Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuminen Israelissa?

Vierailija
24.04.2020 |

Onko kellään kokemusta siellä asumisesta?
Israel on yksi muuttovaihtoehdoista

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kibbutsilla, ihanaa.

Haluan takaisin Israeliin.

oon ollut Haifan lähellä olevassa kibutsissa 2 kertaa, Tel Avivin ja Jerusalemin lähellä olevissa kibbutseissa. Oli mahtavaa. Vielä kerran haluun mennä Israeliin kun alkiaa tämä korona mennä joskus ohi. 

Yagur?

Vierailija
22/27 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelilaiset ovat ihmisinä hyvin kylmiä. Et havaitse tätä heti, mutta he kokevat olevansa Lähi-Idän ja ehkä koko maailman älykköjä ja ylemmyydentunto puskee kyllä aina välillä läpi. No he ovat maailman älykkäimpiä ihmisiä ja erinomaisia liike-elämässä juuri tuon itsekkyyden takia.

Mutta USA on se, joka päättää Lähi-Idän kohtalon ja kaikki ihmiset ovat vain pelinappuloita.

Jos et pelkää pommeja ja konflikteja niin Israel voi olla sopiva maa sinulle. Aurinko on tajuttoman kuuma kesällä ja blondi ei tuolla pärjää ihosyövättömänä.

Israel on hyvä maa juutalaisille, mutta älä odota, että se olisi välttämättä hyvä muille. Toivottavasti sinulla on tummat hiukset ettet erotu joukosta. Vaaleita naisia ahdistelevat pääasiassa muut kuin juutalaiset eli se tietty ryhmä kuten muissakin maissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kibbutsilla, ihanaa.

Haluan takaisin Israeliin.

oon ollut Haifan lähellä olevassa kibutsissa 2 kertaa, Tel Avivin ja Jerusalemin lähellä olevissa kibbutseissa. Oli mahtavaa. Vielä kerran haluun mennä Israeliin kun alkiaa tämä korona mennä joskus ohi. 

Olin kibbutsilla lähellä Nazarethia ja Afulaa.

Haaveena käydä vielä Israelissa.

T. Edellinen

Vierailija
24/27 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useita vuosia Israelissa enkä voi kyllä suositella ihan jo siksikin, että kyseessä on kolonialistinen maa, joka rikkoo kaikkia kansainvälisiä sopimuksia ahtamalla palestiinalaisväestönsä muurien ja rajojen taa. Jännitteet näkyvät kyllä siellä "eurooppalaisella" puolella myös, ellei ole aivan puusilmä tai aivopesty. Israel on myös hyvin maskuliininen ja patriarkaalinen maa, sillä kaikki käyvät armeijan ja puolustus on kaikki kaikessa. Seuraapa vaikka hetki maan politiikkaa. Ilmasto on mukava, mutta työn löytäminen vaikeaa, asuminen kallista. Heprea on suht helppo oppia, mutta miksi nähdä vaivaa, kun sitä voi käyttää vain Israelissa. Melko masentava maa, ellei sitten vietä tosiaan jotain kibbutz-elämää sokeana todellisuudelle. 

Vierailija
25/27 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kibbutsilla oli "oma" elämä.

Vierailija
26/27 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän keskustelun, sillä harkitsemme mieheni kanssa muuttoa Israeliin (mieheni on Israelista). Millaisia kokemuksia siellä asumisesta on? Onko ketään asunut Ashdodissa?

Olen kyllä käynyt Israelissa monesti ja hepreaakin osaan jonkin verran mutta silti mietityttää että miten pärjään siellä.

Vierailija
27/27 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kaikki käyvät armeijan ja puolustus on kaikki kaikessa?

Ahdisteleeko joku heitä? Mitä tapahtuu, jos eivät puolustaudu?