Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSkeijujen ma-ti :)

03.07.2006 |

Hyvää huomenta!

-piias-

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki viikonloppuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7685252&p=&mpage=1&tmode=…

Eilen juhlittiin tyttöä vielä muutamien vieraiden voimin. Juhlat ovat mukavia, mutta onneksi taas arki koitti. Jääkaapissa tosin möllöttää vielä puolikas täytekakku, tein niitä eilen kaksi. Ihme kyllä, ei tee tippaakaan mieli!

Eilen tätini ihan vilpittömästi kehui, kuinka raskaudet pukee minua. Kylläpä tuli hyvä mieli :) Kuopusta oottaessa kesäkuussa -04, tais olla muuten just laskettu aika, oltiin miehen serkun rippijuhlissa. Mieheni eno äityi kehumaan minua, että noin hehkeä eikä näy turvotustakaan. Ja itse olin ihan puhki ja kypsä odotukseen. Mukava kyllä kuunnella noita kehuja silloin tällöin ;)

Tänään jännään ystäväni puolesta. Hänellä tänään rv 12 ultra ja raskaudesta ei kovin moni tiedä. Edellinen odotus oli kaksosraskaus ja sikiöistä toinen menehtyi rv 17, toinen poika syntyi elokuussa -04. Toivottavasti kaikki on masussa hyvin, kolmas olis heillekin tulossa. Todella moni tuttu oottaa kolmatta. Yksi ihan viime metreillä, käynnistys torstaina, ellei tule aiemmin. Ties vaikka ois syntyny jo :)

Oma olo: Taitaa olla hiiva :( Alapäätä kutittaa ja kuumottaa inhasti, valkovuoto ihan ok, mut taidan ostaa sen kuurin. Edellisessä raskaudessa hiiva vaivasi ekat viikot, sitten vihdoinkin Gyno Daktarin- kuuri auttoi. Kovasti liitokset kipuilee ja istuminen on inhaa. Masun asukas jaksaa jumpata, tosin asennosta en ota selvää, oisko poikittain.

-piias- rv 30, jippii!!!

Vierailija
2/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ny yhtää mitä tää on keskusteltu, yleensä aina kirjotan lapulle että muistan mitä kommentoida mutta nyt lyö tyhjää.

Oltiin kaverin kans lauantaina kävelemäs kylillä ja se nauro ihan vääränä että kun ihmiset tuijottaa mun mahaa eikä ne edes käännä katsetta pois vaikka vahtais takas. No, onhan se komee maha, kyllä sitä saa kattoo mutta eniten taisi herättää huomiota se että kuka sitä vattaa kanto.

Tulin kalasteleen vinkkejä että mitenkä selviytyä sokerirasituksesta! Kuinka saa 2 tuntia kulumaan? Jostain muistan lukeneeni että kannattaa ottaa evästä mukaan että pääsee kunnialla kotia?

miisa84 & Vilperi, Rv 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ollut viime päivät parempi, viime viikon alkupuolen kivut unholassa. On sillä levolla vaan kumma vaikutus ;) Pari päivää kun malttaa ottaa rauhallisemmin niin heti jaksaa paremmin.

PIIAS: mulla kans yhteen väliin hiivat riesana, mutta olen nyt reilun vuoden (tai kakskin) käyttäny dermosilin intiimisaippuaa niin sen koommin ei ole hiivaa ollu. Tiedä onko apu ollu aippuasta, mutta ainakaan hiivaa ei ole näkyny (edes raskausaikana!). Puteli maksoi muistaakseni noin 6¿, mutta todella riittoisaa eihän sitä nyt sinne alapäähän ihan mahottomasti holvata ;)

IÄSTÄ on ollut puhetta minä 23 ja toinen tulossa. Me ollaan niin vanha pari, että kaikki oikeestaan ootti jo ennen esikoista et miloin aletaan lapsia tekeen. Joku muistaakseni leikillä kysy oliko vahonko mut ei muuta. Sitten kerrottiinki avoimesti et meillä oli hieman hankaluuksia saada esikkoa alulle et ei välttis tarvi oottaa kakkosta ihan pian, mutta kuinkas kävikään ;) Nyt olen ollut huomaavanani että monet kattoo kahdesti kun liikun pojan kanssa, mutta ajattelevat varmaan että voi parkaa kun kaksi pientä kohta. Vaikka eihän siinä mitään ihmeellistä oo vaikka pienellä ikäerolla lapset tekee ja esikko kuitenkin melko " helppo lapsi" (inhottava termi). Minua varmaan kukaan ei ajattele teiniäidiksi, sillä näytän ikäistäni vanhemmalta ja henkinen ikä testissäkin ikää oli melkein tuplatren oikeaan verrattuna :)

Joku kyseli esittelyä uusintana niin tässä hieman: kotiäitinä ollut alkuvuodesta 2005 (esikko 03/05), terveyden-+sairaanhoitajaksi valmistunut keväällä. Omakotitaloa asustetaan miehen, kissan ja (kohta) lapsien kanssa etelä-Lapissa. Mies töissä autoalalla.

Nyt leikkiin pojan kanssa.

Oona, poika ja sintti 28+1 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
4/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli rästiin jääneitä lehtiä muutama mukana, myös kirja on hyvä. Ja ristipistotyö. Tulikin kätevästi vauvaaiheinen kortti vauvan saaneelle ystävälle kirjottua siinä odotellessa. Ristikoita tai vastaavaa voi myös ottaa. Yllättävän nopeaa se 2h menee kun jotain tekee. Mulla ei tullut huono-olo, mutta kävin sitten samalla kaupungilla syömässä nälkä nimittäin oli mahtava. Se litkukin on ihan juotavaa.

Pikaisesti vielä Oona

Vierailija
5/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti se aika menee siellä sokerirasitustestissä. Ota vaikka kirja ja lehtiä mukaan. Mulla oli kirja mukana, mutta lueskelin niitä vanhoja lehtiä mitä sieltä löytyi. En jaksanut keskittyä kirjaan. Siinä mielessä ristikoitten täyttely olisi ollut hyvä vaihtoehto. Tai vaikka virkkuukoukku ja lankaa. Evästä kannattaa ottaa mukaan, varsinkin jos jatkat matkaa vaikka ostoksille. Mulla meni aamupäivä ihan hyvin, mutta iltapäivällä taisi sokerit heitellä kun väsytti.

rv 31+0

Vierailija
6/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää maanantaihuomenta keijuille, piti vielä ennen mökille lähtöä tulla kuikkaamaan...

SOKERIRASITUS: 2 tuntia on pitkä aika, kun ei hirveesti liikkuakaan saa (esim.lähteä kaupungille). Mulla oli omat lukemiset mukana ja vaihtoehtotekemisenä kirje, joka oli odottanut vastausta jo kotvan.

ESITTELYUUSINTA: täällä naputtelee ihan kohta (2vkon päästä) 31vuotias lähihoitaja, töissä päiväkodissa, mies LVI-teknikko. Lapsia on entuudestaan 2, esikoinen (tyttö) täytti juuri 6vuotta ja menee eskariin syksyllä, toinen (poika) täytti myös juuri 4v.

NE LONKAT: arvtakaapas vaivasko koko eilisen illan kun eilen väitin että PÄÄLLIMMÄINEN Lonkka kipuilee nukkuessa? Siis alimmainen. Aiemmissa raskauksissa se on nimenomaan ollu se päällimmäinen ja siihen on se tyynykin auttanut, mutta nyt se on se alimmainen, enkä keksi mikä siihen vaivaan tepsis? Ehdotuksia?

Täällä kans jännätään, kuulin eilen yllätyksekseni että ystäväni odottaa vauvaa viikolla 6+!! Yllätyksen tästä tekee se, että hän on seurustellut nykyisen miehensä kanssa vasta vajaan vuoden, enkä todellakaan odottanut vauva-uutisia vielä! Olen silti ihan sika onnellinen hänen puolestaan, edellisessä suhteessa olivat melkein 2v ilman ehkäisyä ilman tulosta ennen kuin suhde kariutui.

Jaha, nyt täytynee saada jotakin aikaiesksikin.

Minjuska

Vierailija
7/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina olenkin ollut aikasta lailla paljon sairaslomilla, kun selkä ja jalat ei oo kestänyt, etenkään istumista. Ja paha tehdä istumatyötä jos ei voi istua ;) Olis ihana jaksaa nää vikat ajat töissä, kun sitä saa sit taas olla ihan mukavasti kotona ja vaikka istuminenkin on mun kropalle rankkaa, niin kahden pienen lapsen kanssa kotona ois vielä rankempaa. Mies on kyl lomalla, mutta se rakentaa jo neljättä vuotta ja mullehan se lasten hoito jäis vaikka kuinka raihnanen oisin :(

ESITTELY: Harvakseltaan kirjoittelen, mutta aina kun vain kynnelle kykenen. Olen 32 v. kahden pienen lapsen äiti ja kolmannen la 22.9. Toivon kuitenkin että tulee hiukan aiemmin kuten edellisetkin. Mies 33 v. ja oman työn ohella rakentanut itse/yksin paritaloa n. esikoisen syntymästä saakka (keväästä -03). Vielä projektia jäljellä ainakin vuos. Töihin palasin viime marraskuun lopulla ja pian tulikin ylläri älläri, erittäin mieluisa sellainen, joten pitkäksi ei tämä työn ja kodin/lasten yhteensovittaminen kestänyt. Hyvä niin, vaikka oli ihana saada vähän etäisyyttä kotiin, niin kyllä mä haikeena kotiäidin elämän jätin. Vielä viimeinen rupeama kotona ja kunnolla työelämään takaisin kun tämä masuvauva on vähintään 2 v.

Blues kera pikkukolmosen 28+3

Vierailija
8/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kesti sokerirasitus vain tunnin ja senkin sain kotona odotella. Eli minulle annettiin sokeripussi mukaan ja sanottiin, että seuraavalla lääkärikerralla (eli kuukauden päästä) se pitäisi tiettyyn aikaan liottaa vesilasiin ja juoda 10min. sisällä. Ja sitten tasan tunnin päästä otetaan lääkärillä se verikoe, eli sitä ennen pitää sitten ilmoittautua ja sanoa se tarkka aika, jolloin vikan kulauksen joi. Ihan kätevä juttu, ei tarvinnut odotushuoneessa istuskella.

Moni voi hiukan pitää hulluna, mutta mulla on ihan hirveä vauvakuume... siis olen jo seuraavaa suunnittelemassa... Haluisin niin kovasti paljon lapsia ja pienillä ikäeroilla ja nyt kun lapsia ei ole, mutta itse olen kotona, niin oikein huomaa, että jotain todella puuttuu. Unelma siis olisi saada toinen heti perään, katsotaan, että muuttuuko mieli kun tämä ensimmäinen on syntynyt. Olen siis jo 29-vuotias ja aika nopeaan tahtiin niitä lapsia pitää tehdä, jos niitä useamman haluaa. Täällä missä asustelen, ei tosiaan ole tavallista saada enempää kuin yksi tai korkeintaan kaksi lasta. Mutta katsotaan nyt :)

Seirana rv30+3

Vierailija
9/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti (lähes joka päivä) käynyt lukemassa pinoja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Nyt olen ajatellut terästäytyä. Hieman taustatietoa: naimisissa on oltu kohta viisi vuotta (olemme molemmat 32-vuotiaita ja mies tekee töitä It-alalla ja minä olen toiminut opettajana, toivottavasti joskus saan siihen pätevyydenkin…) ja esikoistyttö on nyt 1v7kk eli aika pieni ikäero on lapsille tulossa. Itsestä se välillä tuntuu, että kuinka sitä jaksaa kahden vaippaikäisen kanssa ja on ollut hauska huomata miten eri ihmiset asiaan suhtautuvat. Ne, joilla on itsellään lapsia pienellä ikäerolla ovat tosi iloisia, ja ne kenellä on suuremmat ikäerot ovat lähes kauhistelleet asiaa.

Mietin itsekseni, että kannattaisiko vauva-aikeita lykätä, koska anoppini sairasti syöpää eikä ollut varmuutta hänen selviämisestään. Sitähän ei voi koskaan tietää milloin lapsi ilmoittaa tulostaan ja niinhän mekin luotimme, että kestäähän siinä kuten esikoisessakin. Tämäpä päätti olla vikkelä ja tärpätä heti ja niinhän siinä kävi, että olin vatsakkaana anoppini hautajaisissa :(. Onneksi on ollut tuo aurinkoinen esikoinen, joka on omalla olemuksellaan pitänyt meitä surevia kasassa. On niillä pienillä ihmisillä vaan suuri voima.

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta autoista. Me ostimme uuden farmariauton kaksi vuotta sitten ja kun sinne aloimme kokeilla esikoisen turvaistuimen lisäksi tulokkaan kaukaloa, totesimme että pitää taas lähteä autokauppaan. Säälitti luopua hyvästä autosta, mutta kun olemme nyt uuden ja isomman saaneet, ei ole hetkeäkään kaduttanut. Nyt ei tarvitse itsekään istua etupenkillä polvet ja masu suussa.

Omaa napaa: uloshan se on jo aikoja sitten pullahtanut;). Painoa on tullut kymmenisen kiloa, verenpaineet hyvät ja muutenkin neuvolassa on kaikki ollut ok. Välillä on supistellut tosi inhottavasti, mutta toivottavasti täällä vielä pysytään monta viikkoa kyydissä. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, joten tässä nyt elellään toiveissa, että saisi kokea sen alatiesynnytyksenkin. Sehän ratkeaa sitten elokuussa.

Hikkahommia: olen varmaan outo, koska olen molemmissa raskauksissa tuntenut hikat jo tosi nopeasti ekojen liikkeiden jälkeen, mutta yksilöitähän me ihmiset olemme…

Oikeastaan mitään en ole laittanut vielä valmiiksi, koska elämä on koulinut siihen että kannattaa elää jalat maassa. En haluaisi olla kaikkien vauvatavaroiden keskellä, jos jotain ikävää sattuisi tapahtumaan. Toisaalta melkein kaikki tavarat on esikoiselta valmiina.

Enpä viitsi kaikkea kerralla ryöpsäyttää teidän niskaan, joten lopetan tällä kertaa tähän ja jatkan sitten seuraavalla kerralla.

Jaksamisia meille keijuille näissä helteissä!

Hi-5 29+5

Vierailija
10/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta autoista. Me ostimme uuden farmariauton kaksi vuotta sitten ja kun sinne aloimme kokeilla esikoisen turvaistuimen lisäksi tulokkaan kaukaloa, totesimme että pitää taas lähteä autokauppaan. Säälitti luopua hyvästä autosta, mutta kun olemme nyt uuden ja isomman saaneet, ei ole hetkeäkään kaduttanut. Nyt ei tarvitse itsekään istua etupenkillä polvet ja masu suussa.

***Minkä auton ostitte nyt? Meidän pitäisi kanssa testata sopiiko toinen turvaistuin autoon vai pitääkö auto vaihtaa.

Vierailija
11/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitämään hetken huilitauon vaatekaappien järjestelystä, uskokaa tai älkää, mut moisesta hommasta tulee sellaset supistukset, että ihan selkään sattuu. Innoituksen tähän järjestelyyn sain kadonneiden bikinien yläosien metsästyksestä, tulos: kaapit ojennuksessa ja bikinit edelleen kadoksissa. Höh, mihinköhän kummaan ne on tullut tyrkättyä?!

Miulle on tullut taas uus raskausoire, tai näin olettaisin. Illalla nukkumaan käydessä vasen jalka puutuu, sitä pistelee silleen inhasti ja tuntuu pökkelöltä. Sillä ei oo mitään väliä, onko jalka ylempänä tai alempana, tai tyyny jalkojen välissä, aina van puuduttaa. Ilkeetä, ei meinaa millään saada nukuttua.

Meilläkin on autokriisi edessä, tosin mies ei vielä ole sisäistänyt asiaa. Esikko ja kakkonen joutuvat vielä kumpikin matkustamaan autossa turvakorokkella, ja sitten tietty tälle pyöriäiselle tarvitsee varata etupenkki turvakaukaloineen. Vaikkakin meillä on farkkuvolvo, jää äitylin pepulle takapenkille aikas pikkuinen rakonen. Oon tuota autoasiaa murehtinut tässä jo jonkin aikaa, mut kun teidostan miehen lievän saituruuden, en oo uskaltanut ottaa asiaa puheeksi. Ajattelin, et kyllä se sitten hokaa, kun näkee millasta siellä takapenkillä on matkustaa.

No,mies aloittaa viikon päästä työt autokauppiaana, eihän sitä tiedä, minkälaisen kimmokkeen hän saa hommata meillekin uutta menopeliä. Käytiin muuten jo kerran koeajamassa Fordin S-Maxia, voisinpa sitä suositella kaikille isompaa autoa etsiville, joita ei auton hinta heti säikytä.

Aurinkoista alkuviikkoa!

terveisin Niina ja pyöriäinen rv 29+3

Vierailija
12/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siellä yötä ja on se jännä, että vaikka sitä kaipaa välillä rauhaa ja " omaa-aikaa" , niin nyt jo on sellainen " mitähän tekisi olo" , vaikka lapset ovat olleet poissa vasta pari tuntia. Meillä lapset ovat 3v67kk ja 2v5kk eli ikäeroa on se 1v2kk. Nuorempi on nyt toista kertaa yötä poissa kotoa ilman vanhempia, saa nähdä miten mökkireissu menee.

Mietin, että pitäisiköhän tänä iltana tehdä pieni katsaus vauvanvaatteisiin, kun saisi rauhassa tonkia kaappeja ja katsella mitä sieltä löytyy. Onhan nyt jo rv 32 menossa, joten ei tässä nyt niin kauhean pitkä aika enää ole vauvan syntymään. Huomenna on neuvola pitkästä aikaa (yli 4 viikkoa edellisestä käynistä), tämän jälkeenhän neuvolakäynnit sitten tihenevät loppua kohti.

Olen ollut nyt lomalla n. kuukauden (olen opettaja) ja hyvä niin, olisi varmaan minulle ollut väsyttävää olla töissä nämä helleviikot. Vaikka sinänsä ei mitään suuria vaivoja ole, niin kyllä selvästi väsymys painaa aika ajoin. Lapset ovat kuitenkin vielä sen verran pieniä, että koko ajan pitää olla jotakin touhuamassa heidän kanssaan ja päivisin ei ole mahdollisuutta levätä. Miehelle tämä kesäaika on sen verran kiireistä aikaa (maatila), että välillä töitä tehdään aamu kuudesta iltämyöhään asti, joten lasten-ja kodinhoito jää minun vastuulle lähes kokonaan.

Mutta taidan nyt ottaa sitten levon kannalta tämän iltapäivän ja käydä vaikka uimassa läheisessä lammessa, jossa on muuten tosi kirkas ja kylmä vesi.

Marsu73, rv31+4

Vierailija
13/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme huomenna toivottavasti lunastamaan minulle uuden auton, tai siis käytetty se on, vm -04, ihan kyllä uutta vastaava. Voin siis lämpimästi suositella kaikille monilapsisille Volkswagen Passattia, ostettiin sellainen farmarina. Ihanasti tilaa vaikka takapenkillä on kolme isoa turvaistuinta, joista yksi selkä menosuuntaan. Tavaratila on taivaasta, sinne mahtuu vaikka mitä, vaunutkin koottuna miten päin tahansa, silti auto on naisenkin kevyt ja helppo käsitellä.

Meillä on toinen auto Volkswagen Golf farmari, jonne ei enää kolmas istuin mahtunut. Kahdella lapsella sekin on riittänyt, tosin oli aika ahdasta sillon kun toinen lapsista istui selkä menosuuntaan.

Pjuuh...tänään sain loistoidean, lähdetäänpä lapset torille mansikoita ostamaan bussilla!!!! Oli todella hikinen reissu ja olen ollut kotiutumisen jälkeen ihan puhki. Ihme kyllä muksut osasivat käyttäytyä. Tänään alkoi meidän esikolla uimakoulu, touhu sujuikin häneltä yllättävän kätevästi. Nyt kaadun taas sohvalle....

Ruusunen ja pikku ruu 29+3.

Vierailija
14/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työpäivä loman jälkeen takana ja täytyy sanoa, että olen yllättynyt, miten hyvin päivä meni. Ei ollut onneksi mikään yletön kiire ja ukkoehdokastakin tapasin sekä aamupalalla että lounastauolla. Ihanaa! Mitään kipuja ei ilmaantunut näin ekan päivän aikana, mitä nyt selkä jäykistyi lisää. Ilmakin pysyi työhuoneessa kohtuullisena, kun ikkunasta tuuli edes vähäsen ja lisäksi oli tuuletin toisella puolella huonetta. Toiveikkaana siis huomiseen. Ehkäpä sitä jaksaakin nämä muutamat viikot...

Ärsyttää, kun pitäisi ajoissa mennä nukkumaan, että jaksaa aamulla nousta töihin, mutta kun ei toisaalta nukuta yhtään. Siksipä roikunkin vielä hetken pinossa.

Kuulostipa osuvalta tuo Minjuskan *uh* liittyen vauvan asennon muutoksiin. Minäkään en tiedä miten vaavi masussa venkoilee, mutta ällölle tuntuu välillä. Potkutkaan eivät ole mitään hentoja, joten terhakka pikkumies on tulossa.

Marsu73: Jaan tuon mitähän tekisi -olon kanssasi, kun lapset ovat poissa. On se tosiaan kumma juttu, ettei sitä osaa oikein olla kumminkaan ilman lapsia, vaikka omaa rauhaa toisinaan toivookin. Itse olen nyt jo nelisen vuotta harjoitellut " lapsettomuutta" joka toinen viikonloppu ja edelleenkin tulee välillä " hukattua" aikaa, kun ei vaan yksinkertaisesti osaa hyödyntää vapaata, ellei sitten ukkoehdokas satu ehtimään paikalle, jolloin ei tarvitse miettiä, mitä tekisi ;-)

Nyt meinaa ruveta päätä särkemään, joten kaitpa sitä on yritettävä unille. Huomiseen!

fullmoon rv 30 tasan - JESSSS!

Vierailija
15/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täältä Tampereelta. Aikas mukavasti on jaksanut tuo aurinko lämmittää, tosin en valita, minä kun oikeastaan nautin näistä lämpimistä keleistä vaikka pikkusen helpommin alkaakin väsyttää.

Viime yö oli kyllä aikas rikkonainen, alaselkä alkoi vihotella oikein urakalla ja hyvän asennon löytäminen tuntui melko vaikealta. Onko muilla muuten öiseen aikaan vaikeuksia nousta sängystä esim. vessaan? Minä ainakin joudun nousemaan hyvin varovasti ja istumaan hetken sängynlaidalla alavatsaa pidellen koska tuntuu, että vatsa " repeää" . No, toisaalta kaksosraskaudessa kohdun koko vastaa täysiaikaisen yksösraskauden kohtua jo viikoilla 26-28 eli eipä kai tuo mikään ihme ole.

Käytiin tänään hakemassa autonistuimet, saatiin hyvä vinkki lastentarvikeliikkeen myyjältä; perhe jossa 9kk:n ikäiset kaksoset oli juuri käynyt ostamassa isommat istuimet lapsille ja jättäneet puh.numeron jos joku haluaisi ostaa heidä vanhat istuimensa. Olivat ostaneet kaksosille uutena Gracon autobabyt eli myivät käytännössä " melkein uudet" istuimet pois. No, me tartuimme heti tilaisuuteen ja teimme kaupat; pyysivät 100¿/kpl kaukalo+telakka yhdistelmästä eli 200¿ köyhdyimme, ei minusta huono kauppa siihen nähden että ko.istuimet maksavat uutena 169-189¿/kpl. Sanoivat että tuollaiset telakka-systeemit ovat kaksosten kanssa kullanarvoiset kun ei tarvitse jatkuvasti olla pujottelemassa kaksia turvavöitä. Toivotaan, että tehtiin hyvät kaupat. Istuimet olivat kyllä tod.hyväkuntoiset. Ostin sitten vielä kaksosten imetystyynynkin heiltä tilaa viemästä ;)

Auton vaihto on meilläkin (sattuneesta syystä) edessä ja hyvä farmari pitäisi löytää..meikäläisellä vain sattuu olemaan sellainen ongelma, että kärsin aikas mahtavasta ajopelosta enkä ole ajanut autoa useampaan vuoteen..asiaa on tosi vaikea ymmärtää sellaisten joille ajaminen on itsestäänselvää ja tiedän että mitä enemmän ajaisi sitä helpommaksi se muuttuisi, mutta.....ei se vain ole niin helppoa! No, nyt ollaan kuitenkin mietitty josko hommaisimme automaattivaihteisen auton niin meikäläisenkin kynnys ajamisen voisi hiukan madaltua. Katsotaan nyt mitä on tarjolla.

Huomenna pitäisi mennä Tuuriin katsomaan mitä Keskisen Vesalla olisi tarjolla, en ole käynyt moneen vuoteen niin halusin mennä vielä kun jaksaa/pystyy. Mennään äidin ja siskon kanssa eli varmasti ihan mukava päivä tiedossa :) Kun vaan tuo selkä ei alkaisi ihan hirveästi vihotella.

Jaaha, eiköhän tässä tullut taas " tärkeimmät" , palataan taas asiaan!

:) elaine + pikku possut rv 27+6 (huomenna vaihtuu viikot - jee!)

Vierailija
16/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gracon autobabyt eli myivät käytännössä " melkein uudet" istuimet pois.Sanoivat että tuollaiset telakka-systeemit ovat kaksosten kanssa kullanarvoiset kun ei tarvitse jatkuvasti olla pujottelemassa kaksia turvavöitä. Toivotaan, että tehtiin hyvät kaupat. :) elaine + pikku possut rv 27+6

***Me ostettiin ekalle Gracon autobaby istuin ja rattaat ja en ole katunut hetkeäkään. Istuin on helppo laittaa paikalleen ja nostaa pois. Se on nopeasti tehty, ei tarvitse vesisateessa kauaa seistä ja pujotella vöitä. Meillä on siis myös rattaat johon se istuin sopii.

Vierailija
17/35 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIISA itseasiassa minusta 2h meni yllättävän nopeasti tai ehkä vain nautin koska harvoin sitä kahden lapsen äiti saa istua kahta tuntia paikallaan tekemättä mitään :-D Mukana oli kirja, jota en edes lukenut koska odotusaulasta löyti pari tosi mielenkiintoista lehteä, joihin syvennyin kaikessa rauhassa. Mutta lukemista, käsitöitä, kirjeitä kirjoittettavaksi tms kannattaa varata mukaan.

Minusta litku oli ihan juotavaa, itseasissa siinä vaiheessa (kauhea jano) kylmä makeajuoma tuntui ihan hyvältä. En voinnut pahoin, en ollut varannut edes eväitä mukaan muuta kuin vesipullon - ajattelin että ostan alakerran kahviosta voileivän kun testaus on ohitse, mutta kävelinkin sitten mielummin kotiin aamupalalle, matkaa n 500m. Ehkä kuitenkin ihan kannattavaa varata jotain pientä syötävää mukaan, etenkin jos kärsii helposti syömättömyyden takia pahoinvoinnista.

ELAINE samaista Gracon autobaby kaukaloa kävin minäkin kuolaamassa tänään lastentarvikeliikkeessä, olisi aika näppärä ja säästäisi hermoja kun autoon pitää jokatapauksessa lastata kolme lasta. Hinta vaan oli aikas korkea, vähän pisti miettimään kun me emme kuitenkaan kovin paljoa autolla liiku. Saa nähdä nyt, jos saan miehen innostumaan asiasta. Teillä kävi hyvä tuuri kun saitte noin edullisesti istuimet :)

Huomenna lähdemme reissuun, ensin Turkuun ja Naantalin Muumimaailmaan ja viikonlopuksi Ouluun. Ihanaa päästä kotinurkista eroon ja etenkin tuo hotellissa asuminen valmiine aamiaispöytineen kiinnostaa :) Ensi viikolla sitten taas ehdin kenties palstailemaan, hyvä pitää tästäkin hieman kesälomaa :)

Mukavaa odotusta kaikille siihen saakka

Mayella ja Onni 27+5

Vierailija
18/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä nopeaan pinoja käynyt vilkaisemassa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Tämä helle on ihan ok, jos voi olla kotona suht viileässä...

Katsotaan millainen päivä huonemma luvassa, kun lähden anoppini, esikoisemme ja sen tädin ja kahden serkun kanssa käymään Muumimaailmasa. Auto on kyllä ilmastoitu, että sikäli hyvä tilanne... Mayella oli kanssa näköjään menossa sinne huomenna... pitääpä koittaa tiirailla toisia masuja tarkkaan...

AIka lyllerö olo alkaa minullakin olla. Jatkan samaa kävelyn välttelyä kuin jo kuukausia - huominen tulee siis olemaan poikkeus - katsotaan jäänkö johonkin parkkiin ja annan sukulaisten huolehtia esikoisesta... Kipeyden lisäksi puutumista esiintynyt jaloissa. Tosin magnesiumi taitaa vähän auttaa.

HIKAA ei ole. Esikoinen hikkaili ihan mamalasti, nyt en muista tunteneeni yhtään kertaa.

Myös Närästys nostaa päätään, onneksi aika lievää polttelua ja vain satunnaisesti!

ESITTELYkierroskin täällä on ollut. Eli me ollan 30v. Mies ATK - alalla ja minä viihdeteollisuusen leivissä.

Jaa, nyt en muista mistä muusta olette puhuneet.

Jatkossakin näyttää tuo kalenteri aika täydeltä. Anoppi pyörii ympyröissä vielä tämän viikon ja sitten tulee mun sisko ja sen kanssa varmaan tehdään päivän retkiä mihin nyt jaksetaan. Sitten voi ollakkin, etetä lähdetään taas sukulaisiin.. katsotaan.

t, K tv 28 (Kai - miten mä en ikinä tiedä tarkkaan noita viikkoja...) sekä esikoisukkeli 1v8kk

Vierailija
19/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule unta, joten ajattelinpa ajankuluksi pinoutua =) Tyttö just heräs uniltaan, eikä suostunut omaan sänkyynsä enää mennä, joten isin ja äidin sängyssä pikkuinen nyt tuolla tuhisee =)

AUTO: Meillä on farmari BMW, joka on ollu tosi kätsy. Hetki sittten meillä oli vielä sport mallia oleva Toyota Corolla kolmella ovella, joka osoittautui aika tuskaiseksi, kun tyttöä piti asetella takapenkille istuimeen. Nyt turvallisin mielin odottelen pikkukakkosta, kun autovaihto tehtiin jo ajoissa =)

ESITTELYÄ: Olen 24v. sairaanhoitaja ja mieheni 26v. ravintolakokki. Meillä on tyttö 1v 9kk ja nyt odotellaam siis toista lasta syntyväksi =)

Oma napa: Voinnissa ei sinänsä muutoksia. Painoa mulle ei ole tullut viimeisen 6viikon aikana, ku jotain vajaa kilo. Suurin painonnousu ajoittui tuohon alku/keskiraskauteen. Suppareita on vaikka muille jakaa ja alapää vihoittelee edelleen (painontunnetta ja suonikohjuja.)

Tosi kiva, kun olen ollut toukokuun lopulta asti suppareiden ja alapääsäryn takia saikulla. Sairaslomaa kun meidän neuvolalekuri ei kirjota, ku 2vkoa kerrallaa, ni joutuu käymää joka toinen viikko lääkärissä, jossa aina tehdään sisätutkimukset ym. Toisaalta ei haittaa, sillä on ihan kiva tietää kohdunsuun/kaulan tilanne suppareiden takia, mut ei se kivaaka o koko ajan olla " jalat levällään." Onneksi vasta kohdunsuu on pehmennyt, kaulaa 3cm jäljellä ja kohdunduu kiinni.

ELAINE: Ei ihme, jos tuntuu et ylösnousu on vaikeaa ;) Mullakin helposti paikat jumittuu, kun tarpeeks kauan on ollut pitkällään, mut voin vaan kuvitella, mitä on kaksosraskaudessa näillä viikoilla. Tsemppiä :)

Ajattelin huomenissa aloitella sairaalakassin täyttöä... ajoissa ollaan ;)

-frodo rv 31 ja tyttö 1v 9kk-

Vierailija
20/35 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko teistä kenestäkään muusta, että vauva ja masu olis jotenkin alhaalla? Siis kun mun mielestä meidän vaavi majailee varsin alhaalla. En tarkoita, että olis kiinnittynyt, kaikkea muuta ;-). Meidän neitokainen oli viimeksi neuvolassa (viikko sitten) poikittain ja siltä on kyllä nuo liikkeetkin tuntuneet. Yhtään ei ole potkinut tai nyrkkeillyt tuonne kylkiluihin päin. Liikkeet tuntuu joko tuonne kylkiin päin tai sitten tuonne ihan alas, mutta ylöspäin ei kyllä tunnu. Tuli vaan mieleen, että johtuiskohan mulla nuo joinakin päivinä tosi runsaat supistukset siitä, että vauva ja sitä myöten siis koko masu on niin alhaalla. Tällaista olen tänä aamuna pohdiskellut.

Täällä on ihmiset esitelleet itseään, joten voisin itsekin vielä esittäytyä. Hyvin harvakseltaan kirjoittelen, vaikka pinon yleensä aina luenkin. Olen siis 36-vuotias kotiäiti ja mieheni on 44-vuotias metsäkoneyrittäjä. Meillä on poika kohta 8 v., ja tytöt 6,5 v., 5 v. ja 4,5 v. Pikkuviitosen piti syntyä jo syksyllä 2004, mutta neljä perättäistä keskenmenoa piti huolen siitä, että ikäeroa tulee tällä kertaa reilummin.

Mukavaa kesätiistaita kaikille!

neronja rv 31+2