Mies viestittelee exän kanssa ja salailee puhelinta/tapaamisia
Jäi kiinni kun oli auttanut jossain autohommassa exäänsä. Exä kyselee jatkuvasti kuulumisia ja tottakai mies vastailee.. Piilottelee puhelintaan. Ei kuulemma vakavaaa. No sain tietää että ex oli käynyt meillä kahvilla kun olin reissussa.. Miksi jotkut exät ei kunnioota toisten suhdetta???
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut nyxät on mustasukkaisia exästä? Se on ex, entinen! Sen kanssa voi olla ystävä, voi jeesata, parisuhdetta ei enää ole. Mä viestittelen kahden exäni kanssa useamman kerran viikossa, just eilen kävin hakemassa toiselta yhden tavaran lainaan ja hän jeesasi mua yhdessä asiassa. Ihan normaalia mulle. Jos mun nykyinen olisi noin hullun mustasukkainen, että jostain kahvittelusta suuttuisi, niin hänestäkin tulisi nopeasti ex.
Munkin mies sanoi samaa ja asia on mulle ok. Itse en ole halunnut pitää exiä kavereina, ei ole mitään syytä pitää.
Outoa vaan on, että mieheni on mustasukkainen miespuolisista kavereistani, joiden kanssa mulla ei ole koskaan ollut mitään. Selittää sen niin, että exät on jo "nähty" ja eivät siksi uhka. Outo logiikka mulle, jolle kaverit ja parisuhteet on aina olleet erilliset jutut.
Samat säännöt kummallekin. Säkin saisit varmaan pitää salassa miespuoliset kaverisi? Kutsua exän "kahville" kertomatta miehelle? Salata kenen kanssa ja mitä viestittelet?
Miten olisi hyväksyttävämpää kaveerata varsinkin salassa ihmisen kanssa jota on joskus rakastettu ja pantu? Verrattuna koulukaveriin/työkaverin/perhetuttuun jonka kanssa ei ole ikinä ollut mitään.
Aika selittelyä tuo miehen puhe. Exät on menneisyyttä ja siellä pysyköön. Jos et halua exiä kuvioihin niin sulla on oikeus pyytää sitä, mies tehköön niinkun parhaaksi näkee ja joko eroatte exän takia tai jatkatte siitä huolimatta.
Ottaisin ihan testinä yhteyttä johonkin exään kuulumisia vaihtaakseni ja katsoisin miehen reaktioita.
Sano sille että "Exä-Make kyseli kuulumisia pari kuukautta sitten, sori jos en maininnut. Kävi ilmi että muuttaa naapuriin niin käyn kaverina auttelemassa vähän sisustushommissa kun ei itse osaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn exän kanssa sen suvun juhlissa jne. Koska molemmat kutsutaan ja samalta paikkakunnalta mennään. Tämä on ok nykyiselle puolisolleni. Se tietää kyllä, miksi se on ex ja sillä hyvä. Näkee nyksäkin omaa eksäänsä yhteisten lastensa juhlissa. Asuvat eri paikoissa joten eivät näe kovin usein. Mutta viestittelevät kun jotain mainittavaa on, vaikka tyyliin tytär sai uuden työpaikan jne. Ja isovanhemmuus, se on heille yhteinen asia. Mutta minä jaksa olla mustis kun ei ole syytä. Samoin ei ole miehellänikään.
V*ttu luottakaa ihmiset puolisoihinne -ja jos he ei ole luottamuksen arvoisia niin erotkaa hemmetti. Mutta älkää olko sairaalloisen mustasukkaisia ja epäluuloisia. Yksi ainoa elämä on liian lyhyt tyhjänpäiväiseen paskaan. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä, kuinka paskan määrää voi vähentää. Tässä on yksi, suoraan monen ihmisen hyvinvointiin vaikuttava asia.
Ja mustasukkaisten puolisot, ei sitä tarvitse sietää. Ette ole tehneet mitään pahaa ja ette ole vastuussa puolisoidenne sairaista ajatuksista.
Ehkä ei kuitenkaan kannata olla tyhmä. Pettäjät pettää vaikka miten luottaisit.
T. Jokaikisessä suhteessa petetty.
Luottaminen = tyhmyyttä?
Meillä on sovittu, että yhteiseen kotiin ei tuoda kysymättä vieraita sillä aikaa, kun toinen on poissa. Tämä juontaa siihen, että miehen kaveri oli käynyt meillä töissä ollessani ja koska en tiennyt asiasta etukäteen, olin jättänyt keittiön pöydälle henkilökohtaisia papereitani, joita olin ajatellut jatkaa töistä palattuani. Eikä mies tietenkään niitä osannut eikä tajunnut siirtää pois näkyvistä.
Haluan voida elää kotonani niin, että ellei toisin sovita, voin jättää papereitani pöydälle tai oman työhuoneeni oven auki jne tarvitsematta miettiä, näkeekö joku vieras töitäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn exän kanssa sen suvun juhlissa jne. Koska molemmat kutsutaan ja samalta paikkakunnalta mennään. Tämä on ok nykyiselle puolisolleni. Se tietää kyllä, miksi se on ex ja sillä hyvä. Näkee nyksäkin omaa eksäänsä yhteisten lastensa juhlissa. Asuvat eri paikoissa joten eivät näe kovin usein. Mutta viestittelevät kun jotain mainittavaa on, vaikka tyyliin tytär sai uuden työpaikan jne. Ja isovanhemmuus, se on heille yhteinen asia. Mutta minä jaksa olla mustis kun ei ole syytä. Samoin ei ole miehellänikään.
V*ttu luottakaa ihmiset puolisoihinne -ja jos he ei ole luottamuksen arvoisia niin erotkaa hemmetti. Mutta älkää olko sairaalloisen mustasukkaisia ja epäluuloisia. Yksi ainoa elämä on liian lyhyt tyhjänpäiväiseen paskaan. Jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä, kuinka paskan määrää voi vähentää. Tässä on yksi, suoraan monen ihmisen hyvinvointiin vaikuttava asia.
Ja mustasukkaisten puolisot, ei sitä tarvitse sietää. Ette ole tehneet mitään pahaa ja ette ole vastuussa puolisoidenne sairaista ajatuksista.
Minkäs minä voin sille että pettäjät pettää. Mieheni ei kuityenkaan ole pettäjä (enkä minä) joten ei siis koske meitä. Itse olet tyhmä jos ajattelet että puolisoiden välinen luottamus (ja rakkaus) on tyhmyyttä.
T. vain exänsä puolelta petetty, ja pettämisen syy ei koskaan ollut toinen naine, vaan luottamuksen pettäminen koska alkoholi
Ainut, mikä tuossa on epäilyttävää, on salailu. Mutta johtuuko salailu siitä, että tilanne ei ole sitä, mitä mies väittää sen olevan, vai AP:n mustasukkaisuudesta. Toisaalta salailu ei ole omiaan ainakaan vähentämään mustasukkaisuutta.
Joka tapauksessa AP:n ja miehensä suhde ei ole ongelmaton, koska heidän välillään on salailua. Tarina ei myöskään kerro, mitä AP salaa mieheltään.
Samaan aikaan ei voi valehdella ja vaatia luottamusta. Salailijaan ei pysty luottamaan. Muutaman kerran kun jää kiinni jostain, niin lopulta aina saa miettiä mitä jättää kertomatta kun tulee joku juttu. Onkohan se siellä missä sanoo olevansa ja kenen kanssa. Parisuhde kuitenkin vaatii luottamusta, joten suhde kaatuu tuohon miehen salailuun ja siitä seuranneeseen epäluottamukseen, kun mihinkään sanoihin ei enää pysty luottamaan. Kaikkein inhottavimpia ovat kumppanit, jotka valehtelevat ja salailevat puuhiaan, jonka jälkeen syyttävät kumppaniaan vainoharhaiseksi ja vetoavat siihen, että jos epäilyt jatkuu, niin suhde päättyy. Näin saadaan toinen hiljaiseksi luottamaan, ja voi taas jatkaa puuhiaan ilman tätä "kyttäämistä". Tällaiset ihmiset eivät saisi seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jokaikisessä suhteessa petetty.Luottaminen = tyhmyyttä?
Moni on todennut luottamuksensa olleen tyhmyyttä. Ne, jotka sanoo "en olisi ikinä uskonut!"
Vierailija kirjoitti:
Exä on osa miehen historiaa ja varsinkin jos on yhteisiä lapsia, niin tottakai pitää olla hyvissä tai ainakin asiallisissa väleissä. Toista saa auttaa aivan varmasti ja nyxillä ei ole asiasta mitään urputtamista tai aihetta saada mustasukkaista hyperventilaatiokohtausta. Nyxän ei tule myöskään alkaa pillittämään jostakin miehen puhelimen sisällöstä, vaan olla oma itsensä ja ymmärtää, että miehellä on elämässään muitakin ihmisiä ja ystäviä kuin hän. Jos asia on liian vaikea ymmärtää, pitää lähteä ja miettiä tarkemmin minkälaisen historian miehellä sietää.
Tuollainen on potaskaa. Mies mäkeen joka liikaa suosii exäänsä vaikka, yhteisiä lapsia olisi. Nyksää PITÄÄ kunnioittaa. Miehestä itsestä tulee muuten pian exä.
Tarina on muuten tosi. Minun muudesta miehestä tuli tuon takia exä.
Mun mies ei ainakaan ole tekemisissä exiensä kanssa ja piste! Minut valinnut ja elää sen mukaan!!! Menneet on menneitä.