Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen sähkönkulutus teillä on?

Vierailija
23.04.2020 |

Kiinnostaa kaikki vinkit millä sitä säästetään ja vertaillaan erilaisten asumismuotojen kulutuksia.

Mä oon nyt vuoden alusta asunut yli 60m2 kaksiossa, vanha kerrostalo, ei lattialämmitystä tai saunaa, ei omaa pesukonetta. Painovoimainen ilmanvaihto. Neljässä kuukaudessa menny alle 300kWh.

Mikä kaikki vie sähköä? Eikö veden lämmittäminen vie? Pitäiskö alkaa testimielessä ottaa kylmiä suihkuja. Jos jatkoroikan päässä on monenlaista elektroniikkaa, ajaako saman asian kytkeä roikan katkaisijasta virta pois kuin ottaa kokonaan johto seinästä? Onko liesituulettimen valoihin saatavilla energiansäästölamppuja?

T. Liikaa aikaa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla oma lämminvesivaraaja?

Vierailija
2/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla oma lämminvesivaraaja?

Öö, ei kai. Siis ei oo. Onko useinkin kerrostaloissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon yhtiön lämmitysjärjestelmä varmaan lämmittää sun veden. Mutta jos sun vesilasku tulee mittarin lukeman mukaan, niin kylmä vesi maksaa vähemmän kuuma...

Uunin lämmittäminen kuluttaa esimerkiksi aika paljon sähköä. Eli kannattais tehdä mielummin enemmän pannulla ruokaa kuin uunissa usein. Astianpesukonekin vie sähköä, ei kannata joka kerta ottaa uutta mukia... Ei tarvi pyörittää astianpesukonetta niin tiheästi. Telkkari ei kannatta pitää päällä jos sitä ei kato (yllättävän moni tykkää tehdä niin). Imuroinnin sijaan mä pyyhin pölyt lattialta välillä lattialastalla... Tämmösiä pikku juttuja tulee mieleen.

Vierailija
4/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yksiö, yksin asun. Sähkönkulutus on viime vuosina ollut 28-45 kWh/kk kuukaudesta riippuen. Kesällä vähemmän, kun ei tule käytettyä uunia niin paljon.

Vierailija
5/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kyllä 52kWh/kk vaikka en olis kotana ja vain jääkaappi ja pakastin olis päällä. Pakasti ei oo suuri, mutta jo jonkin verran vanha. Kuluttaakohan se aivan älysti sähköä? 

Vierailija
6/6 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-luvun lopun okt, kulutus vuositasolla n. 20000kwh sisältää lämmityksen ja käyttösähkön