Siis oletteko ollenkaan vierailleet 70+ -vanhempienne luona?
Vai miten tätä karanteenia pitäisi tulkita?
Kommentit (57)
Heidän pihallaan juteltu mutta useamman metrin päästä, myös vienyt joitakin ruokia yms. samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte/ehditte soittaa joka päivä? Ei minulla riittäisi asiaa.
Puhelu ei tarkoita jaarittelua, emmekä kaikki soita joka päivä. Soitan kerran viikossa. Isällä on muitakin soittelijoita. Hän on täysin terävä vaikka jo lähempänä 90 kuin 80 vuotta.
Mutta kun se menee aina jaaritteluksi. Samat apteekkireissut selitetään moneen kertaan. Aika puuduttavaa.
Vierailija kirjoitti:
En, koska eläkeläiset juoksevat pitkin kaupunkia ja tapaavat tuttujaan entiseen malliin. Tartuttakoot keskenään oman eläkeköörinsä.
Jospa nämä pitkin kaupunkia juoksevat ovat ikäluokkaa 65-69. Sitä vanhemmat todennäköisesti kävelevät.
Kerran näin kun piti käydä vähän hoitamassa äidin asioita netin välityksellä. Mutta silloinkin pysyttiin kaukana toisistamme eikä kahvia juotu, pelkät pakolliset asiat.
Ei tietenkään vierailla ja kesällä ei näe lainkaan lapsenlapsiaan. Yleensä mummolassa maalla viettää viikon tuo nuorinkin, mutta ei tänä kesänä. Kai sitä joskus nähdään, viimeistään sitten kun ollaan arkunkanto vuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On arvioitu, että tämä tilanne vanhuksilla voi kesää syksyyn-vuoden loppuun asti. Ensimmäisenä tuli käytäntöön ja viimeisenä myös puretaan.
Viisu myös koulut olla etäopetuksella halukkailla tuohon asti.
Koulut ovat viruslinkoja. Siellä on valtavasti porukkaa. Asko järviseen en luota.
Kouluistahan tässä ketjussa ei ole tarkoitus keskustella. Mutta ei hätää, aiheesta on lukuisia aloituksia palstalla, jospa siirtyisit niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelu ei tarkoita jaarittelua, emmekä kaikki soita joka päivä. Soitan kerran viikossa. Isällä on muitakin soittelijoita. Hän on täysin terävä vaikka jo lähempänä 90 kuin 80 vuotta.
Mutta kun se menee aina jaaritteluksi. Samat apteekkireissut selitetään moneen kertaan. Aika puuduttavaa.
Sama minulla, joka kerta samoja asioita. Soitan silti ja kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska eläkeläiset juoksevat pitkin kaupunkia ja tapaavat tuttujaan entiseen malliin. Tartuttakoot keskenään oman eläkeköörinsä.
Jospa nämä pitkin kaupunkia juoksevat ovat ikäluokkaa 65-69. Sitä vanhemmat todennäköisesti kävelevät.
Kaipa minä vanhempieni iät paremmin tiedän...
Käyn heille kaupassa ja moikataan sitten pihalla kun vien ruoat. Kun nuorin lapseni oli ollut kuukauden poissa kaikista kodin ulkopuolisista kontakteista, hän meni kyllä käymään mummolassa. Olivat käyneet metsässä lenkillä.
Olen vienyt hänelle ruokaa ja pääsiäiseksi kukkia. Seisoin ovensuussa ja hän kolmen metrin päässä eteisen toisessa päässä.
Eihän se varsinaista kyläilyä ollut mutta olen siis käynyt hänen luonaan.
Muutoin soitellaan joka toinen päivä pitkä videopuhelu. Hän ei ole ennen tehnyt videopuheluita ja on niistä vielä hyvin innoissaan ja iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa minä vanhempieni iät paremmin tiedän...
Seli seli. Halusit vain päästä moittimaan vanhuksia. Miksi se heidän "kaupungilla juoksemisensa" muka sinun vierailuihisi vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
En soita joka päivä, vaan 2-3 päivän välein. Ei tarvitse olla mitään asiaa. Jutellaan vaan mitä on päivän aikaan tapahtunut.
Äitini raportoi, miten naapuritalon katolle pesivän lokkiparin elämä on edennyt. Hän soittelee sukulaisille ja kertoo myöhemmin minulle, mitä on kuullut muista. Hän harmittelee, kun ei pääse kirjastoon ja muistelee hyviä kirjoja, mistä on tykännyt. Hän kertoo, mitä kuuluu hänen sairauksilleen. Hän kertoo siivonneensa. Ja sitten kertaamme koronatilanteeseen liittyviä uutisia ja pohdimme hetken, miten tilanne etenee.
Ja sitten sama setti pienin variaatioin parin päivän päästä uudelleen.
Ehkä tylsää mutta hän on kuitenkin minun äitini. Äiti ❤️.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan olla käyty. Tämä sosiaalisen eristäytymisen aika aloitettiin kunnon mahataudin kourissa, ja sen jälkeen on koko ajan jollain ollut mitä ihmeellisempiä oireita. Kuopuksella oli pitkään kuivaa yskää, minulla on ollut poltetta keuhkojen alueella. Teineillä on ollut huimausoireita, viimeksi tänä aamuna. Nyt yksi lapsista on alkanut valittamaan, että lusikat maistuvat pahalle. Kaikenlaista muutakin pientä oireilua on ollut jatkuvasti. Koronatestiin ei ole oireet kuitenkaan riittänyt.
Soiteltu ja viestitelty on. Omillaan asuva esikoisemme kertoi myös soittaneensa isovanhemmilleen. Hienoa, että suvun nuoretkin muistavat vanhuksia.
Ripulia ja oksentelua esiintyy todella yleisesti koronan oireina, toivottavasti pääsette vasta-aine testeihin, noilla oireistoilla testauttaisin kyllä vaikka omasta pussissa kun se on mahdollista.
En ole, emmekä olleet.
Tosin 76 vuotias vuokramökki-isäntäni huihai välittää määräyksistä ja mennä meuhkaa ympäriinsä, joten Suomessa on ainakin yksi sen ikäinen torvelo jota ei korona selkeästikään kiusaa. Pyörittää 20 mökkiä ja kiire on saada rahaa. Käskin häntä esittelemään mökin silloin, kun minä en ole paikalla. En halua yhtäkään yskivää mökin katsastajaa lähelleni, jos vuokraisäntäni kestääkin fyysisesti heikomman vaimonsa kanssa sen saman.
En tiedä hänen lapsistaan. Vävy on kirurgi, joten vahva veikkaukseni on että jotakin puhetta on koronasta ollut heidänkin perhepiirissään???
En ole tavannut. Puhelimitse pidetään yhteyttä hieman useammin kuin tavallisesti.