Valmiiksi kalustetut kodit ovat osa tulevaisuutta
Se tarkoittaa että yhä harvemman tarvitsee ostaa omia huonekaluja tai tavaroita vaan esim opiskelija-asunnoissa tulee jopa astiat asunnon mukana tietysti erikseen omaan lisämaksuun joka on kuitenkin pakollista ottaa. Toisaalta tämä myös tarkoittaa että asuntojen sisustusta ei myöskään saa enää jatkossa muuttaa esim ripustamalla seinille omia tauluja tai ostaa omia sisutustyynyjä, vaan asunto on pidettävä juuri sellaisena kuin se oli vuokrattaessa ja vuokranantajalla on oikeus tarkistaa asunnon, kalusteiden ja tavaroiden kunto esim videovalvonnan välityksellä. Koska muuten ei ole takuita että vuokra lainen käsittelee asunnon irtaimistoa huolella ja hyvin eikä esim korvaa hajottamaansa lautasta salaa ostamalla tilalle uutta.
Kommentit (24)
Mä oon miettinyt olisiko asunnon myynti valmiiksi rempattuna, kalustettuja ja sisustettuna kannattavaa. Yksiöstä kyse. Olisiko houkuttelevaa ostaa täysin muuttovalmis koti esim erotilanteessa tai ensiasuntoon muuttaessa. Mitään ei tarvitsisi hankkia, muutto olisi helppo kun suurinpiirtein vaan omat vaatteet pitäisi tuoda mukanaan.
Koska en ole elämänkoululainen, minulle ei ole "yksi ja sama" millaiselta koti näyttää, vaan haluan sinne tietyt tapetit, tietyt huonekalut, valaisimet jne.
Jos olisi pakko luopua omistusasunnosta ja mennä vuokralle, niin neuvottelisin vuokranantajan kanssa tilanteen siten että saan muokata tilan lattiasta kattoon (ilman rakennemuutoksia) mieleisekseni, ja omistaja saa pitää parannukset itsellään. Hänen halutessa muokkaisin kaiken takaisin alkuperäiseen kuosiin muutettaessa.
Itse en ottaisi muuiden tekemää kalistusta, haluan itse sisustaa asuntoni, prinsessa kun olen.