Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa pelätään skandaalia lasten transhoidoista

Vierailija
23.04.2020 |

A report from Sweden’s Board of Health and Welfare confirmed a 1,500% rise between 2008 and 2018 in gender dysphoria diagnoses among 13- to 17-year-olds born as girls.

(There's been) a rapid change in public opinion. Just a year ago, there seemed few official obstacles left in the way of young people who wanted gender reassignment treatment. -- (Now) the backlash has started.

The Swedish Agency for Health Technology Assessment, which the government had asked to review the scientific research into the recent surge in teenagers reporting gender dysphoria, reported that there was very little research either into the reason for the increase or the risks or benefits of hormone treatment and surgery.

One of the most surprising changes has been the growing divisions between trans activists.

https://www.theguardian.com/society/2020/feb/22/ssweden-teenage-transge…

Kommentit (242)

Vierailija
101/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmetyttää kun transhenkilöillä tai muunsukupuolisilla on usein kauhean ahtaat ja stereotyyppiset käsitykset sukupuolista

Haastatteluissa aina toistuu nämä, en kokenut olevani tyttö koska en tykännyt leikkiä nukeilla tai pitää hameita. Inhoan meikkaamista ja korkokenkiä. En samaistunut lapsena naisväkeen kun heidän piti keittää kahvia ja tarjoilla kun miehet saivat istuskella sohvilla juttelemassa... Yms.

Millaisissa ympyröissä nuo oikein ovat kasvaneet? En minä eikä kaverinikaan suostunut pitämään hameita kasarilla, enkä ole oikeastaan koskaan meikannut saati käyttänyt korkokenkiä. Kesät juostiin pitkin metsiä ja rantoja, ei välitetty mistään nukkeleikeistä.

Täällä maalla (saaristossa) missä nytkin asun on paljon naisia jotka kalastaa ja metsästää, jotkut ei omista ainuttakaan hametta ja silti ovat aivan tavallisia, ei ole tarvetta millekään luokitteluille. Ihmiset tekevät mistä pitävät eikä todellakaan kukaan lähde miettimään onko tuo nyt naiselle vai miehelle sopivaa puuhaa.

Ihan vain sivuhuomautuksena ihmettelen sitä kun usein kuvitellaan että maalla olisi jotenkin ahdasmielisempää vaikka just siellä on näitä riuskoja naisia jotka korjaa traktorit ja kulkee työhaalareissaan kesät talvet, eikä kukaan ihmettele. Toisaalta muistan lapsuudestani miehen joka nypläsi pitsiä harrastuksenaan ja jolla oli ihana kukkapuutarha köynnösportteineen ja joutsenpatsaineen, kaunosielu todellakin.

Mua ei ihmetytä, koska heille opetetaan nykyään, että sukupuoli on spektri. Vain äärimmäisen naisellinen on nainen ja vain äärimmäisen miehekäs, on mies. Muiden sukupuolet ovat sitten siltä väliltä. 

Tällaisia siis oikeasti käytetään opiskelumateriaalina lapsilla mm. Briteissä. Ei mikään ihme, että lapset eivät tunnista sukupuoltaan. Tyttö voi olla tyttö vain jos on "Barbie" ja poika on poika vain jos on "sotamies". Muut sitten muunsukupuolisia.

https://images.contentstack.io/v3/assets/bltf04078f3cf7a9c30/blt1148705…

Suomessakin kannattaa vanhempien tarkastaa, mitkä järjestöt ovat oppikirjojen takana. Koska se vaikuttaa siihen, millaista tietoa lapset saavat sukupuolista. Yleensäkin katsokaa ne oppikirjat kriittisellä silmällä läpi. 

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1235228

Oikeastiko tuo ylempi on opiskelumateriaalia Briteissä? Tuo näyttää 10-vuotiaan parissa minuutissa tekemältä kuvanmuokkaukselta.

Vierailija
102/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolihan on lähtökohtaisesti lisääntymistekninen ominaisuus.

Nyt on kuitenkin yhä enenevässä määrin nostettu merkittävimmäksi "sukupuolta" määrittäväksi ominaisuudeksi sosiaaliset ja kulttuuriset sukupuolinormit.

