Köyhänä ärsyttää väninä siitä, että 1000 €/kk/netto ei pärjää.
Tervetuloa elämään pelkällä työmarkkinatuella. Tätä arkeni on ollut viimeiset 4 vuotta, työttömänä opena. Kyllä ihmiset on niin ahneita ja hyvään tottuneita. Tonni kuussa nettona pelastaisi elämäni.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Myöntätuntoa riittää noille lomautetuille koska ovat normaaleja ahkeria ihmisiä jotka ilman omaa halua ovat joutuneet todella ikävään tilanteeseen. Sen sijaan millekään tämänkään ketjun elämäntapaloiskentelijalle joka saa vuodesta toiseen ilmaista rahaa ei riitä ymmärrystä.
Mitä vtun ilmaista rahaa?
Lomautus on väliaikaista, sen takia moni ei jaksa kuunnella lomautettujen itkua kun näillä on vakipaikka mihin palata. Meillä pitkäaikaistyöttömillä, Sarasen ja SpringHousen pilipalipaskakursseilla ramppaavilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan unohtu asumistuet yms?
Pärjäisin just ja just jos se tonni jäis kaikkien maksujen jälkeen. Mut joutuishan siinä pihistelemään
Öö.. Omakotitalossa ei saa asumistukia. Tuo 1000e on siis periaatteessa paljon vähemmän okt-asujalle kun pitää siitä maksaa asumismenot, joihin vuokralla saisi tukea. Pitää muistaa että kaikilla okt-asujilla ei ole alkujaankaan ollut iso velka, mutta nyt yhtäkkiä maksukyky vaarantunut. Ja monilla paikkakunnilla myyntikin mahdotonta vuosien myyntiajan vuoksi.
Ympäripyöreä aloitus.
Toki yksinasuessa pärjäsi hyvin tonnilla, kun pikkuisen yksiöni vuokra oli 300e/kk, sähkölaskut aivan mitättömiä ja ruokakulut yhden hengen mukaiset.
Vaan eri asia nyt kolmihenkisenä perheenä, jonka kaksion vuokra liki 900e/kk ja muutkin kulut isommat.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kun työstä saa niin vähän palkkaa, että elämä on yhtä kituuttamista. Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa, kun ei olisi pakko olla autoa ja maksaa kalliita päiväkotimaksuja. Vuokraan saisi tukea ja sossusta voisi hakea maksusitoumuksen kun pyykkikone hajoaa. Lisäksi ei tarvitsisi kestää ärsyttäviä asiakkaita, tympeää pomoa ja kaikkea muuta paskaa. Olisi aikaa toteuttaa itseään, harrastaa liikuntaa, poimia vaikka marjoja metsästä.
Nyt vaan käyn töissä jota inhoan, olen jatkuvasti väsynyt, rahat ei riitä millään kuin pakollisiin menoihin. Ei ole mitään motivaatiota ja sitten tämä koronapaska vie vähätkin ilon aiheet.
Ei pidä paikkaansa. Olen tt-tuella ja maksan kaikki laitteeni itse osamaksulla. Teillä on täysin harhaiset luulot siitä, mitä kaikkea ihmiset muka saavat.
Anteeksi nyt vain mutta raadan peräsuoli pitkällä duunarihommissa päivästä toiseen ja käteen jää 1500e kk. On minullakin "oikeakin" ammatti mutta töitä kun ei löydy alalta niin olen tuolla. Ja todellakin 1800e palkka (miinus verot ja muut) on liian pieni korvaus! Aivan sama mitä työttömät siihen sanoo. Mene itse duunarihommiin, sinne pääsee jokainen jolla on toimivat fyysiset toiminnot ja pää jotenkin mukana hommassa. Tule sitten uudestaan kertomaan mitä mieltä olet tuollaisesta paska palkasta. Ja huom!! Sitten vasta, nyt on aivan turha päteä että olisit tyytyväinen ja plaaplaaplaa kun et tiedä mitä on olla fyysisesti töiden takia aivan poikki päivästä toiseen. Ja tehdä puuduttavaa ykstoikkosta työtä 8h päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöntätuntoa riittää noille lomautetuille koska ovat normaaleja ahkeria ihmisiä jotka ilman omaa halua ovat joutuneet todella ikävään tilanteeseen. Sen sijaan millekään tämänkään ketjun elämäntapaloiskentelijalle joka saa vuodesta toiseen ilmaista rahaa ei riitä ymmärrystä.
Mitä vtun ilmaista rahaa?
Lomautus on väliaikaista, sen takia moni ei jaksa kuunnella lomautettujen itkua kun näillä on vakipaikka mihin palata. Meillä pitkäaikaistyöttömillä, Sarasen ja SpringHousen pilipalipaskakursseilla ramppaavilla ei.
Meillä lomautettiin 3 kk.si niin, että varoitettiin jo uudesta yt-kierroksesta sen jälkeen ja silloin irtisanomiset mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan unohtu asumistuet yms?
Pärjäisin just ja just jos se tonni jäis kaikkien maksujen jälkeen. Mut joutuishan siinä pihistelemään
Öö.. Omakotitalossa ei saa asumistukia. Tuo 1000e on siis periaatteessa paljon vähemmän okt-asujalle kun pitää siitä maksaa asumismenot, joihin vuokralla saisi tukea. Pitää muistaa että kaikilla okt-asujilla ei ole alkujaankaan ollut iso velka, mutta nyt yhtäkkiä maksukyky vaarantunut. Ja monilla paikkakunnilla myyntikin mahdotonta vuosien myyntiajan vuoksi.
Ööö.. kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vain yrittäjiä syyllistetään siitä ettei heillä ole puskuria. Ei ole monella palkansaajallakaan. Kaikki palkka tuhlataan mitä tulee.
Ikävästi se palkka vaan menee elämiseen. Jos joskus saa säästöön, joutuu ottamaan säästöstä seuraavassa kuussa. Vuokra, ruoka, lääkkeet isoimmat menoerät.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta raadan peräsuoli pitkällä duunarihommissa päivästä toiseen ja käteen jää 1500e kk. On minullakin "oikeakin" ammatti mutta töitä kun ei löydy alalta niin olen tuolla. Ja todellakin 1800e palkka (miinus verot ja muut) on liian pieni korvaus! Aivan sama mitä työttömät siihen sanoo. Mene itse duunarihommiin, sinne pääsee jokainen jolla on toimivat fyysiset toiminnot ja pää jotenkin mukana hommassa. Tule sitten uudestaan kertomaan mitä mieltä olet tuollaisesta paska palkasta. Ja huom!! Sitten vasta, nyt on aivan turha päteä että olisit tyytyväinen ja plaaplaaplaa kun et tiedä mitä on olla fyysisesti töiden takia aivan poikki päivästä toiseen. Ja tehdä puuduttavaa ykstoikkosta työtä 8h päivässä.
Valehtelet! Ei työhön päästä marssimalla! Mikä ihme on, kun pitää kertoa valheita?
Toinen pärjää tonnilla, toinen ei.
Minulle summa olisi ruhtinaallinen, asumiskulut 400, muutkin menot pienimmästä päästä, ei autoa, ei lemmikkejä... Mutta jos kulut ovatkin paljon enemmän ja tonnilla olisi pärjättävä, niin onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kun työstä saa niin vähän palkkaa, että elämä on yhtä kituuttamista. Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa, kun ei olisi pakko olla autoa ja maksaa kalliita päiväkotimaksuja. Vuokraan saisi tukea ja sossusta voisi hakea maksusitoumuksen kun pyykkikone hajoaa. Lisäksi ei tarvitsisi kestää ärsyttäviä asiakkaita, tympeää pomoa ja kaikkea muuta paskaa. Olisi aikaa toteuttaa itseään, harrastaa liikuntaa, poimia vaikka marjoja metsästä.
Nyt vaan käyn töissä jota inhoan, olen jatkuvasti väsynyt, rahat ei riitä millään kuin pakollisiin menoihin. Ei ole mitään motivaatiota ja sitten tämä koronapaska vie vähätkin ilon aiheet.
Ei pidä paikkaansa. Olen tt-tuella ja maksan kaikki laitteeni itse osamaksulla. Teillä on täysin harhaiset luulot siitä, mitä kaikkea ihmiset muka saavat.
No miksi käytät rahasi osamaksuihin ja sitten ruinaat elämiseesi tt-tukea?
Ärsyttää kun ihan kaikki tuntuvat olevan isojen rahojen perään näinä aikoina. Miljonääri-Yrittäjät räikein esimerkki. Mikään ei riitä. Ihminen on ahne.
En nyt oikein ymmärrä, pitäisikö sinulle maksaa enemmän sitten vaikka et ilmeisesti tee mitään?
Lähiomainen saa alinta kuntoutustukea ja asumistukea. Työkokeilu vai mikä liene, jokin kuitenkin, kelan rahoilla, keskeytyi nyt koronan takia. Sairauden takia on vähän eri kuviot - eikä nyt puhuta mt-ongelmista, vaan sellaisesta sairaudesta, mikä vaatii lääkitystä että yleensä pystyy olemaan pystyssä. Hän ei hae toimeentulotukea, vaikka varmaan olisi oikeus. Ei käytä päihteitä, eikä tupakoi. Kerran viikossa käy meillä syömässä lounaan tai päivällisen, yleensä viikonloppuisin. Näillä spekseillä hänellä tuntuu jäävän rahaa jopa säästöön. Vuokra on halpa, 350 euroa vanhassa talossa 25 neliön yksiössä, joten sekin auttaa ja tuo summa sisältää myös veden ja netin, sähkö pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo enemmän kuin vaikka työmarkkinatuki, ja on lomat ja eläke kertyy.
Yhtä oikeaa työtä duunarin työ on kuin muukin. Ei kävisi mielessäkään, että jos korkeakoulutettuna tekisin oman alan työtä, se olisi oikeampaa kuin siivoustyö jota nyt teen...
Vierailija kirjoitti:
Ympäripyöreä aloitus.
Toki yksinasuessa pärjäsi hyvin tonnilla, kun pikkuisen yksiöni vuokra oli 300e/kk, sähkölaskut aivan mitättömiä ja ruokakulut yhden hengen mukaiset.Vaan eri asia nyt kolmihenkisenä perheenä, jonka kaksion vuokra liki 900e/kk ja muutkin kulut isommat.
Olipa halpa yksiö, missä lie noin halpoja, vai onko tuosta jo vuosikymmeniä aikaa (markoista muutettu summa). Täällä halvimmatkin yksiöt jotain 500 e paikkeilla.
Yksinasuesa kaikki on kalliimpaa, kun joutuu maksamaan yksin kaiken. Parisuhteessa puoliso yleensä maksaa puolet.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähellekkään tonnia kuussa. Pelkkä työmarkkinatuki. Kädestä suuhun-elämistä.
Toimeentulotukea ei saa jos on omaisuutta, sitä pitää ensin realisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet! Ei työhön päästä marssimalla! Mikä ihme on, kun pitää kertoa valheita?
Ei pääse marssimalla mutta pääsee hakemuksia tekemällä. Sol ja barona esim. Sieltä varastotyö, ihan sata varmasti pääsee töihin vuokrafirmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo enemmän kuin vaikka työmarkkinatuki, ja on lomat ja eläke kertyy.
Yhtä oikeaa työtä duunarin työ on kuin muukin. Ei kävisi mielessäkään, että jos korkeakoulutettuna tekisin oman alan työtä, se olisi oikeampaa kuin siivoustyö jota nyt teen...
Miksi vertaat työmarkkinatukeen? Mitä sen etten pitää tehdä, etkö ymmärrä että tuon rahan eteen tehdään töitä? Mikä helvetti ihmisillä ylipäänsä on kun eivät halua että palkkoja nostetaan. Pakko ampua kokoaika itseään jalkaan ja päteä että joo on hyvä palkka joku helvetin rupunen 1500e huhhu kuinks tyhmää sakkia tällä palstalla on :D
Niinkö? Sairauteni ei ole itse aiheutettu, mutta sinä halveksit minua silti. Sinä ja kaltaisesi olette äärimmäisen tyhmiä ja julmia.
Terv. vastaaja nro 1