Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön ja tällä hetkellä karenssissa, toukokuun ensimmäinen päivä tipahtaa 1003€ tilille

Vierailija
23.04.2020 |

Asumistuki ja toimeentulotuki. Asumistuen osuus 284€/kk ja vuokra vesimaksuineen 578€/kk. Laskuihin menee n. 50€. Asun yksin pienellä paikkakunnalla. Minulle jää siis 12,50€/pvä käytettäväksi. Miten joku ei voi tällä summalla pärjätä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni eikä omaa printteriä eikä kirjastokaan ole auki niin en voi hakea toimeentulotukea. 

Mihin tarvitset printteriä? Tiliotteet saa pankista tiedostoina ja kelaan käy myös kännykällä otetut kuvat tositteista.

Kännykälläni ei voi ottaa kuvia. 

lataat tiliotteet verkkopankista ja lähetät liitteinä.

Vierailija
22/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana minulla on ollut eläke 10 vuotta alle 1100 netto, enkä ole valittanut.

Hienoa, että saan edes jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni eikä omaa printteriä eikä kirjastokaan ole auki niin en voi hakea toimeentulotukea. 

Mihin tarvitset printteriä? Tiliotteet saa pankista tiedostoina ja kelaan käy myös kännykällä otetut kuvat tositteista.

lataat tiliotteet verkkopankista ja lähetät liitteinä.

Sähkölasku on myös vietävä sinne. 

Vierailija
24/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, mä oon kokoaikatyössä (asiakaspalvelu) ja netto 896 €/kk. 

37,5 vai 40 tuntia viikossa?

Vierailija
25/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosta kännykkää olekaan ja netissä sä olet nytkin, senkun pistät hakemusta menemään.

Esim puhelimeni joka on nokia 6230. Hakemuksen voin kyllä tehdä netissä mutta minun tulee tomittaa todisteet eli tässä tapauksessa tiliotteet sekä sähkölasku sinne kelaan että se hakemus voidaan käsitellä. Jos hakemusta ei käsitellä on sen lähettäminen tarpeetonta.

Tiliotteet voit lähettää liitteenä tietokoneeltasi. Sähkölaskun postitse. Uskomattomia urpoja täällä.

Vierailija
26/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä rahalla yksin asuva hyvin pärjää, jos ei käytä rahaa juuri muuhun kuin ruokaostoksiin.

Vierailija
27/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosta kännykkää olekaan ja netissä sä olet nytkin, senkun pistät hakemusta menemään.

Esim puhelimeni joka on nokia 6230. Hakemuksen voin kyllä tehdä netissä mutta minun tulee tomittaa todisteet eli tässä tapauksessa tiliotteet sekä sähkölasku sinne kelaan että se hakemus voidaan käsitellä. Jos hakemusta ei käsitellä on sen lähettäminen tarpeetonta.

Tiliotteet voit lähettää liitteenä tietokoneeltasi. Sähkölaskun postitse. Uskomattomia urpoja täällä.

Ainoa urpo olet sinä haukkuessasi muita, toki voi lähettää postissa mutta se vaatii enemmän toimintaa kuin kelassa fyysisesti käyminen, silloinkaan et lähetä kopiota sähkölaskusta vaan itse laskun. On haettava postimerkkejä ja käytävä postilaatikolla pudottamassa kirje ja se on myöskin epävarmempaa kuin itse vieminen. Kuten sanoin vien ne kaikki kerralla kun kerran ottavat vastaan muutakin kuin sähköistä palvelua, niin tekee looginen ihiminen ja hoitaa homman kerralla, eikä lähettele yhtä sieltä ja sitä kautta, toista täältä ja tätäkautta, varsinkaan kun minulla ei ole sähköpostia jota seuraisin aktiivisesti josta voisin tarkistaa onko hakemukseni saapunut tai puuttuuko joku lähettämäni asia sieltä. Tässä huomaa kyllä kuinka lapsilla on selkeästi älypuhelimet kaikilla, eivätkä he ymmärrä että 20% suomalaisista ei ole, eivätkä käytä eivätkä halua kuluttaaa aikaansa siihen turhaan. Joo toki olen vauva palstalla ollut jo vajaa kaksi tuntia, edellisen kerran kävin yli kuukausi sitten. Ymmärrän jo poistua itsekkin kiitos kaikille mulkuille. 

Kuten sanoin käyn kelassa viemässä ne fillarilla ja sitten voinkin mennä litkaamaan silakkaa vaikka lauttasaareen samalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi