Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko miettinyt omien hautajaistesi kutsulistaa etukäteen?

Vierailija
24.04.2020 |

Minä en, ja annan hautajaisteni järjestäville läheisilleni ns. vapauden kutsua hautajaisiini heidät, jotka he haluavat kutsua, en minä, sillä siunaustilaisuus ja muistotilaisuus on läheisten järjestämä tilaisuus, eikä enää minun järjestämäni tilaisuus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut läheisilleni, etten halua hautajaisia enkä hautakiveä enkä edes muistolaattaa. Haluan hävitä maailmasta ilman kiviä ja puheita. 

Vierailija
2/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitin toivomuksen, että pistetään palasiksi ja viedään biojätteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut lapsille toiveeni tulla poltetuksi ja tuhkat kansallispuistoon. Ei seremonioita eikä hautakiviä. Vaaditaan vain sirottelulupa Metsähallitukselta.

Tietenkin tekevät ihan mitä huvittaa, ei se minua siinä vaiheessa häiritse.

Vierailija
4/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vainajalla on ihan korrekti oikeus esittää omista hautajaisistaan lista kutsuvieraista, muistotilaisuuspaikasta ja tarjoittavista jne. ja muokata oman näköisensä hautajaiset. Varsinkin kun hautajaiset maksetaan vainajan varoista. Läheinen joka on hautajaisia järjestämässä luonnollisesti kunnioittaa vainajan toiveita ja yrittää parhaan mukaansa toteuttaa vainanajan toivomusta vastaavan näköiset hautajaiset.

Vierailija
5/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
6/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin kutsu lehteen! Ja tietty on kutsuvieraslista, kantajat mietittynä sekä hautapaikka varattuna. Tarjoiluna on hirvipaistia, jälkiruokana suklaamousse. Nimi on jo kivessä, loppupäivämäärä vielä puuttuu.

Vierailija
7/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt hautaustestamentin, vaikka en niin iäkäs olekaan. Toivoisin, että ihmiset eivät kuolessaankin valtaisi maapalloa mausoleumilla, vaan häviäisivät kuin tuhka tuuleen.  Riittää, että ihmiset täällä eläessään valloittavat ja tuhoavat luonnon. 

Vierailija
8/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mietit, ap? Miksi olisi tarve kontrolloida asioita vielä kuoltuaankin?

Vierailija
9/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta ketä hautaijaisiini tulee. Enhän niitä kuolleena ole näkemässä.

Vierailija
10/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitin toivomuksen, että pistetään palasiksi ja viedään biojätteisiin.

Morbidi huumorisi vaatii kommentin: tuo olisi moninkertainen rikos. Hautarauhan ja terveydensuojelulain vastaista sekä lain, jossa jokaisen hautapaikka tulee merkitä maarekisteriin.

Eli tuleva vainaja syyllistyy rikokseen yllyttämiseen. Mutta saattaahan se sopia suvun perinteisiin.

Vierailija
11/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jännä juttu muuten - hautajaiset on ainoa juhla jossa päivänsankarille on täysin yhdentekevää keitä paikalle tulee ja onko vierailla mukavaa.

Vierailija
12/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vainajalla on ihan korrekti oikeus esittää omista hautajaisistaan lista kutsuvieraista, muistotilaisuuspaikasta ja tarjoittavista jne. ja muokata oman näköisensä hautajaiset. Varsinkin kun hautajaiset maksetaan vainajan varoista. Läheinen joka on hautajaisia järjestämässä luonnollisesti kunnioittaa vainajan toiveita ja yrittää parhaan mukaansa toteuttaa vainanajan toivomusta vastaavan näköiset hautajaiset.

Kontrollifriikki viimeiseen asti ja yli.

Vierailija
13/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin kutsu lehteen! Ja tietty on kutsuvieraslista, kantajat mietittynä sekä hautapaikka varattuna. Tarjoiluna on hirvipaistia, jälkiruokana suklaamousse. Nimi on jo kivessä, loppupäivämäärä vielä puuttuu.

Entäs jos kantajia ei kiinnosta tulla ja hirvet sekä kaakaopensas ovat sukupuutossa? Käykö että traktorin etunostimella viedään ja tarjotaan talkkunaa?

Vierailija
14/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/8: Enhän minä ap:nä haluakkaan kontrolloida enää kuolemani jälkeisiä hautajaisiani etukäteen laatimalla jotain kutsuvieraslistaa, sillä enhän minä ole enää mukana koko juhlassa, eli ymmärsitkö, mitä tarkoitinkin aloituksessani, että vaikka juhlien kulut maksettaisiinkin minun jälkeen jäämistäni rahavaroistani, niin siltikin, juhlahan ei ole enää minun, vaan omaisteni kokoontuminen ja saatteluni hautaan tai tuhkana ties minne, ja sen jälkeinen omaisteni ja heidän kutsumiensa vieraiden keskinäinen muistotilaisuus.

Vierailija
15/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut läheisilleni, etten halua hautajaisia enkä hautakiveä enkä edes muistolaattaa. Haluan hävitä maailmasta ilman kiviä ja puheita. 

Sama, mutta veikkaan etteivät sukulaiseni noudata toivettani ja sinne pyydetään kaikki sukulaiset, joiden kanssa ei olla edes missään tekemisissä. Siksi haluan tehdä hautajaistestamentin jossakin hautaustoimistossa, joka hoitaa koruttomat hautajaiseni. 1 kukka halvimmalle arkulle. Polttohautaus.

Vierailija
16/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen esittänyt toiveen tuhkaamisesta ja tuhkien sirottelu tiettyyn paikkaan luonnossa. En kuulu kirkkoon, eli ei mitään uskonnollista höpinää eikä voileipäkakkukahveja. Uuniin vaan ja heippa!

Vierailija
17/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! On se kumma kun kovalla vaivalla ansaitsemani rahat pitäisi tuhlata sukulaisten kestitsemiseen, kun ei olla oltu edes tekemisissä. Haluan että nekin rahat käytetään hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
18/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8/8: Enhän minä ap:nä haluakkaan kontrolloida enää kuolemani jälkeisiä hautajaisiani etukäteen laatimalla jotain kutsuvieraslistaa, sillä enhän minä ole enää mukana koko juhlassa, eli ymmärsitkö, mitä tarkoitinkin aloituksessani, että vaikka juhlien kulut maksettaisiinkin minun jälkeen jäämistäni rahavaroistani, niin siltikin, juhlahan ei ole enää minun, vaan omaisteni kokoontuminen ja saatteluni hautaan tai tuhkana ties minne, ja sen jälkeinen omaisteni ja heidän kutsumiensa vieraiden keskinäinen muistotilaisuus.

Tottakai olen mukana omissa hautajaisissani! Viimeinen juhla ihmisen elämässä.

Vierailija
19/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä meinasin ihan elävänä omat viimeiset juhlani viettää, kuolleena en enää ole mukana, muutenhan niissä juhlissa tanssittaisiin, jos olisin itse paikalla.

Vierailija
20/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjannut tahtoni ja koska en kirkkoon kuulu niin minulle ei myöskään järjestetä hautajaisia vaan vain muistotilaisuus kaikkein lähimpien ihmisten (alle 10) kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi