Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On jotenkin nurinkurista, että mies ei suoriudu Ikean kalusteiden kokoamisesta.

Vierailija
24.04.2020 |

Mutta tietokoneen kyllä kasaa, vaikka siinä on paljon enemmän nippeleitä ja pieniä osia, joita liitetään johonkin. Ikean kalusteissa sentään on johdonmukaiset ohjeet vaihe vaiheelta.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä, nainen, kokoa mielelläni huonekalut.

Vierailija
42/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IKEAn ohjeet ovat hyvin selkeät. Jos nippeleitä on väärä määrä, niitä on luultavasti tungettu vääriin paikkoihin - katso ensi se ruuvipussi ja havaitse että ruuveja on eri kokoisia, lajittele ne ja katso minkä kokoista missäkin kohdassa tarvitaan - se käy hyvin kirkkaasti ilmi niistä ohjeista.

Tietysti on syytä myös käydä läpi ne ohjeet ennen kuin alkaa tehdä yhtään mitään; miehissä on alalaji, joka ei ikinä perehdy ohjeisiin ennen kuin katastrofi on tapahtunut (naisilla tämä sama alalaji näyttäytyy useimmiten reseptien seuraamisessa, nekin on syytä lukea ajatuksella ennen kuin alkaa tehdä mitään)

Ihan kuin olisit kuvannut mun miehen. Sanon aina hänelle kaikista elektroniikkalaitteistakin, että katso se ohje ensin. "Ei tähän mitään ohjetta tarvita, tää on ihan simppeli", aika usein sitten kiroaa, että miks tää ei toimi. Nytkin noista kolmesta tietokoneesta, jotka koottiin, eka on bueno, toki siinä oli koneen käyttäjä eli poika koko ajan mukana ja mä konsultoin muutaman johdon kytkennessä ja pikku sormieni kanssa. Mulle rakennettu toinen kone muiden vanhoista osista (mä saan aina kaikki vanhat), oli ongelmia, kun jotain ei ollut kiinnitettykään niin hyvin ja mies teki sen itsekseen. Kolmannen koneen kasasi tyttö, muuten ok, mutta koppa menee vaihtoon, kaikki ledit ei pala. -ap-

Voi että sitä ollaan niin voimaantuneita, mutta silti et saa ostettua itsellesi edes tietokonetta :D

Miksi ostaisin itselleni uuden koneen, kun hyvän pelikoneen saan vanhoistakin osista. Ja läppäri on kuitenkin, jolla onnistuu nettisurfailut ja officeohjelmien käyttö, mutta on niin vanha, ettei sillä Simejä pelaa. Sain sen ilmaiseksi edellisestä vakityöpaikasta kun meni kone vaihtoon, jotain 7 vuotta vanha kone, mutta toimii. Otan aina käytöstä poistuneita näyttöjäkin, jotka on ihan hyviä vielä, mutta firmat vaan uusivat niitä aina välillä ja sitten työntekijät on saaneet ottaa niitä omaan käyttöön. Kun ei turhaan ostele aina uutta niin on näin työttömänäkin varaa elämiseen.

:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin nurinkurista, että naiset eivät pärjää itse muutoissa, kattolamppujen sokeripaloista eikä edes lattiakaivojen putsaamisesta :D

Sitä minäkin ihmettelen toisissa joissakin naisissa, kun eivät voi tehdä joitakin "miesten töitä" itse vaan kutsuvat lampunkin asennukseen jonkun miehen paikalle. Siis mä hoidan meillä remontoinnit lattian asennuksineen sun muineen, ei se mitään rakettitiedettä ole. Mies on liian tietotekninen ja kun kiinnostus ei riitä, niin ei sille voi antaa tollasia "miesten" hommia tehtäväksi. Olisi ylimalkaisesti tehtyä paskaa jälkeä. Auttaa kyllä, jos tarvitaan voimaa tai ulottuvuutta.

Vierailija
44/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan väittää että valtaosa miehistä kasaa Ikeat kätevämmin kuin me naiset. Mulla (ja muillakin tutuilla naisilla) menee hermot jo pelkästä ruuvi, nappula sekä puupala kasasta joka paketista ulos vyöryy. Ap kuuluu jokonkin 1% joukkoon.

Vierailija
45/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet luomme ohjeeet vasta epäonnistumisten jälkeen. Sitten kokoaminen kyllä onnistuu, kos osat ovat vielä ehjät ja tallessa.

Vierailija
46/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse kasaa halpishuonekalujasi?

Vierailija
47/47 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää että valtaosa miehistä kasaa Ikeat kätevämmin kuin me naiset. Mulla (ja muillakin tutuilla naisilla) menee hermot jo pelkästä ruuvi, nappula sekä puupala kasasta joka paketista ulos vyöryy. Ap kuuluu jokonkin 1% joukkoon.

Älä viitsi yleistää omaa kädettömyyttäsi koko naissukupuoleen. Ikean kalusteiden kasaaminen ei vaadi kuin aikaa ja tarkkuutta, sekä sen että lukee ne ohjeet ja vielä noudattaa niitä.

Ensin kannattaa aloittaa sillä että jakaa kaikki nippelit omiin kasoihinsa. Pitää lähettyvillä vain ne osat joita kussakin työvaiheessa tarvitaan. Yksi tai kaksi lasia viiniä tai mitä nyt haluaakin juoda auttaa myös. Paitsi ei ehkä ihan väkeviä kannata ottaa.