En ymmärrä aikuisia naisia, jotka tuhlaavat aikaansa tämän tollopalstan toljottamiseen
Eikö teillä ole mitään järkevää tai kehittävää tekemistä?
Kommentit (44)
No jaa. On täällä hyvääkin keskustelua joissain ketjuissa ja myös todella hauskoja juttuja välillä. Oikeastaan vain erittäin tiukasti moderoidut ja ehkä joihinkin erikoisaloihin tai harrastuksiin liittyvät palstat säästyvät idioottimaisuuksilta. Eikö tämä ole sitä paitsi Suomen suosituin keskustelupalsta? Joukkoon mahtuu siis kaikenlaista.
Uskon, että kokemusten jakaminen tällä palstalla auttaa ainakin osaa kirjoittajista ja lukijoista. On tietysti ikävää, että joiden missiona tuntuu olevan toidten mielen pahoittaminen.
Kaiken tekemisen ei myöskään tarvitse olla järkevää tai kehittävää. Välillä voi lukea vauvapalstaa, katsella typeriä viihdeohjelmia, pelata, tuijotella ikkunasta ulos tai höpöttää tyhjänpäiväisyyksiä puhelimessa.
Hei kaikki palstalaiset! Olen korkeakoulututkinnon suorittanut, koulutustani vastaavassa työssä jo pitkään ollut perheellinen mies. Olen seurannut tätä palstaa jo useita vuosia ja olen havainnut sen olevan täynnä vivahteikasta ja useimmiten viisasta elämää ja informaatiota. Oletan että aloituksen tekijä on mies (tai ns. miesmäinen, ns. kovia arvoja edustava nainen). Tällaiset saanevat helposti otteen sellaisista naisista, jotka ajoittain palstalla valittavat kuinka he ovat häpeissään sukupuolensa edustajien kirjoittelusta palstalla. Useat, onneksi ei kuitenkaan läheskään kaikki palstalle kirjoittavat miehet ilmentävät yksiulotteista ajattelua, tyypillisesti insinööri- tai talousasioista käsin. Nyt korona-aikaan tällaiset tapaukset korostuvat ja vähätellään naisten taitoja kyseisissä asioissa. Itsestäni vielä mainiten, että kiinnostuksen kohteeni ovat muiden muassa olleet niin luonnontieteet kuin tekniikkakin ja tutkintoni loppukokeessa tein täysin pistein kokeeseen kuuluvan tilastotieteen osion. Oma vaikutelmani on se, että palstalle kirjoittavat naiset laajalti ovat älykkäitä, viisaitakin, eikä nimitys av-mamma tai mammapalstalainen oikein tee oikeutta heille. Olkaa erityisesti punnittuja, älykkäitä ja viisaita kommentteja tänne kirjoittavat arvon naiset ja miehet ylpeitä itsestänne!
Mä juon lonkeroa, katon Hauskoja kotivideoita, pesen pyykkiä, whatsappaan ja roikun täällä. Multitasking. Mä voin tehdä monta asiaa samaan aikaan koska olen nainen 😃
Niin, maailmassa on monia vaikeasti ymmärrettäviä asioita. On kvanttimekaniikka ja vauvapalstan moderointi.
Tällä hetkellä tämä palsta on järkevämpi kuin esim Sanoman muut väylät eli nettilehdet. Lopetin niiden lukemisen kun ei siellä ole enää mitään muuta kuin asenteellista koronakauhistelua ja kohuotsikoita vain. Nou thänks!
Ei. Tässä kriisin aikana en ole pystynyt keskittymään mihinkään. Olen myös ollut pitkän aikaa sairas ja sama koskee sairastumista. Nyt olen sitten koronassa ja odotan milloin pääsen hengestäni. En todellakaan pysty keskittymään mihinkään kehittävään.
Samaa ihmettelen minäkin, että miten täysipäisillä naisilla riittää tälläiseen aikaan. T: iso-stagainen lakimies
Käyttäjä33693 kirjoitti:
Hei kaikki palstalaiset! Olen korkeakoulututkinnon suorittanut, koulutustani vastaavassa työssä jo pitkään ollut perheellinen mies. Olen seurannut tätä palstaa jo useita vuosia ja olen havainnut sen olevan täynnä vivahteikasta ja useimmiten viisasta elämää ja informaatiota. Oletan että aloituksen tekijä on mies (tai ns. miesmäinen, ns. kovia arvoja edustava nainen). Tällaiset saanevat helposti otteen sellaisista naisista, jotka ajoittain palstalla valittavat kuinka he ovat häpeissään sukupuolensa edustajien kirjoittelusta palstalla. Useat, onneksi ei kuitenkaan läheskään kaikki palstalle kirjoittavat miehet ilmentävät yksiulotteista ajattelua, tyypillisesti insinööri- tai talousasioista käsin. Nyt korona-aikaan tällaiset tapaukset korostuvat ja vähätellään naisten taitoja kyseisissä asioissa. Itsestäni vielä mainiten, että kiinnostuksen kohteeni ovat muiden muassa olleet niin luonnontieteet kuin tekniikkakin ja tutkintoni loppukokeessa tein täysin pistein kokeeseen kuuluvan tilastotieteen osion. Oma vaikutelmani on se, että palstalle kirjoittavat naiset laajalti ovat älykkäitä, viisaitakin, eikä nimitys av-mamma tai mammapalstalainen oikein tee oikeutta heille. Olkaa erityisesti punnittuja, älykkäitä ja viisaita kommentteja tänne kirjoittavat arvon naiset ja miehet ylpeitä itsestänne!
Mä muuten inhoan tuota mamma-sanaa, kun tarkoitetaan palstalaisia yleisesti. Etenkin kun kaikki hölmöydet pistetään "mammojen" piikkiin. Täällä käy monenlaista porukkaa, joten on turha yleistää kaikki samankaltaisiksi tietynlaisia mielikuvia tuottavilla sanavalinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon lonkeroa, katon Hauskoja kotivideoita, pesen pyykkiä, whatsappaan ja roikun täällä. Multitasking. Mä voin tehdä monta asiaa samaan aikaan koska olen nainen 😃
Minä taas en voi keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa, vaikka olen nainen. :(
Vierailija kirjoitti:
Nuo hommat vaatiikin miehen aivokapasiteetista 5%.
Zinc
Pyöritkö ns. "yli-tehoilla" ?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Hävettää myöntää jääneensä jumiin tällaiseen tyhjäntoimittamiseen.
Olen varma, että täällä käy myös poliitikkoja ja toimittajia.
Luulet että poliitikoilla on siihen aikaa? Apua. Palsta hei pliis.
Tulen tänne silloin kun haluan heittää aivot narikkaan. Ja onhan täällä huvittavia juttujakin!
Tänään täällä oli kannattavaa käydä. Joku aikaisemmin sanoi että koska on ostanut festarilipun niin aikoo mennä paikalle vaikka tapahtuma on peruttu. Päätettiin mieheni kanssa että kutsutaan kaverit mukaan ja mennään mekin tapahtumapaikalle omin eväin ja järjestetään omat pikku festarit. Voidaan soittaa niitten artistien biisejä joitten piti siellä esiintyä, juoda bisseä ja grillata makkaraa pallogrillillä. En olisi itse keksinyt 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että täällä käy myös poliitikkoja ja toimittajia.Luulet että poliitikoilla on siihen aikaa? Apua. Palsta hei pliis.
Totta kai heillä on. Luuletko, että poliitikot politisoivat 24/7? Jokainen tarvitsee hieman aikaa, jolloin ei tarvitse ajatella mitään järkevää. Tämä palsta on ihan loistojuttu nollaukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että täällä käy myös poliitikkoja ja toimittajia.Luulet että poliitikoilla on siihen aikaa? Apua. Palsta hei pliis.
On poliitikoillakin joskus vapaa-aikaa.
Täältä löytyy juttuja ja kommentoijia laidasta laitaan. Missään muualla en ole törmännyt niin hauskoihin juttuihin kuin täällä. Elämäni on varsin köyhää eikä minulla ole liutaa hauskoja ystäviä. Täällä olen saanut nauraa ja jakaa ajatuksia.
Vauvapalstan selaaminen on jotenkin koukuttavaa. Olishan sitä järkevämpääkin tekemistä, mutta aina tänne palaa.
Olis vaikka mitä tekemistä, vaan kun en halua tehdä. Naisten ei ole koko ajan pakko tehdä asioita, joita eivät halua.