Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi sinua luullaan takaapäin. Entä edestäpäin. Ja mikä on oikea ikäsi?

Vierailija
22.04.2020 |

Kysymys

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalta näyttäminen on toisaalta veemäistä. On ollut koko elämäni ajan. Keski-ikäisenä se ei ole enää niin paljon ketuttanut.

Vierailija
22/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän veikkailu mennyt +-10 vuotta mutta nämä ei ole perustunut ulkonäköön. Ikinä en ole takana olevalta tuntemattomalta kysynyt veikkausta iästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näytän ikuisesti korkeintaan 17-vuotiaalta, kun kassat on 30 vuotta jo kysyneet papereita. Traagista.

Ohjeistus on kysyä alle 30 vuotta näyttäviltä. Ei sinua alaikäiseksi luulla :D

Vierailija
24/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Kukaan ei ole koskaan sanonut minulle.

Vierailija
25/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyselee muilta, että minkä ikäiseksi arvioit minut takaa, entä edestä...? 

Ja aina iän arvaaja laittaa kymmenen vuotta liian vähän arvaukseensa, koska se on kohteliasta. Tai niin ainakin itse teen. Ei kukaan kyselijä halua kuulla näyttävänsä ikäiseltään, saati vanhemmalta.

Vierailija
26/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kollega kerran maauimalassa ei tunnistanut minua takaapäin ja kehaisi miten näytin ihan teinitytöltä, edestä näytän ihan ikäiseltäni eli 49v.

Vierailija
27/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaa 70

Edestä 75

Oikeasti 40

Minulla päinvastoin.

Edestä 40

Oikeasti 75

Takaa-kukaan ei ole kertonut.

Vierailija
28/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä nuoret kollit (arviolta 15-kesäisiä) kävelivät perässä ja kehuivat kovaan ääneen hyvää runkoa, persettä yms. Kauhu oli silmiinpistävä, kun vilkaisin olkani yli ja hymyilin.

N52v

Vierailija
29/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa eli oikea vastaus olisi en tiedä. Peukuista päätellen. Ootte pellejä.

Mietin ihan samaa.

Kysytään, mutta kaikki vastaukset ei ole sallittuja.😄

Vierailija
30/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se onkin oikea vastaus. Vai käytkö itse useinkin jonkun edellä käveltyäsi kysymässä, minkä ikäisenä hän piti sinua takaapäin? Niinpä.

En mä siitä tieteellistä tutkimusta tee. Luulin, että tällä palstalla jutellaan välillä ihan huvin vuoksi ja siltä pohjalta mikä on oma fiilis. Mutta ota sä vaan nämä tosissasi 😊

Kommunikointia helpottaa, kun kysyt suoraan sitä mitä tarkoitat, etkä jotain muuta. 

Eli tässä tapauksessa: "Minkä ikäiseksi arvelet, että sinua luullaan takaapäin, entä edestä päin ja mikä on oikea ikäsi?"

Vierailija
31/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se onkin oikea vastaus. Vai käytkö itse useinkin jonkun edellä käveltyäsi kysymässä, minkä ikäisenä hän piti sinua takaapäin? Niinpä.

En mä siitä tieteellistä tutkimusta tee. Luulin, että tällä palstalla jutellaan välillä ihan huvin vuoksi ja siltä pohjalta mikä on oma fiilis. Mutta ota sä vaan nämä tosissasi 😊

Kommunikointia helpottaa, kun kysyt suoraan sitä mitä tarkoitat, etkä jotain muuta. 

Eli tässä tapauksessa: "Minkä ikäiseksi arvelet, että sinua luullaan takaapäin, entä edestä päin ja mikä on oikea ikäsi?"

Mä meinasin vastata tähän ketjuun sillä, mitä arvelen, mutta en sit vastannut, kun kysyttiin, että minkä ikäiseksi luullaan. Kun en varmasti tiedä.

AP on pönttö.

Vierailija
32/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te olette käyneet kysymässä noita?

Ei ole tarvinnut kysyä, kun ihmiset ihan oma-aloitteisesti kommentoivat. 

Olen niin lyhyt, että monet 10-vuotiaat ovat vähintään samanpituisia. Jos selkäpuolelta katsoo, saatan tosiaan näyttää lapselta. Riippuu kyllä vaatteistakin. 10-vuotiaat neidit harvemmin käyttävät villakangastakkeja talvella. 

Töissä on saatettu kysyä ikää ihan suoraan, ja kun olen vastannut, on tullut hämmästynyttä kakomista: "sä näytit nuoremmalta kun mun lukioikänen tytär" tai "mä olin ihan varma, että korkeintaan 25!" 

Myös Alkossa viiniä ostaessa papereita kysytään lähes aina. En välttämättä usko, että näyttäisin jokaisen myyjän mielestä alaikäiseltä, mutta alle 30- tai 25-vuotiaalta näytän varmaan aika monien mielestä. Kun Suomi täytti 100 vuotta, sain kutsun juhliin, joita varten kävin meikattavana. Olin silloin 31-vuotias. Meikkaaja kysyi ikääni ja sanoi, että ihon kunnon perusteella olisi voinut luulla meikkaavansa 10 vuotta nuorempaa. Olen siis paitsi lyhyt, myös pitänyt itsestäni ilmeisen hyvää huolta, koska ikä ei näy minussa ulkoisesti samalla tavalla kuin monissa muissa ikäisissäni. 

Vierailija
33/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te olette käyneet kysymässä noita?

Ei ole tarvinnut kysyä, kun ihmiset ihan oma-aloitteisesti kommentoivat. 

Olen niin lyhyt, että monet 10-vuotiaat ovat vähintään samanpituisia. Jos selkäpuolelta katsoo, saatan tosiaan näyttää lapselta. Riippuu kyllä vaatteistakin. 10-vuotiaat neidit harvemmin käyttävät villakangastakkeja talvella. 

Töissä on saatettu kysyä ikää ihan suoraan, ja kun olen vastannut, on tullut hämmästynyttä kakomista: "sä näytit nuoremmalta kun mun lukioikänen tytär" tai "mä olin ihan varma, että korkeintaan 25!" 

Myös Alkossa viiniä ostaessa papereita kysytään lähes aina. En välttämättä usko, että näyttäisin jokaisen myyjän mielestä alaikäiseltä, mutta alle 30- tai 25-vuotiaalta näytän varmaan aika monien mielestä. Kun Suomi täytti 100 vuotta, sain kutsun juhliin, joita varten kävin meikattavana. Olin silloin 31-vuotias. Meikkaaja kysyi ikääni ja sanoi, että ihon kunnon perusteella olisi voinut luulla meikkaavansa 10 vuotta nuorempaa. Olen siis paitsi lyhyt, myös pitänyt itsestäni ilmeisen hyvää huolta, koska ikä ei näy minussa ulkoisesti samalla tavalla kuin monissa muissa ikäisissäni. 

T. 3

Vierailija
34/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaa 15-25 ja edestä 25. Oikea ikä 31. Muutaman kerran kun käteisellä ostin bussi lipun sain lasten lipun aamuhämärässä. Olen 155cm ja minulla on aina reppu eikä laukkua jonka takia näytän varmaan nuoremmalta

Vierailija
35/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mistä sen tietäisin. Ei tule itseään kauheasti takaapäin katseltua ja harvoin ihmiset kommentoi rehellisesti näitä asioita.

Vierailija
36/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaa voidaan luulla vaikka 10-vuotiaaksi. 

Edestä voidaan luulla 15-25-vuotiaaksi.

Oikeasti olen 34-vuotias. 

Herraisä näitä rölläily-yrityksiä, mutta vastaan, koska on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka naiivisti luulevat näyttävänsä 10-15 vuotta ikäänsä nuoremmilta. Ikävä totuus on, ettei ole koskaan tullut pitkän eöämäni aikana eteen henkilöä, joka siltä oikeasti näyttäisi. Toki tällaisia tietenkin on, mutta hyvin harvinaista se on. Takaapäin tietenkin eri juttu.

Vierailija
37/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Mistä voisin tietää, eihän ihmiset tule raportoimaan ikäoletuksiaan.

Vierailija
38/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi todella moni kuvittelee näyttävänsä ihan reilusti ikäänsä nuoremmalta? Jopa niin että suurin osa näyttää huomattavasti ikäänsä nuoremmalta ja vähemmistö ihan ikäiseltään. Eli mikä se näyttää ikäiseltään edes on? Sen kuitenkin sanon että jos ihminen tosissaan kuvittelee näyttävänsä 10-20 vuotta nuoremmalta, on suurta itsepetosta. Aikuistukaa te ikuista nuoruutta havittelevat.

Vierailija
39/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaa voidaan luulla vaikka 10-vuotiaaksi. 

Edestä voidaan luulla 15-25-vuotiaaksi.

Oikeasti olen 34-vuotias. 

Tämä on toivottavasti vitsi

Vierailija
40/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nuoren kroppaa eikä treenattuakaan enään niin että edestä ja takaa näytän ihan ikäiseltäni ehkä vanhemmaltakin. Ikää +50 muttei ihan vielä 60. Rupsahtaminen on alkanut nopeutumaan mut ei se menoa haittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän