Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi sinua luullaan takaapäin. Entä edestäpäin. Ja mikä on oikea ikäsi?

Vierailija
22.04.2020 |

Kysymys

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaa voidaan luulla vaikka 10-vuotiaaksi. 

Edestä voidaan luulla 15-25-vuotiaaksi.

Oikeasti olen 34-vuotias. 

Herraisä näitä rölläily-yrityksiä, mutta vastaan, koska on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka naiivisti luulevat näyttävänsä 10-15 vuotta ikäänsä nuoremmilta. Ikävä totuus on, ettei ole koskaan tullut pitkän eöämäni aikana eteen henkilöä, joka siltä oikeasti näyttäisi. Toki tällaisia tietenkin on, mutta hyvin harvinaista se on. Takaapäin tietenkin eri juttu.

Minä olenkin se harvinaisuus, ja minua et sitten koskaan ole tavannut. 

3

Vierailija
42/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana nuorena kaupan kassalla töissä ja tehtäviini kuului valvoa peliautomaattien käyttöä. 

Kerran huusin yhdelle lyhyelle naiselle, jolla oli lippis päässä, että tuutko näyttämään paperit. Nainen kääntyi hämmentyneenä ympäri. Siinä kyllä huomasin, että kyseessä oli kuusikymppinen nainen. Takaapäin en pystynyt sitä mitenkään arvioimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan kolmekymppiseksi edestä, parikymppiseksi takaa, 15-vuotiaaksi sammakkoperspektiivistä, 63-vuotiaaksi sivuprofiilista ja ajattomaksi erityislähikuvasta.

Vierailija
44/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikana nuorena kaupan kassalla töissä ja tehtäviini kuului valvoa peliautomaattien käyttöä. 

Kerran huusin yhdelle lyhyelle naiselle, jolla oli lippis päässä, että tuutko näyttämään paperit. Nainen kääntyi hämmentyneenä ympäri. Siinä kyllä huomasin, että kyseessä oli kuusikymppinen nainen. Takaapäin en pystynyt sitä mitenkään arvioimaan. 

Mä olin eräällä liikenneasemalla pelaamassa pelejä, kun kassa losautti kaukosäätimellä automaatin kiinni, senkun K18 vilkkui punaisena.

Mä käännyin ja huusin vttua?

Kassa näki mun naaman ja napsautti pelin auki. Olin silloin 56v.

Vierailija
45/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herraisä näitä rölläily-yrityksiä, mutta vastaan, koska on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka naiivisti luulevat näyttävänsä 10-15 vuotta ikäänsä nuoremmilta. Ikävä totuus on, ettei ole koskaan tullut pitkän eöämäni aikana eteen henkilöä, joka siltä oikeasti näyttäisi. Toki tällaisia tietenkin on, mutta hyvin harvinaista se on. Takaapäin tietenkin eri juttu.

Kun olin 27 minua luultiin saman kesän aikana kolme kertaa alaikäiseksi. Joku mies kyseli opiskeluistani ja kun kuuli, että olen valmistunut yliopistosta, hän sanoi, että luuli, että olen 17. Tietysti tuo saattoi olla kohteliaisuus. Toinen kerta oli, kun olin ostamassa pääsylippua erääseen paikkaan, jonne alle 18-vuotiaat päsee halvemmalla. Minulle myytiin lastenlippu. Kolmas kerta oli, kun eräs sukulaislapsi, jonka tapasin ensimmäisen kerran, ihmetteli, kun olin lähdössä autolla jonnekin, että "miten se voi ajaa autolla, kun ei se ole vielä edes aikuinen."

Sitten kun olin 29, juttelin erään eläkeläisrouvan kanssa ja sanoin, että en ole kahteenkymmeneen vuoteen opiskellut ruotsia. Rouva sanoi, että hän luuli, että olen tämän kevään ylioppilas. Mua on joskus vähän häirinnyt tämä ikäasia, koska tulee sellainen olo, että ihmiset ei ota vakavasti, kun "nuori tyttö" yrittää olla joku asiantuntija. Nykyään alkaa peilistäkin näkyä rupsahtaneempi naama.

Vierailija
46/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 27 minua luultiin saman kesän aikana kolme kertaa alaikäiseksi. Joku mies kyseli opiskeluistani ja kun kuuli, että olen valmistunut yliopistosta, hän sanoi, että luuli, että olen 17. Tietysti tuo saattoi olla kohteliaisuus. Toinen kerta oli, kun olin ostamassa pääsylippua erääseen paikkaan, jonne alle 18-vuotiaat päsee halvemmalla. Minulle myytiin lastenlippu. Kolmas kerta oli, kun eräs sukulaislapsi, jonka tapasin ensimmäisen kerran, ihmetteli, kun olin lähdössä autolla jonnekin, että "miten se voi ajaa autolla, kun ei se ole vielä edes aikuinen."

Sitten kun olin 29, juttelin erään eläkeläisrouvan kanssa ja sanoin, että en ole kahteenkymmeneen vuoteen opiskellut ruotsia. Rouva sanoi, että hän luuli, että olen tämän kevään ylioppilas. Mua on joskus vähän häirinnyt tämä ikäasia, koska tulee sellainen olo, että ihmiset ei ota vakavasti, kun "nuori tyttö" yrittää olla joku asiantuntija. Nykyään alkaa peilistäkin näkyä rupsahtaneempi naama.

Ja luulen näyttäväni takaapäin vanhemmalta, koska minulla on huono ryhti ja ylipainoa. Silloin nuorempana olin hoikka.

Vierailija
47/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siis 39, kun sanoin, että en ole kahteenkymmeneen vuoteen opiskellut ruotsia, ja rouva luuli tuoreeksi ylioppilaaksi.

Vierailija
48/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kummastelin, kun näin hoikan ja vauhdikkaasti kulkevat ihmisen takaapäin ja huomasin vasta kasvoista, että kävelijä oli keski-ikäinen tai eläkeläinen. Pitkät hiukset usein hämäsivät.

Nykyisin katson, miten ihmiset liikkuvat. Keski-ikäiset kulkevat kankeammin ja tupakoijat tunnistan yleensä huonosta tai todella huonosta ryhdistä.

Vierailija
49/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näytän ikuisesti korkeintaan 17-vuotiaalta, kun kassat on 30 vuotta jo kysyneet papereita. Traagista.

Alle 30-vuotiaan näköisiltä kuuluu kysyä paperit...

Vierailija
50/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin eräällä liikenneasemalla pelaamassa pelejä, kun kassa losautti kaukosäätimellä automaatin kiinni, senkun K18 vilkkui punaisena.

Mä käännyin ja huusin vttua?

Kassa näki mun naaman ja napsautti pelin auki. Olin silloin 56v.

Törkeää käytöstä.

Sinulta.

Vierailija
51/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kuulla, miten tämä tarina loppui!

Vierailija
52/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmyyteni, mutta MITEN tällaista voisi kukaan tietää? Mitä ovat nämä irl-tilanteet joissa ihmiset tulevat kertomaan sinulle että hei, näytät sen ja sen ikäiseltä siitä ja tästä suunnasta?

Vierailija
53/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monesti luultu noin 15-25 vuotiaaksi pojaksi/mieheksi. Oikein pojiteltu kun on kommentoitu. Olen yli 40v naissukupuolen edustaja. Tätä on tapahtunut ihan teinistä lähtien. Minulla on ollut lanteille ulottuvat kiharat hiuksetkin eikä sekään ole estänyt päättelemästä minua miespuoliseksi. Tosin naamatusten myös menen miehestä ja nimenomaan miehille. Naiset on tarkempia piirteiden suhteen. Kyllähän sen sitten lopulta äänestä tunnistaa mikä olen.

Vierailija
54/57 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaa kuin Tauno Palo, edestä kuin Esa Pakarinen.

Mä oon takaa kuin marilyn, mutta eestä kuin esa pakarinen

Vierailija
55/57 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut erilaisia arvioita iästäni, mutta aina arvaus on ollut alle 18 vuoden. Täytin juuri 30.

Vierailija
56/57 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kutsuttiin rouvaksi takaapäin. En muista, mitä sanoivat kun käännyin, mutta tuli selväksi että huomasivat siinä kohtaa ettei se rouva ollut ehkä kaikista sopivin sana. Olin 22v.

Vierailija
57/57 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeadti kyselee ihmisiltä, että miltä näytän mistäkin suunnasta... Mv?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän