Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSkeijujen ma-ti :)

03.07.2006 |

Hyvää huomenta!

-piias-

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän kuopus on 3,5 v. Jäi tuo ikäero " hieman" liian pieneksi edelliseen :-).

neronja

Vierailija
22/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee sitten saksan jalkapallomatsi!! Jos Saksa voittaa, niin täytynee lähteä vielä sen jälkeen kaupungilla käymään... Peukut pystyyn! :)

Eilen tuli meidän lastenvaunut (teutonia mistral s) ja niissä olikin kokoamista... Maxicosi adapteria ei saatu kiinni, se laitetaan ruuveilla kiinni ja kyllä olisi siis onnistunut, mutta aika monimutkainen systeemi oli. Saas nähdä tuleeko sitä sitten ollenkaan käytettyä. Mutta uskoisin, että olis aika kätevä, juuri pienille kauppareissuille tms. Mun ikeasta ostama lampaantalja on vaunuihin aivan liian iso. Se pitää siis joko leikata pienemmäksi tai sitten ostaa jostakin uusi, pienempi talja. Nyt tuo iso talja on lastenhuoneessa leikkilaatikon päällä ja sopii siihen itseasiassa niin hyvin, että taitaa siihen jäädä.

Mulla auttaa jalkojen puutumiseen magnesium, eli sitä vaan tupla-annos illalla jos on tuollaista vaivaa.

Olen jo koonnut sekä itselle että vauvalle sairaalakassit, mun tavaroille siis vain se kassi puuttuu. Aluksi ajattelemani kassi on aivan liian pieni ja taidan päätyä sellaiseen lentolaukkuun, jossa on pyörät alla... on kyllä siis iso, mutta sitten ainakin mahtuu.

Olen kanssa jo koonnut tulevalle isällä isyyspakkauksen, joka vaan pitää pakata jotenkin nätisti vielä. Ja t-paita on vielä tilaamatta, kun en millään keksi mitään sopivaa tekstiä siihen. Oletteko te muut tekemässä isyyspakkauksia tms.? Sellainen olis hauska kanssa tuleville mummeille ja vaareille, mutta taidan sen tekemisen jättää väliin.

Seirana rv 30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ei tuo aurinko porota koko aikaa vaan on välillä pilvessä ja tuuleekin mukavasti.

Neuvola olisi torstaina ja kiva nähdä mitä hb on tällä hetkellä, kun viimeksi sitä ei edes mitattu. Ei terkan mielestä tarvinnut, kun on ollut siihen asti niin hyvät (n. 130). Sydänäänet on kuunneltu joka kerta ja kuunnellaan loppuun asti. Toiset on ollut harmissaan, kun kesälomien aikana ei ole oma terkka paikalla, mutta minä se vaan olen siitä tosi tyytyväinen ;) Oma terkka ei ole kätilö (ollut lastenneuvolassa vuosia ja nyt pari vuotta äippäpuolella) ja ekassa raskaudessakin juoksutti minua jos jossakin kokeissa ja lääkärissä aivan turhaan. Sokerirasituksessa kävin viikolla 36 ja siellä labrassa mulle naureskelivat, että mitä sinä täällä enää tähän aikaan teet ;) Totesin vaan että tulin kun neuvolasta lähete. Oli nimittäin jännä juttu, että joka kerta kun oma terkka tutki pissan sieltä löytyi jotain ja kun oli joku muu paikalla oli pissa aina puhdas... Monta muuta juttua olisi kerrottavana, mutta antaahan nyt olla.

Olo on muuten ihan hyvä raskauden suhteen, mutta niskat meinaa olla tosi jumissa. Tässä vaan odotellaan, että saako nämä helteet turvotukset heräämään vai säästynkö niiltä toistaiseksi.

Typo kyseli, että mihin autoon vaihdoimme. Merkkiuskollisena siirryimme Fordin Focuksesta astetta isompaan eli meille tuli uusi Mondeo. Nyt pystyy huolettomasti pitämään esikoista selkä menosuuntaan vaikka siihen kolmeen ikävuoteen asti, jos tuo vaan siinä viihtyy. Tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia. Muutenkin on tilaa paljon enemmän ja varmasti sinne mahtuisi kolmaskin istuin taakse. Mies on kyllä sitä mieltä, että kaksi lasta olisi sopiva määrä... Katsellaan... Myös kontti on tilava ja nyt on kiva lähteä mökillekin, kun voi paljon huolettomammin ottaa tavaraa mukaan.

