Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkoittaako hampaidenlähtöunet oikeasti jotakin?

Vierailija
24.04.2020 |

Kuolemaa? Oletteko huomanneet mitään omalla kohdallanne? Tuli vaan mieleen kun äsken päiväunilta heräsin ja johan taas unessa sai legot kyytiä. Heiluivat sikinsokin ja murenivat pois. 😭 Ihan hirveä painajainen jota olen usein nähnyt, mutta ei ne mielestäni ole mitenkään kuolemaan yhdistyneet. Purentaongelmiakaan ei mulla pitäisi olla. Parasta ja kauheinta noissa on se, kuinka todentuntuisia unet on ja se helpotuksen määrä kun hampaat ovatkin herätessä vielä suussa. 😄

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin unta yhdestä risasta hampaasta suussani, kahden päivän päästä tuli sitten pissatulehdus. Sattumaa, en tiedä?

Vierailija
22/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin unta yhdestä risasta hampaasta suussani, kahden päivän päästä tuli sitten pissatulehdus. Sattumaa, en tiedä?

Minä näin kanssa unta että minun hammas irtosi ja se lähti lopulta lentoon! Aamulla sitten silmälasini tippuivat maahan ja meni rikki. Onko tämä kanssa sattumaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet eivät tarkoita muuta kuin alitajunnan heijastuksia jotka voivat olla myös olemattomia pelkoja. Monilla on vielä kaikki hampaat jäljellä haudassakin. Hampaista kannattaa toki pitää huolta ettei käy niin että hammaslääkäri poimii niitä kuin mustikoita.

Vierailija
24/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tarkoittaa sitä että puret hampaita yhteen nukkuessasi tai jopa narskutat niitä. 

Eikö olekin jännittävää. 

Toki varmaan joku aina kuoleekin silloin kun nukut, koska näin tuppaa maailmassa käymään tällä populaatiolla. 

Minä näin noita unia usein, kunnes yksi poskihammas lohkesi ja korvattiin puoleksi muovilla. Siihen loppui. En tiennyt narskuttelevani hampaita mutta kai niin tein, ja yksi hammas häiritsi jotenkin purentaa.

Vierailija
25/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt unta, jossa takarivin hammas ei irronut kokonaan vaan se jäi riippumaan ikeneen kiinni.  Meni viikko tai ei sitäkään, kun kuulin, että serkkuni oli yrittänyt itsemurhaa. Oli juonut jotakin olikohan se kloriittia. Poikansa oli tullut kotiin ja huomannut asian ja tilannutt ambulanssin. Hän selvisi täpärästi. Näin paljon siihen 80 - luvun alussa merkittäviä unia.

Vierailija
26/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät unet tarkoita mitään muuta kuin sitä mitä päässä pyörii.

Ja sen verran haluan vielä lisätä, että enneunet ovat kylläkin todellinen asia. Sitä en tiedä miten se voi olla mahdollista, niin hullulta kuin se tuntuu, niin itselläkin kokemusa niistä. Ap

No joo, siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta vaikken itse ole enneunia nähnyt niin kyllä minäkin jollain tavalla siihen uskon. Mutta se, että tietynlaiset unet symboloisivat tietynlaisia tulevia tapahtumia, ovat täyttä huuhaata. Yhteyksiä löytää vaikka mistä jos niitä lähtee hakemaan. Minä näen todella usein hampaidenlähtöunia, eikä ole kukaan läheiseni vielä kuollut. Olen myös kuullut sellaisenkin teorian, että se tietää rahantuloa mutta köyhä olen kuin kirkonrotta

Vierailija
27/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajoin näen näitä kamalia unia myös, että hammaskalusto on ihan risana, hampaat heiluvat ja tippuvat pois. Tai istun hammaslääkärillä porattavana, ja hampaat vain murenevat suussa.

Näistä karseista unista ei ole seurannut sen enempää rahantuloa kuin läheisten kuolemaakaan.

Vierailija
28/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden lähtö unessa tarkoittaa muutosta, elämänmuutosta, uutta tilannetta. Tietysti se jollain voi joskus tarkoittaa käytännössä jonkun kuolemaa tai rahantuloa, mutta yhtä hyvin mitä tahansa muuta.

Itsekin tiedän tuon hirveän tunteen ja helpotuksen herätessä, kun hampaat ovatkin vielä tallella. Nyt vasta näin unta, että hammaskiveä irtosi hirveinä murusina suuhun. Tarkoittaisikohan se sitten joidenkin huonojen asioiden poistumista elämästä. *toiveikas*

Niin ja läheisiäni on kuollut, mutta silloin en nähnyt hammasunia. Ja hammasunia nähdessäni ketään läheisiäni ei kuollut.

Vierailija
29/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on niitä tullut ja yleensä niissä lähtee varmaan puolet hampaista, kourallinen kerrallaan. Mutta eipä ole mitään oikeassa elämässä tapahtunut.

Vierailija
30/30 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus, että pitää paikkansa.