Nuori mies yski tahallaan kohti
Näin tapahtui eilen ruokakaupassa. Olin hyllyllä valitsemassa tavaroita, kun huomasin että kaksi nuorta miestä kävelee vauhdilla kohti. Jouduin väistämään heitä, ja katsoin toista miestä vihaisesti, koska ei noudatettu turvavälisääntöjä. Olin odottamassa toisen hyllyn vieressä, kun nämä samat miehet kävelivät ohi. Se ketä olin katsonut vihaisesti katsoi minua ilkeällä ilmeellä hymy naamalla, ja yski minua kohti niin että käsi oli suun toisella puolella. Nyt pelkään tartuntaa, ja mietin että pitäisikö ilmoittaa poliisille. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi oikein tehdä?
Kommentit (49)
Menet perunakellariin kahdeksi viikoksi ja hakkaat päätäsi seinään koko ajan.
Olen kuullut näistä, että sillä tavalla "vitsaillaan". Mutta en usko, että oikeasti näillä on koronaa, siis eivät tiedä, että olisi. Tokihan kuka vaan voi virusta levittää, jos on oireeton ja/tai vasta sairastumassa.
Tuskinpa siinä poliisi auttaa. Ei ole aina laitonta olla muita huomioimaton kus*pää.
Väänsi tekoyskää tai oli venäläinen?
Mun mielestä olisi oikeutettua käyttää tainnuttimia tuollaisiin pelleihin.
No mitä luulet että poliisi voisi tehdä ? Ei yskiminen ole kiellettyä.
Luultavasti tekoyskää ja joka tapauksessa melko matalan tartuntariskin tilanne, mutta viimeisen päälle ilkeä temppu silti. Jonkun vartijan tms pitäisi puuttua tuollaisiin. Valitettavasti jotkut vaan jäävät henkisessä kypsyydessä sillä tavalla yläastelaisen asteelle, että toisten peloille ilkeily tuntuu huvittavalta toiminnalta. Onneksi itselleni ei ole tuollaisia aikuisia koulukiusaajia tullut vastaan. Viikon verran nyt käyttänyt maskia kaupoissa ja busseissa, eikä ole osunut kohdalle mitään tuijottelua pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tahallinen tartuttaminen on rikos.
Yskiä pitää omaan hihaan, ei muita päin.
Aloittajan kannattaisi käyttää maskia. Kyllä se pahimmat roiskeet estää.
Kannelmäen prismassa poliisi otti kiinni sarjaräkijän, ei sanottu minkämaalainen tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahallinen tartuttaminen on rikos.
Yskiä pitää omaan hihaan, ei muita päin.
Aloittajan kannattaisi käyttää maskia. Kyllä se pahimmat roiskeet estää.
Kyllä, voidaan pandemian aikana verrata jopa pahoinpitelyyn tai jos varmasti tiedossa oleva tartunta ja tartuttaa sitä tahalleen on kuolemantuottamusyyte jos uhri menehtyy.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäen prismassa poliisi otti kiinni sarjaräkijän, ei sanottu minkämaalainen tämä on.
Liikkuikin polkuoyörällä ja räki ihmisiä päin, ulkona oli siis eikä prismassauseamma (IL)..
Jos satut saamaan oireita, mene testeihin ja kerro mahdollinen tartuttaja. Jos sattuukin olemaan jotain, ainakin se joutuisi ehkä vastuuseen tahallisesta tartuttamisesta. Tosi ärsyttävää, kun jotkut käyttäytyvät noin! En ihmettelisi, jos tyypillä onkin tartunta. On ylpeänä urpona voinutkin rikkoa rajoituksia ja olla oireeton kantaja. Kuka tietää.
Onko kiva kun näillä jutuilla kuin vitsaillaan niin saadaan pahimmillaan jonkun hengiltä? Miksi yskiä läpällä jonkun päälle? Mistä tiedät onko sillä ihmisillä sairauksia?
Mä olin tänään metrossa, jossa joku vanha mies yski ihan estottomasti melkein taukoamatta, ei siis laittanut mitään suun eteen. Hieman tuli epämukava olo tuosta, mutten nyt viitsi panikoitua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tänään metrossa, jossa joku vanha mies yski ihan estottomasti melkein taukoamatta, ei siis laittanut mitään suun eteen. Hieman tuli epämukava olo tuosta, mutten nyt viitsi panikoitua.
Tuollaisia ihmisiä kun näkee, tulee kyllä joskus mieleen, että olisiko se saksalaistyylinen maskipakko julkiseen liikenteeseen sittenkin ihan paikallaan. Toisaalta jos ihmisen hygieniakäsitys on tuolla tasolla, niin tiedä sitten millainen virusgeneraattori se maski silloin olisi. Suo siellä, vetelä täällä...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaankin lopettaa se oman elämänsä corona-poliisin leikkiminen ja mulkoilu?
En ole koronapoliisina ollut. Suurimman osan ajasta olen sisällä omassa asunnossa, ja harvalseltaan käyn kaupassa. Se vaan alkaa pelottaa ja ärsyttää, kun ihmiset toistuvasti rikkovat turvallisuusohjeita kaupassa. Kun näitä tapauksia tulee useampia peräkkäin, että kaupassa pyritään melkein iholle, niin väkisinkin mulkaisuja alkaa tulla. Sitäpaitsi harva poliisi tekee työtään pelkästään mulkoilemalla. Jos ainoa poliiisin antama rangaistus olisi mulkoilu, niin kyllä rikollisuutta olisi paljon enemmän. :)
Mutta se, mikä viestissäsi oli erityisen häiritsevää, oli se, että sinun mielestäsi näköjään tappavan vaarallisen viruksen mahdollinen tartuttaminen ja sillä uhkaileminen on oikeudenmukainen rangaistus siitä, että mulkoilee toista. Ja toisaalta, sinun mielestäsi turvallisuussääntöjen noudattamatta jättämiselle on aivan liian kova rangaistus se, että joku katsoo vihaisesti. Minkälainen mahtaa olla sinun käsityksesi oikeudenmukaisuudesta? Hyvin puutteellinen näyttää olevan.
Vierailija kirjoitti:
Menet perunakellariin kahdeksi viikoksi ja hakkaat päätäsi seinään koko ajan.
Jaa itsekö olet kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut näistä, että sillä tavalla "vitsaillaan". Mutta en usko, että oikeasti näillä on koronaa, siis eivät tiedä, että olisi. Tokihan kuka vaan voi virusta levittää, jos on oireeton ja/tai vasta sairastumassa.
Tappavan vaarallinen virus ei ole vitsi. Sairaalaan joutuminen ei ole vitsi. Hengityskone ei ole vitsi. Hautajaiset ja läheisten kyyneleet ei ole vitsi. Kesken jäänyt elämä ei ole vitsi.
Pitäisi varmaankin lopettaa se oman elämänsä corona-poliisin leikkiminen ja mulkoilu?