Meillä mies aloitti tällä viikolla kesäloman. On noista hänen lomistaan kyllä vitsailtu, että ennemmin se on minulle lomaa ja hän on vaan töistä hoitovapaalla :)

Nytpä riennän pakastimeen tonkimaan jätskiä!

Hi-5 26+6

Vierailija
24/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa olen kirjoittelun suhteen vietellyt parisen viikkoa , vaikkakin päivittäin olen käynyt lueslkelemassa teidän muiden jutustelua. Jotenkin etenkin nämä helteet tuntuvat imevät kaiken ylimääräisen energian mitä kahden vilkkaan pojan kotiäidiltä jää ;-)

ESITTELY: Itse olen siis pian 31-vuotias sosiaalikasvattaja, mies tekee myyntityötä IT-puolella. Eteläisessä Suomessa asustelemme puisessa omakotitalossa poikastemme 4v. ja 2 1/2v. kanssa.

AUTO: Meillä on Opel Astra farmari ja luulen että juuri mahdumme siihen kun vauvan turvakaukalo laitetaan vielä taakse. Kakkosautona minulla on on ollut vanhempi pieni Peugeot, joka on ollut ehdoton olemassa jotta pääsemme poikien kanssa halutessamme kyläilemään, kauppoihin jne.

SUPISTUKSET: Olen huomannut että useampaan otteeseen päivän mittaan vatsa kovettuu ihan kovaksi, ilman sen suurempaa rasittelua. Pariin otteeseen olen myös öisin heräännyt kun on supistanut niin että sen on voinut tunteakin. Mitään säännöllistä noissa ei kuitenkaan ole ollut, joten neuvolassa ovat vaan kehottaneet seuraamaan tilannetta.

Neronjalle olisin kommentoinut että minulla myös on vatsa tässä kolmannessa raskaudessa on ollut alhaalla koko raskauden ja vatsan profiili on sellainen ¿riippuva¿ mitä en sen muista poikien odotuksessa olleen. Olisiko yksi syy että minullakin tämä on jo kolmas raskaus¿Samoin tunnen liikkeet alaspäin suuntautuvina tai sellaisena vatsan kokonaisvaltaisena myllerryksenä ja muljahteluina. Tuntuu kyllä että tuo ¿alakerran kalusto¿ joutuu vielä koville liitoskipuineen jne.

RASKAUSVAIVOISTA: Tässä raskaudessa vaivana ovat myös olleet suonikohjut, joita on tullut oikean jalan pohkeeseen parit sekä nilkkaan :-O Näin kuumalla ei paljon tee mieli tukisukkiakaan käyttää, mutta muuta helpotusta ei kaiketi ole kuin nostaa jalkoja välillä ylös, pyöritellä nilkkoja sekä nuo tukisukat.

Kaikesta huolimatta nyt pitäisi osata nauttia isosta vatsasta, vauvan liikkeistä jne. ¿ onhan tämä niin ainutlaatuista aikaa! Hyviä vointeja kaikille!

moisku rv 31+2

Vierailija
25/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla sokerirasitukses, kyllä se aika loppuviimein tosi nopeesti meni mutta oli se litku hiton kamalaa! Ja piikkikammoisena juoksin pitkin terveyskeskuksen käytäviä hoitsut peräs..=)

Jos mäki sitte esittelen itteni. Eli mä oon 22-vuotias merkonomi ja isäntä 22-vuotias koneenkuljettaja. Mä oon ollu työttömänä siitä lähtien kun valmistuin, asutaan niin pienellä paikkakunnalla että ei oo töistä tietookaa. Vilperi on meidän ensimmäinen mutta toivottavasti ei viimenen. Ei olla naimisis eikä kihlois eikä todennäkösesti mennäkkää koska mä en halua! =)

Te jotka ootte jo pakkaillu sairaalakassia nii antakaa mullekki vähä vinkkiä että mitä kannattaa ottaa mukaan!

Onko teillä kokemuksia perhehuoneesta? Meinaatteko pyytää sitä?

Kylki edelleen kipee, tää on yhtä helvettiä.

Hyvin potkii!=)

Miisa84 & Vilperi, Rv 28+5

Vierailija
26/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just hakiin uuden saikkulapun :/ onhan tuolla neuvolassa tullutkin nyt juostua viikon välein jo muutama viikko ja vihdoinkin kirjoitti jopa 2vkoksi, eli 2 vkon tauko lääkärillä käynnissä, jee :) pahuksen supparit pahojaan tekee ja vaikka on kohdunkaulaa vielä 3cm jälellä, on se kovasti pehmee ja ulkosuun lisäksi myös sisäsuu alkanu aukeemaan :( Noh, onneksi kaikki näyttäis kuitenkin ihan hyvältä, eikä nyt ollut viikkoon tapahtunut mitään edistystä. Lepäillä vaan kun malttaisi ja saisi, meinaa tuo 1-vuotias juoksuttaa ja aiheuttaa ylimääräisiä sydämen tykytyksiä tempauksillaan. Onneksi miehellä alkoi nyt loma :)

Vauveli möyryää kovasti ja nyt vähän ajan sisään on kyllä tullut potkuihinkin tosi paljon voimaa lisää. Esikoinenkin jo osansa sai potkusta ja siinähän olikin kummastelun aihetta, ei ihan vielä ymmärrä koko vauva asiaa, kun ei itselläkään ole tuota ikää vielä kovin (juhannuksen aikaan vietettiin ekoja synttäreitä) :).

Sairaalakassi ei ole kyllä vielä mielessäkään käynyt, vaikka tuota ennenaikaista aukeamistakin ollut... Kait pittäis etes vauvalle kattella kotiintulo vaatteet valmiiksi, ihan vaan että tietää sitten mitä mies kotiin hakiessa tullessaan tuo ;) Omasta kassista taidan tällä kertaa jättää pois kaiken, mikä jäi viimeksikin käyttämättä... Eli koostunee pääosin suklaapatukoista (joita meni viimeksi sairaalassa aivan mahottomat määrät!).

Muutenkaan ei ole kyllä hirveästi tullut vielä laiteltua mitään vauvalle. Tänään kuitenkin sain kaiveltua vaatehuoneen kätköistä pikkuruisia vaatteita odottelemaan pesua ja silitystä. Ihan hyvä olikin, niin saipahan todeta, jotta turhan kesäisiä ovat ne kaikkein pienimmät vaatteet syksyllä syntyvälle. Suurempia ostoksia ei oikeastaan tarvii tehhä, kun esikoisen jäljiltä siis kaikki vielä tosi hyvässä kunnossa. Jotkut keposet tuplarattaat tarvii käydä osta, nyt saa siis mainostaa ja kehua, jos hyviä kokemuksia joistakin rattaista!!! :)

Autoista näkyy olleen puhe ja aikaisemminkin jo olen maininnut, jotta me päädyimme farmari mallin Opel Astraan (joka pitäisi ensi viikolla vihdoin tullakin, jee). Siihen mahtui mainiosti takapenkille meidän isofix kaukalo ja istuin ja vielä minä väliin istumaan, jos on tarvis. Takakontti myös ihanan tilava tämän hetkiseen verrattuna (johon kuitenkin vaunut menneet hyvin renkaita irrottamatta). Ja joku mietti automaattivaihteistoa... Meille nyt tulee sellainen ja aivan loistava oli ainakin koeajettuna, eikä tarvinnu pelätä, että sammuu auto risteyksiin varsinkaan mäkilähdöissä... Itse olen siis myös hieman arka ajaja, erityisesti kaupungissa.

Nyt lähden syömään herkullista pizzaa, jota mies (suunnittelija it-alalla) tuolla leipaisi.. nam.

Hyviä vointeja kaikille!

Äippä ja heppuli rv 29+5 kera tytsyn 1vee

Vierailija
27/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jaksan 10 minuuttia tossa auringossa istua, kun jo pukkaa hikeä! Ja masukkikin alkaa aina mellastamaan kun istahdan.

ESITTELY: Mä oon 20-vuotias, mies kohta 23. Multa jäi (lähihoitaja-)opiskelut kesken, kun aloin esikoista odottamaan. Keväällä kävin puhumassa josko saisin lisäaikaa, kun meille on pikkukakkonen tulossa. Ensimmäinen vastaan tuleva opettaja totes, että ihan varmasti saat, kun on tollasesta asiasta kyse ja onpa ihanaa kun jotkut tekee lapsia :) Ja niin mää sain lisäaikaa ens vuoden syksyyn. Oon ollut tässä puoltoista vuotta kotona ja vielä reilu vuos lisää.

RASKAUSVAIVOISTA: Suonikohjuja on jalat täynnä. Niin niitä tuli mummolle ja äidillekin raskausaikana, kirottu suku! :D Samoin oikea pakara ja lonkka on välillä älyttömän kipeenä. Joskus tuntuu siltä, että kohta lähtee jalka alta kun oikeen kunnolla vihlasee.

Vointi onkin ollut suht hyvä. Ja kevyempi ko viime raskaudessa. Masu kyllä tuntuu aika ajoin painavalta. Mulla ei luultavasti vieläkään oo supistuksia tullut, tosin sellasia iiiihan pieniä on voinut olla. En nimittäin niitä viimekskään käyrillä maatessani huomannut ennenkö lääkäri sano, että näköjään supistelee.

No nyt heräs pien kullannuppuni :) Vaipan vaihtoon siis.

Tisha rv28+5

Vierailija
28/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipa urakka lukea viikonlopun ja näiden päivien pinot. Me ollaan näköjään tosi aktiivisia yllättäen näin kesällä!

Mutta se on loma nyt! Tai siis oikeammin työttömyys... Kävin eilen hien ja tuskan kanssa työvoimatoimistossa ja sanoin, että minen sitten heinäkuussa tule töihin vaikka tarjoittais! Eipä jääny epäselväksi. Tänään pitäis vielä postittaa jotain lomakkeita työttömyyskassaan.

Mutta loma alkoi oikein mukavasti! Löysimme ja ostimme sunnuntaina auton, kävimme Helsingistä Jyväskylässä asti sen hakemassa. Toyota Avensis farkku vm. 2002 (eli sama kori- ja vuosimalli kuin se 1. kovan onnen auto), tällä kertaa kuitenkin diesel. Se vie polttoainetta ihanan vähän, ehkä 5,5 l/100 km joten vaikka vero on kallis niin eiköhän se maksa itsensä pian takaisin, me kuitenkin ajellaan Helsingin ja Pohjanmaan väliä aika usein, etenkin näin kesäaikaan.

Sekä eilen että tänään nukuin melkein puoli 12:een! Toki heräsin molempina aamuina klo 8 pissille, mutta nukahdin sitten uudestaan kun mies lähti töihin. Ihanaa, sanon minä. Ainoa paha on, että tämä asunto on tuskaisen kuuma. Kaikki verhot on kiinni, mutta silti täällä on lähemmäs 30 astetta lämmintä, ja mulla on sen mukainen olo. Illlalla tulee rasituksesta supistuksiakin, osa jopa pikkuisen kipeitä. Pitää siis vain ottaa rauhallisesti.

Elaineko kyseli, että onko ylösnousuissa ongelmia? Mulla on sitä vaivaa ollu jo useamman viikon. Aina, kun nousee ylös makaamasta tai wc:stä tai ihan vaan istumasta, tuntuu, että alamaha repee ja sit yleensä siihen päälle tulee supistus. Vihlaisu kyllä opettaa, että pitää nousta TOSI hitaasti. Näin neuvolan tätikin neuvoi.

Untamo myös hikkaa tosi usein, olen sen tuntenut myös joskus rv 26 asti. Tänään aamulla ekana sillä oli hikka. Taitaapi olla, että sillä on se 1-3 kertaa päivässä. Se ei mua ärsytä niin paljoa kuin oma hikka ärsyttäisi.

Eilen kävin H&M:ssä ostamassa Untamolle ekoja vaatteita (osan olen saanut lainaan ystäviltä). Shoppailu on kyllä vaikeaa, kun ei tiedä, kumpi on tulossa. Kaikkia ihania vaaleanpunaisia juttuja olis ollu (vaaleanpunainen on oma lempivärini), mutta eihän niitä voinut ostaa, jos se onkin poika. Käteen jäi vaaleankeltainen pupu-kuvallinen potkupuku, Nalle Puh -yöpaita sekä 3 hihattoman bodyn pakkaus, kaikki kokoa 56 cm. Ja 2 sukkien pakkaus!

Mä voisin myös syödä ja olen syönyt litrakaupalla niitä mansikoita! Mansikoita tai jäätelöä on saatava joka päivä. Tai mieluusti molempia. Ja Untamo tykkää niistä varmaan myös. Mä muuten sain sitä kantapäästä kiinni sunnuntaina! Sillä oli su jokin ihme " pönkäys" päivä, se yritti kovasti sitä jalkaansa mun mahannahkasta läpi, ja minä nappasin sitä kiinni, sit se aina veti jalkaa koukkuun ja katosi jonnekin, imetteli varmaan, että mikähän se oli. Untamo on myös raivotarjonnassa varmaankin koko ajan, lääkäri totesi sen ultralla perjantaina. Perjantaina menen taas Kättärille katsomaan niitä sydänääniä. Edelleen uskon, että kaikki on varmaan kunnossa. Saiskohan samalla jo selville, onko se tytär vai poeka...

No nyt en jaarittele enempää. T. Rizzu & Unski rv 30+3!

Vierailija
29/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä piisaa, vettä tuli kyllä hetki sitten ja taitaa tulla ukkonen kaupan päälle. Esikoisen kanssa olis tarkotus käydä vielä kaupungissa, ystäväni polttareista on palaveri. Ja tylsää mennä yksin, sitäpaitsi on hyvä syy lähteä ajoissa pois :D Tuskin tulen jaksamaan polttareita itseään, tiedossa pitkä ilta tään kuun lopussa ja kuskina olisin siis minä, arvaatteko syyn..

Eilen oltiin kaupungissa tyttöporukalla, minä, kaverini ja kaksi 2v pikkutyttöä. Käytiin kasvitieteellisessä puutarhassa ja voi luoja, että oli kuuma. Ulkonakin jo, mutta entäs kasvihuoneissa! Sit pyörähin tytön kanssa pari kauppaa, eikä mitään erikoista löytynyt, parit pikkarit tytölle. Olin tosi naatti illalla, uni tuli jo klo 21 aikaan, enkä meinannu saada silmiä auki aamulla.

Tehdäänkö GALLUP aiheena: Vauvakamppeet, mitä ET SUOSITTELE? Jos kukaan ei ota liian tosissaan! Mulla tulee lista ja syynä kaikkeen on kuopus tai sitten minä ;) (esikolle kävi miltei kaikki):

-kietaisupaidat

-rintareppu

-silikoniset huvitutit

-Muumi-vaipat

Apua, nyt ei tule muuta mieleen..

Autoista: Me vaihdettiin vm 96 Opel Astra farkku vm 99 Opel Zafira tila-autoon. Astran takapenkki oli jo aika ahdas ja muutenkin alkoi auto oireilla. Ja nyt on se ilmastointi :)

Pehehuoneesta: Esikon aikaan oltiin viimeinen yö. En kysellyt etukäteen, mutta hoitaja osastolla suositteli ja järkkäsi sen. Oli tosi ihana :) Sänky vaan upotti, kun oli maannut ensin 3 yötä paljon kovemmalla sairaalapetillä!

-piias- rv 30+1

Vierailija
30/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut tarvetta seuraavilla tavaroilla:

- potkuhousut äippäpakkauksesta. Oli mielestämme hankalaa vaipanvaihdon kannalta, kun haaroissa ei ollut minkäänlaisia neppareita tms.

- puhdistuspyyhkeitä ei tarvittu lähes poikkeuksetta koskaan, kannatan ihan vesipesua tai pyyhkimistä esim. Aqualan-voiteella.

- rintareppu jäi myös käyttämättä, oli lainassa. Tosin nyt kiinnostaisi koittaa, josko tulisi käytettyä =)

- narulliset kietaisupaidat olivat hankalia näpertää kiinni, tosin tykkäsin nepparillisista kietaisubodeista.

- tekstiiliset, pestävät liivinsuojukset olivat turhuuksien turhuus. Tissit vuosivat niin, että kertakäyttöisiä sai vaihtaa monia monia kertoja päivässä.

Kaikki tottakai mielipideasioita, mutta näin meillä =)

Vierailija
31/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun on kuumaa. Täällä olo on ainakin aika voimaton olo ton kuumuuden takia, ja jalat ja kädet aivan turvoksissa. Hyvä kun sormet taipuu kirjoittamaan tänne palstalle.. ;)

ESITTELY: eli minä täytän tänä vuonna 23v. ja mies on 27v. Itse en ole lukion jälkeen mitään opiskellut, erilaisia " hanttihommia" vain. Mies opiskelee yliopistolla ja valmistunee hallintotieteiden maisteriksi ensi keväänä. Meillä on kaksi poikaa. Vanhempi täytti huhtikuussa kolme ja nuorempi täyttää parin viikon päästä kaksi. Vilkkaita vesseleitä ovat, mutta niin hyviä leikkikavereita keskenään. Hetkeäkään en ole katunut sitä, että kaksi lasta niin tiheään tahtiin hankittiin. Kolmas lapsi eli tämä tulokaskin on sitten ainakin ultran mukaan poika.

