Miksi niin moni lähtee lomalle Ruotsiin tai Viroon, mutta unohtaa Venäjän?
Mikäs se meidän lähimaapurimme on? Se on Venäjä. Mikset kävisi Pietarissa? Tai Laatokan rannalla Sortavalassa, Karjalan kunnailla?
Kommentit (52)
Viisumi on ollut suurin este. Asun kaakkois-Suomessa joten tästä pääsee nopeasti rajalle, mutta kallis viisumi on rajoittanut menohaluja. Nyt kun bussilla kai pääsee viisumitta niin olisi tarkoitus lähteä Karjalaan, Viipuriin ja Pietariin kunhan rajat aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Virossa järkyimmät ”aspat” ovat olleet venäläisiä matroonia. Vieläkin naurattaa muutama tapaus joka ei tervehdi vaan toljottaa ilmeellä ”mitä oot vailla”. Sitten kun kysyy tuotetta, ottaa sen hyllystä ja pamauttaa tiskiin. Nyt kysyvässä toljotuksessa on havaittavissa pieni lisäkysymys, ”ootko jotain muuta vailla vai kaivatko kuvetta?”
Jos tuollainen palvelu sallittaisiin Suomessa, niin minäkin voisin toimia aspana. Sentään rehellisempää meininkiä. Täällä asiakaspalvelutöissä turvaudutaan tekohymyyn ja piilov*ttuiluun.
Mä yritän päästä Venäjälle lomalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän päästä Venäjälle lomalla autolla.
Raja on kiinni.
Olen käynyt Viipurissa. Se oli aivan liian surullista katsottavaa. En halua masentua lomalla.
Onhan se hyvä käydä katselemassa tulevaa kotimaata, jonka rakentamiseen pääsemme pian osallistumaan.
Raja pitäisi saada nopeasti auki, auton tankkaamiseen menee suomessa aivan liian paljon rahaa.
Viisumi, kyykytys ja simputus rajatarkastuksissa, turvattomuus, siivottomat kyykkyvessat Ja siis olen käynyt kerran Pietarissa ja kerran Sortavalassa.
Vierailija kirjoitti:
Raja pitäisi saada nopeasti auki, auton tankkaamiseen menee suomessa aivan liian paljon rahaa.
Ne säästöt hupenee hetkessä kun tuot sieltä mukanasi uuden korona-aallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossa järkyimmät ”aspat” ovat olleet venäläisiä matroonia. Vieläkin naurattaa muutama tapaus joka ei tervehdi vaan toljottaa ilmeellä ”mitä oot vailla”. Sitten kun kysyy tuotetta, ottaa sen hyllystä ja pamauttaa tiskiin. Nyt kysyvässä toljotuksessa on havaittavissa pieni lisäkysymys, ”ootko jotain muuta vailla vai kaivatko kuvetta?”
Jos tuollainen palvelu sallittaisiin Suomessa, niin minäkin voisin toimia aspana. Sentään rehellisempää meininkiä. Täällä asiakaspalvelutöissä turvaudutaan tekohymyyn ja piilov*ttuiluun.
Eihän se täällä Suomessa kiellettyä ole. Mutta karkottaa asiakkaat. En ole itsekään teennäisen mielistelyn ystävä, mutta voihan sitä aidosti olla asiallisen ystävällinen.