G: Mitä työtä tekisit, jos kaikista saisi saman palkan?
Edellyttäen, että älynlahjasi ovat samanlaiset kuin nyt, mutta saisit koulutuksen ko. ammattiin. Ja olisi myös kiva tietää, mikä on nykyinen ammattisi.
Kommentit (26)
tai matkaopas (jos olisin perheetön ja osaisin kieliä). Nyt olen lähihoitaja.
Jos palkka todellakin olisi sama työtehtävässä kuin työtehtävässä, haluaisin työn jossa voisin tehdä töitä 8-16 ruoka- ja kahvitunteineen ja lähteä töistä ilman puhelinta = vastuuta. Olen vanhempainlomalla oleva insinööri. En kyllä tiedä kuinka kauan tällainen työ motivoisi???
Kultaseppä tai sitten entisöisin huonekaluja, restauroisin kirkkoja tms.
Olen toimistosihteeri.
Just sen takia tää onkin musta mielenkiintoinen kysymys, et tavallaan sitä haluais mahd. helpon työn ilman vastuuta, mut toisaalta tyydyttäiskö sellainen työ sitten niitä kunnianhimoja, joiden vuoksi on päätynyt nykyiseen ammattiinsa. Eli vaikea kysymys on.
Haluaisin varmaan opettajaksi, kätilöksi, valokuvaajaksi tai... jonkun ihanan vanhanaikaisen putiikin pitäjäksi.
ja olen tutkija nytkin.
Eikä minun ammatinvalintani taustalla ole raha. Minusta kysymys ei ole ollenkaan vaikea. En ikinä haluaisi tehdä "helppoa" työtä. Minä en uhraa kunnianhimoani helpolla pääsemisen takia, vaan siksi, että vammaisen lapsen kanssa voimat eivät enää tunnut riittävän. Jos lapsen luokanopettajat olisivat ammattitaitoisempia, jatkaisin miellihyvin yhteiskunnalle hyödyllistä ammattiani, mutta näin ollen taidan joutua lopettamaan tulevana syksynä.
... mutta en kyllä tiedä, viitsisikö sitä tehdä aivan hemmetin stressaavaa työtä, jos saman rahan saisi jostain iisimmästäkin. Toisaalta voisi tietty tehdä iisiä työtä ja kehittää sitten vapaa-ajalle enemmän jotain kunnianhimoja tyydyttävää.
Ap pohdiskelee
mutta haluaisin olla psykologi tai tutkija biologian jollakin osa-alueella. Olen valmistumassa kauppatieteiden maisteriksi. :/
Toimin viestintäalalla. Työ on mielenkiintoista,mukavaa ja haasteellista, mutta joskus kyllä mietin, onko siitä maksettava korvaus sen arvoinen. Suoraan sanoen, minulla on usein töissä ikävä lapsiani...
Valokuvaus kiinnostaisi oikeasti. Tai sitten olisin jossain käsityöläisammatissa. Nyt olen hoitsu.
Olen markkinointihommissa.
Jos mulla olisi lahjoja niin tietysti joku taiteilijan tms. työ olisi tosi hienoa, mutta kun ei ole niin mä en mitenkään pysty kuvittelemaan edes tällaisessa ajatusleikissä, että mun taiteilijantaidoistani voitaisiin maksaa järkevää palkkaa...
arkkitehti, taidemaalari, liikunnanopettaja.. siinä suosikkini etupäässä.
Biologian alan tutkija vastaa, että haluaisin olla taidemaalari/keraamikko.
tutkija. Olen opettaja.