GALLUP:

*Rintareppu jäi meillä myös oikeastaan käyttämättä. Esikoisen kanssa jonkin verran käytettiin, kun oli kesäaikaan sen ikäinen, että viihtyi. Talviaikaan sillä ei tehty mitään.

*Paljon saatiin lahjaksi pieniä vastasyntyneelle tarkoitettuja farkkuja/reisitaskuhousuja. Ei niitä tullut käytettyä. Niin pienellä kuitenkin sellaiset housut mukavimmat päällä, joissa ei ole kaikenlaisia nappeja ja neppareita. Samoin pienet paidat jäi vähemmälle käytölle. Aina tuli laitettua mielummin body, joka varmasti pysy kunnolla housuissa. Tämäkin tietysti makuasia. Uusimmalla tulokkaalle olen hankkinut vain bodeja.

Täydennän listaa, jos jotain muuta mieleen juolahtaa..

Andoliniska 29+3

Vierailija
32/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuumuus vaivaa edelleen vaikka täällä Itä-Suomessa onkin satanut pieniä kuuroja päivän mittaan. Mutta ei auta ollenkaan pieni sade kun ilma ei viilene lainkaan. Ei pitäisi valittaa mutta mulla ainakin on aikasta kuuma koko ajan.

Flunssa alkaa olla voiton puolella, ei enää ole niin tukkoinen olo kuin oli perjantaina ja viikonloppuna. Töissäkin olen ollut taas. Jes, enää 1,5 kk töitä ja sitten pääsee äippälomalle! :)

Sitten näihin mistä on keskusteltu..

VAIVOISTA: Mulla on alkanut parin viimeisen päivän aikana kipuilla oikean puolen lavan alta. Tuntuu kuin kylkiluiden välissä tököttäisi puukko ts. taitaa olla jumissa ja kaipaisi hierontaa. Ihan sama juttu oli esikoista odottaessa ja se lähti vasta kun vauva oli syntynyt. : / Joten jonkun viikon tässä vielä joutuu kyllä (toisaalta toivottavasti) kärvistelemään.

ESITTELY: Täällä kirjoittelee 25-vuotias lähes valmis luokanopettaja ja mies on 32-v. ja IT-alalla toimistopäällikkönä. Tulossa on toinen muksu, esikoinen on 2v8kk vanha pojan vesseli.

AUTOISTA: meillä on tällä hetkellä vm. 2002 oleva Renault Laguna ja on todella tilava auto. Etupenkillä mahtuu istumaan oikein hyvin vaikka takana onkin turvaistuin ja takakonttiin mahtuu myös tavaraa kunnolla. Vaunut saa kyytiin reippaasti ilman mitään purkamisia. Ja minä tykkään ainakin sillä ajaa, vakaa ja iso auto mutta ei myöskään ole hankala esim. kaupunkiajossa.

ELAINE: mekin ostettiin juuri lauantaina se Gracon autobaby jalustan kera. Esikoisen jäljiltä oltiin ehditty jo myydä pois, joten tiesin heti mitä haluan. Minusta juuri se jalusta oli ehdoton ja varsinkin nyt kun on toinenkin jota autoon kiinnittää, niin eipähän tarvitse vauvan istuin kuin vain napsauttaa kiinni. Kallishan se uutena on mutta päätettiin nyt uutena se kuitenkin hankkia. Teillä kävi Elaine kyllä tosi hyvä tuuri kun saitte kaksi istuinta melkein samalla hinnalla kuin me yhden. :)

Mistähän muusta olisi juteltu..Hmm.. ainakin sitä galluppia taisi olla. Meillä jäi myös todella vähälle käytölle vauva-aikana kaikki farkut yms. housut joita itse ostin jonkin verran ja mitä lahjaksi saatiin. Samoin kuin saatiin muutama kauluspaita. Suhteellisen turhia pienellä vauvalla jolla ei vielä oikeastaan " ole kaulaa" . Hassusti sanottu... :)

Jeps, mutta nyt poika haluaa pesulle, taidan lähteä hänen kanssaan itsekin suihkuun vilvoittelemaan.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Anmari rv 28+3

Vierailija
33/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, että luettavaa ja kommentoitavaa riittää! Ja sitten asiaan (jota muuten viikon tauon jälkeen riittäisi vaikka millä mitalla...)

ESITTELY: Itse 29, (avo)mies 30 ja esikoista odotellaan. Olisin halunnut lapsia jo nuorempana, mutta mies onnistui pitkään jarruttelemaan niitä aikeita. Oon alunperin aavistuksen verran pk-seudun ulkopuolelta, mutta nykyään asustellaan Helsingissä (mulla toiveissa, että saisin vielä joskus mieheni muuttamaan kotikuntaani). Teen toimistotöitä matkailualan yrityksessä ja mies on teknisenä asiantuntijana it-alan firmassa.

KOMMENTOINNIT: Taitaa tosiaan olla niin, että aina on väärän ikäinen ja kokoinen. Mun vatsan " pienuutta" kommentoidaan aina vaan, eikä kai siinä muuten mitään, mutta varsinkin kun on eka lapsi kyseessä niin herkästi alkaa miettiä, onko vauvalla kaikki hyvin.

OMA VOINTI: Eipä ole koko raskauden aikana ollut niin kurja olo kuin viimeisen viikon ajan. Keskiviikkona alkoi koskea oikeaan kylkeen oikein huolella ja samana iltana alkoi oksentelu. Kahteen päivään ei oikein mikään pysynyt sisällä enkä oikein jaksanut muuta kuin maata sängyllä. Ajoittainen kylkikipu jatkuu edelleen, mutta on onneksi helpottumaan päin. Lääkärissä ei löytynyt selitystä kyljen kivulle, mutta oksentelu oli todennäköisesti vatsatautia, jota kuulemma on kovasti liikkeellä. Oksentelu ja kipu eivät siis todennäköisesti liittyneet toisiinsa, sattuivat vaan molemmat alkamaan muutaman tunnin sisään. Hieman ehdin jo pelästyä!

" Läpäisin" sokerirasitustestin, mutta yksi arvoista oli sen verran lähellä raja-arvoa, että th suositteli hieman vähentämään sokeria ja muita nopeita hiilihydraatteja. Närästys tuntuisi toistaiseksi jääneen (kopkop). Nukkuma-asennon löytäminen alkaa olla vaikeaa, kun selällään nukkuminen (mulle normaali nukkuma-asento) ei tunnu enää kovin hyvältä. Pahimman kylkikivun aikaan oli pakko nukkua vasemmalla kyljellä ja silloin nukkumaan käydessä vauva möyri vatsassa hurjasti. Outo tunne, ihan kuin joku olisi yrittänyt kaivaa maata vatsan alta...

Jatkan sepustuksia lähiaikoina, ettei mene romaanin puolelle. Nyt suihkun kautta kannustamaan Italia voittoon Saksasta!

Riina rv28+4

Vierailija
34/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Kaikki oli hyvin.

Rv 31+6

Painoa tullut 350g viikossa

Verenpaine: 104/68

Hemoglibiinia ei otettu

Pissa puhdas

Sf-mitta 27cm (ala ja keskikäyrän välissä menee)

Vaavin syke 140

Liikkeet ++

Vaavi oli poikittain mahassa. Olo on kyllä tukala. Kääntyis vaan pikku hiljaa pää alas päin.

Mitenkään ei taas noteerattu sitä että pelkään että vaavi on isompi kuin esikoinen. Tokaisivat vaan että mahtuihan sekin hyvin tulemaan. Joopa joo. Pitää taas ens käynnillä marista asiasta ja pyytää päästää kättärille koko arvioon.

Esittelyä. Oon 23.v ja lähihoitaja opiskelut jäi kesken poikaa kun aloin odottamaan. Niitä pitäisi jossakin vaiheessa jatkaa. Mies täyttää tässä kuussa myös 23.v. Mies on varastolla töissä. Meillä on koiruus Vili rodultaan staffi ja ikää Vilillä on huomenna tasan 5kk. Asumme helsingissä. Masuasukin lisäksi on poitsu Veeti ikää nyt 1v9kk. Siinä kait oli tärkeimmät =)

Auto. meillä tollainen vanha auton romu. Vm 92 ford escortin farmari. Nyt on etsinnässsä uudempi escortti tai mondeo. mielellään dieseli ja ilmatoinnilla ja farmari ihan ehdoton. Ei oo vaan sopivaa vielä tullut vastaan.

Turhin tavara gee:

-kietaisu paidat jäi meillä kokonaan käyttämättä. Käytettiin vaan bodeja. Miehellä menisi hermot niiden paitojen nauhojen kanssa.

Muuta ei tuukkaan nyt mieleen. Meillä rintareppu oli hyvä ostos. Varmaan paljon turhaa on, mutta en nyt keksi mitä. Vavuvan tavaraa on meillä nimitääin ihan hirmuisesti. Sitä on vaan kertynyt, itse oon ostanut ja sit ollaan sukulaisilta saatu.

Sairaalakassia en oo vielä alkanut pakkaamaan. Pakkaan sit elokuun lopussa. Oon kyllä miettinyt vaavin kotiin tulo vaatteita. Eilennä ostin hennesistä aivan ihanan bodyn jossa hiiren kuva ja potkarit joissa myös hiiri. Ne oli aivan ihanat. Ois niin kiva ostaa joko vaaleansinistä tai vaaleanpunaista.

Mitä meinaatte laittaa vauvalle päälle sairaalasta lähdettäessä, siis niiden sisävaatteiden päälle? Fleece puku taitaa olla elo-syyskuussa vielä liian kuuma. Äippäpakkauksen kevytvanupuku taas on aivan liian iso. Tällaista täällä pohdin.

Meillä Veeti on edelleenkin hereillä. Kattoo ideolta teletapeja. Mies on koiran kanssa iltalenkillä. odottelen että mies tulee kotiin ja pistää poitsun nukkumaan ja ite karkaan suihkuun.

Nyt en keksi mitä muuta piti kirjoittaa.

Öttis, veeti 1v9kk ja masuasukki rv31+6 (huoemnna vaihtuu viikot)

Vierailija
35/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hetkisen aikaa jos vielä pinoilisin ennen sitä futismatsia :) Joku muu odotteli sitä myös, muistelisin että toivoi Saksan voittavan. No, siitähän riemu repeäisi :D

Mä vietin tänään aivan ihanan aamu- ja iltapäivän poitsun (1v8kk) kanssa torilla & rantsussa. Esikoinen on ratsastusleirillä tän viikon, joten vietellään päivät nyt ihan kaksistaan, ja nyt päätin että lähetään aamusta heti humputtelemaan ja sitten uimaan. Poitsu oli pieni aurinko koko ajan, ruokakin maistui rannassa ja -yllätys!- tunnin päikkärit rattaissa! Siis rattaissa nukkuminen meillä loppui jo aikaisin viime kesänä, ei vaan onnistunut enää joten siirryttiin sisälle. Mutta nyt yllättäen kun otin riskin, niin onnistuikin hyvin (näitä elämän pieniä iloja, heh..)! Siinä sitten istuskelin viltillä auringossa ja luin kirjaa.. uskomatonta mutta totta :)

G: ne ihan pienimmät paidat/kietaisupaidat jäi meilläkin käyttämättä. Bodyt on ihan parhaita pysymään paikallaan. Tosin sitten kun kakat on (10xpvä) selkää myöten, niin kietaisupaitahan olisi helpoin riisua..

Autoista: ilmastoitu farkku on meilläkin, suosittelen lämpimästi. Erityisen tilava meidän Nissan ei kyllä ole, ja äärimmäisen vaikea on saada tuo poika istuimeensa, aina on hermo tiukilla - siis mun hermo! (asennettu keskipenkille, selkä menosuuntaan). Poitsu pieni kun ei ole mikään keijukainen vaan reilut 15kg..

Vaivoista: joku siitä mainitsi, että on maha ihan " laskeutunut" jo, eli tosi alhaalla. No niin on mullakin! Ja kolmatta odotan minäkin. Esikoisesta ehkä muistaakseni oli vielä ihan " inhimillinen" , mutta kyllä jo edellisessäkin raskaudessa maha oli ihan alhaalla, sellasena alaspäin sojottavana pallona. Nivustyrät tämä maha on painanut esiin viimeksi ja nyt, mutta noin muuten: roikkukoon miten tahtoo kunhan mukana pysyy ;)

Esittelyä: minä 28 (vielä kuukauden verran) ja mies 27, 3. lapsi siis tulossa (2. yhteinen). Häitä juhlitaan nyt heinäkuun lopussa, kihloissa oloa tulee täyteen 5 vuotta ennen sitä. Mies on asentaja, minä vanhustyöntekijä, hoitovapaalla tätä nykyä.

Jups, ja nyt alkaakin se futis, öitä!

Itta 29+4