Sisustussuunnitelija teki täysin persoonattoman sisustuksen.
Minulla on yksi tuttu, jonka asunnon sisustuksen oli suunnitellut sisustussuunnitelija. Menin käymään...
Yllätyin miten persoonattoman sisustuksen oli tehnyt. Harmaa sohva, harmaa matto, valkoiset seinät, Yhdellä seinällä tehostetapetti. Ikeasta niitä halpoja kaappeja ja pöytiä. Mustaa ja valkoista. Kaikki oli uutta. Ei mitään vanhoja huonekaluja eikä värejä. Sisustus oli toki harmoninen ja vaalea ja siisti. Mutta siis ei yhtään mitään omaperäistä tai rohkeaa. Kuin suoraan jostain IKEAN kuvastosta.
Makuja on monia mutta yllätyin. Tätäkä siellä koulussa opetetaan?
Kommentit (24)
Jospa se on sitä, mitä tuttusi toivoi? Ei kaikki halua punaista sohvaa tai antiikkihuonekaluja.
Niin, jos asiakas tykkäsi niin tuloshan oli perfect
Minulta sisustussuunnitelija kysyi ensimmäiseksi värimaailmaa, ja sen pohjalta alkoi tehdä ehdotuksia. Tuli ihan täydellinen asunto lopulta.
Kaveri varmaan näytti sille sisustusblogien kuvia malliksi siitä mitä haluaa.
Onko se sun kotisi, ap? Ellei ole, pää kiinni.
Sisustussuunnittelijoita on vähän joka lähtöön. Eräs tuttuni kävin muutaman viikon kurssin, ja yhtä surkea hän on sisustamaan kuin ennen sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sisustus tehdään budjetin mukaan.
Tämä. Turha odottaa että siellä on mitään kullattua antiikkia, persialaisia mattoja, taidetta, marmoria ja kuviokohdistetut englantilaiset tapetit, jos budjetti on juuri se "500€ mutta mieluiten 450".
Ei se suunnittelijakaan mikään velho ole, jos budjetti on matala niin lopputulos on sitten sitä Ikeaa ja valkoista lastulevyä.
Itse inhoan tuota musta-valko-harmaa-tyyliä, mutta siinä on sellainen puoli, että siihen perusvärimaailmaan voi lisätä niitä "kausivärejä" eli jouluisin lisäät sisustukseen punaista ja tummanvihreää esim tyynyin, kaitaliinoin, kynttilöin ja muilla koristeilla. Kevättä kohti sitten pastellinvärisiä yksityiskohtia. Ja taustalla voi olla se sama perusväri.
Ja sitten on niitä, jotka eivät missään nimessä halua kausivärejä sekoittaa siihen harmoniseen harmaaseen. Sen tekokuusenkin pitää olla silloin ehdottomasti valkoinen.
Ilmeisesti kaverisi on persoonaton.
Alapeukutin kaikki vastaukset, koska sisustus on turhaa. Kunhan on seinät ja katto.
Persoonallinen sisustus on yleensä hyvä ainoastaan itse suunniteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustus tehdään budjetin mukaan.
Tämä. Turha odottaa että siellä on mitään kullattua antiikkia, persialaisia mattoja, taidetta, marmoria ja kuviokohdistetut englantilaiset tapetit, jos budjetti on juuri se "500€ mutta mieluiten 450".
Ei se suunnittelijakaan mikään velho ole, jos budjetti on matala niin lopputulos on sitten sitä Ikeaa ja valkoista lastulevyä.
Kyllä mielestäni myös pienellä rahalla voi saada näyttävän sisustuksen aikaiseksi. Mutta makuja on tosiaan monia. Jos asiakas haluaa kuvasto sisustuksen, niin sen hän myös saa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin kaikki vastaukset, koska sisustus on turhaa. Kunhan on seinät ja katto.
Alkaa vaan v*tuttamaan niiden seinien ja kattojen katselu etenkin näin karanteeniaikana jos ympärillä on sairaalamainen valkoinen bunkkeri ilman mitään persoonaa, väriä tai detaljeja.. Tai pitäisikö sanoa sisustusblogimainen..
Jos haluaa oikeasti persoonallista, pitää tehdä itse tai olla valmis maksamaan aivan hemmetisti. Vähän sama se varmasti on näiden sisustussuunnittelijoiden kanssa kuin kampaajoidenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse inhoan tuota musta-valko-harmaa-tyyliä, mutta siinä on sellainen puoli, että siihen perusvärimaailmaan voi lisätä niitä "kausivärejä" eli jouluisin lisäät sisustukseen punaista ja tummanvihreää esim tyynyin, kaitaliinoin, kynttilöin ja muilla koristeilla. Kevättä kohti sitten pastellinvärisiä yksityiskohtia. Ja taustalla voi olla se sama perusväri.
Ja sitten on niitä, jotka eivät missään nimessä halua kausivärejä sekoittaa siihen harmoniseen harmaaseen. Sen tekokuusenkin pitää olla silloin ehdottomasti valkoinen.
Herra varjele minua kausisisustajalta!
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa oikeasti persoonallista, pitää tehdä itse tai olla valmis maksamaan aivan hemmetisti. Vähän sama se varmasti on näiden sisustussuunnittelijoiden kanssa kuin kampaajoidenkin.
Hyvin sanottu. Halvalla ei saa hyvää, itse säästänkin aina jokaiseen työvaiheeseen monta kuukautta. Odotan että kodin sisustus on valmis kunnolla vasta vuoden päästä tai 1½ vuoden. Nyt olen jo nikkaroinut ja kalustanut ~puoli vuotta.
No jaa, personnallisuus muodostuu ajan saatossa kerroksellisuudesta. Ei sitä voi luoda kerralla mikään sisustussuunnittelija.
Sehän riippuu asiakkaasta millainen sisustus suunnitellaan.