Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELPOTUKSEN HUOKAUS! Koronapelkoni katosi, kun sairastin sen. :)

Keväthepenet
23.04.2020 |

Olen aina ollut kauhea jännittäjä ja koronaepidemian alkaminen on ollut mulle pahinta painajaista.

No sitten mulle tuli kurkkukipu ja kävin testeissä ja sydän jyskyttäen odotin ja melkein kuolin, kun sain positiivisen tuloksen.

No sitten rauhoituin, kun kurkkukipu meni nopeasti pois ja kulutin kaksi viikkoa kotona puuhaillen kaikkea kivaa. En siis ollut yhtään kipeä, mutta mun piti olla se karanteeni loppuun.

Nyt olo on helpottunut ja on ihanan vapaa ja kevyt olo kulkea kaupoilla ja joka paikassa! :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri.

Vierailija
2/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko unohtanut, että sen voi saada uudelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini 20v oli hengityskoneessa 3 viikkoa koronan takia. Minä pelkään tautia ihan hulluna.

N20

Vierailija
5/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä olen ainakin muutenkin henkisesti valmistautunut sairastumaan kurkkukipuun vielä monta kertaa elämäni aikana, koska olen vasta nelikymppinen.

Vierailija
6/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tiedätkö miten sait sen? Entä altistitko muita?

Vierailija
7/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös yhä tartuttaa muita esim käsien kautta. Ja vielä ei ole selvää tietoa vaikuttaako elimiin.

Vierailija
8/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Satutäti Kyllikki

Vierailija
9/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tuntee vielä ketään koronan sairastanutta, siksi se on melkoinen peikko monelle. Pelottelua tehohoidosta saa lukea kyllä ihan riittävästi.

Nythän tilanne on se, että monet ihmiset ja perheet aikovat linnottautua pysyvästi neljän seinän sisälle ja se on ehkä vähän huolestuttavaa. Vaikka korona joskus katoaisikin, niin pystyvätkö nämä ihmiset palaamaan normaaliin esim. 9 kk omaehtoisen eristyksen jälkeen.

Vierailija
10/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se helpotuksen huokaus pääse kaikilta kunnes muistaa, että tämän prleen voi sairastaa uudelleen ja silloin se ei enää olekaan välttämättä yhtä lievä.

Lisäksi tuon kaksi viikkoa voi hyvinkin olla lievää oireilua ja sitten naps vaan oireet pahenee ja tarvitseekin yhtäkkiä lisähappea ja/tai sairaalahoitoa.

Vierailija
11/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri ja koulukaverini isä sahasi moottorisahalla itseään kaulaan ja kuoli. Silti moottorisahoja saa kaupasta ostaa ihan vapaasti. En käsitä.

Vierailija
12/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla on.

Vierailija
13/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Minulle kävi samoin sikainfluenssan kanssa, kun sairastin sen, ennen kuin oli aika päättää, että otanko rokotteen vai en. Minun ei tarvinnut pelätä narkolepsiaa, koska ymmärsin, että ei varmaankaan sitten tarvitse ottaa rokotetta, kun on sairastanut. Narkolepsiasta oli jo viitteitä silloin, kun rokotuksia jatkettiin. Seurasin uteliaana tilannetta, mutta en pelokkaana. Sika osoittautui kyllä vähemmän vaaralliseksi  taudiksi kuin tämä korona jo alustavilla tiedoilla on.

En silti tahtoisi sairastaa koronaa, vaikka sinä sen sairastitkin. Sikainfluenssa oli kovin influenssa, jonka olen potenut, eikä lisännyt yhtään uskoani siihen, että tulisin selviämään aivan eri tyyppisestä koronasta yhtä hyvin.

Vierailija
14/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla on.

Valtaosa jalkaan ammutuista selviää. En silti suosittele.

Vierailija
15/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se helpotuksen huokaus pääse kaikilta kunnes muistaa, että tämän prleen voi sairastaa uudelleen ja silloin se ei enää olekaan välttämättä yhtä lievä.

Lisäksi tuon kaksi viikkoa voi hyvinkin olla lievää oireilua ja sitten naps vaan oireet pahenee ja tarvitseekin yhtäkkiä lisähappea ja/tai sairaalahoitoa.

No ensinnäkin yleensä ihminen sairastaa uudelleen saman taudin lievempänä, ei voimakkaampana koska ihmisen immuunijärjestelmällä on jo kokemusta kyseisestä viruksesta. Toisekseen lähes kaikki virukset antavat immuniteetin suurimmalle osalle sairasteneista ainakin joksikin aikaa joten on epätodennäköistä että tämä virus olisi juuri se poikkeus.

Vierailija
16/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! Minulle kävi samoin sikainfluenssan kanssa, kun sairastin sen, ennen kuin oli aika päättää, että otanko rokotteen vai en. Minun ei tarvinnut pelätä narkolepsiaa, koska ymmärsin, että ei varmaankaan sitten tarvitse ottaa rokotetta, kun on sairastanut. Narkolepsiasta oli jo viitteitä silloin, kun rokotuksia jatkettiin. Seurasin uteliaana tilannetta, mutta en pelokkaana. Sika osoittautui kyllä vähemmän vaaralliseksi  taudiksi kuin tämä korona jo alustavilla tiedoilla on.

En silti tahtoisi sairastaa koronaa, vaikka sinä sen sairastitkin. Sikainfluenssa oli kovin influenssa, jonka olen potenut, eikä lisännyt yhtään uskoani siihen, että tulisin selviämään aivan eri tyyppisestä koronasta yhtä hyvin.

Narkolepsian aiheutti viruksen dna:n osa. Eli sen sille altis ihminen sai narkolepsian sekä joko sairastamalla taudin tai ottamalla rokotuksen jossa sama viruksen dna:n osa oli. Sinulla ei onneksi ollut tätä vaaraa koska et saanut sairastamallakaan.

Vierailija
17/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit testeihin kurkkukivun takia?

Vierailija
18/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini 20v oli hengityskoneessa 3 viikkoa koronan takia. Minä pelkään tautia ihan hulluna.

N20

Onko kaverisi perussairas? Oletko sinä?

Vierailija
19/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit testeihin kurkkukivun takia?

Testikriteerejä löysättiin viime viikolla, ja testimäärä on nyt kovasti kasvussa.

Vierailija
20/25 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sairastin sikainfluenssan, eikä se ollut mitenkään paha tauti. Silti eräs tuntemani hyvin ylipainoinen ihminen joutui sen takia sairaalaan ja oli todella kipeä. En aio ottaa koronarokotettakaan ensimmäisten joukossa, koska rokotteen riskit ovat täysin tuntemattomat, kun taas koronan riskit on tiedossa ja pidän niitä mitättöminä.