Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys alkaa painaa tässä koronaeristyksessä

Vierailija
23.04.2020 |

Asun yksin ja työtkin ovat loppuneet koronan takia. Olen introvertti ja viihdyn yksin, mutta nyt en ole nähnyt edes perheenjäseniäni ja ainoat ihmiskontaktit viimeisen kuukauden aikana on ollut kaupan kassa, siis silloin harvoin kun en ole itsepalvelukassaa käyttänyt.

Pitäisikö tätä eristäytymistä oikeasti jaksaa vielä monta kuukautta? Olen alkanut huomata itsessäni masennuksen oireita, kun tällainen eristäytyminen on jopa itselleni liikaa. Miten te muut yksinasuvat sinkut, oletteko oikeasti olleet koko korona-ajan näkemättä perheenjäseniänne ja kavereitanne ja jos niin aiotteko jatkaa sitä vaikka loppuvuoden jos se on suositus?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ollu aika masentavaa, kun normaalistikin näen ihmisiä vain opintojeni ohessa ja ryhmäliikuntatunneilla.

Vierailija
22/24 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tuntemukset. Olen ollut täysin eristyksissä maaliskuun alusta lähtien, koska kuulun riskiryhmään. Kaupassakaan en ole käynyt, vaan tilannut ruoat oven taakse. Olen myös todellinen introvertti, mutta nyt viikon pari olen huomannut olevani yhä surullisempi ja vähän ahdistunutkin tästä tilanteesta. Mieluummin kuitenkin näin, koska tautia en todellakaan halua, jos vain voin sen välttää. Mutta kyllä tämä koville ottaa olla täysin yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille. Muistakaa, että kaikki on ohimenevää ja joku tarkoitus tälläkin on olemassa.

Vierailija
24/24 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muut yksinasuvat sinkut, oletteko oikeasti olleet koko korona-ajan näkemättä perheenjäseniänne ja kavereitanne ja jos niin aiotteko jatkaa sitä vaikka loppuvuoden jos se on suositus?

Olen ollut. Jatkossakin on varmaan oltava. Omatuntoni ei kestäisi, jos tartuttaisin viruksen johonkin toiseen.

Jos vasta-ainetestit ja muukin testaus saadaan toimimaan ja kapasiteettia kasvatettua voisin sitten ehkä muuttaa suhtautumistani, mutta nyt jatketaan eristäytymistä. Yksinäistä tämä on ja mökkihöperöys alkaa vaivata, mutta en näe muutakaan vaihtoehtoa. Olen tottunut yksinäisyyteen, joten kyllä tämä jotenkin sujuu. Tietenkin hieman hankalampaa, kun ei voi vain lähteä tapaamaan kavereita tai perhettä, mutta muuten tuttua juttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan