Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytän 30 ja suunnaton ahdistus

Vierailija
25.04.2020 |

Elämäni:
-kaksi amk-tutkintoa, mutta olen pitkäaikaistyötön, koska olen sairastunut todella pahoin sisäilmasta ja kemikaaleista
-kroonista masennusta 15 vuotta enemmän ja vähemmän
-ei seurustelusuhteita moniin vuosiin
-ei yhtäkään tulevaisuuden suunnitelmaa (sairaudet estävät hyvin pitkälti melkein kaiken)

Onneksi olkoon, Sinulla tuskin menee yhtä paskasti. Kohta en olee enää edes nuori enkä kaunis.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista.

Suomalainen on pahalla tuulella, kun maailman paras terveydenhuolto ei hänen mielestään toimi juuri niin, kuin HÄN haluaa.

Mitä tämä on?

Itsekkyyttä, sanoisi Aristoteles 2000v:n takaa.

Mitä se Suomessa asuvaa suomalaista koskee, miten maailman paras terveydenhuoltojärjestelmä toimii?

Täyttä paskaa.

Vierailija
22/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, ei mene yhtä paskasti, mutta tiedän tunteen ja ymmärrän hyvin. Mielen sairauksia on helppo vähätellä ja niistä toipuminen voi olla todella hidasta. Olet varmasti myös saanut kaikenlaisia vinkkejä ja ohjeistuksia laidasta laitaan. Sairaudet tai elämäntilanne eivät kuitenkaan vaikuta ihmisarvoosi, vaikka tässä yltäkylläisyyden maassa tuleekin vertailtua itseään muihin. Oman hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että kokee itsensä arvokkaaksi ja tuntee olevansa osa tätä yhteiskuntaa. Pohdin, olisiko Klubitalo-toiminnasta (https://suomenklubitalot.fi) sinulle iloa ja turvaa?

Suurin ongelmani ei ole masennus vaan sisäilmaongelmat. Kaikki rakennukset lähes tulkoon niin paskassa kunnossa, etten kykene käymään kunnolla missään. Ja jos kykenen, niin eikös siellä sitten pörrää vahvasti hajustettuja ihmisiä homeisine vaatteineen. Masennuksen kanssa aina pärjää, mutta näiden sisäilma-asioiden kanssa ei! Ja kyllä, olen treenannut dnrs:ää ja maria nordinin kurssia. 

Kannattaa ottaa ensin selvää (joo, olen itsekin sisäilmaongelmainen) ennen kuin tekee päätöksen. Huuhaa-hoitoja en kommentoi. Monia palveluita on nyt tarjolla etäyhteyden kautta, joten kotoaan ei tarvitse lähteä altistumaan minnekään.  Kurkkaas nuo Klubitalojen sivut ihan rauhassa ja mieti kolahtaako siellä jokin juttu. Itseään ei tarvitse rajata yhteiskunnan ulkopuolelle, vaikka onkin masennusta tai sisäilmaoireilua. Minulla on ollut masennusta, sisäilmaoireilua ja näiden lisäksi olen tällä hetkelllä työperäisen uupumuksen vuoksi sairaslomalla.

Arvaa vaa montako paikkaa olen tsekannut. Ja asuntoa. Onneksi nyt hyvä asunto. 

Sori nyt vaan, mutta jos olet noin äkkiväärä ja kuuntelet Nordinin sekopäätä, niin ei elämäsi ainakaan tuosta parane...

Äkkiväärä? Et selvästi tiedä sisäilma-asioista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ehdi lukemaan koko ketjua nyt, mutta kiinnostaisiko ketään liittyä sisäilmasairaiden chat-ryhmään? Voisin tehdä sellaisen Telegramiin. Tiedän kyllä, että Facebookissa on jotain ryhmiä (olen sellaiseen kuulunutkin), mutta itselläni ei ole FB-tunnusta enkä sellaista enää tee.

Ryhmässä voitaisiin tarjota tukea ja apua muille sisäilmasairaille. Voitaisiin esim. kerätä listaa eri paikkakuntien vuokra-asunnoista ja asuinalueista, hyvistä hätämajoitusratkaisuista ym. sellaisesta.

Vierailija
24/24 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, ei mene yhtä paskasti, mutta tiedän tunteen ja ymmärrän hyvin. Mielen sairauksia on helppo vähätellä ja niistä toipuminen voi olla todella hidasta. Olet varmasti myös saanut kaikenlaisia vinkkejä ja ohjeistuksia laidasta laitaan. Sairaudet tai elämäntilanne eivät kuitenkaan vaikuta ihmisarvoosi, vaikka tässä yltäkylläisyyden maassa tuleekin vertailtua itseään muihin. Oman hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että kokee itsensä arvokkaaksi ja tuntee olevansa osa tätä yhteiskuntaa. Pohdin, olisiko Klubitalo-toiminnasta (https://suomenklubitalot.fi) sinulle iloa ja turvaa?

Suurin ongelmani ei ole masennus vaan sisäilmaongelmat. Kaikki rakennukset lähes tulkoon niin paskassa kunnossa, etten kykene käymään kunnolla missään. Ja jos kykenen, niin eikös siellä sitten pörrää vahvasti hajustettuja ihmisiä homeisine vaatteineen. Masennuksen kanssa aina pärjää, mutta näiden sisäilma-asioiden kanssa ei! Ja kyllä, olen treenannut dnrs:ää ja maria nordinin kurssia. 

Veikkaan, että pahin ongelmasi on nimenomaan masennus ja siihen liittyvä ahdistus.

Kaikki rakennukset eivät voi olla niin paskassa kunnossa, että et niissä voi olla.

T:astmaatikko