On jotenkin nurinkurista, että mies ei suoriudu Ikean kalusteiden kokoamisesta.
Mutta tietokoneen kyllä kasaa, vaikka siinä on paljon enemmän nippeleitä ja pieniä osia, joita liitetään johonkin. Ikean kalusteissa sentään on johdonmukaiset ohjeet vaihe vaiheelta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme. Ruotsalaiset ohjeet vaikuttaa joskus sekavilta, tehty ilmeisesti fiksuille. Mulla on vaikeuksia esim. löytää Biltemasta tavaraa, vaikka ohjekoodeja on tuotekirjassa, hyllyissä ja käytävillä pilvin pimein.
Tyhmempänä et vain ymmärrä. Viimeksikin oli laitettu tuotteet ihan eri paikkoihin mitä luki koodeissa.
Zinc
Tietokone on aina suunnilleen samanlainen ja sama logiikka. Tyhmä tarvii silti olla jos ei kalusteita ohjeen kanssa osaa kasata.
Ikean kalusteiden kasaaminen voi olla ihan kivaakin, ohjeet on useimmiten selkeitä. Oon saanut pöydän ja lipaston yksinkin kasaan, kun pakko on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakota se lukemaan ohjeet!
Ei sen tarvii, mä kokoon Ikeat ihan mielelläni. Mutta ihmettelen vaan, kun miehille se Ikea on aina niin vaikea, mutta tietokone ei.
Tietokone nyt vain on paljonkin helpompi koota ja asentaa.
Mies
Myrkyllinen miehen muotti. Kokoa huonekalut tai olet luuseri.
Häntä ei vain kiinnosta koota niitä kalusteita.
Siis mitä ihmettä etkö sinä itse osaa koota tietokonetta? Hyvä jumala nainen jos sulla on kaikki komponentit jo valmiina, niin eihän se ole homma eikä mikään. Nyt luet sen manuaalin ja alat kokoamaan!
Jospa hän ei halunnut sitä kalustetta? Minäkin olen oikein taitava asioissa mitkä minua kiinnostaa, mutta kun minulle tyrkytetään jotain mistä en tykkää niin kyllä se menee ihan perseilyksi.
Eniten kiinnostaisi tietää, miksi niitä ei osata purkaa?
Kun käytettyä Ikean huonekalua myydään se myydään aina koottuna? Miten kiva olisi, jos joku myös sen sitten purkaisi valmiiksi uudelle ostajalle.
Kalusteiden idea on helppo kuljetus omallakin henkilöautolla, niin jostakin syystä se unohtuu nettikirppiksillä.
Palataan sitten itse asiaasi, kun saamme tämän ratkaistua. Ikean kalusteiden kokoaminen sujuu, jos vain haluaa sujuvan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä etkö sinä itse osaa koota tietokonetta? Hyvä jumala nainen jos sulla on kaikki komponentit jo valmiina, niin eihän se ole homma eikä mikään. Nyt luet sen manuaalin ja alat kokoamaan!
Herrajumala, eihän tuohon hommaan saa nainen sekaantua. Paitsi, kun tulee tilanne, jossa mies ei ymmärrä ohjeita vaan pyytää minua katsomaan, mihin toku piuha pitää laitaa. Tai jos tarvitaan pieni käsi ja näppärät sormet. -ap-
Jos Ikea onkin onnistunut saamaan suurinpiirtein selkokieliset ohjeet niin siinä tapauksessa vähintäänkin osia puuttuu ja toisia on liikaa. Lisäksi liimattavia osia varten on liimaa aivan liian vähän, samoin kuin yleensä seinälevyn naulaamiseen tarkoitettuja pikkunauloja.
Ja erehdyppäs ostamaan niitä lastulevyhärpäkkeitä kylmilleen jätettävään mökkiisi niin seuraavan kesänä tiedät minkä takia lastulevyhuonekaluja ei kannattaisi hankkia.
Ohjeet luetaan vasta savun hälvennettyä.
IKEAn ohjeet ovat hyvin selkeät. Jos nippeleitä on väärä määrä, niitä on luultavasti tungettu vääriin paikkoihin - katso ensi se ruuvipussi ja havaitse että ruuveja on eri kokoisia, lajittele ne ja katso minkä kokoista missäkin kohdassa tarvitaan - se käy hyvin kirkkaasti ilmi niistä ohjeista.
Tietysti on syytä myös käydä läpi ne ohjeet ennen kuin alkaa tehdä yhtään mitään; miehissä on alalaji, joka ei ikinä perehdy ohjeisiin ennen kuin katastrofi on tapahtunut (naisilla tämä sama alalaji näyttäytyy useimmiten reseptien seuraamisessa, nekin on syytä lukea ajatuksella ennen kuin alkaa tehdä mitään)
Syynä on joko se että on ottanut liikaa asennuskaljoja tai sitten et anna sen ottaa tarpeeksi asennuskaljoja. XD
Meillä mies kokoaa oikein mielellään Ikean kalusteet. Osaa lukea ohjeet ja nopeasti tulee valmista. Minulta ei onnistuisi, jostain syystä en osaa ollenkaan lukea ja hahmottaa kokoamisohjeita.
Tietokonetta ei sen sijaan ole tietääkseni koskaan kasannut. Itse olen kerran opiskeluaikana sen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
IKEAn ohjeet ovat hyvin selkeät. Jos nippeleitä on väärä määrä, niitä on luultavasti tungettu vääriin paikkoihin - katso ensi se ruuvipussi ja havaitse että ruuveja on eri kokoisia, lajittele ne ja katso minkä kokoista missäkin kohdassa tarvitaan - se käy hyvin kirkkaasti ilmi niistä ohjeista.
Tietysti on syytä myös käydä läpi ne ohjeet ennen kuin alkaa tehdä yhtään mitään; miehissä on alalaji, joka ei ikinä perehdy ohjeisiin ennen kuin katastrofi on tapahtunut (naisilla tämä sama alalaji näyttäytyy useimmiten reseptien seuraamisessa, nekin on syytä lukea ajatuksella ennen kuin alkaa tehdä mitään)
Ihan kuin olisit kuvannut mun miehen. Sanon aina hänelle kaikista elektroniikkalaitteistakin, että katso se ohje ensin. "Ei tähän mitään ohjetta tarvita, tää on ihan simppeli", aika usein sitten kiroaa, että miks tää ei toimi. Nytkin noista kolmesta tietokoneesta, jotka koottiin, eka on bueno, toki siinä oli koneen käyttäjä eli poika koko ajan mukana ja mä konsultoin muutaman johdon kytkennessä ja pikku sormieni kanssa. Mulle rakennettu toinen kone muiden vanhoista osista (mä saan aina kaikki vanhat), oli ongelmia, kun jotain ei ollut kiinnitettykään niin hyvin ja mies teki sen itsekseen. Kolmannen koneen kasasi tyttö, muuten ok, mutta koppa menee vaihtoon, kaikki ledit ei pala. -ap-
Miksi miesten pitäisi koota romut, joita naiset ostelee?
Koska miesten työt?
Oisko sama taktiikka kuin pyykinpesussa ja astioiden tiskaamisessa? Pari Iittalaa säpäleiksi ja koneellinen valkopyykkiä pinkiksi, ei tarvi hetkeen suorittaa?