Suomalaiselle maajussille ei kelpaa suomalainen työvoima - miksi minun pitäisi ostaa suomalaista ruokaa
Joutsenlippu = jätä hyllyyn ja ota vierestä eettisesti tuotettu ulkomaalainen.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Valmistan hengityssuojaimia kolmivuorossa, maatilatöihin olin kuulemma liian laiska, (lue kallis) - ei tälläkään työllä rikastu, mutta pärjää kyllä.
Voit boikotoida suojaimia ihan vapaasti.
Varmasti valmistat, miten siellä Kiinassa menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistan hengityssuojaimia kolmivuorossa, maatilatöihin olin kuulemma liian laiska, (lue kallis) - ei tälläkään työllä rikastu, mutta pärjää kyllä.
Kotimainen tuotanto on onnistuttu tässä asiassa käynnistämään uudelleen, kun ajettiin alas 2012.
Mites siellä maatilalla, milloin kotimainen tuotanto lähtee käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Eettisesti tuotettua ruokaa ei vain erityisemmin ole. Kaikki tehdään nykyään halpatyövoiman voimin. Saat eettistä kasvattamalla itse tai hakemalla marjasi ja omenasi itsepoiminnalla. Mitään eettistä ei kyllä nykyaikana ole. Itse haaveilen omavaraistaloudesta. Joillakin pientiloilla toimitaan oman perheen voimin, mutta näitä on vaikea jäljittää. Maitotuotteet olisivat pääsääntöisesti työvoiman puolesta eettisiä, mutta ei sen puolesta, että suurin osa lehmistä elää suurimman osan elämästään muutaman neliön tilasta.
Eikä tämä koske vain ruokaa. Todella todella harvoja tuotteita on, mitkä on eettisesti tuotettuja. Viimeistään kosahtaa siinä, kun alkaa miettiä, mistä raaka-aineet on hankittu. Niitä on, mutta saa tehdä töitä löytääkseen.
On väärin antaa ymmärtää että on ihan sama mitä ostaa, esim ostamalla luomua ja läheltä siinä on iso ero normaaliin tuotantoon, niiden saasteisiin ja myrkkyihin. On myös biohajovia tuotteita ja luonnollista kiertoa omaavia tuotteita. On lukuisia erilaisia moraalisempia vaihtoehtoja niitä on osattava vain katsoa ja valita. Se valinta on äänesi jolla vaikutat mitä sinulle tarjotaan.
Ulkotyö marjatilalla aiheuttaa, kulumia niveliin, ihosyöpiä silmäsairauksia liiasta auringosta, ihosairauksia likaisesta hikisestä työstä. Siitä tulisi maksaa enemmän kun se maksaa jo tekijän terveydestä osan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin keksitty, ja nytkö oot ruokatunnilla,
Salli mun nauraa, laiska työtön luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen tuotanto on onnistuttu tässä asiassa käynnistämään uudelleen, kun ajettiin alas 2012.
Mites siellä maatilalla, milloin kotimainen tuotanto lähtee käyntiin?
Joo varmasti on. Kemira Safetyn ostanut amerikkalaisyhtiö oli kiva ja jätti koneet vapaasti uudelleenkäynnistettäväksi muiden toimesta.
Miten nuo oikeasti kehtaa väittää että suomalaisille ei kelpaa työ? Ainakin nyt tuolla keuhkoamisella varmistavat sen, että Suomi syöksyy entistä pahempaan lamaan kun porukka boikotoi kotimaista ruokaa. Kyllä mulle pelkällä työmarkkinatuella elävälle kelpaisi mansikanpoiminta jos siitä maksetaan oikeasti tes-mukaista palkkaa ja työolot on kohdillaan.
Onko nyt menossa joku infosota suomalaisia vastaan?
Miksi ette kasvata itse?
Mä olen boikotoinut kaikkea maataloutta, niin kotimaista kuin ulkomaista jo yli 10 vuotta ja kasvattanut kaiken tarvitsemani itse. Onneksi on iso piha ja iso kellari.
Tietäisittepä kuinka paljon luomukasvistenkin tehotuottaminen saastuttaa. Olen alaa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Eettisesti tuotettua ruokaa ei vain erityisemmin ole. Kaikki tehdään nykyään halpatyövoiman voimin. Saat eettistä kasvattamalla itse tai hakemalla marjasi ja omenasi itsepoiminnalla. Mitään eettistä ei kyllä nykyaikana ole. Itse haaveilen omavaraistaloudesta. Joillakin pientiloilla toimitaan oman perheen voimin, mutta näitä on vaikea jäljittää. Maitotuotteet olisivat pääsääntöisesti työvoiman puolesta eettisiä, mutta ei sen puolesta, että suurin osa lehmistä elää suurimman osan elämästään muutaman neliön tilasta.
Eikä tämä koske vain ruokaa. Todella todella harvoja tuotteita on, mitkä on eettisesti tuotettuja. Viimeistään kosahtaa siinä, kun alkaa miettiä, mistä raaka-aineet on hankittu. Niitä on, mutta saa tehdä töitä löytääkseen.
"Joillakin pientiloilla toimitaan oman perheen voimin, mutta näitä on vaikea jäljittää."
Eikös ruokia saa ostettua suoraan tiloilta? On myös omalla alueella toimivia ruokarinkejä jotka ostavat tuotteet lähitiloilta, tälle ringille on joku oma nimityskin mutta ei nyt muistu mieleen.
Selvittää oman alueen pientilat ja tilaa ruokaa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 000 hakemusta saivat mutta kaikki leimattiin heti suorilta laiskureiksi eikä otettu edes koeajalle, vaan otettiin tilalle 4€/h työvoimaa ulkomailta.
Eivätkö ne lahopäät ymmärrä että kun hukkuvat ja halventavat suomalaisia, niin haukkuvat omia asukkaitaan?
Ulkolaisille maksetaan sama 7 euroa tunti kuin suomalaisillekin. Ainoa ero on siinä, että ne tekee työnsä ripeästi ja ammattitaitoisesti. Jos nyt ajattelette omaa työtänne niin pystyykö teidän oman työnne tekemään kuka tahansa kadulta sisään kävelevä tyyppi. Jos näin on kertoisitko mitä teet töiksesi niin minä tulen työsi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo oikeasti kehtaa väittää että suomalaisille ei kelpaa työ? Ainakin nyt tuolla keuhkoamisella varmistavat sen, että Suomi syöksyy entistä pahempaan lamaan kun porukka boikotoi kotimaista ruokaa. Kyllä mulle pelkällä työmarkkinatuella elävälle kelpaisi mansikanpoiminta jos siitä maksetaan oikeasti tes-mukaista palkkaa ja työolot on kohdillaan.
Onko nyt menossa joku infosota suomalaisia vastaan?
7,71€/h
Vierailija kirjoitti:
Ulkotyö marjatilalla aiheuttaa, kulumia niveliin, ihosyöpiä silmäsairauksia liiasta auringosta, ihosairauksia likaisesta hikisestä työstä. Siitä tulisi maksaa enemmän kun se maksaa jo tekijän terveydestä osan.
Höpöhöpö. Tätä työtä riittää maksimissaan pariksi kuukaudeksi ja pitää olla valmiiksi raihnainen jos pellolla kykkiminen aiheuttaa kulumia niveliin. Silmät voi suojata ja mistä sinä luulet sen lian tulevan? Oletko ikinä tehnyt mitään työtä?
Ulkomainen liha on kyllästetty antibiooteilla ja viljat pakkotuleennutetaan glyfosaatilla ja vihannekset uitetaan tuholaismyrkyissä että hyvää ruokahalua vaan jos ulkomaista syöt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette kasvata itse?
Mä olen boikotoinut kaikkea maataloutta, niin kotimaista kuin ulkomaista jo yli 10 vuotta ja kasvattanut kaiken tarvitsemani itse. Onneksi on iso piha ja iso kellari.
Tietäisittepä kuinka paljon luomukasvistenkin tehotuottaminen saastuttaa. Olen alaa nähnyt.
Minkä verran ja mitä viljoja kasvatat? Onko oma mylly?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin keksitty, ja nytkö oot ruokatunnilla,
Salli mun nauraa, laiska työtön luuseri.
Teen vuorotyötä, menen ilta-vuoroon. Mutta kysymykseeni kotimaisen tuotannon aloittamisesta maatiloilla ei löytynyt ilmeisesti vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Maajussit Suomessa haluavat orjatyövoimaa ja kyykyttää mahdollisimman rankasti mahdollisimman köyhää. Herrajumala että tässä maassa edes sallitaan tämä! Ja tuomalla tuodaan ihmisiä tänne orjuutettaviksi - samalla kun omia työttömiä olisi tyrkyllä. ”Ei kelpaa”, kirkuu ahne Jussi ja kaivaa muniaan,
”halvempaa, 24/7 pellolla ilmaiseksi!”
Suomessa maksetaan sama palkka sille ulkomaiselle työntekijälle kuin suomalaisellekin. Ulkolainen elää sillä leveästi kotimaassaan vuoden , rakentaa talon ja on tyytyväinen. Eivät taatusti vapaaehtoisesti tulisi tänne mikäli olisi orjahommaa.
Sinänsä mielenkiintoista on se, että mille taholle on edullista halventaa ja mutuilla tällä tapaa ilman mitään faktoja.kotimaisesta tuotannosta? Kenen kannattaa näistä provoista maksaa palkkaa ja yrittää älyttää typeryksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joillakin pientiloilla toimitaan oman perheen voimin, mutta näitä on vaikea jäljittää."
Eikös ruokia saa ostettua suoraan tiloilta? On myös omalla alueella toimivia ruokarinkejä jotka ostavat tuotteet lähitiloilta, tälle ringille on joku oma nimityskin mutta ei nyt muistu mieleen.
Selvittää oman alueen pientilat ja tilaa ruokaa niistä.
Lähiruokarinki/- rengas/- piiri. Näillä nimillä voi googlata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette kasvata itse?
Aikamoista elää ilman leipää, sokeria ja jauhoja tai pastaa. Ilman lihaa elämisen vielä käsitän.
Voin ihan hyvin olla ilman mansikoita.
Eiköhän useimmille teistä ruuanostoboikotti tee vain hyvää. Laihdutte