Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko päiväkodissa lastenhoitajan tai lto:n pakko syödä päiväkotiruokaa lasten kanssa?

Vierailija
29.07.2008 |

Voiko olla omat eväät jotka syö sitten, kun lapset nukkuu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

per ryhmä. Eli jos/kun ryhmässä on kolme tai useampiakin (esim. avustajia) aikuisia, silti vain kaksi saa valvonta-aterian. Jos osa ei syö omia eväitä, jonkun on maksettava ruuasta täysi hinta, joka on n 4€. Yleensä kahden aikuisen valvonta ei riitä missään ryhmässä.

Itse syön lähes aina eväitä, jotta ei tarvitsisi aina sopia erikseen kuka valvonta-aterian saa. Pedagogisesti se ei ei ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta eräällä tapaa työnantaja "pakottaa" tällaiseen.

Vierailija
22/23 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin että se on joku 5,90e, mikä on lounareiden arvo.

Kyllä mä voisin pk ruokaa syödä 3-4 eurolla, sehän on hyvää ja terveellistä, toisin kun jonkun pizzapaikan lounas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti ruoka maksaa 3€ x oma veroprosentti, eli tosi vähän.

On jotenkin outoa, että lapsien kyllä "täytyy" syödä päiväkodin ruokaa, mutta hoitajille se ei kelpaa, vaan pitää puputtaa omia "terveellisiä" eväitä. Eläköön asennekasvatus ja kasvatuksen ammattilaiset. Olen itse opettaja ja syön aina lasten kanssa mielestäni erittäin hyvää kouluruokaa (meillä on tosissaan hyvä ruoka ja loistava emäntä, ei mikään massakeittiö). Onhanse totta, että ruokarauha on usein hieman niin ja näin, mutta maksettava summa ruuasta on naurettavan vähän tuon valvontavastuun takia.