Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pekosen valtiosihteerin palkka 9800€ /kk. Aloitti googlettamalla että mikä on valtiosihteeri!

P
23.04.2020 |

Se että melkein kymppitonnin palkalla olisi edes joku käsitys omasta toimenkuvasta on niin vanhanaikaista!

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4155192-asiat-seisoivat-on-kayny…

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hän sitä palkkaa vielä silloin saanut, kun googletteli. Mistä ihmeestä vedit väitteen, että hän saa kymppitonnin palkkaa ja samaan aikaan googlettelee omaa toimenkuvaansa? 

Vierailija
22/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön perehdyttäminen on siis jäänyt kokonaan, jos työntekijän pitää itse ottaa selvää, mitä hänen odotetaan tekevän.

Minulle kävi aikoinaan ihan samoin. Aloitin työt syrjäkylän koululla ja minulle osoitettiin vain luokkahuone ja sanottiin, että tuossa on sinun paikkasi. Ihan itse aloin kirjoja selailla katsoa niistä, mitä kaikkea minun kuuluu opettaa millekin vuosiluokalle, ja opettelin koulun tavoille muita seuraamalla. Kantapään kautta siinä mentiin jälki-istunnot ja oppilaiden/huoltajien kohtaamiset.

Minun palkkani ei kyllä alkanut ysillä vaan ykkösellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä tässä on kummallista? Aika monessakin työtehtävässä ensin otetaan selvää, mitä tehtäviä siihen toimenkuvaan kuuluu. Luepas vaikka yksikin ilmoitus avoimesta työpaikasta. Niissä harvoin lukee pelkästään tehtävänimike, vaan niissä kerrotaan yleensä vastuualueet ja vaadittavat koulutukset ja muut pätevyydet. 

Ap ei ole tainnut koskaan edes hakea työtä, jos kuvittelee, että työtehtävän googlettaminen tarkoittaisi, ettei sitä tehtävää olisi pätevä tekemään. 

"Vastasin, että voinhan mä ja aloin googlettaa, että mikä on valtiosihteeri"

Eikö sinustakin olisi normaalimpaa ensin googlata mikä valtiosihteeri on, ja vasta sitten sanoa ottaako tarjotun työn vastaan?

Vierailija
24/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tässä:

https://www.paivanlehti.fi/ministereiden-ja-avustajien-palkkioihin-roim…

"Pääministerin poliittisen valtiosihteerin palkka on 12 870 euroa kuukaudessa ja muiden valtiosihteerien 9 834 euroa."

Vierailija
25/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa maailmassahan homma menee niin, että jos jo ensimmäisellä haastattelukierroksella ei ole käsitystä haettavasta tehtävästä, niin ei edes pääse mukaan niihin seuraavaan kahteen tai kolmeen haastatteluun. Poliittisten broilerien 10 000€/kk suojatyöpaikoissa on toki hieman eri meininki.

Vierailija
26/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuusliiton toimitsijasta valtiosihteeriksi??? Ilmeisesti todellakin riittää, kun vaan tuntee oikeat ihmiset. Pätevyydellä ei mitään väliä. Kyllä on niin usko mennyt politiikkaan, vrt tämä Päivi Nergin tapauskin.

Vierailija
27/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä eväät vähissä :D ei löydy näköjään oikeaa kritisoitavaa kun itse pitää hatusta repiä, kuten aina. Jutun lukemalla selviää noin minuutissa mistä tuossakin oli kysymys, paitsi palstapösilölle ei tietenkään.

Vierailija
28/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä eväät vähissä :D ei löydy näköjään oikeaa kritisoitavaa kun itse pitää hatusta repiä, kuten aina. Jutun lukemalla selviää noin minuutissa mistä tuossakin oli kysymys, paitsi palstapösilölle ei tietenkään.

No mistä?

Vierailija
29/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä tässä on kummallista? Aika monessakin työtehtävässä ensin otetaan selvää, mitä tehtäviä siihen toimenkuvaan kuuluu. Luepas vaikka yksikin ilmoitus avoimesta työpaikasta. Niissä harvoin lukee pelkästään tehtävänimike, vaan niissä kerrotaan yleensä vastuualueet ja vaadittavat koulutukset ja muut pätevyydet. 

Ap ei ole tainnut koskaan edes hakea työtä, jos kuvittelee, että työtehtävän googlettaminen tarkoittaisi, ettei sitä tehtävää olisi pätevä tekemään. 

"Vastasin, että voinhan mä ja aloin googlettaa, että mikä on valtiosihteeri"

Eikö sinustakin olisi normaalimpaa ensin googlata mikä valtiosihteeri on, ja vasta sitten sanoa ottaako tarjotun työn vastaan?

Ei, jos kyse on harvinaisesta työtarjouksesta. Niihin tartutaan heti kiinni, koska muuten se menee ohitse. Minäkään en viimeisimmässä työpaikassani sopimusta kirjoittaessani tiennyt, mitä minä oikeastaan tulen tekemään, koska rekrytoijan puheet olivat vähän ylimalkaisia, mutta hyvin pärjäsin ja nyt pyöritän omaa yritystä tällä alalla. 

Vierailija
30/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan tutkinnolla Sosiaali- ja terveysministeriksi, ja valtiosihteeri osaa googlettaa. Hyvissä kantimissahan tässä ollaan.

Vierailija
31/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teollisuusliiton toimitsijasta valtiosihteeriksi??? Ilmeisesti todellakin riittää, kun vaan tuntee oikeat ihmiset. Pätevyydellä ei mitään väliä. Kyllä on niin usko mennyt politiikkaan, vrt tämä Päivi Nergin tapauskin.

Kannattaisikohan sinun itsesi vaikka nyt googlettaa se valtiosihteeri, jos et pidä teollisuusliiton toimitsijaa millään tavalla pätevänä tuohon tehtävään. 

Vierailija
32/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen valtiosihteeri on ministerin poliittinen edustaja ministeriössä. Ei tuota välttämättä kyllä moni edes tiedä. Tavallaan kai se on korkea-arvoisin avustajatyö.

Sitten on erikseen virkamies-valtiosihteerit ja ne ovat ihan eri asia sitten.

En kyllä kehtaisi itse julkisesti myöntää, että olisi pitänyt googlettaa... :D

Vierailija
33/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump pitää infektioasiantuntijoina tytärtä ja vävyä.

Joilla sentään on yliopistotutkinto molemmilla-siis lähihoitaja ministerinä,haloo! On jälki sen mukaista,kun on liian isoissa saappaissa avustajalaumoineen. Lähihoitaja lähihoitajana tekee arvokasta työtä.

Vierailija
34/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittinen valtiosihteeri on ministerin poliittinen edustaja ministeriössä. Ei tuota välttämättä kyllä moni edes tiedä. Tavallaan kai se on korkea-arvoisin avustajatyö.

Vähän nyt ristiriidassa nämä sanomisesi. Moni ei tiedä, mutta silti googlaaminen on jotenkin noloa. Mitä hävettävää siinä on, että ei tiedä täsmälleen ihan jokaisen viran ja eri hallinnonalojen täsmällistä sisältöä? 

Vierailija
35/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump pitää infektioasiantuntijoina tytärtä ja vävyä.

Joilla sentään on yliopistotutkinto molemmilla-siis lähihoitaja ministerinä,haloo! On jälki sen mukaista,kun on liian isoissa saappaissa avustajalaumoineen. Lähihoitaja lähihoitajana tekee arvokasta työtä.

Ottamatta mitenkään kantaa Pekosen pätevyyteen, niin pakko kuitenkin myöntää että on ollut ihan päteviä ministereitä Suomessa aiemmin useitakin ilman mitään erityisempää koulutusta. Osaaminen on hankittu työkokemuksen kautta yleensä silloin. Esim. Lauri Ihalainen tai Antti Kalliomäki.

Vierailija
36/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt ristiriidassa nämä sanomisesi. Moni ei tiedä, mutta silti googlaaminen on jotenkin noloa. Mitä hävettävää siinä on, että ei tiedä täsmälleen ihan jokaisen viran ja eri hallinnonalojen täsmällistä sisältöä? 

Pointti on varmaan että kyseinen henkilö oli ottanut työn vastaan, ennenkuin tiesi mikä työ on. Sen lisäksi vielä myönsi lehdessä tehneensä näin, sen sijaan että olisi pitänyt sen omana tietonaan.

Vierailija
37/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä tuo olisi vain ollut ihailtavaa rehellisyyttä.

Vierailija
38/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on varmaan että kyseinen henkilö oli ottanut työn vastaan, ennenkuin tiesi mikä työ on. Sen lisäksi vielä myönsi lehdessä tehneensä näin, sen sijaan että olisi pitänyt sen omana tietonaan.

No entä sitten? Kertoo vain rohkeudesta tarttua haasteisiin. Ei kai googlaaminen tässä tarkoitakaan, ettei ole tällaista sanaa kuullutkaan. Vai kuvitteliko joku tosissaan näin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi