Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOL aikoo vähentää 3000! työntekijää Suomessa

Vierailija
24.04.2020 |

Luulisi siivoustarpeen vain lisääntyvän koronan aikaan!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin tarpeeksemme siivouksen huonosta laadusta ja alettiin siivota itse. Siistin muutaman hengen toimiston siivoaminen ei tarvitse mitään erikoisosaamista, samat materiaalit kuin kodeissakin ja pääasiassa istutaan. Jokainen hoitaa työpöytänsä ja muuten on siivousvuorot, minä hoidan vessan.

Ei taida kovin hääppöinen palkka teillä olla, jos työnantajan kannattaa työaikaanne  siivoukseen käyttää. 

Palkkani on 2940 euroa kuukaudessa.

Vierailija
42/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ,ja lisää pitää saada työvoimaa,hmm..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOL tekee työpaikoilla just sen mitä työnantaja on tilannut.

Kunnat hyväksyvät aina halvimman tarjouksen, joten halvalla ei saa ensiluokkaista ja hyvää jälkeä.

Kunpa tekisikin. Meillä on töissä jatkuvaa vääntöä siivouksesta, siivooja ei tule sovittuina aikoina, ei tee sovittuja asioita, laatu on todella surkeaa.

Vierailija
44/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin tarpeeksemme siivouksen huonosta laadusta ja alettiin siivota itse. Siistin muutaman hengen toimiston siivoaminen ei tarvitse mitään erikoisosaamista, samat materiaalit kuin kodeissakin ja pääasiassa istutaan. Jokainen hoitaa työpöytänsä ja muuten on siivousvuorot, minä hoidan vessan.

Ei taida kovin hääppöinen palkka teillä olla, jos työnantajan kannattaa työaikaanne  siivoukseen käyttää. 

No työ ei varmaan ole mitään erityistä ja tuottavaa, jos tuolla palkalla siivotaan. Täytyy olla joku suojatyöpaikka. 

Vierailija
45/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen firman toimitusjohtaja ja tienaan kuussa yli 10K. Kerran viikossa käyn valeasussa siivoamassa yrityksen niin saan huomaamatta tarkkailla työntekijöitä. Helppo irtisanoa huonot kun voi undercover tarkkailla niitä.

Vierailija
46/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi paljonko tässä joukossa on suomalaisia. Veikkaan että suurin osa ei ole. Päästään veronmaksajat elättämään muiden maiden kansalaiset kolmansiin maihin vielä pitkään. Työttömyyskorvaus, lapsilisät, asumistuki, tt-tuki jne. Ja koska meikäläsillä tuilla kirjaimellisesti elää herroiksi halvemman kustannustason maissa niin mitäpä sitä suotta enää töihin edes yrittää. Ainakaan Suomeen. Ja pimeistä töistä tänne ei tieto kulje.

Suuresti jaksaa hämmästyttää ettei yksikään puolue ole tätä kukkasta poistamassa, taitaa nimittäin olla ihan ainutlaatuista koko maailmassa. Kirjaimellisesti ollaan koko maailman sossutoimisto😆

Kuvitellaanko ettei kaukainen Suomi kiinnosta ilman "ekstroja"? Ehkä, toisaalta työvoima liikkuu aina monista syistä johtuen eri suuntiin eri aikoina.

Vierailija
47/63 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työ ei varmaan ole mitään erityistä ja tuottavaa, jos tuolla palkalla siivotaan. Täytyy olla joku suojatyöpaikka. 

Ei ole. Ihan pienen yksityisektorin paikka ja se siivous vie pari tuntia viikossa, osissa. Olen tässä kuussa laskuttanut (kuuluu töihini) pelkästää omia töitäni asiakkailta useita tonneja ja yleensä menee pelkästään minun työt 10000-20000 euroon/kk muiden töitä lisäksi. Minulla on myös nämä tuottamattomat sihteerin työt. Kukaan ei kyseenalaista sitä, että teen noita sihteerin ja reskontran hommia. Voisihan senkin ulkoistaa!

Vierailija
48/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOL:n kiinteistöhuolto ainakin vaan vähentänyt henkilökuntaa, mutta eivät töitä/ sopimuksia/ laskutusta; jälki on sen mukaista. Aivan luokatonta.

Ja poistaneet tämän vuoksi myös kaikki arvostelutoiminnot sos.mediasta/internetistä.

Vierailija
49/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli asiakas pyytänyt sitten millaista siivousta tahansa niin kukaan muu kuin se siivousfirma ei painosta sitä siivoojaa juoksemaan ja tekemään töitä mahdollisimman nopeasti. Firmat taas koittavat puolustautua vetoamalla siihen että tehdään niinkuin asiakas on pyytänyt! Aivan kuin siivousfirman omistajat tai päättäjät olisivat vain reppanoita joiden on suostuttava siihen mitä tarjotaan. Hävetkää omistajat ja pikkupomot!

Vierailija
50/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnat hyväksyvät aina halvimman tarjouksen, joten halvalla ei saa ensiluokkaista ja hyvää jälkeä.

Kun nimeoman EI tee sitä, mikä on tilattu ja maksettu.

Röyhkeää ja sopimusrikkomusta tiedossa, jos OSTAA palveluita SOL:lta.

Vierailija
51/63 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nimeoman EI tee sitä, mikä on tilattu ja maksettu.

Röyhkeää ja sopimusrikkomusta tiedossa, jos OSTAA palveluita SOL:lta.

Ja kun sulla on sopimus niin sitä ei voi irtisanoa. Pitää vaan kestää se huono jälki. Sama ISS.

Vierailija
52/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi hosumalla tehdä huolellista  -laadukasta-  puhdistusta tai siivousta?

Halvalla kyllä "siivotaan" "kustannustehokkaasti" mutta lopputuloksena saattaakin olla että pöpöt jää vaan pyörimään tilaan jonka piti olla ihan palkan edestä siivottu.

Työn jälki kertoo työn laadun.

Huono työn jälki kertoo sen, ettei työaikaa ole tarpeeksi laatutuloksen tekemiseksi.

Vierailija
53/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun naisvaltaisten alojen duunit on vähän tämmösiä ettei niitä sitten oikeasti tarvita.

Vierailija
54/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja kirjoitti:

Jos asiakasyrityksellä ei ole niin paljon asiakkaita, niin ei tule likaakaan samalla lailla. Tai jos tekevät etätöitä, niin miksi tilata siivousta. No terveydenhuolto ja ruokakaupat taitaa toimia samalla teholla. Tehtaissakaan ei vielä isoa pudotusta. Kaikki muut vähenneet. 

Asuinkiinteistöjen siivousta puolestaan tehostettu; kerrostalosaunat ja yleiset tilat ovat käytössä melko lailla normaalisti.

Julkinen liikennekin liikkuu, ei niitä pelkästään kuskit siivoa.

Vanhustenhoito ja vastataavat laitokset, pesulat, kouluissa ja päiväkodeissa tehdään edelleen perussiivouksia, etätöitä voidaan tehdä myös hotelleista yms sellaisista käsin.

On paljon ns näkymätöntä työtä, joka pitää hoitaa oli asiakkaita tai ei.

Vierailija
55/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojista ei ole pulaa. Ilmaistyöntekijöistä ja pätkätyöläisistä on.

Sosiaali- ja terveysala taitaa olla ainuita, joissa työntekijöistä on oikeasti pulaa.

-z-

Vierailija
56/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin luulisi, että lisääntynyt ja vaaditaan nykyisin kaiken maailman koulutukset ja jopa siivous passi, kuten elintarvike

myyjä hygeniapassin no kuulin ihan yhdeltä laitossiivoojalta ,että nykyisin vaaditaan tälläinen ja tälläinen Koulutus kun mieluin siivoamaan yhteen laitokseen.

Ei laitoksissa voida ottaa käyttöön robotti imureita vaaditaan tehokasta pesua .

On se kun irtisanotaan on vielä semmoinen firma, jonka leipiin en kyllä lähtisi, pitää yksi huone olla siivottu 10: ssä minuutissa eikä

paljon ole mahdollista pitää taukoakaan kun on niin saamaton kiire.Näin on joku Sol: n entinen siivous kertonut että miten hirveä tahti siellä oli!

Vierailija
57/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät tilaa ukrainalaisille. Helppo teettää töitä omilla säännöillä. Ja halvalla.

Vierailija
58/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun naisvaltaisten alojen duunit on vähän tämmösiä ettei niitä sitten oikeasti tarvita.

Niin, mitäpä sitä siivoamaankaan. Siivotkoon myymäläpäälliköt itte kauppansa, lääkärit ja sairaanhoitajat ja potilaat itse terveydenhuoltotilansa ja leikkaussalit yms, kerrostaloasukkaat omat saunansa ja rappukäytävänsä.

Koomapotilaatkin varmasti nousevat pyykkäämään omat tekstiilinsä ja kokkamaan, kun tulee nälkä.

Tai tarvitaanko mitään kauppojakaan, nekin kun ovat naisvaltaisia suurin osa? Suljetaanko samatien päiväkodit, vanhusten- ja vammaistenhoitolaitokset, koulut ja neuvolatkin? Naisvaltaisia nekin.

100 vuotta takaisin historiaan, ei kiitos.

Vierailija
59/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Solilla ollessani vessan siivoukseen annettiin 2-3 minuuttia aikaa, joten jos sulla menee siinä enempi aikaa, niin ei ole ihmekään, että vessa on siisti. Samaan aikaan kuului myös huoltaa työvälineet eli pestä siivouksessa käytetyt siivousliinat...

Tuollaiset työajat olivat arkea jo 2000-luvun alussa, ovat voineet kiristyä siitä lisääkin.

Vierailija
60/63 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-Solisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, Solilla ollessani vessan siivoukseen annettiin 2-3 minuuttia aikaa, joten jos sulla menee siinä enempi aikaa, niin ei ole ihmekään, että vessa on siisti. Samaan aikaan kuului myös huoltaa työvälineet eli pestä siivouksessa käytetyt siivousliinat...

Tuollaiset työajat olivat arkea jo 2000-luvun alussa, ovat voineet kiristyä siitä lisääkin.

Mulla jää aikaa selailla kännykkää. Kukaan ei ole valittanut työn jäljestä. Rennosti vaan ja ei turhia paineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi