Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausipalkkani oli 4 vuotta sitten 1998,71 euroa kuussa. Elokuusta lähtien kuukausipalkkani on 3400 euroa. Kannatti vaihtaa työpaikka!

Vierailija
22.04.2020 |

Vaihdoin työpaikkaa kaksi vuotta sitten, kun kituuttelin tuolla noin 2000 euron kuukausipalkalla. Se ei tuntunut riittävän mihinkään, asutaan Helsingissä. Vaihdoin työpaikkaa ja sain heti kättelyssä 400 euron korotuksen. Esimies on sittemmin antanut lisää vastuuta minulle ja jatkuvasti nostanut palkkaani. Elokuusta lähtien palkka tulee olemaan mun mielestä jopa tähtitieteelliset 3400 euroa.

Entisessä työpaikassa esimies ei suostunut mihinkään kehitysideaani ja käski pysyä siinä, mihin on käsketty. Ei mitään etenemis- tai ylenemismahdollisuuksia. Päinvastoin - mietti jopa, miten saisi mun palkkakustannuksia tiristettyä, kun ei pelkkä toimistotyöntekijä niin "suurta" palkkaa edes ansaitse.

Tein edellisessä työpaikassa ihan samaa työtä kuin nyt, mutta täällä on huomattu kykyni ja toiveeni ja saan tehdä enemmän asioita.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Pakko silti kysyä: paljonko hyödyt nettona? Veroprosentti on varmasti noussut kivasti sekin.

Ihan totta on se, että verot vie todella paljon tästä noususta. Tuosta 2000 palkasta jäi käteen noin 1570 euroa. Tällä hetkellä palkka on noin 3100 euroa ja käteen jää reilut 2200 euroa. Vielä en ole ehtinyt laskea, mitä tuosta 3400 eurosta jää käteen. Veikkaisin, että 2350 luokkaa, koska noin sadan euron palkankorotuksesta jää noin puolet käteen? Onhan siinäkin tuohon 4 vuoden takaiseen palkkaan nettona 780 euroa!

ap

Sulla on varmaan tilanne se, että palkka on noussut kesken vuotta? Kun on maksanut alkuvuodesta pienestä palkasta pienellä prosentilla ja se palkka sitten nousee, niin loppuvuodelle se veroprosentti voi nousta paljonkin. Kannattaa veroprosenttilaskurilla katsoa mikä se veroprosentti on, kun ne samat tulot on koko vuoden ajan. Tuo tuttu 20-vuotias joka tienaa 3400€/kk, saa 2500€ nettona. Asuu Helsingissä, ei kuulu kirkkoon eikä ole mitään vähennyksiä.

Nykyinen palkka ja veroprosentti (palkka siis noin 3100 euroa) on laskettu tammikuussa ja veroprosentti on laskettu sen mukaan koko vuodeksi. Eli kyllä tuo 2200 euron netto pitää mun kohdalla paikkansa. Kun palkka elokuussa nousee, veroprosenttia pitää tarkistaa.

ap

Paljonko sulla jää säästöön? Ihan muuten vaan utelen. Itsellä on tavoitteena saada luottokirttivelat ja lainat maksettua kesään mennessä ja mullakin jää sitten 2100 e nettona. Mietin että paljonkohan pystyn säästämään.

Vierailija
42/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan reprotalossa palkka 4000kk ja työvuorolista oli kyllä olemassa. 8-14 tai 14--22 vuorot.

Yrittäjä oletti, että duunarinsakin ovat yrittäjiä ja soitteli pitkin öitä ideoistaan ja vaati toteutuksia.

Mitää korvausta muista ajoista ei kuitenkaan saanut.

En ollut koskaan "vapaa".

Nyt sos.alalla ja työvuoro tarkoittaa juuri sitä mitä listassa lukee. Vapaalla ei työt kiinnosta pätkääkään.

Palkka 2300-3000 lisistä riippuen.

En ikinä vaihtaisi takaisin.

Mää laittasin puhelimen kiinni. Mullakin työnantaja luuli, että vastailen lomalla joka päivä puhelimeen. Laitoin puhelimen kiinni. Viikon päästä kyseli tulikivenkatkuisesti, että mikset vastannut.

Vastasin, että olin vaeltamassa ;)

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär saa työharjoittelusta vähän vaille 3000 €/kk.

Tätä ennen ollut töissä vain tetissä.

Missä saa työharjoittelusta 3 000 e ?

Mietipä sitä. Yksityinen työnantaja, teollisuus, insinööri, vuorotyö.

Peruspalkka on matalampi ja alkupalkka 2 viikkoa, sitten nousee.

Ainakin täällä mun seudulla teollisuuden työharjoittelusta maksetaan 1000 tai ei mitään.

Vierailija
44/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Pakko silti kysyä: paljonko hyödyt nettona? Veroprosentti on varmasti noussut kivasti sekin.

Ihan totta on se, että verot vie todella paljon tästä noususta. Tuosta 2000 palkasta jäi käteen noin 1570 euroa. Tällä hetkellä palkka on noin 3100 euroa ja käteen jää reilut 2200 euroa. Vielä en ole ehtinyt laskea, mitä tuosta 3400 eurosta jää käteen. Veikkaisin, että 2350 luokkaa, koska noin sadan euron palkankorotuksesta jää noin puolet käteen? Onhan siinäkin tuohon 4 vuoden takaiseen palkkaan nettona 780 euroa!

ap

Sulla on varmaan tilanne se, että palkka on noussut kesken vuotta? Kun on maksanut alkuvuodesta pienestä palkasta pienellä prosentilla ja se palkka sitten nousee, niin loppuvuodelle se veroprosentti voi nousta paljonkin. Kannattaa veroprosenttilaskurilla katsoa mikä se veroprosentti on, kun ne samat tulot on koko vuoden ajan. Tuo tuttu 20-vuotias joka tienaa 3400€/kk, saa 2500€ nettona. Asuu Helsingissä, ei kuulu kirkkoon eikä ole mitään vähennyksiä.

Nykyinen palkka ja veroprosentti (palkka siis noin 3100 euroa) on laskettu tammikuussa ja veroprosentti on laskettu sen mukaan koko vuodeksi. Eli kyllä tuo 2200 euron netto pitää mun kohdalla paikkansa. Kun palkka elokuussa nousee, veroprosenttia pitää tarkistaa.

ap

Paljonko sulla jää säästöön? Ihan muuten vaan utelen. Itsellä on tavoitteena saada luottokirttivelat ja lainat maksettua kesään mennessä ja mullakin jää sitten 2100 e nettona. Mietin että paljonkohan pystyn säästämään.

Tähän olen huono vastaamaan, koska meillä on mun miehen kanssa täysin yhteiset rahat. Maksetaan tällä hetkellä asuntolainaa todella paljon, jotta se lyhenisi nopeasti. 1400 euroa menee lainanlyhennykseen ja tuon päälle vielä 550 euron yhtiövastike, niin mun palkka on melkein jo kulutettu :) Säästöön saadaan yhteisesti 800 euroa kuussa, mutta nämä summat olisivat jotain aivan muuta, jos rahat olisivat täysin omat kummallakin. 

ap

Vierailija
45/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä saa työharjoittelusta 3 000 e ?

Mietipä sitä. Yksityinen työnantaja, teollisuus, insinööri, vuorotyö.

Peruspalkka on matalampi ja alkupalkka 2 viikkoa, sitten nousee.

Haloo, yksityinen ja työharjoittelu, ei siitä palkkaa saa. Hyvä, ettei harjoittelija joudu maksamaan itse harjoittelusta työnantajalle.

Vierailija
46/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Tähän olen huono vastaamaan, koska meillä on mun miehen kanssa täysin yhteiset rahat. Maksetaan tällä hetkellä asuntolainaa todella paljon, jotta se lyhenisi nopeasti. 1400 euroa menee lainanlyhennykseen ja tuon päälle vielä 550 euron yhtiövastike, niin mun palkka on melkein jo kulutettu :) Säästöön saadaan yhteisesti 800 euroa kuussa, mutta nämä summat olisivat jotain aivan muuta, jos rahat olisivat täysin omat kummallakin. 

ap

Ok. Kiitos vastauksesta. 🧚‍♂️800 euroakin on kiva summa.

Vierailija
47/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap!

Kannattaa tosiaan rohkeasti nostaa kytkintä aina, kun siltä tuntuu. Eikä vain palkan takia, voi lähteä myös työpaikasta, jos siellä on huono henki tai ei mahdollisuuksia edetä tai päästä edes alan koulutuksiin.

Itse lähdin palkanlaskijan hommista, palkka 2300. Enkä viihtynyt kaunaisen ilmapiirin vuoksi kyseisessä toimistossa muutenkaan. Vuoden kuluttua irtisanoutumisestani kuukausipalkkani oli jo 5500. En vaihtanut vain työnantajaa vaan myös alaa, onneksi koulutukseni mahdollisti tämän. Mikä parasta: sain myös paljon paremman työyhteisön, ihania työkavereita.

Aina on mahdollisuuksia parempaan. Mahdollisuuksia on vain etsittävä, ja niitä voi myös itse luoda!

Vierailija
48/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän reisikorotuksella vai? Hyi hyi. Ei pimeitä palkkoja saa kertoa.

Vierailija
49/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukava uutinen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi