietän iltaa yksin!
Eli Eetu tosiaan täyttää 6.8. ½-vuotta. Hirveä ku aika menee nopeasti :/ Nyt ollaan alettu aamulla ja illalla syöttään Eetulle kaurapuuroa ja hyvin maistuu onneksi :) Jännänä nyt tarkkaillaan öitä että nukkuuko paremmin... Ens viikolla sit aloitetaan liha.
Miten muilla kiinteät maistuu? Eetulle ei nuo hedelmäsoseet oo oikein vielä maistunu mut onneksi kaikki muu menee hyvin :) Suu ammollaan aina odottelee että lusikka tulee suuhun:)
Muuten on poika todella reipas ja iloinen pakkaus paitsi että nyt on viikon verran ollu yöt hieman levottomia mut jospa se tästä ku on alkanu saamaan enempi kiinteitä äidinmaidon rinnalla... Kovasti ryömii pitkin olohuonetta ja tutkii paikkoja... Tänään oli aivan innoissaan ku käytiin tontilla katsoon ku aukaisivat talonpaikkaa kaivurilla. Jalat ja kädet vaan vispas hulluna ku seuras mitä tapahtuu :)
Nyt taidan alkaa tuijottaan tuotä tv:tä ja sit nukkuun!
Marika ja Eetu kohta ½vuotta
Pitkään aikaan en oo kirjoittanu. Oltiin Kertun kanssa mökkeilemässä ti-pe ja oli ihan mukavaa vaihtelua. Neiti on tosin päättänyt, että tarvii ekan tankkauksen jo ennen neljää... Ja tämä äiti ei ole sellaseen tottunut.
Tiistaina oltiin 4-kuukautisneuvolassa. Painoa oli tullu about 700g kuukauden takasesta eli sitä oli nyt 6910g ja senttejäkin oli kertynyt 3 lisää, joten neiti on 64 senttinen. Kiiteitäkin aloiteiltiin heti maanantaina kun 4 kk tuli täyteen. Mökkireissu kyllä pysäytti kokeilut, kun siellä piti vain käväistä, enkä ottanut soseita mukaan. Ihan hyvin kelpasi, mutta soseen perään piti heti tunkea nyrkkikin suuhun =)
Joku täällä kaipasi esittelyä. Meidän nti syntyi 24.3. Turussa asustellaan ja kera perheen, johon minun (25), miehen (28) ja neidin lisäksi kuuluu vielä koiruli. Yhtä ollaan pidetty reilu vuosi ja 4 kk (K syntyi vko sen jälkeen kun olimme olleet vuoden yhdessä). Asustellaan lähiössä, omassa kerrostalokolmiossa. Itse olen opiskelija. Mies jatko-opiskelee ja käy töissä.
Jep jep. Täytyy kahlata pinoa vähän tarkemmin.
I ja K
Nostetaan pinoa ja en ole tainnu muistaa laittaa esittelyä meistä...
Eli Eetu syntyi 6.2.06 ja asutaan täällä Oulun viereisessä kunnassa. Olen 27v ja mies 26v. Olen myyjä ammatiltani ja mies sairaanhoitaja (psykiatrian). Asutaan omassa rivitalo kaksiossa ja ensi keväällä sit aloitetaan rakentaminen. Niin ja onhan meillä tuo Nöffi-pappa :)
Kaikki tuntuu olevan mökkeilemässä. Kateellisena täällä ku meillä ei oo mökkiä mut haaveissa ja suunnitelmissa on :)
Nyt ruuanlaittoon!
Marika & Eetu
Ihan ensinnä tervetuloa uudet! Ja Marikalle onnittelut kihlauksesta!
Ja esittelyä joku oli kaipaillut. Eli meidän perheeseen kuuluu minun (23v) lisäkseni avomies (29v) ja Akseli-poika 3kk. Aksu syntyi 28.4. Pirkanmaalla asustellaan.
Oltiin tosiaan viime viikolla 3kk neuvolassa. Rokotteesta ei onneksi mitään reaktioita tullut. Akselin mitat oli 5330g/58,4cm. Meillä on nyt vähitellen siirrytty enemmän pulloruokintaan. Akseli ei päivällä oikein suostu tissille ja nyt parina yönäkin oon antanut pullosta ja todennut pojan nukkuvan paremmin... näyttäis vähän siltä, että imetys alkaa vähitellen hiipua.
pikku-milli & Aksu 3kk
tää kuukausipino, mietin tuossa kans just että oliskohan viisaampaa näin=) Kohta tosiaan saadaan toivottavasti lisää porukkaa tänne puolelle...
Meillä on ollut muutama rankka päivä tässä; Allu päätti ensin pitää parina iltana oikein kunnon huutokonsertin, en tiedä mikä tuli mutta karjui aivan täyttä kurkkua puoli tuntia putkeen eikä mikään auttanut=/ Ja kun vielä lisäksi heräili aamulla viiden jälkeen eikä suostunut nukkumaan enää niin täällä oli tosissaan väsynyttä porukkaa...on edelleen, näiden päivien jäljiltä huomasin etten millään jaksaisi yöllä muuta kuin itkeä, jotenkin tuntuu nyt NIIN rankalta nousta syöttämään! Ehkä se johtuu osittain siitäkin, kun ehti jo tottua siihen että tyttö on hyväuninen...onneksi mies on ollut nyt todella suuri apu kun huomasi että väsähdin. Hankittiin myös pimennysverho ja sen jälkeen on neitikin suostunut taas nukahtamaan uudestaan - meillä kun paistoi aurinko siinä kuuden maissa aivan suoraan makkariin, oli niin valoisaa että häiritsi se jo itseäkin! Mulle on lisäksi tosi vaikeaa nukahtaa uudestaan eli omat unet on vähissä, mutta jospa se tästä.
Huomenna olis sitten 3 kuukautta täynnä, kyllä tää aika lentää vaikkei välillä siltä tunnukaan! Torstaina meillä on neuvola, saa nähdä paljonko neiti on kasvanut=)
Vielä kun muistan niin kerronpa nyt tässäkin Lisan lähettämät terveiset pohjoisesta=) Toivottavasti Veeti on edelleen säästynyt sääskiltä..
Eipä kummempia tällä erää. Kiitokset vielä Iglulle kun huolehdit uuden pinon pystyttämisestä, terveisin
-Laiska-Ankka & Allu-Ankka päivää vaille 3kk-
Lisään spaceen uusia kuvia Allu-nallusta, sieltä voi käydä kurkkimassa=) Kaikkihan vauvapuolelta on muistaakseni mesessä?
..tulinpa vaan juoruamaan että uusi ihana enskavauva on saatu maailmaan, käykääpä kurkkimassa tuolla odotuspuolella:)
Queen ja pulla rv 34+6
Taas vaihteeksi lomalla koneellekkin jaksaa tulla...
Kiva oli huomata, että uusi pino meilläkin :)
Piti ensimmäisenä tämän pinon luettua käyvä onnittelemassa Jenniä ja perhettä! On se niin ihanaa, kun vauvoja syntyy :)
Kiitos Ankka terveisten välittämisestä :)
Meillä Veeti on kans iltasella nukkumaan laittaessa pitäny välillä itkukonserttia. Tulee hieman orpo olo, kun ei oikein tiiä mikä siihen auttais. Onneksi ei meillä tämä konsertointi ole kestäny kauaa, vaan on lyhyt ohjelmisto ;) Yöt nukutaan kaikki onneksi hyvin, välillä jopa 7h putkeen :)
Iglu, hyvä, että olo parantunu. Kyllä äidin mieliala heijastuu lapseen jo ihan pienenä. Toivottavasti pikkuneidin yökyläily sujuu suuremmitta huudoitta ja äiti osaa rentoutua ja nauttia juhlista :)
Me ollaan vielä täällä pohjosessa. Viikonloppuna mennään Utsjoelle, kun siellä on lohirieha. Kaksi kertaa olen sääsken nähny syömässä pientä poikaani, onneksi ei sen useammin.
Veeti kasvaa kovasti ja hymyilee paljon. Pian alkaa nauraan ääneen, ainakin elkeet ovat jo sellaiset =)
Hieman välillä alkaa rasittaan tämä " toisen kodissa" majailu ja anopin kyselyt ja neuvot. Toistaiseksi olen saanut kieleni hillittyä. Nytkin tuolta alakerrasta huudetaan, että lapsi kätisee... Välillä tuntuu, että pikkuinen ei saisi ääntäkään päästää, kun kaikki tulkitaan kätisemiseksi. Ite kuulen tänne pientä änähtelyä... Sitäpaitsi, lapsen isäkin on alahaalla, voihan hänki sitä viihdyttää...
Noh, jospa tämä tästä...
Kirjottelen taas ku kerkeän.
Lisa ja pojat ( 7vko+4pv ja 28v) ;)
Meillä oli neuvola, uudet mitat: 6410g ja 65,5cm. Painoa oli tullut puoli kiloa ja pituutta 3,5cm! Pituutta siis riittää!
Pituus menee +1 käyrällä, on mennyt siellä koko ajan, mutta paino vaan tippuu käyrillä... on mennyt pitkään jo -1 käytällä ja on siitä tipahtamassa -2 käyrälle. Jos 5kk neuvolassa vielä paino jatkaa laskusuuntaansa käyrillä, niin sitten pitäisi jo kuulemma kiinteitä aloitella, muuten ei vielä välttämättä tarvitse.
Mites muiden vauvojen ruoka-puoli, kuka saa jo kiinteätä ruokaa?
Kohta voisi taas lähteä ulos!
NapNap + tyttö 4kk
...jos seuraan sopii? Minulla näyttää kyllä luonnonvoimat ja muut mahdit olla sitä mieltä, että olisi parempi, jos en tänne kirjoittele, sillä tämä on jo neljäs (!) kerta, kun yritän saada viestin loppuun asti. Pari kertaa poikamme on alkanut vaatia huomiota siinä määrin, että viesti on jäänyt ja kerran valmis, pitkä viesti katosi bittitaivaaseen. Höh. :( Odotus-puolella hokasin tämän seuran vasta aivan viime metreillä, joten silloin jäi seuraan liittyminen. Muutaman kerran kävin teidän pinoja sielläkin kurkkimassa, kun huomasin mukana olevan muutamia vauvakuume-osastolta tuttuja.
Meillä on siis esikoispoika Matias, tänään juuri 3 kk. Hän syntyi päivää ennen la:ta 5.4.06. Tarkalle veti pojalla, ettei olisi tullut juuri laskettuna päivänä, sillä hän päätti tulla maailmaan 22 minuuttia ennen vuorokauden vaihtumista. Matias on oikein hyväntuulinen vauva, joka ei kitise, ellei ole nälkä tai kauhea väsy. Ylpeät vanhemmat ovat 27 (minä) ja 33 v (mies). Pieni perheemme asustaa Pohjois-Pohjanmaalla.
Aiemmin olen kirjoitellut tuolla huhtimammojen pinoissa, sieltä onkin ainakin Iglu tuttu, välillä on hänkin käynyt siellä kuulumisiaan kertomassa. Minulta kyllä on mennyt ihan ohi, mikä Iglua nyt on vaivannut, mutta iloinen olen kuullessani, että lääkkeet ovat auttaneet vaivaan. Kyllä sitä jaksaa paljon paremmin pienen vauvan kanssa, kun on itse kunnossa.
Meillä on huomenna Matiaksen 3 kk neuvola, ensimmäinen rokotepiikki siis tiedossa. Lisäksi annetaan se Rotarix suun kautta. Voikin olla paljon ikävämpi neuvolareissu kuin aiemmin tiedossa. Matias on kasvanut toistaiseksi hyvin pelkällä rintamaidolla, pitkä ja hoikka hän kyllä on, mutta neuvolasta eivät siihen ole vielä puuttuneet. En tiedä millä käyrillä paino ja pituus kulkevat, pitänee huomenna udella sitäkin. Saa nähdä, kuinka oma silmämittainen arvio pitää paikkaansa, kun olen arvioinut Matiaksen olevan jotain 6,5 kg ja 65 cm hujakoilla.
WcAnkalle voimia jaksaa vauvan kanssa! Meidän vauvat taitavatkin olla sitten lähes saman ikäisiä. Meillä ollaan itkukonserteilta toistaiseksi säästytty, mutta melkoisen rankkaa on nousta ympäri vuorokauden vähintään kahden tunnin välein syöttämään vauvaa. Välillä jo nukuttiin yöllä 4-6 tuntia putkeen, mutta nyt on systeemi taas palannut tähän jatkuvaan heräämiseen. Itsekin olen vähän huono nukahtamaan uudelleen, joten usein käy niin, että olen juuri ennättänyt nukahtaa, kun Matiaksella on taas nälkä. Liekö sitten tämä valoisuus vai kauhea kasvupyrähdys, kun niin on koko ajan nälkä?
Jospa tämä viesti nyt menisi pinon jatkoksi... kokeillaan! :)
Kissankello ja Matias 3 kk
Meillä on nukuttu 2 yötä niin että neiti on herännyt aamulla syömään vasta 8-8.30! Tosin on saanut tuttia taas laittaa suuhun välissä ja viime yönä vähän huudettiinkin, mutta ennen kuin ehti alkaa syöttämään niin tyttö nukahti jo uudestaan. Illalla on vaan TOSI vaikeaa saada pimu nukahtamaan=/Viime yönä isäntä taisteli puoleenyöhön ennen kuin Ali suostui nukkumaan. Tässä samalla vastaus NapNapin kysymykseen(ja todennäköisesti syy näihin kunnon uniin), meillä on alettu antamaan pikkuhiljaa vellillä terästettyä maitoa. Neuvolastahan tuli " käsky" aloittaa kiinteät 3-kuisena, mutta noita soseita en vielä halua antaa..joten varovasti velliä ja se kyllä pysyy ehdottomasti iltamaidossa mukana, jos nyt tosiaan sai tuon tytön nukkumaan paremmin!! Musta kyllä muutenkin vaikutti että tyttö saattoi olla jo tuhdimman ruuan tarpeessa...
Koitahan Lisa jaksaa reissussa!! Se on hyvä kun on jonkun aikaa " muiden nurkissa" niin on kahta mukavampi palata kotiin;)
Kissankellolle tervetuloa joukkoon!!! Meillä on naperoilla tosiaan päivän ikäero.
Vielä olis vaikka mitä kerrottavaa ja kommentoitavaa, mutta nyt täytyy jättää tähän! Siivouspäivä taas, nimittäin..onneksi tuo mies sattui olemaan tänään vapaalla=D
Ai niin...Iglulle SUURET onnittelut!!! Ihana juttu, oon tosi iloinen puolestasi=)
-Ankka & Alisa 3kk ja päivä päälle-
Kohta alkaa jo hävettää kun melkein yksinään täällä kirjottelen...
Käytiin neuvolassa, painoa on nyt 5800g ja pituutta 59,7cm. Mitataanko teillä muilla tuota pituutta NOIN tarkasti vai pyöristelläänkö vähän? Tuntuu niin hassuilta nuo luvut...
Neiti sai kovasti kehuja pään kannattelustaan, kuulemma poikkeuksellisen hyvin kannattaa. Piikkiä ei itkenyt yhtään, mutta muut lääkärin toimenpiteet sai tytön huutamaan kuin susi=/ Taisi neiti olla väsynytkin, meillä oli aivan kamala yö taas vaihteeksi. Ehkä 2 tuntia unta...Parin tunnin välein heräilee kitisemään ja heilumaan, enkä saa ite enää nukuttua kun on jotenkin niin ylikierroksilla jo. Mulla on jo jonkun aikaa ollut niin kurja olo että en meinaa itekään uskoa..mihin kaikki ilo tästä hommasta hävisi?!!? Onneksi huomenna saa keskusteluapua, jospa se tästä. Harmittaa vaan, kun ei nuo paremmin nukututkaan yöt enää piristä. Lääkäri meinasi että nuo levottomat yöt saattavat johtua kivuista - mahakipuja ei sinänsä näytä olevan mutta toisaalta sekin on mahdollista. Lääkäri epäili myös että hampaat saattaisi olla jo tulollaan, kehotti kokeilemaan suppoa ensi yöksi siltä varalta.
Siinäpä pikaiset kuulumiset, Allu nukkuu vielä kaukalossa joten taidan itekin yrittää nukkua hetken.
Hyvin nukuttuja öitä kaikille toivotellen,
-Ankka-
Tervetuloa mukaan kissankello!
Jaksamista Ankalle! Tiedän ton tunteen, välillä miettii että eihän tän vauva-ajan tällaista pitänyt olla... välillä on tosi raskasta. Toivottavasti yöt rauhoittuu ja saat itsekin levätä.
Meillä on tyttö ruvennut huutamaan ilmeisesti nälkäänsä, rupee tuntuman siltä että meidän tyttö kaipaisi kans jotain tuhdimpaa kuin pelkkä rintamaito... ja kun neuvolassa sitä sanoivat, että jos syöttöväli rupee olee todella tiuhaa, niin sitten voisi jo jotain muuta antaa... en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä...
Meillä tytön pituus on aina ollut 0,5cm tarkkuudella ilmoitettu. Päänympärys muistaakseni myös...
Onnittelut Marikalle!
Meillä vietettiin viime viikolla 3v -hääpäivää. Niin se aika vain on vierähtänyt... Korkkasimme vihdoin ja viimein häitämme varten ostetun kuoharin viikonloppuna. Olikin jo vuosikertakamaa - onneksi ei ollut kuitenkaan etikaksi muuttunut. ;)
Kuulosti kovin tutulta tuo Katjun kuvaus neuvolalääkäreistä. Minkä alueen neuvolassa käytte, jos sopii kysäistä? Me käydään Kaijonharjun neuvolassa, ja täällä ainakin on vakilääkäri ihan ok, mutta useimmiten tuntuu olevan jotain harjoittelija-asteella olevia lääkäreitä. (Kerran olen vakilääkärillä käynyt...) Minulla on kohdalle osunut kaksi kertaa sellainen lääkäri (eri molemmilla kerroilla), joka tankkaa A4-nipusta, mitä kulloisellakin lääkärikäynnillä kuuluu tehdä... Eka oli keskiraskauden tarkastus, eikä lääkäri saanut sf-mittaa otettua, vaikka kuinka rusenteli mahaa. Sattui ihan kipeää ja silloin jo epäilin, että kohta kait vauvakin rusentuu noissa otteissa... Onneksi ei kuitenkaan. Sydänääniä lääkäri ei silloin kuunnellut lainkaan.
Jälkitarkastuksessa oli toinen tallukka, joka ei tuntunut osaavan mitään. Ehkäisyasiakin meni ihan puihin sen lääkärin kanssa. (Täällä kun myös kärsitään jo ainakin mahakuumeesta, jos ei nyt ihan vauvakuumeesta vielä... mutta periaatteella ei ihan vielä perään kuitenkaan. Järki käskee vähän odottamaan!) No, lääkäri sitten antoi minipillerit matkaan sanoilla " harvoin ne niin ikäviltä tuntuvat, että käyttö jouduttaisiin keskeyttämään" . Epäilenpä, ettei sellainen pojankloppi tiedä mitään, miten ikäviltä vuotohäiriöt voivat naisista tuntua. Sellaisilla kun uhkaili kovasti. Ja varoitteli myös, ettei ne ole edes kovin tehokkaita. No, vielä en ole niitä alkanut syömään, kuukautisistakaan kun ei ole mitään tietoa.
Valkosipuliyöhön menoa mekin suunnittelimme, kun anoppi tuli kerran lauantaina meille yökylään. Mutta olimme molemmat niin väsyneitä Matiaksen yökuhinoista, että eipä ollut lähtijöitä meistä... Joskus myöhemmin sitten.
No, nyt Matias ei enää myöskään viihdy lelujensa parissa. Täytyy lähteä pelastamaan pieni mies!
Kissankello