Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun ja yksinäisen insinöörismiehen elämä on tälläistä:

Vierailija
22.04.2020 |

Joka-aamuinen taistelu itsensä kanssa; toimistolle vai etäpäivä? Toimistolle meno tarkoittaa jotain järkevää syytä herätä ihmisten aikoihin. Jos ei ole mitään järkevää syytä, niin helposti kääntyy rytmit. Noh toimistopäivän jälkeen tulen kotiin. Työläppäri mukana, jatkan töitä illalla. Näitä en kehtaa laittaa tuntipankkiin, kun siellä on jo 100h. Viikonloppu koittaa. Olen lupautunut jatkamaan erään toisen ohjelmiston kehitystyötä. Tämän parissa menee perjantaista sunnuntaihin. Maanantaina sitten taas taistellaan, toimistolle vai etäpäivä.
Jotkut ihmettelevät elämäntyyliäni. Mutta kyllä sen toisenkin osapuolen tulisi olla about samoista asoista kiinnostunut. En ikäpäivänä voisi älykkäänä insinöörinä kelpuuttaa lähihoitajanaista, paitsi jos sillä olisi jotain muuta annettavaa, kuten ulkonäkö.
M34

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sää nyt kauhean älykkäältä tän perusteella kuulosta.

Minä ja mieheni ollaan myös insinöörejä. Meillä on molemmilla omia harrastuksia, käydään yhdessä syömässä ja vietetään hauskoja iltoja kaverien kanssa. Kumpikaan meistä ei olis niin yksinkertainen, että tekis ilman palkkaa hommia, vaikka suht joustavia ja uraorientoituneita ollaankin.

Vierailija
22/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, sinunkaltaisen rivi-insinöörin kanssa elämästäni valui hukkaan 25 vuotta.

Älykkyyttä, it osaamista ja työhön sitoutumista löytyi, muttei mitään muuta.

Sosiaaliset taidot olivat nolla, kotona kyhjötettiin kesät ja talvet. Käsite loma oli kotona oloa, työasioita tietenkin tehden (ilman palkkaa tietenkin, vain työnilosta tietenkin)

Ystäviä ei ollut, eikä kenenkään halunnut tutustua. Kielsi minuakin kotiin kutsumasta ystäviä, tuttuja tai sukulaisia. Kotona illat menivät kuunnellen tietokoneen hurinaa, toisinaan sairaalloinen työnteko jatkui pikkutunneille saakka.

Yhdessä ei käyty edes elokuvissa, ei sitä kotoa poistumaan saanut.

Minut muisti tasaisin väliajoin haukkua lihavaksi, itserakkaaksi tms. Meikin käyttö ja kampaajalla käynti oli merkkejä itserakkaudesta. En saanut käyttää kovapohjaisia kenkiä koska ne kopisivat.

Itse ei kuitenkaan ollut mikään vuorovetten prinssi, vaan melkein kalju, lyhyt, likimäköinen, tanakka kiukkuinen ukko.

Joten luulen tietäväni teikäläiset peräkammarin vanhat pojat, ei teistä ole kuin harmia.

Ja kyllä, minä katkeroiduin noiden vuosien aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni ollaan myös insinöörejä. Meillä on molemmilla omia harrastuksia, käydään yhdessä syömässä ja vietetään hauskoja iltoja kaverien kanssa. Kumpikaan meistä ei olis niin yksinkertainen, että tekis ilman palkkaa hommia, vaikka suht joustavia ja uraorientoituneita ollaankin.

Saan kyllä liksaa sen 3800e/k. Jää kyllä aika paljon säästöön tällä elämäntyylillä. Paitsi, jos pitää ostella itselle uusia tietokoneita kun firman koneet on mopoja. 

ap

Vierailija
24/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun insinöörimies on kyllä vähän tollanen.. töitä on just niin pitkään kun jaksaa istua koneen ääressä, ja yleensä se jaksaa kun on hyvä flow päällä. On päätyö, sit kaikki sivuprojektit ja kavereitakin pitää auttaa ja niin ne päivät menee ja lomat myös.

Hyvä että tapasi mut jo nuorena, ennen opintoja ja työelämää ollessaan karismaattinen renttu. Ei se nyt ehtis ikinä mitään naista deittailla, ei ainakaan niin kauan että sais siitä tällaisen kotirouvan.

Mutta onnekas oon kyllä minäkin kun hänet tapasin. Ihana mies, vaikka tekeekin liikaa töitä.

Helpostihan sitä jaksaa. Enkat on 1,5 vuorokautta, mutta joutui vähän virkeämpänä tarkastella mitä onkaan tehnyt. Tunteja ei kehtaa pankkiin merkata kaikkea. Mutta mitäs muutakaan tekemistä muka olisi? 

Tietokoneella istuisin joka tapauksessa. Miehiä on ikäluokassani 70k enemmän kuin naisia, joten aika toivotonhan tuo tilanne on. Baareissa yms taas naisseuraa saa vain 190cm pitkät miehet. 

ap

Taidat olla provo ja kiusaat vain palstaa stereotypialla, joka turhan monella on ns insinöörismiehistä?

Olen työskennellyt muutaman tuhannen insinöörismiehen kanssa ja ehkä noin 1-2 sadasta vastaisi edes likimain kuvailuasi. Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä muiden ihmisten seassa.

Vierailija
25/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi valinnan paikka:

>nainen

>lähäri

>muuta annettavaa KUIN ulkonäkö, ja sekin vain harvoin

Voit valita vain yhden.

Vierailija
26/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä toistaiseksi me diblomi-insinöörit on viety tavallisten insinöörien naiset.

Vierailija
27/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollaisen miehen kanssa naimisissa, paitsi että hänen elämäänsä mahtuu muutakin kuin koodaaminen. Itse en osaa koodata enkä siitä miehen kanssa keskustella. Mutta kas, kun saimme lapsen, hänestä tulikin teininä nörtti ja lähti opiskelemaan tietotekniikkaa. Nyt voivat sitten isä ja tytär keskenään keskustella siitä koodaamisesta. 

Puolison ei minusta välttämättä tarvitse olla samalta alalta. Varsinkin kun IT-alalla on naisia niin vähän, niin heikot saumat on ap:llä löytää itselleen joku koodaava DI-nainen. Jos muut tekniikan alan naiset kelpaavat, niin mahdollisuudet paranevat jo huomattavasti. Eikä ajatusmaailmat ole niin eri planeetoilta kuin jonkun humanistin kanssa.

Mutta taitaa olla ap:n etsikkoaika jo ohi. Kyllä se pariutuminen tapahtuu jo parikymppisenä jos on tapahtuakseen. Nyt on tarjolla vain toisen kierroksen yh-äitejä.

Vierailija
28/37 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kyllä liksaa sen 3800e/k. Jää kyllä aika paljon säästöön tällä elämäntyylillä. Paitsi, jos pitää ostella itselle uusia tietokoneita kun firman koneet on mopoja. 

ap

Anteeksi, mutta repesin ääneen. Mun 20-vuotias vävy joka meni lukiosta töihin tienaa 3400€. Oot amatöörikoodaaja.

Vierailija
29/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No vau. Toki itse tienaan vain 3200 helposta 8 tunnin säännöllisestä toimistohommasta, mies 4000-5000 riippuen lisistä ja YLITYÖkorvauksista. Kyllähän tosta tosiaan jää hyvin säästöön, mutta mitä varten sä edes säästä? Tolla tahdilla tulee sydäri tai vatsahaava, eikä

sulla ole perillisiäkään. Kannattaisko nauttia

elämästä?

Vierailija
30/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ääliötrolli 😒

Vierailija
31/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko juuri että lähihoitajat eivät ole älykkäitä? Et voi siinä tapauksessa olla kovin fiksu. En kyllä kelpuuttaisi tuollaista miestä. Terveisin maisteri

Vierailija
32/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, missä kohtaa ja millä tavalla elämässäsi olisi edes naiselle tilaisuus kohdata sinut. Enkä näe, mitä hän saisi parisuhteesta kanssasi. Eli asiat ovat luultavasti kohdallasi oikein hyvin.

Vierailija
33/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi muutaman vuoden vanhempi nainen pian jäämässä vuoroviikkoäidiksi. Normaalipainossa, ulkonäkööni ihan tyytyväinen, on yliopistokoulutus, rahaa ei kyllä ole. Lisää lapsia en halua, kun edelliset ovat jo teinejä. Kelpaisko? Niin arvelinkin.

Vierailija
34/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollaisen miehen kanssa naimisissa, paitsi että hänen elämäänsä mahtuu muutakin kuin koodaaminen. Itse en osaa koodata enkä siitä miehen kanssa keskustella. Mutta kas, kun saimme lapsen, hänestä tulikin teininä nörtti ja lähti opiskelemaan tietotekniikkaa. Nyt voivat sitten isä ja tytär keskenään keskustella siitä koodaamisesta. 

Puolison ei minusta välttämättä tarvitse olla samalta alalta. Varsinkin kun IT-alalla on naisia niin vähän, niin heikot saumat on ap:llä löytää itselleen joku koodaava DI-nainen. Jos muut tekniikan alan naiset kelpaavat, niin mahdollisuudet paranevat jo huomattavasti. Eikä ajatusmaailmat ole niin eri planeetoilta kuin jonkun humanistin kanssa.

Mutta taitaa olla ap:n etsikkoaika jo ohi. Kyllä se pariutuminen tapahtuu jo parikymppisenä jos on tapahtuakseen. Nyt on tarjolla vain toisen kierroksen yh-äitejä.

Itse en ole suoranaisesti it-alan insinööri vaan rakennusinsinööri, mutta koska ohjelmistojen kehitystyö on tuttua, niin on saanut koodatakin uusia palikoita. 

ap

Vierailija
35/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on yksi elämä. Nauti siitä. Tuhlaa se asioihin, joista sinulle tulee hyvä mieli. Naista et saa kotona istumalla.

Vierailija
36/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllikö se siellä? <3

Vierailija
37/37 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos et ole trolli, niin suosittelen sinua lämpimästi hankkimaan elämän (työn ulkopuolisen).

P.s. Älä tee ilmaiseksi niitä töitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän