Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausipalkkani oli 4 vuotta sitten 1998,71 euroa kuussa. Elokuusta lähtien kuukausipalkkani on 3400 euroa. Kannatti vaihtaa työpaikka!

Vierailija
22.04.2020 |

Vaihdoin työpaikkaa kaksi vuotta sitten, kun kituuttelin tuolla noin 2000 euron kuukausipalkalla. Se ei tuntunut riittävän mihinkään, asutaan Helsingissä. Vaihdoin työpaikkaa ja sain heti kättelyssä 400 euron korotuksen. Esimies on sittemmin antanut lisää vastuuta minulle ja jatkuvasti nostanut palkkaani. Elokuusta lähtien palkka tulee olemaan mun mielestä jopa tähtitieteelliset 3400 euroa.

Entisessä työpaikassa esimies ei suostunut mihinkään kehitysideaani ja käski pysyä siinä, mihin on käsketty. Ei mitään etenemis- tai ylenemismahdollisuuksia. Päinvastoin - mietti jopa, miten saisi mun palkkakustannuksia tiristettyä, kun ei pelkkä toimistotyöntekijä niin "suurta" palkkaa edes ansaitse.

Tein edellisessä työpaikassa ihan samaa työtä kuin nyt, mutta täällä on huomattu kykyni ja toiveeni ja saan tehdä enemmän asioita.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kiva lukea tälläisiä positiivisia tarinoita :) millä alalla olet?

Vierailija
2/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää!

Zinc

Vierailija
4/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap! Kiva lukea tälläisiä positiivisia tarinoita :) millä alalla olet?

Toimistohommia koulutusalalla näin tosi ympäripyöreästi sanottuna.

Itsetunto on parantunut roimasti, kun en enää ajattele itsestäni turhana ja mitättömänä, harmaana toimistoassistenttina, joksi edellinen esimies minut mielsi. 

Olen kouluttautunut nainen (maisteri) ja nyt vasta alan uskoa, että minusta on johonkin. Palkkaan on kyllä tosi vaikea tottua, kun se on nyt roimasti suurempi kuin aiemmin.

ap

Vierailija
5/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Pakko silti kysyä: paljonko hyödyt nettona? Veroprosentti on varmasti noussut kivasti sekin.

Vierailija
6/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Veroa maksat sitten suhteessa paljon enemmän.

Vierailija
7/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Pakko silti kysyä: paljonko hyödyt nettona? Veroprosentti on varmasti noussut kivasti sekin.

Ihan totta on se, että verot vie todella paljon tästä noususta. Tuosta 2000 palkasta jäi käteen noin 1570 euroa. Tällä hetkellä palkka on noin 3100 euroa ja käteen jää reilut 2200 euroa. Vielä en ole ehtinyt laskea, mitä tuosta 3400 eurosta jää käteen. Veikkaisin, että 2350 luokkaa, koska noin sadan euron palkankorotuksesta jää noin puolet käteen? Onhan siinäkin tuohon 4 vuoden takaiseen palkkaan nettona 780 euroa!

ap

Vierailija
8/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo 3400 e palkka on "huono" suhteessa 2000 e palkkaan. Käteen jäävän osuus pieni verrattuna tuohon korotukseen, koska verot nousee kovasti. Yritä saada 4 000 e niin sitten tuntuukin jo jossain. Tsemppiä joka tapauksessa✌

Vierailija
9/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo 3400 e palkka on "huono" suhteessa 2000 e palkkaan. Käteen jäävän osuus pieni verrattuna tuohon korotukseen, koska verot nousee kovasti. Yritä saada 4 000 e niin sitten tuntuukin jo jossain. Tsemppiä joka tapauksessa✌

Kyllä mä mieluummin tuota 3400 euron "huonoa" palkkaa otan kuin 2000 euron palkkaa :D

4000 euron palkkoihin pääsen varmaan ennen eläkeikää ikälisilläni :)

ap

Vierailija
10/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sitten heräsitkin unesta ja ryökö-aarne tarjosi sinulle gambina pullon pohjalta jämiä mutta se ei ollutkaan vinettoa vaan ryökö-aarnen illanistujaiskaverin riihu-einarin sakea kusen lorautus

Vierailija
11/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta on se, että verot vie todella paljon tästä noususta. Tuosta 2000 palkasta jäi käteen noin 1570 euroa. Tällä hetkellä palkka on noin 3100 euroa ja käteen jää reilut 2200 euroa. Vielä en ole ehtinyt laskea, mitä tuosta 3400 eurosta jää käteen. Veikkaisin, että 2350 luokkaa, koska noin sadan euron palkankorotuksesta jää noin puolet käteen? Onhan siinäkin tuohon 4 vuoden takaiseen palkkaan nettona 780 euroa!

ap

Häh. Mulle jää 2400 e palkasta käteen 2000. Ei mitään vähennyksiä (lapsi, asuntovelka).

Miten sulla voi jäädä vain 2200 jos palkka on 3100?

Vierailija
12/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mieluummin tuota 3400 euron "huonoa" palkkaa otan kuin 2000 euron palkkaa :D

ap

Missä ikälisiä vielä maksetaan? Terveydenhuollossa niitä ei enää kerry ja siksi porukka on niin vihaista.

Vierailija
13/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kiva. Onko yksityinen?

Vierailija
14/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Häh. Mulle jää 2400 e palkasta käteen 2000. Ei mitään vähennyksiä (lapsi, asuntovelka).

Tuleeko yleensä paljon mätkyjä?

Vierailija
15/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kasvatustieteiden maisteri?

Vierailija
16/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Mahdat saada ap ''huippu'' veronpalautukset :D

Vierailija
17/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tarkistin vielä. Tässä kuussa mun palkka oli yhden palkattoman poissaolon takia vähän alle 3100 euroa, eli tasan 3062,54 euroa. Tästä jäi käteen 2198,30 euroa. Tuosta summasta mennyt pakollisia vähennyksiä (työttömyysvakuutus, ay-maksu, eläkemaksu) noin 300 euroa ja veroa 566 euroa. Veroprosentti on 18,5%.

Kun palkka oli sen noin 2400 euroa (ensimmäinen palkka uudessa työpaikassa), käteen jäi 1789 euroa.

Ei minulla mitään ihmeellisiä vähennyksiä ole, asuntolainaa on kyllä, mutta eipä näillä koroilla mitään vähennyksiä juurikaan tule.

Oletko varma, että veroprosenttisi on kohdillaan? 

ap

Vierailija
18/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuleeko yleensä paljon mätkyjä?

Ei. Pyrin pitämään veroprosentin korkeana, viime vuonna sain tonnin takaisin. Tänä vuonna 111 e kun en muistanut korottaa loppuvuoden prosenttia.

Vierailija
19/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kasvatustieteiden maisteri?

Juu olen.

ap

Vierailija
20/49 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä ikälisiä vielä maksetaan? Terveydenhuollossa niitä ei enää kerry ja siksi porukka on niin vihaista.

Yksityisellä opetusalalla maksetaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme