Lasten kanssa ulkoilu - raivostuttavaa!
Ensin käy työstä saada kaksi lasta ulos. Heidät on puettava molemmat päästä varpaisiin kitinän säestyksellä, vaikka osaisivat molemmat aivan hyvin pukea. Jos annan tehtäväksi pukea itse, niin eivät toimi, vaan välttelevät ja lykkäävät tekemistä niin pahasti, että ulos ei pääse ollenkaan.
Sitten, kun pääsevät aidatulle takapihalle, niin hetken leikkivät nätisti. Kohta ovat kuitenkin jo ovella kätisemässä, pääsevätkö sisälle. Takapihalla on kyllä leluja ja vempeleitä ja keinuja jne., mutta eivät innostu. Jäävät murjottamaan terassille. Olen antanut viedä niitä lempileluja sisältäkin ulos, mutta eivät koske niihin ulkona, vaan murjottavat niiden kanssa.
Välillä menen ulos mukaan ja yritän opettaa siellä leikkimistä. Kas, ne leikit eivät kuitenkaan itse jatku.
Sisällä leikkiminen sen sijaan onnistuu paremmin kuin hyvin. Siihen tarvitaan vaan sitten koko 60 neliön sotkeminen ja leikin levittäminen ihan joka kolkkaan. Jäljet siivotaan kyllä, niin ja näin.
Tarvitsisin sen ulkoiluhetken etätyöhön tai lasten jättämän kaaoksen edes auttavaan siivoamiseen tai ruoanlaittoon. Mutta ei. Jatkuvasti rampataan ovella valittamassa. Sen jälkeen ulkona turhautuminen on sitä luokkaa, että heittelevät toisiaan hiekalla ja leluilla sekä kiusaavat muuten.
Voi vee, mitä peetä tämä elo noiden kanssa on.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ole mitään varsinaista ulkoilua.
mitä on sitten "varsinainen ulkoilu"?
-ohis
Onko sinusta aidatulla pihalla "seisottaminen" ulkoilua? Ulkoilu on mielestäni sitä, että lähdetään esim. lenkille, metsäretkelle tai puistoon yms. Nyt pienet lapset vain laitetaan oven taakse ja äiti miettii, että miksei lapset tee mitään, paitsi valittavat.
Päiväkodissa ainakin sanotaan ulkoilu, jos ollaan omalla pihalla. Oman pihan ulkopuolelle meno on sitten retki.
Just niinku päiväkodissa, paitsi lapsia 25 ja pihalla saattaa olla jopa 100. Osuva kuvaus.
No sulla ainakin on ilmeisesti hyvin omaa aikaa, kun jaksat jänkätä toisten kommentoijien epäolennaisuuksista. Mitä hedelmällistä ratkaisua olet itse tarjonnut ap:lle? Itsekin länkytät täällä turhia, aivan kuten me useimmat muutkin.