Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön ja tällä hetkellä karenssissa, toukokuun ensimmäinen päivä tipahtaa 1003€ tilille

Vierailija
23.04.2020 |

Asumistuki ja toimeentulotuki. Asumistuen osuus 284€/kk ja vuokra vesimaksuineen 578€/kk. Laskuihin menee n. 50€. Asun yksin pienellä paikkakunnalla. Minulle jää siis 12,50€/pvä käytettäväksi. Miten joku ei voi tällä summalla pärjätä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

So..?

Puhutko myös kotona verhoillesi?

Luultavasti, mutta vastaako ne?

Vierailija
2/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kiinni eikä omaa printteriä eikä kirjastokaan ole auki niin en voi hakea toimeentulotukea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipäs tipahda Kelasta pyhäpäivänä pennin jeniä.

0/5.

Vierailija
4/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten? No vaikka siten, että on lapsi. 

Vierailija
5/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, mä oon kokoaikatyössä (asiakaspalvelu) ja netto 896 €/kk. 

Vierailija
6/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kiinni eikä omaa printteriä eikä kirjastokaan ole auki niin en voi hakea toimeentulotukea. 

Tää oli hyvä. Olen hakenut tt-tukea useasti enkä vielä ole siihen printteriä tarvinnut. Ja Kelat on kyllä ihan auki, senkun menet käymään.

Vierailija
7/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset printteriä? Tiliotteet saa pankista tiedostoina ja kelaan käy myös kännykällä otetut kuvat tositteista.

Vierailija
8/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienellä eläkkeellä ja kaikkien laskujen ja harrastuskulujen jälkeen jää käteen hieman päälle 1100e kuussa. Jotenkin pärjään.

Vierailija
9/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä. Olen hakenut tt-tukea useasti enkä vielä ole siihen printteriä tarvinnut. Ja Kelat on kyllä ihan auki, senkun menet käymään.

Onko nyt taas konttorit auki? Ei ollut aiemmin kun vapaavuori niin sanoi. Itse olen aina joutunut todistamaan tiliotteeni kelalle enkä omaa älypuhelinta. Olen käynyt printtaamassa ne paikanpäällä kampin konttorissa jos olen sellaista tarvinnut. Saisin kyllä joka kuukausi, nyt kun olen työttömänä tukea, mutta haen sitä vain kun tulee jokin isompi meno kuten sähkölasku tuli tässä kuussa. 

Vierailija
10/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule 1.5.2020 toimeentulotukea tai asumistukea, tulevat vasta 4.5.2020 😚

Vierailija
11/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset printteriä? Tiliotteet saa pankista tiedostoina ja kelaan käy myös kännykällä otetut kuvat tositteista.

Kännykälläni ei voi ottaa kuvia. 

Vierailija
12/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt taas konttorit auki? Ei ollut aiemmin kun vapaavuori niin sanoi. Itse olen aina joutunut todistamaan tiliotteeni kelalle enkä omaa älypuhelinta. Olen käynyt printtaamassa ne paikanpäällä kampin konttorissa jos olen sellaista tarvinnut. Saisin kyllä joka kuukausi, nyt kun olen työttömänä tukea, mutta haen sitä vain kun tulee jokin isompi meno kuten sähkölasku tuli tässä kuussa. 

Kelan konttorit on olleet koko ajan auki. Ja pääsääntöisesti työtön hakee työttömyysrahaa, ei tt-tukea. Eikä kukaan ole niin hullu, että piruuttaan jättäisi hakematta tai sitten on liikaa rahaa entuudestaan.

Vierailija
13/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosta kännykkää olekaan ja netissä sä olet nytkin, senkun pistät hakemusta menemään.

Vierailija
14/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän pienemmällä summalla kuin ap! Ja joka sentti on itse hankittu!

Vierailija
15/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto 1000e. T. Perheenäiti

Vierailija
16/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mee töihin, töitä on vaikka kuinka mutta taidat ennemmin elää vaan tuilla.

Vierailija
17/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan konttorit on olleet koko ajan auki. Ja pääsääntöisesti työtön hakee työttömyysrahaa, ei tt-tukea. Eikä kukaan ole niin hullu, että piruuttaan jättäisi hakematta tai sitten on liikaa rahaa entuudestaan.

Mitä höpötät konttorit oli kiinni vielä hetki sitten. Mikä on työttömyysraha? Saan päivärahojen lisäksi toimeentulotukea ja sitä saa melkein jokainen työtön myös joka kuukausi ja sitä on erikseen haettava kjoka kuukausi jos on työtön ja oikeutettu siihen kuten melkein kaikki, ainakin persupäivärahalla olevat työttömät ovat oikeuitettuja. 

Mutta hyvä että ovat nyt sitten auki, luulin että ovat edelleen kiinni. Menekin tästä printtailemaan ne tiliotteet sinne kamppiin. 

Vierailija
18/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei semmosta kännykkää olekaan ja netissä sä olet nytkin, senkun pistät hakemusta menemään.

Esim puhelimeni joka on nokia 6230. Hakemuksen voin kyllä tehdä netissä mutta minun tulee tomittaa todisteet eli tässä tapauksessa tiliotteet sekä sähkölasku sinne kelaan että se hakemus voidaan käsitellä. Jos hakemusta ei käsitellä on sen lähettäminen tarpeetonta.

Vierailija
19/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun eka päivä ei tipahda tilille mitään.

Se ei ole pankkipäivä. Se on arkipyhä.

Kaikki tuet tulevat tilille ma 4.5.

Vierailija
20/27 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä palkkatuloilla yksin elävä voi myös katsoa laskurilla, saisiko asumistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä