Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhänä ärsyttää väninä siitä, että 1000 €/kk/netto ei pärjää.

Vierailija
22.04.2020 |

Tervetuloa elämään pelkällä työmarkkinatuella. Tätä arkeni on ollut viimeiset 4 vuotta, työttömänä opena. Kyllä ihmiset on niin ahneita ja hyvään tottuneita. Tonni kuussa nettona pelastaisi elämäni.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Reilusti alle tonnilla (n. 800€) on itsekin pärjättävä ja mulla on vielä lapsikin. Ja tuossa on jo mukana lapsilisä ym.

Vierailija
2/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se hiukkasen ärsyttää. Olen elänyt tuolla summalla jo vuosikymmenen.

Pointti on siinä, että elämä on sopeutettava tuloihin.  Mitään muuta keinoa selviytymiseen ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain yrittäjiä syyllistetään siitä ettei heillä ole puskuria. Ei ole monella palkansaajallakaan. Kaikki palkka tuhlataan mitä tulee. 

Vierailija
4/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vain yrittäjiä syyllistetään siitä ettei heillä ole puskuria. Ei ole monella palkansaajallakaan. Kaikki palkka tuhlataan mitä tulee. 

Mansikanpoimija 7,71 TES.

Töitten jälkeen haetaan kelalta tukia.

Ei paljon "tuhlata".

Vierailija
5/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähellekkään tonnia kuussa. Pelkkä työmarkkinatuki. Kädestä suuhun-elämistä.

Vierailija
6/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikanpoimija 7,71 TES.

Töitten jälkeen haetaan kelalta tukia.

Ei paljon "tuhlata".

Huom! Tämä siis lähinnä harmaana työtä todellisuudessa.

Vierailija
7/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku puhdetöitä naapureille ja tutuille.

Helposti se toinen 500 kuussa tulee.

-Lumityöt-kauppareissut-rempat ja autokyydit

Vierailija
8/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku puhdetöitä naapureille ja tutuille.

Helposti se toinen 500 kuussa tulee.

-Lumityöt-kauppareissut-rempat ja autokyydit

Älä valehtele!

Vierailija
9/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etkö saa asumistukea?

Vierailija
10/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no.  Kaikilla ei yksinkertaisesti ole mitään mahdollisuuksia mihinkään sivuhommiin.

Ei ole verkostoja, ei autoa, asutaan paikoissa, joista ei pääse mihinkään.

Ei myöskään taitoa tai vointia tehdä hommia-

Esim. pienellä työkyvyttömyyseläkäisellä on jo ruumiilliset rajoitukset, siihen mitä kykenee tekemään.

Eivät ne asiat ole niin yksinkertaisia, kuin joku tyhmä typerys niiden luulee niiden olevan.

Vierailija
11/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on on auto ja teinejä ja me syödään paljon. Ei riitä pienet rahat.

Vierailija
12/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuokra on jo 988€. En tulisi mitenkään toimeen 1000€.

Vierailija
13/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöntätuntoa riittää noille lomautetuille koska ovat normaaleja ahkeria ihmisiä jotka ilman omaa halua ovat joutuneet todella ikävään tilanteeseen. Sen sijaan millekään tämänkään ketjun elämäntapaloiskentelijalle joka saa vuodesta toiseen ilmaista rahaa ei riitä ymmärrystä. 

No ei ole minun vikani että olen työkyvytön.

Vierailija
14/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun työstä saa niin vähän palkkaa, että elämä on yhtä kituuttamista. Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa, kun ei olisi pakko olla autoa ja maksaa kalliita päiväkotimaksuja. Vuokraan saisi tukea ja sossusta voisi hakea maksusitoumuksen kun pyykkikone hajoaa. Lisäksi ei tarvitsisi kestää ärsyttäviä asiakkaita, tympeää pomoa ja kaikkea muuta paskaa. Olisi aikaa toteuttaa itseään, harrastaa liikuntaa, poimia vaikka marjoja metsästä.

Nyt vaan käyn töissä jota inhoan, olen jatkuvasti väsynyt, rahat ei riitä millään kuin pakollisiin menoihin. Ei ole mitään motivaatiota ja sitten tämä koronapaska vie vähätkin ilon aiheet.

Vierailija
15/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun työstä saa niin vähän palkkaa, että elämä on yhtä kituuttamista. Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa, kun ei olisi pakko olla autoa ja maksaa kalliita päiväkotimaksuja. Vuokraan saisi tukea ja sossusta voisi hakea maksusitoumuksen kun pyykkikone hajoaa. Lisäksi ei tarvitsisi kestää ärsyttäviä asiakkaita, tympeää pomoa ja kaikkea muuta paskaa. Olisi aikaa toteuttaa itseään, harrastaa liikuntaa, poimia vaikka marjoja metsästä.

Nyt vaan käyn töissä jota inhoan, olen jatkuvasti väsynyt, rahat ei riitä millään kuin pakollisiin menoihin. Ei ole mitään motivaatiota ja sitten tämä koronapaska vie vähätkin ilon aiheet.

> Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa

Ei eläisi.

Vierailija
16/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan unohtu asumistuet yms?

Pärjäisin just ja just jos se tonni jäis kaikkien maksujen jälkeen. Mut joutuishan siinä pihistelemään

Vierailija
17/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä kulutuksellani eläisin kuin kuninkaallinen, jos saisin 1000€/kk. Jäisi rahaa säästöönkin.

- opiskelija

Vierailija
18/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> Ihan yhtä hyvää elämää eläisi tukien varassa

Ei eläisi.

Ei niin. Jos rahallisesti pärjäisikin jotenkin, niin se tunne masentaa kun ei ole yhteiskunnalle millään tavalla hyödyllinen. Ainakin itselläni.

Vierailija
19/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sairauspäiväraha nettona 900e ja lapsilisät 200e. Tukia en saa, onneksi on mies tosin köyhä on sekin.

Vierailija
20/71 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vuokra on jo 988€. En tulisi mitenkään toimeen 1000€.

Ja minulla asuntolainan lyhennys 1500 euroa + vastike päälle. Mutta tulojen mukaan on elettävä, olen toki aiemmin asunut alle 500 euron vuokraluukussa.