Ihmisen katsotaan olevan sitä "sukupuolta", minkä normeja ja käyttäytymiosmalleja hän mieluiten noudattaa. Tällaiseen järjestelmään mahtuu lukematon määrä erilaisia "sukupuolia". Monet haluavat myös leikkauttaa kroppansa muistuttamaan sitä "sukupuolta", jonka käyttäytymisnormeja hän haluaa noudattaa.

Tämä uusi tapa määritellä "sukupuoli", ei poista sitä tosiasiaa, että pieni osa (alle 1%) ihmisistä kokee oikeasti olevansa eri sukupuolta kuin mihin on syntynyt. Lähes poikkeuksetta he ovat sitä mieltä, ettei transhoitoja pitäisi aloittaa alle 18 vuotiaille. Se ei poista sitä, että lapset ja nuoret pitäisi lähtökohtaisesti hyväksyä sellaisina kuin he ovat. (Tyttöä ei pidä pakottaa leikkimään nukeilla eikä käyttämään hameita, meikkaamisesta nyt puhumattakaan ja poika saa kasvattaa kukkia ja huolehtia ulkonäöstään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut tästä asiasta jo vuosia ja yhä saan silmien pyörittelyä osakseni, mutta...

Naisia ikävä kyllä yhä halveksitaan ja vähätellään. Se ei nykyään ole niin selkeää, mutta sitä yhä tapahtuu. Tätä tapahtuu sosiaalisissa piireissä, työpaikoilla ja jopa terveydenhuollossa.

Tämän lisäksi monet tytöt joutuvat seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi jo hyvin nuorina. Tämän lisäksi he saattavat nähdä omassa perheessä, miten äiti on kuin huonommassa asemassa ei itsensä takia, vaan sukupuolensa. Tästä alkaa muodostumaan käsite, että oma sukupuoli on se syy, miksi sinua kohdellaan tietyllä tavalla, tai et saa käyttäytyä tietyllä tavalla, koska sukupuolesi.

Ja kaiken tämän lisäksi naiset ovat kaikista suurempia ulkonäön kritiikin kohteita.

Ei ihme, että nuoret naiset haluavat eroon omasta sukupuolestaan, mutta ei sen takia, koska he eivät halua olla naisia, vaan se naisiin kohdistuva kritiikki, halveksinta ja vähättely.

Minä väitän, että kasvatus saa naiset pyytelemään anteeksi itseään ja sukupuoltaan. Olen 40-vuotias nainen enkä ole ikinä kokenut tulleeni sukupuolen vuoksi vähätellyksi.

Päin vastoin, koen mm. koulussa päässeeni tyttönä kuin koira veräjästä. Olin laiska ja kaikki tehtävät aina tekemättä. Jostakin syystä toimiani ei tarkkailtu ja sain laiskotella rauhassa. Riitti, että keräsin kokeista kymppejä.

En kannata feminismiä juuri siksi, että minusta osa naisista antaa alentaa itseään. Ei miestäkään automaattisesti kunnioiteta. Kunnioitus täytyy ansaita eikä olettaa yhteiskunnan nostavan pientä prinsessaa jalustalle ilman perusteita. Monesti minua hävettää olla nainen juuri näiden avuttomien kunnioituksenkerjääjien kanssa.

Vierailija
104/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan vinksallaan maailma, intersukupuoliset viimeinkin sai oikeutta kun laki EU:ssa vaihtui niin että lääkärillä ei ole oikeutta tehdä heistä väkisin tyttöjä niinkuin ennen, vaan että intersukupuolinen saa itse päättää asiasta kun täyttää 18 vuotta.

Samaan aikaan alaikäisiä silvotaan niin kuin alaikäisillä olisi kykeneväinen tekemään niin valtavan suuren elämää muuttavan päätöksen.

Vierailija
105/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transihmisen masentumis- ja itsemurhariski pienenee, mitä aiemmin hänet oyetaan tosissaan. En silti toivo peruuttamattomien toimenpiteiden tekemistä alaikäisille. Murrosikäblokkerit mielestäni riittää ja sitten täysi-ikäisenä leikkauksiin, jos haluaa.

Tämä on valhe. Transihmisen itsemurhatilastot pysyvät samana preopeilla ja postopeilla. Eli leikkausten jälkeenkin riski on sama joten leikkausta ei voi puolustaa sillä että se lievittäisi mielisairautta.

Vierailija
106/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut tästä asiasta jo vuosia ja yhä saan silmien pyörittelyä osakseni, mutta...

Naisia ikävä kyllä yhä halveksitaan ja vähätellään. Se ei nykyään ole niin selkeää, mutta sitä yhä tapahtuu. Tätä tapahtuu sosiaalisissa piireissä, työpaikoilla ja jopa terveydenhuollossa.

Tämän lisäksi monet tytöt joutuvat seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi jo hyvin nuorina. Tämän lisäksi he saattavat nähdä omassa perheessä, miten äiti on kuin huonommassa asemassa ei itsensä takia, vaan sukupuolensa. Tästä alkaa muodostumaan käsite, että oma sukupuoli on se syy, miksi sinua kohdellaan tietyllä tavalla, tai et saa käyttäytyä tietyllä tavalla, koska sukupuolesi.

Ja kaiken tämän lisäksi naiset ovat kaikista suurempia ulkonäön kritiikin kohteita.

Ei ihme, että nuoret naiset haluavat eroon omasta sukupuolestaan, mutta ei sen takia, koska he eivät halua olla naisia, vaan se naisiin kohdistuva kritiikki, halveksinta ja vähättely.

Minä väitän, että kasvatus saa naiset pyytelemään anteeksi itseään ja sukupuoltaan. Olen 40-vuotias nainen enkä ole ikinä kokenut tulleeni sukupuolen vuoksi vähätellyksi.

Päin vastoin, koen mm. koulussa päässeeni tyttönä kuin koira veräjästä. Olin laiska ja kaikki tehtävät aina tekemättä. Jostakin syystä toimiani ei tarkkailtu ja sain laiskotella rauhassa. Riitti, että keräsin kokeista kymppejä.

En kannata feminismiä juuri siksi, että minusta osa naisista antaa alentaa itseään. Ei miestäkään automaattisesti kunnioiteta. Kunnioitus täytyy ansaita eikä olettaa yhteiskunnan nostavan pientä prinsessaa jalustalle ilman perusteita. Monesti minua hävettää olla nainen juuri näiden avuttomien kunnioituksenkerjääjien kanssa.

Miksi miinustatte? Olen ehkä maskuliinisella ajatusmaailmalla varustettu nainen mutta enkö saa olla? Tunnen enemmän yhteenkuuluvuutta miehisen ajatusmaailman kanssa ja siitä vinkkelistä annoin mielipiteeni. Minä en itsekään palkkaisi pehmeää, feminiinistä ja erittäin herkkää naista työhön koska arvostan työelämässä eniten pelisilmää ja kilpailuhenkeä.

Älkää syyttäkö miessukupuolta jos ongelma ei ole sukupuoli vaan ajatusmaailma.

Vierailija
107/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miinustatte? Olen ehkä maskuliinisella ajatusmaailmalla varustettu nainen mutta enkö saa olla? Tunnen enemmän yhteenkuuluvuutta miehisen ajatusmaailman kanssa ja siitä vinkkelistä annoin mielipiteeni. Minä en itsekään palkkaisi pehmeää, feminiinistä ja erittäin herkkää naista työhön koska arvostan työelämässä eniten pelisilmää ja kilpailuhenkeä.

Älkää syyttäkö miessukupuolta jos ongelma ei ole sukupuoli vaan ajatusmaailma.

Kirjoituksesi juuri todisti sen, mitä kirjoitin tuonne aikaisemmin.

Vierailija
108/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmetyttää kun transhenkilöillä tai muunsukupuolisilla on usein kauhean ahtaat ja stereotyyppiset käsitykset sukupuolista

Haastatteluissa aina toistuu nämä, en kokenut olevani tyttö koska en tykännyt leikkiä nukeilla tai pitää hameita. Inhoan meikkaamista ja korkokenkiä. En samaistunut lapsena naisväkeen kun heidän piti keittää kahvia ja tarjoilla kun miehet saivat istuskella sohvilla juttelemassa... Yms.

Millaisissa ympyröissä nuo oikein ovat kasvaneet? En minä eikä kaverinikaan suostunut pitämään hameita kasarilla, enkä ole oikeastaan koskaan meikannut saati käyttänyt korkokenkiä. Kesät juostiin pitkin metsiä ja rantoja, ei välitetty mistään nukkeleikeistä.

Täällä maalla (saaristossa) missä nytkin asun on paljon naisia jotka kalastaa ja metsästää, jotkut ei omista ainuttakaan hametta ja silti ovat aivan tavallisia, ei ole tarvetta millekään luokitteluille. Ihmiset tekevät mistä pitävät eikä todellakaan kukaan lähde miettimään onko tuo nyt naiselle vai miehelle sopivaa puuhaa.

Ihan vain sivuhuomautuksena ihmettelen sitä kun usein kuvitellaan että maalla olisi jotenkin ahdasmielisempää vaikka just siellä on näitä riuskoja naisia jotka korjaa traktorit ja kulkee työhaalareissaan kesät talvet, eikä kukaan ihmettele. Toisaalta muistan lapsuudestani miehen joka nypläsi pitsiä harrastuksenaan ja jolla oli ihana kukkapuutarha köynnösportteineen ja joutsenpatsaineen, kaunosielu todellakin.

Mua ei ihmetytä, koska heille opetetaan nykyään, että sukupuoli on spektri. Vain äärimmäisen naisellinen on nainen ja vain äärimmäisen miehekäs, on mies. Muiden sukupuolet ovat sitten siltä väliltä. 

Tällaisia siis oikeasti käytetään opiskelumateriaalina lapsilla mm. Briteissä. Ei mikään ihme, että lapset eivät tunnista sukupuoltaan. Tyttö voi olla tyttö vain jos on "Barbie" ja poika on poika vain jos on "sotamies". Muut sitten muunsukupuolisia.

https://images.contentstack.io/v3/assets/bltf04078f3cf7a9c30/blt1148705…

Suomessakin kannattaa vanhempien tarkastaa, mitkä järjestöt ovat oppikirjojen takana. Koska se vaikuttaa siihen, millaista tietoa lapset saavat sukupuolista. Yleensäkin katsokaa ne oppikirjat kriittisellä silmällä läpi. 

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1235228

Oikeastiko tuo ylempi on opiskelumateriaalia Briteissä? Tuo näyttää 10-vuotiaan parissa minuutissa tekemältä kuvanmuokkaukselta.

Briteissä on sellainen Mermaid järjestö, joka tekee yhteistyötä koulujen kanssa. Kouluttavat opettajia, miten tulee opettaa sukupuolten moninaisuudesta "gender diversity training". Tuo on heiltä ilmeisesti lähtöisin. (Linkissä näkyy kuva, joka otettu koulutustilaisuudesta kunhan kelaat alaspäin.) Tällä sivustolla siis jonkun opettajan kriittinen näkökulma asiaan.

https://www.transgendertrend.com/questions-school-mermaids-training-tea…

Vierailija
109/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raha mikä puhuu ja sanelee nykypäivänä kaiken. Jos joku siitä keksii hyötyä että leikataan tyttöltä tissit ja pojalta pippeli pois niin eise paljoo paina jos sitä se tyttönen tai poikanen myöhemmin katuu. Raha on jo vaihtanut omistajaa. Kyllä nykyään tehdään paljon turhia leikkauksia ei potilaan eduksi vaan pelkän rahan takia. Kriisi mikä kriisi, aina joku kerää massit ja koettaa hyötyä. Jos näitä kusettajia ei tunnisteta tarpeeksi ajoissa niin se on sitten liian myöhäistä...

Vierailija
110/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri mieltä. Mä sain 80- ja 90-luvuilla hyvinkin sukupuolineutraalin kasvatuksen, edistyksellisen suorastaan. Päivähoito oli sukulaisen luona ja esikoulu ei ollut pakollinen. Se järkytys kun koulu alkoi ja mä olin ihan erilainen kuin muut tytöt. Siis mulle se ei ollut ongelma mutta muille lapsille oli. Näytin väärältä, mulla oli väärät kiinnostuksen kohteet, luin poikien kirjoja ja tein poikien juttuja. Niin siis toiset lapset sanoivat. Miten kukaan meistä lapsista olisi siinä vaiheessa tiennyt mitään muuta kuin sen mitä meille oli kotona opetettu? Miten ne "nukketytöt" alensivat susta itseään kun se oli ainoa mitä heille oli opetettu? Vai olisiko mun pitänyt kuusivuotiaana ymmärtää että hei, nää ei ole saaneet samaa kasvatusta kuin mä, joten no problem, heidän halveksunnasta välittäminen olisi itseni alentamista? Oikeasti nää asiat alkaa paljon aikaisemmin kuin silloin teininä, jolloin jokainen hakee sitä kunnioitusta niin kuin parhaaksi kokemustensa pohjalta näkee, eli tässä naista halventavassa ja mitätöivässä kulttuurissa se voi hyvinkin tapahtua oman sukupuolen inhoamisena.

Vierailija
111/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää keskustella transaktivistin kanssa näistä asioista, saa nopeasti kuulla, kuinka on jotenkin vastuussa transihmisten tekemistä itsemurhista eväämällä heiltä tarvittavat hoidot. Mutta mitä tutkimustietoa meillä muka on siitä, että alaikäisten transhoidot ehkäisisivät itsemurhia?

Vierailija
112/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vain aloituksen,mutta hätkähdyttävää juuri tuo tytöstä pojaksi -ilmiö.

Miksi yliedustus, sitä sietää pohtia ja tutkia...

Tiedän että tähän tulee alapeukkuja, mutta totuus on kuitenkin se, että vieläkin tytön ja naisen kunnioitus yhteiskunnassa on vähäisempää kuin pojan ja miehen. Tytöt oireilevat koska eivät pysty ymmärtämään miksi eivät saa olla tasa-arvoisia poikien kanssa. Se johtaa ajatukseen että vika on omassa sukupuolessa, vaikka oikeasti vika on naisia halveksuvassa kulttuurissa.

Ja kun heistä tulee mieihiä, ha tajuavat kuinka paskasti niillä on asiat, katuvat ja tekevät itsemurhan.

Mutta vain naisia halveksutaan, totta kai.

Vierailija
113/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On feministeiltä epärehellistä sysätä transkulttia ja sen aiheuttamia ongelmia miesten ja "naisvihan" syyksi kun ilmiötä ylläpitää sukupuolentutkimus ym. pseudotiede sekä vihervasemmisto, jotka ovat vahvemmin naisten kuin miesten tonttia.

Vierailija
114/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tähän tulee alapeukkuja, mutta totuus on kuitenkin se, että vieläkin tytön ja naisen kunnioitus yhteiskunnassa on vähäisempää kuin pojan ja miehen. Tytöt oireilevat koska eivät pysty ymmärtämään miksi eivät saa olla tasa-arvoisia poikien kanssa. Se johtaa ajatukseen että vika on omassa sukupuolessa, vaikka oikeasti vika on naisia halveksuvassa kulttuurissa.

Toisinpäin. Kyseessä on feministien aloittamasta muoti-ilmiöstä mikä on tuolla Tumblrissa ja Twitterissä levinnyt jo vuosikausia. 2000-luvulla Emot olivat teineillä "in" ja yhtäkkiä "masennus räjähti käsiin" kun teinit halusivat kuulua joukkoon kuuntelemall My Chemical Romancea ja kirjoittamalla huonoja runoja omasta surustaan ja kurjasta elämästään kun äiti ei ostanut iPodia.

2010-luvulla sateenkaarilettiset patriarkian uhrit on se vastaava muoti-ilmiö. Tumblr on jo vuosia ollut täynnä teinityttöjen kirjoitelmia siitä kuinka Disneyprinsessat ovat ongelmallisia ja aiheutti heille PTSD-traumoja kun olivat liian nättejä.

Vierailija
115/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri mieltä. Mä sain 80- ja 90-luvuilla hyvinkin sukupuolineutraalin kasvatuksen, edistyksellisen suorastaan. Päivähoito oli sukulaisen luona ja esikoulu ei ollut pakollinen. Se järkytys kun koulu alkoi ja mä olin ihan erilainen kuin muut tytöt. Siis mulle se ei ollut ongelma mutta muille lapsille oli. Näytin väärältä, mulla oli väärät kiinnostuksen kohteet, luin poikien kirjoja ja tein poikien juttuja. Niin siis toiset lapset sanoivat. Miten kukaan meistä lapsista olisi siinä vaiheessa tiennyt mitään muuta kuin sen mitä meille oli kotona opetettu? Miten ne "nukketytöt" alensivat susta itseään kun se oli ainoa mitä heille oli opetettu? Vai olisiko mun pitänyt kuusivuotiaana ymmärtää että hei, nää ei ole saaneet samaa kasvatusta kuin mä, joten no problem, heidän halveksunnasta välittäminen olisi itseni alentamista? Oikeasti nää asiat alkaa paljon aikaisemmin kuin silloin teininä, jolloin jokainen hakee sitä kunnioitusta niin kuin parhaaksi kokemustensa pohjalta näkee, eli tässä naista halventavassa ja mitätöivässä kulttuurissa se voi hyvinkin tapahtua oman sukupuolen inhoamisena.

Ymmärsit osittain väärin. Tarkoitin, että näiden ”nukketyttöjen” ongelma on heidän saamansa kasvatus. Omasta kasvatuksestaan he eivät voi miehiä syyttää. Mutta he voivat kasvattaa omat lapsensa toisin. Ei niin, että sukupuolta piilotellaan vaan ihan vain niin, että lapselle tarjotaan terveitä roolimalleja (ja niitä ei muuten Instagramista tai populäärikulttuurin maailmasta ylipäätään paljoakaan löydy).

Eli vika on näiden nukketyttöjen omissa asenteissa. Heidän vanhempansa eivät ole opettaneet toimimaan maailmassa oikein ja nyt heitä kiukuttaa se, kun alistetun tytön roolia tai ulkonäköä korostavaa prinsessaelokuvista vetämällä ei enää saakaan haluamaansa.

Vierailija
116/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrittää keskustella transaktivistin kanssa näistä asioista, saa nopeasti kuulla, kuinka on jotenkin vastuussa transihmisten tekemistä itsemurhista eväämällä heiltä tarvittavat hoidot. Mutta mitä tutkimustietoa meillä muka on siitä, että alaikäisten transhoidot ehkäisisivät itsemurhia?

Ei ole tietoa. Ruotsin hallitus oli pyytänyt asiasta selvitystä.  

Vastaus: Tutkimuksia, jotka kertoisivat transhoitojen hyödyistä tai haitoista alaikäisille ei ole juuri lainkaan olemassa. 

The Swedish Agency for Health Technology Assessment, which the government had asked to review the scientific research into the recent surge in teenagers reporting gender dysphoria, reported that there was very little research either into the reason for the increase or the risks or benefits of hormone treatment and surgery.

Vierailija
117/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Moni ei varmasti myöskään pysty ottamaan vastaan sitä todellisuutta missä seksuaalista viehättävyyttäsi naisena jatkuvasti arvotetaan ja sinua sen mukaan. Jos et herätä halua random vastaantulijamiehissä, et ole mitään. Eikö tämä ole ihan hiton sairas tämä naiskuva mitä tytöille tyrkytetään joka tuutista?

Haluavat vaihtaa sen miesmaailmaan missä jos sinulla ei ole töitä tai et ole neitsyyttäsi menettänyt 25 ikävuoteen mennessä niin et ole mitään, pelkkä yhteiskunnan halveksuma luuseri.

Vierailija
118/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt ovat alttiimpia aivopesulle.

Vierailija
119/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinpäin. Kyseessä on feministien aloittamasta muoti-ilmiöstä mikä on tuolla Tumblrissa ja Twitterissä levinnyt jo vuosikausia. 2000-luvulla Emot olivat teineillä "in" ja yhtäkkiä "masennus räjähti käsiin" kun teinit halusivat kuulua joukkoon kuuntelemall My Chemical Romancea ja kirjoittamalla huonoja runoja omasta surustaan ja kurjasta elämästään kun äiti ei ostanut iPodia.

2010-luvulla sateenkaarilettiset patriarkian uhrit on se vastaava muoti-ilmiö. Tumblr on jo vuosia ollut täynnä teinityttöjen kirjoitelmia siitä kuinka Disneyprinsessat ovat ongelmallisia ja aiheutti heille PTSD-traumoja kun olivat liian nättejä.

Feministit ja lesbot eivät esimerkiksi nykyään ole hyvissä väleissä transryhmien kanssa. En väittäisi siis ongelmaa olevan lähtöisin feministeistä.

Vierailija
120/242 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun heistä tulee mieihiä, ha tajuavat kuinka paskasti niillä on asiat, katuvat ja tekevät itsemurhan.

Mutta vain naisia halveksutaan, totta kai.

Älä trollaa, tämä on vakava asia. Itsemurhan syy on ne käsittelemättä jääneet ongelmat, jotka eivät korjaantuneetkaan sukupuolta korjaamalla. Siitähän tässä koko keskustelussa ja noissa dokkareissa on kysymys. Kun ongelma(t) lakaistaan trans-maton alle, eikä yritetä edes selvittää mistä paha olo todella johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi