Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että koronatartunnan yleisin merkki on se, että ei ole oireita!!!!!
Tartunnan saa todennäköisimmin juuri oireettomilta. Myös monet lieväoireiset eivät piittaa vuotavasta nenästä tai kurkkukivusta. Mielikuva on sellainen, että koronatartunta vie aina tehohoitoon ja siksi pienempiä oireita ei mielletä koronaksi.
Se ei auta juuri mitään, että vain harvat oireelliset laitetaan eristyksiin.
Sitä tautia ei kyllä pysäytä enää mikään! Suomessa tartunnan saaneista vain 1% on päässyt testiin ja prosenttilukema pienenee, koska testauskapasiteetti ei kasva samassa suhteessa kuin tartunnat.
Kyllä meistä suurin osa tulee saamaan koronatartunnan. Itse olen tämän "velvollisuuden" onneksi jo hoitanut ja taas elämäni kunnossa.
Kommentit (8)
No kyllähän se tajutaan että voi olla lieviä oireita tai ei oireita ollenkaan. Ja juuri siksi ei todellakaan kaikki työikäiset voi aina jäädä kotiin sairastaan jos vähän nokka vuotaa tai kurkku kipee. Ei olis meinaan työpaikoilla enää ketään tekemässä töitä. Pakko se on vaan käydä töissä ja jos tietämättään tartuttaa muita, ei voi mitään ! Se pitäisi sitten KAIKKI testata heti jos lieviäkin oireita mutta kun ei testata niin näin se vaan menee.
Joo, harva saa työnantajalta luvan jäädä kotiin jos kurkku vähän kipee! Töihin vaan on mentävä, oli korona tai ei. Kukas työt tekee jos kaikki lieväoireiset (voi olla myös normi flunssa !) jäävät kotiin. !!!
APUA! Nyt minuunkin on sitten iskenyt koronavitus, sillä oireet täsmäävät juuri tuohon. Ja minä kun olen vältellyt kaikkia kontakteja sitten maaliskuun puolivälin. Ihan turhaa oli :(
Mulla ollut helmikuun lopusta asti yskää, nuhaa jne. Pari viikkoa sain saikkua, sen jälkeen ollut puolikuntoisena töissä. Ei puhettakaan että pääsis mihkään korona testiin. Jos on korona nyt tai ollut, tartutan sitä iloisesti joka paikassa. Karanteeniin ei voi jäädä kuukausiksi siltä varulta että tartuttaa, jos ei testiin pääsee, pakko käydä töissä, kaupoissa jne.
Lääkärit ovat kyllä sitä mieltä suomessa että harva tartunta on peräisin Oireettomilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut helmikuun lopusta asti yskää, nuhaa jne. Pari viikkoa sain saikkua, sen jälkeen ollut puolikuntoisena töissä. Ei puhettakaan että pääsis mihkään korona testiin. Jos on korona nyt tai ollut, tartutan sitä iloisesti joka paikassa. Karanteeniin ei voi jäädä kuukausiksi siltä varulta että tartuttaa, jos ei testiin pääsee, pakko käydä töissä, kaupoissa jne.
Oletko lähiaikoina yrittänyt? Minun havaintoni mukaan testiin pääsee aika kivasti jo ainakin meidän kaupungissa. Meillä testeihin pääsevät nyt mm. pitkittyneestä kuumeilusta kärsivät ja sellaiset, jotka itse tai jonka perheenjäsen työskentelee sosiaali- tai terveydenhuollon ammatissa tai työssä, jossa on paljon asiakaskontakteja. Esim. jos on kaupassa töissä, bussikuski tai taksikuski, perheen kipeänä oleva lapsi pääsee luultavasti testeihin. Kannattaa yrittää nyt, kun on iomoitettu, että testejä tehdään vähemmän, kuin mitä olisi kapasiteettia. Todennäköisesti ap:llä ei kuitenkaan ole koronaa, niin kuin sitä ei ole ainakaan 95 %:lla testatuista, nyt on jos jonkinlaista muutakin tautia liikkeellä.
Jos mietit köyhyysrajalla elävän mahdollisuuksia maksaa neljästä maitolitrasta 20 euron kotiintoimituskulut niin ymmärtänet miksi pikkunuhat käyvät kaupassa.