Miksi niin moni lähtee lomalle Ruotsiin tai Viroon, mutta unohtaa Venäjän?
Mikäs se meidän lähimaapurimme on? Se on Venäjä. Mikset kävisi Pietarissa? Tai Laatokan rannalla Sortavalassa, Karjalan kunnailla?
Kommentit (52)
Minua ei kiinnosta matkustaa Venäjällä Putinin takia.
Venäjä on siisti, turvallinen ja kiva matkakohde! Ihan oikeesti: siellä ei läpsytellä ympäriinsä ja etenkin Pietari on 100% siistimpi ja puhtaampi kuin joku kaatopaikkaa muistuttava Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on siisti, turvallinen ja kiva matkakohde! Ihan oikeesti: siellä ei läpsytellä ympäriinsä ja etenkin Pietari on 100% siistimpi ja puhtaampi kuin joku kaatopaikkaa muistuttava Helsinki.
Pietarin trolli bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietarin trolli bongattu.
Ei ole! Aina alkaa sama nimittely kun joku mainitsee Venäjästä mitään positiivista. Suomessa on niin hirveä roskaamiskulttuuri ja hällä väliä-meininki, että Pietari on siihen verrattuna hyvinkin kivaa vaihtelua. Okei, kielimuuri ja palvelukulttuuri toki vähän mitä on vieläkin joskus, mutta perusvenäläiset on todella mukavaa ja avuliasta porukkaa.
Suurin este on ollut kalliit viisumit. Muistaakseni vajaa 90 euroa kpl. Meidän nelihenkisellä perheellä menisi matkakassasta pelkkiin viisumeihin jo vajaat n. 350 euroa. Sillä rahalla matkustaa jo aika pitkälle johonkin toiseen suuntaan.
Muutoin kyllä kiinnostaisi mennä Pietariin. Tytärkin haluaisi sinne. Olen matkustellut Venäjällä monet kerrat eri vuosikymmenten aikana, jopa Neuvostoaikaan. Olisi kiva nähdä, miten esim. Pietari on muuttunut 20 vuodessa. Haluaisin käydä myös Eremitaasissa.
30 vuotta sitten kävin Sortavalassa, eikä sillä reissulla ollut mitään, mikä minua houkuttelisi Venäjälle palaamaan.
Viisumi ehkä se ykkösjuttu mutta aion kyllä sinne matkustaa jossain kohtaa, kerran jo käynytkin. Viro=viina Ruotsi=nuuska aika monelle reissaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta matkustaa Venäjällä Putinin takia.
Olen käynyt Pietarissa yli 30 kertaa enkä koskaan ole törmännyt Putiniin, upea kaupunki.
Olen matkustellut sekä Venäjällä, Virossa että Ruotsissa, eikä kyllä mikään niistä houkuttele enää. Maailmassa on niin paljon nähtävää että en ymmärrä niitä jotka käy esim kymmenen kertaa Tukholmassa...
Viisumista valittavat: Pietariin voi tehdä päiväreissuja ilman viisumia ainakin laivalla!
Tuo että Pietarissa olis jotenkin turvatonta on kyllä täyttä bulshittiä.
Vierailija kirjoitti:
Viisumista valittavat: Pietariin voi tehdä päiväreissuja ilman viisumia ainakin laivalla!
Eikös nykyään ole se sähköinen ilmainen viisumi.
Vierailija kirjoitti:
. Viro=viina Ruotsi=nuuska aika monelle reissaajalle.
Juuri näin. Viro = ryyppäämistä, Ruotsi = nuuskaa ja enemmän ryyppäämistä, rantaloma = vielä enemmän ryyppäämistä, Venäjä = korkeakulttuuria, sivistystä ja taidetta.
Noh, kukin valitsee kohteensa halujensa mukaan. Suomalaisten halut tiedetään.
Kielitaito lienee monelle ongelma. Joku sääntöjä orjallisesti noudattava ja sosiaaliselta silmältä kehno suomalainen insinöörin mielenlaadulla ei toki oikein ole myöskään kotonaan tuossa eläväisessä ja laveassa kulttuurissa.
Mutta jos uskaltautuu todella kokemaan avoimin mielin, niin naapurissa lienee maailman pärrräyttävimpiä paikkoja.
Miksi ajatella asiaa negatiivisen kautta, taas?
Mitä siellä on jota pitäisi nähdä? Vaikka Pietarissa (käynyt muutaman kerran). Eremitaasi? Siellä on muutama muukin aina.
En tue diktaattorien johtamia kehitysmaita. Siinö on se isoin syy.
Pietariin pääsee laivalla ilman viisumia. Upea kaupunki ja voisin mennä uudestaan.
Tarvitsee visan, liian hankalaa. Lisäksi turvallisuuskysymykset.