Vinkki: Näppäile pin-koodi esimerkiksi avaimen kärjellä
S-ryhmän tiedotuksessa suositeltiin lähimaksua hygieenisempana, mikä on tietenkin ongelma isommilla ostoksilla. Itse maksan korttimaksulla, mutta näppäilen tunnusluvun avaimen kärjellä. Avaimen kärjen pyyhkäisen käsidesillä. Mitä muita kikkoja?
Kommentit (22)
Onko sulla normaalisti tapana nuolla sormiasi vai miksi tuollaiset toimenpiteet?
Desinfioi kädet ja pese ne hyvin. Älä lääpi naamaa.
Noudatan tämmöisenä tyhmänä tallukkana THL:n ja S-ryhmän suosituksia käsihygieniasta. Eipä tuo mulle vaiva ole. Käytän kyllä riskiryhmäläisenä hengityssuojaintakin kaupassa.
Mikä haitta tuosta pin-koodin näppäilemisestä avaimella tms. on?
Minä näppäilen myyjätyttöä erään sormen kärjellä ja tyttönen menee niin hämilleen, että unohtaa pyytää rahaa ostoksistani.
T: Hopeakettu
Nuolaisen sormen ennen näppäily ja sen jälkeen. Näin varmistan ettei sormeen jää viruksia.
No ei ainakaan avaimen kärjellä, sehän rikkoo nappulan pinnan ja kuluttaa numeron pois näkyvistä. Voisitteko mieluummin käyttää vaikka puhdasta nenäliinaa tai sitten ihan vaan hanskalla naputella.
Vinkki: pidä ne hanskat kädessä, kun näpyttelet pin-koodin.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: Älkää menkö ihmisten ilmoille, jos siellä pitää pitää jotain ihmeen sirkuskoulua....
Onkohan se käsidesillä pyyhkäisy vähän liioittelua?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne hanskat? Jos ei ole hanskoja. Toisekseen jos kerää hanskoihinsa viruksia kaikkialta ja levittää niitä pintoihin ja sitten vie hanskat kotiinsa, mitä hyötyä siitäkään on kenellekään. Kolmanneksi, hanskat kädessä voi olla mahdoton näppäillä koodi oikein. Kömpelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne hanskat? Jos ei ole hanskoja. Toisekseen jos kerää hanskoihinsa viruksia kaikkialta ja levittää niitä pintoihin ja sitten vie hanskat kotiinsa, mitä hyötyä siitäkään on kenellekään. Kolmanneksi, hanskat kädessä voi olla mahdoton näppäillä koodi oikein. Kömpelöä.
No ehkä jollain topparukkasilla voikin olla hankalaa mutta kuka sellaisia enää keväällä käyttää?
Käyn joka päivä vähintään kerran kaupassa, joten yli 50€ ostoksia ei tule koskaan tehtyä eikä avainkoodia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä vähintään kerran kaupassa, joten yli 50€ ostoksia ei tule koskaan tehtyä eikä avainkoodia tarvita.
Paitsi että pyytää välillä myös alle viiden kympin ostoksista.
Itse käytän selfie-keppiä. Avain on aivan liian lyhyt väline, jotta saisi riittävän turvavälin pövöjä kuhisevaan laitteeseen.
Moniko on saanut koronan maksulaitteen napeista? Veikkaan nollaa.
Vierailija kirjoitti:
Moniko on saanut koronan maksulaitteen napeista? Veikkaan nollaa.
Huh, onneksi minun tunnuslukuni ei sisällä nollaa. Täytyypä varoa, ettei hipaisekaan sitä nappulaa.
Näppäilen koodin pikkurillin päällä, koska sitä ei tule käytettyä muuhun. Se pysyy erossa kasvoista ja ostostavaroista ainakin autolle asti, jossa sen voi kylvettää käsidesissä, ellei sellaista kaupan kassalla ole tarjolla.