Jos vanhemmat sairastuvat koronaan, kuka hoitaa lapset? Tai koiran?
Tätä oon miettinyt. Jos menee niin huonoon kuntoon, ettei voi mitään kotihommia tehdä, mihin lapset menevät? Normaalitilanteessa lapset ja koira voisivat mennä vanhemmilleni, mutta ei kai sitä koiraakaan voisi tartuntariskin takia sinne viedä?
Kommentit (10)
Voit mennä muustakin kuin koronasta niin huonoon kuntoon, ette kykene hoitamaan perhettä tai lemmikkejä. Etkö ole oikeasti yhtään miettinyt tätä aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä muustakin kuin koronasta niin huonoon kuntoon, ette kykene hoitamaan perhettä tai lemmikkejä. Etkö ole oikeasti yhtään miettinyt tätä aiemmin?
Vastaus kysymykseesi löytyy avauksestani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko muista sairauksista pantu kotikaranteeniin se isovanhempien ikäluokka? Onko muiden sairauksien takia yhteiskunta tällä lailla kiinni että esim hoitajavälitykset ei toimi?
Onko sulla yhtäkään aivorusinaa...
Eiköhän niitä yhteiskunnan tukimuotoja ole keksitty niitä tilanteita varten. Eihän täällä heitteille ole lapsiperheitä jätetty. Yksineläjät ja vanhukset köyhimmistä jäävät ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä yhteiskunnan tukimuotoja ole keksitty niitä tilanteita varten. Eihän täällä heitteille ole lapsiperheitä jätetty. Yksineläjät ja vanhukset köyhimmistä jäävät ennemmin.
Ai ei vai? Juuri uutisoitiin miten yh-sairaanhoitaja joutui teholel ja hänen lapsensa jätettiin yksin kotiin potemaan koronaa.
Lapset ovat Suomessa systemaattisesti heitteillä - paitsi silloin kun joku sossu tarvitsee yritykseensä materiaalia. Silloin kyllä "välitetään", kun siitä voi laskuttaa ja paljon.
Koira viedään eläinhoitolaan. Lisäksi kannattaa katsoa alueesi vapaaehtoisringit jotka tarrjoavat lemmikkien ulkoilutusta, kauppa-apua jne.
Vierailija kirjoitti:
Koira viedään eläinhoitolaan. Lisäksi kannattaa katsoa alueesi vapaaehtoisringit jotka tarrjoavat lemmikkien ulkoilutusta, kauppa-apua jne.
Kuka sen sinne vie jos vanhemmat on sairaina?
Ja kuka nuo palvelut tutkii jos vanhemmat on sairaina?
Samaa olen miettinyt! Ja jos minä sairastun pahasti, niin mihin ihmeeseen voin lapseni laittaa? Enhän voi pyytää keneltäkään, että ottaa lapsen ja sitä myötä koronan perheeseen.
Olen miettinyt ihan samaa, enkä ole keksinyt vastausta. Meillä lapset on 4v, 8v ja 11v, joten pärjäävät täällä. Isommat osaavat käydä kaupassa ja aina voi tilata ruokaa kotiin tai kaupan kuljetuspalvelun kautta. Tai kuvittelen, että kuumeisena koronaa potien pystyn tätä tekemään. Jos en pysty, pitää varmaan pyytää isovanhemmat tuomaan valmisruokaa oven taakse.
Meillä yksi isovanhemmista on vahvasti riskiryhmää perussairauksiensa takia, hänen puolisonsa on terve 60-vuotias. Minun vanhempani ovat vahvasti alkoholisoituneita ja hyvin itsekkäitä, jotka eivät auttaisi muutenkaan.
Kyllä varmaan saataisiin miehen kanssa jotenkin arkea ohjailtua jos ollaan kotona. Jos molemmat olisi sairaalahoidossa, sitten olisi kaksi vaihtoehtoa: se terve isovanhempi tänne (ja korona hänelle) tai lapseton siskoni tänne (en tiedä mihin hän laittaisi koiransa siksi aikaa, ja hän joutuisi olemaan pois omasta etäkoulustaan).
Kolmas vaihtoehto taitaa olla pikainen sijoitus 😔
Huostaan tietenkin. Sossualan korppikotkathan on parveilleet jo monta viikkoa odottaen raaka-ainetta bisneksiinsä.