Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex somejulkaisuissa

Ap
22.04.2020 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä reilu kymmenen vuotta. Meillä perhe perustettu ja nykyisin menee suhteessa hyvin. Parisuhteen ensimmäinen vuosi oli vuoristorataa miehen vuosien takaisen avopuolison tullessa suhteemme väliin kolmantena pyöränä. Tilanne eskaloitui lopulta sen verran likaiseksi heidän osalta että suhde oli hetken vaakalaudalla jonka johdosta mies lopulta pyyteettä ilmoitti poistavansa jokaikisen kuvan exästään koneeltaan ja halusi väkisin että katson kun hän poistelin otoksia tietokoneeltaan osoittaakseen että on tosissaan kanssani samalla kun itkin petettynä. Sen jälkeen suhteessamme alkoi uusi luku ja avoliittomme alkoi voida paremmin. Kuvien poistotilanteesta kulunut kohta kymmenen vuotta mutta muistan yhä kuin eilisen kuinka mies kiinni jäätyään lopetti väitteen että ovat "vain ystäviä", kertoi mitä selkäni takana tehneet ja lopetti kuvien poiston jälkeen naiseen yhteydenpidon.
En ole Facebookissa ollut koskaan käyttäjänä mutta mies on ja viikonloppuna hän esitteli nuoruuskuviaan facebookista. Hän ei ole julkaissut perheestämme kuvia ja pitää somen suhteen nykyisin hiljaisuutta. Hänen esitellessä facebook-profiiliaan osui silmään se että hänellä oli satojen fb-kamujen jakoon pistetty lukuisia kuvia hänestä kyseisen exän kanssa. Kuvia jossa esim. Exä hänen kainalossaan tai ovat toisiinsa kietoutuneina sylikkäin. Profiilista olisi voinut saada kuvan että hän yhä parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Koen tilanteen vaivaannuttavana menneistä johtuen. Hänhän halusi tehdä ison numeron aikanaan vaatien minua katsomaan kuinka hän poistaa kaikki kuvat kyseisestä exästään pelastaakseen avoliittomme jäätyään kiinni. Ja vielä vuosien jälkeen hänellä somessa kaikkien nähtävillä estradipaikalla romanttisia yhteiskuvia exänsä kanssa. Meistä sen sijaan ei ainuttakaan parisuhdekuvajulkaisua jolloin hänen profiilinsa parisuhteessa-merkintä johon ei merkattu että kenen kanssa yhdessä (kun en ole itse fb-käyttäjä) voisi saada monet olettamaan hänen olevan suhteessa yhäkin kyseisen naisen kanssa.
Mitä mieltä olette tässä tilanteessa siitä että miehellä yhteiskuvia somessa kaikille jaossa mutta jotka salannut puolisoltaan?
Menneen takia tilanne vaivaa minua ja toivoisin laajempaa perspektiiviä tähän etten ylireagoi liiaksi. En tiedä kehkeytyisikö riita jos muistuttaisin miestä siitä että väitti poistaneen jokaisen kuvan exästään.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista

Kommentit (425)

Vierailija
81/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voin ennustaa, että teidän suhteenne ei tule jatkumaan hamaan vanhuuteen. Suhteenne on alkanut niin vääristä syistä kuin vain voi olla. Mies ei ollut päässyt eksästään yli ilmiselvästikään , jos kerran sutinoi hänen kanssaan sinun kanssasi ollessaan. lisäksi on äkkiä pykätty maailmaan laastarilapset, että mies ei vain lähde vetämään. Jestas, millaisia järjenjättiläisiä taas palstailee. Sitten itket vielä jotain ikivanhoja somekuvia. 

Yhdistelmänä aivan loistava: mustasukkainen nyksä, mies, joka on haikaillut eksänsä perään ja laastarilapet. Juu ei todellakaan tule jatkumaan.

Lapsemme eivät ole laastareita. En ole mustasukkainen exästä saati itkenyt näitä kuvia

-ap

Koko ajanhan sinä täällä itket niitä kuvia nimenomaan. Väität, että miehesi on uskollinen ja luotettava ja samaan hengenvetoon kuitenkin märiset vanhoista valokuvista . Kaikki kun ei nyt vaan sanomisissasi todellakaan täsmää -ohis-

Vierailija
82/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa avausta. mutta varmaan kaltaisiasi ihmisiä on. En ymmärrä. Ei se historia mihinkään kuvia poistamalla poistu. Ei tulisi pieneen mieleenikään pyytää puolisoani edes näyttämään minulle sen paremmin koneellaan kuin albumeissa olevia kuvia edellisestä puolisostaan, puhumattakaan että haluaisin hänen hävittävän ne. Enkä ikimaailmassa olisi miehen kanssa, joka vaatisi minua esittelemään kuviani saati hävittämään ne.

Somessa en julkaise parisuhdekuvia itse, mutta kyllä siellä sellaisia on. Minut ja edellinen miesystäväni on tägätty yhden ystävämme 50-vuotisjuhlien kuviin. Kyllä niistä näkee, että olemme pari. Yksikään ihminen tuskin kuitenkaan scrollaa vuosien takaisia kuvia katsomaan ja jos scrollaa niin mitä sitten, näkeehän niistä vuosiluvun. Ei minulla ole mitään syytä hävetä sitä, että olin kyseiseen ihmiseen silloin rakastunut.

Samoin nykyisen puolisoni kanssa minusta on kuvia lapseni hääjuhlista. Niihinkin on tägätty meidät ja kuvista näkee, että olemme pari. Jos eroaisimme, en ikimaailmassa pyytäisi lastani poistamaan kuvia!

Parisuhdestatus ei näy kummankaan profiilissa.

En pyytänyt häntä esittelemään kuvia facebookistaan vaan itse päätyi esittelemään sitä. Jos olisin varta vasten halunnut hänen kuvat nähdä olisi se tapahtunut jo vuosia sitten

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... On minullakin facessa vielä jotain todella vanhoja kuvia, joissa saattaa exäkin vilahtaa. En edes muistanut niiden olemassaoloa, kuin vasta nyt, kun luin ketjun. En ole selannut niitä vuosiin ja olen kyllä lisännyt uudempia kuvia nykyisestä elämästäni nykyisen miehen kanssa. Joskus vaan on niin, että ne vanhat kuvat vaan jää sinne ja unohtaa ne... Tosin teillä on ollut tuollaista vääntöä suhteessanne, joten ehkä tilanne vähän eri. Mies saattaakin muistaa nuo kuvat ja pitää tuota aikaa exänsä kanssa elämänsä parhaana aikana, koska hänellä ei ole mitään kuvia siitä toisesta exästä ennen sinua!? Eikä mitään kuvia teistä!?

Tosin, jos hän ei aktiivisesti käytä facea, niin miksi hän sinne yhtäkkiä julkaisisi kuvan sinusta/teistä..? Jos hän käytti facea aktiivisesti vain tuolloin 10 vuotta sitten?

Mies käytti facebookia aktiivisesti vielä viisi vuotta sitten päivittäin mutta sittemmin vähentänyt käyttöä

-ap

Ja hän ei tuolloin lisännyt sinne mitään mikä viittaisi siihen, että hän on sinun kanssasi? Tosin ei läheskään kaikki lisäile sinne mitään kumppaninsa kuvia tai päivittele parisuhdestatuksia ja kaikki tietäjät kyllä tietää kenen kanssa ollaan yhdessä. Hän on varmasti ollut tuolloin exänsä aikaan ns. uusi facekäyttäjä ja lisäillyt sitten kuvia elämästään, mutta kun ikää on tullut lisää, niin ei enää ole jaksanut tai viitsinyt laittaa sinne mitään parisuhdejuttuja.

Jokunen vuosi sitten tapasin miehen yhden fb-kavereista ja kun keskusteluissa mies tuli puheissa esille yllättyi hänen fb-kaverinsa että mies ollut useamman vuoden kanssani liitossa ja että odotan samaiselle miehelle lisäksi vauvaa

-ap

Minun fb-kontakteistani (400+) vain ystäväni tietävät parisuhdestatukseni. Ihan äskettäin eräs kauempana asuva tuttava kutsui minut Korona-aikojen sinkut ryhmään tms. Ilmeisesti kuvittelee minun olevan edelleen sinkku kuten silloin, kun 2011-2012 tutustuimme.

Mitä ihmeellistä siinä on, että fb-tuttavat eivät tiedä nykyistä parisuhdetilannetta?

P.S. Kaikki nämä yksityiskohdat, mitä lisäilet nyt tarinaan, kertovat entistä vahvemmin että kyseessä on provo. Mutta sama sille, voi kai tällaisestakin keskustella.

Vierailija
84/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua vaivaa jotkut 10 vuoden takaiset jutut, niin kyllä teidän suhteessa sitten joku on vinossa... Luottamuspulaa? Mies käyttäytyy edelleen jotenkin oudosti eikä oikein näytä sitä, että olisit hänen elämänsä rakkaus? Kannattaa myös oikeasti ottaa tosissaan sen oman vaistonsa, jos vaikuttaa jotenkin siltä, ettei kaikki ole ihan niin kuin pitäisi...

Kyllä mies kohtelee nykyisin hyvin ja sanoo säännöllisesti rakastavansa ja olemme onnellisessa parisuhteessa. Luotan häneen nykyisin kun luottamus rakennettu uudelleen. Kyseiset fb-kuvat somessa kaikkien jaossa tuo vanhoja ikäviä muistoja pintaan

-ap

Kukaan muu ei katsele miehesi vuosia vanhoja kuvia kuin sinä ja hän, takaan sen. Kukaan ei jaksa katsella muiden kuvia edes kuukauden takaa.

Vierailija
85/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... On minullakin facessa vielä jotain todella vanhoja kuvia, joissa saattaa exäkin vilahtaa. En edes muistanut niiden olemassaoloa, kuin vasta nyt, kun luin ketjun. En ole selannut niitä vuosiin ja olen kyllä lisännyt uudempia kuvia nykyisestä elämästäni nykyisen miehen kanssa. Joskus vaan on niin, että ne vanhat kuvat vaan jää sinne ja unohtaa ne... Tosin teillä on ollut tuollaista vääntöä suhteessanne, joten ehkä tilanne vähän eri. Mies saattaakin muistaa nuo kuvat ja pitää tuota aikaa exänsä kanssa elämänsä parhaana aikana, koska hänellä ei ole mitään kuvia siitä toisesta exästä ennen sinua!? Eikä mitään kuvia teistä!?

Tosin, jos hän ei aktiivisesti käytä facea, niin miksi hän sinne yhtäkkiä julkaisisi kuvan sinusta/teistä..? Jos hän käytti facea aktiivisesti vain tuolloin 10 vuotta sitten?

Mies käytti facebookia aktiivisesti vielä viisi vuotta sitten päivittäin mutta sittemmin vähentänyt käyttöä

-ap

Ja hän ei tuolloin lisännyt sinne mitään mikä viittaisi siihen, että hän on sinun kanssasi? Tosin ei läheskään kaikki lisäile sinne mitään kumppaninsa kuvia tai päivittele parisuhdestatuksia ja kaikki tietäjät kyllä tietää kenen kanssa ollaan yhdessä. Hän on varmasti ollut tuolloin exänsä aikaan ns. uusi facekäyttäjä ja lisäillyt sitten kuvia elämästään, mutta kun ikää on tullut lisää, niin ei enää ole jaksanut tai viitsinyt laittaa sinne mitään parisuhdejuttuja.

Jokunen vuosi sitten tapasin miehen yhden fb-kavereista ja kun keskusteluissa mies tuli puheissa esille yllättyi hänen fb-kaverinsa että mies ollut useamman vuoden kanssani liitossa ja että odotan samaiselle miehelle lisäksi vauvaa

-ap

Fb-kaveri? Ei siis ole sellainen kaveri, jonka kanssa pitäisi yhteyttä aktiivisesti? Kyllä varmasti ne tiesi/tietää sinusta, joiden kanssa mies on aktiivisesti tekemisissä?

Kyseinen fb kaveri ollut aikanaan erittäin läheinen mieheni kanssa mutta kasvettua yhteydenpito jäänyt ja olleet vain fb-kavereita. Lähipiiri ja miehen suku kyllä tietää minut

-ap

Niin miten hänen olisi pitänyt sinusta sitten tietää? Miehen olisi pitänyt hänelle yhtäkkiä hiljaiselon jälkeen lähettää viestiä, että "seurustelen xxx kanssa ja saamme lapsen"? Vai facebookissako miehen olisi pitänyt julistaa tätä? En oikein ymmärrä. Tietääkö kaikki sinunkin sellaiset vanhat kaverit, joiden kanssa vaan on menty ajan kanssa erilleen miehestäsi ja lapsistasi?

Kyseinen fb-kaveri itse kysyi minulta kuka on puolisoni jolle odotan lasta ja asia tuli siinä ilmi. Hän oli huuli pyöreänä ja ällikällä lyöty suhdetiedosta. Jos minulle olisi tärkeää että suhteestani tietoa somessa olisin itse varmaan Facebookin käyttäjä. Joillekin tuntuu Facebookin julkaisujen tekevän asioista merkitsevämpiä. Olimme olleet mieheni kanssa parisuhteessa vuoden ennen kuin hän yllättäen yksi päivä laittoi Facebookissaan parisuhteessa-statuksen ja totesi suhteemme olevan viimein facebook-virallista

-ap

Miehesi FB-kaveri kysyi sinulta, kuka on puolisosi, jollet odotat lasta?

Vierailija
86/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua vaivaa jotkut 10 vuoden takaiset jutut, niin kyllä teidän suhteessa sitten joku on vinossa... Luottamuspulaa? Mies käyttäytyy edelleen jotenkin oudosti eikä oikein näytä sitä, että olisit hänen elämänsä rakkaus? Kannattaa myös oikeasti ottaa tosissaan sen oman vaistonsa, jos vaikuttaa jotenkin siltä, ettei kaikki ole ihan niin kuin pitäisi...

Kyllä mies kohtelee nykyisin hyvin ja sanoo säännöllisesti rakastavansa ja olemme onnellisessa parisuhteessa. Luotan häneen nykyisin kun luottamus rakennettu uudelleen. Kyseiset fb-kuvat somessa kaikkien jaossa tuo vanhoja ikäviä muistoja pintaan

-ap

Eikö sitten vaan olisi parempi antaa olla ja niellä mustasukkaiset tuntemukset, jos niille ei ole mitään muuta syytä, kuin jotkut hemmetin vanhat facebook-kuvat?

Tätä täällä kyselenkin että ylireagoinko ex-kuvien suhteen ja miten muut näkisivät asian ottaako kuvat miehelle puheeksi vai niellä asia hissukseen vaikka asiaa tällä hetkellä vatvonkin. Täällä tullut paljon asiallisia ja hyviä näkökulmia asiaan liittyen enkä ilmeisesti kovin pahasti menneestä johtuen näistä kuvista ylireagoinut

-ap

Voithan sinä ne puheeksi ottaa, jos vaivaavat. Miksi edes pelkäät ottaa tällaisia asioita puheeksi sinun elämänkumppanisi kanssa? Jos joku asia vaivaa, niin niistä puhutaan. En tiedä miten itse reagoisin, jos mieheni ottaisi yhtäkkiä esille jotain 10 vuoden takaisia juttuja ja vielä facebook-kuvia, kun muuten elämä on mennyt onnellisena eteenpäin ilman mitään ongelmia. Saattaisin olla hämilläni, mutta tekisin kyllä kaikkeni, että tuollainen ongelma ratkeaisi niin, ettei mieheni tarvitsisi enää miettiä päätään puhki.

Sama. Jos mieheni ehdottaisi yhtäkkiä, että "Katsellaanpa Facebookista nuoruuden kuviani" niin kyllä leuka loksahtaisi.

Mutta provoksihan tämä jo osoittautuikin.

Vierailija
87/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, ettei teillä ole riitoja kun noin paljon välttelet riidanaiheita.

En ikinä voisi olla suhteessa, jossa en uskaltaisi avoimesti kertoa mielen päällä olevista asioista, vaikka ne olisivatkin typeriä tai ylireagointia. Läheiset ihmissuhteet yleensä perustuu avoimuudelle ja kommunikaatiolle.

Puhumme kyllä avoimesti ja voimme keskustellakin kiivaasti eriävistä mielipiteistä väitellen mutta kyseiset keskustelut rakentavia ja ilmapiiriä puhdistavia. Aikanaan exästä johtuneet riidat ajoivat miehen karjumaan ja paskomaan ovia hänen lähtiessä yöpymään muualle minun itkiessä tai saattoi olla yön yli kestänyttä mykkäkoulua. Tällaista ei enää mutta hänen exänsä ainoa aiheeltaan joka ajanut huonoon kommunikointiin. Viimeisestä riidasta häneen exäänsä liittyen kulunut kolme vuotta, silloin mies suuttui kun olin baari-illassa kertonut hänen ystävälleen joka läheinen mieheni exän kanssa syyn miksi en lämpene ajatukselle että viettäisin yhteisiä illanistujaisia miehen exän kanssa kun hänen kaverinsa sitä ehdotti. Mieheni ei olisi halunnut hänen ystävänsä tietävän exään liittyviä tapahtumia ja syytti minua siitä että menneiden paljastuttua hänen kaverinsa etääntyi kyseisen illanvieton jälkeen

-ap

Siis miehesi kaveri on ehdottanut sinulle illanistujaisia miehen exän kanssa!? Mitä v*ttua nyt. Ja vielä 3 vuotta sitten eli tuo suhde on ollut kuollut ja kuopattu monta vuotta sitten. Ja mitä miehesi ei olisi halunnut, että hänen ystävänsä tietää? Sitäkö, että he ovat eronneet? :D

Vierailija
88/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

En minäkään tiedä kaikkien fb-kavereiden siviiilisäätyä, kun joitakin en ole vuosikausiin nähnyt. Sen sijaan läheisten kavereiden kyllä tiedän. Tuo ei siis ole mitään maata kaatava...

Vierailija
89/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voin ennustaa, että teidän suhteenne ei tule jatkumaan hamaan vanhuuteen. Suhteenne on alkanut niin vääristä syistä kuin vain voi olla. Mies ei ollut päässyt eksästään yli ilmiselvästikään , jos kerran sutinoi hänen kanssaan sinun kanssasi ollessaan. lisäksi on äkkiä pykätty maailmaan laastarilapset, että mies ei vain lähde vetämään. Jestas, millaisia järjenjättiläisiä taas palstailee. Sitten itket vielä jotain ikivanhoja somekuvia. 

Yhdistelmänä aivan loistava: mustasukkainen nyksä, mies, joka on haikaillut eksänsä perään ja laastarilapet. Juu ei todellakaan tule jatkumaan.

Lapsemme eivät ole laastareita. En ole mustasukkainen exästä saati itkenyt näitä kuvia

-ap

Mitä tämä sitten on, kuin vanhojen kuvien takia itkemistä ja mustasukkaisuutta? Jotenkin asia sinua vaivaa etkä osaa luottaa mieheesi kunnolla... Nimittäin, jos osaisit, niin et miettisi tuollaisia vanhoja kuvia.

Vierailija
90/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Minun fb-kontakteistani (400+) vain ystäväni tietävät parisuhdestatukseni. Ihan äskettäin eräs kauempana asuva tuttava kutsui minut Korona-aikojen sinkut ryhmään tms. Ilmeisesti kuvittelee minun olevan edelleen sinkku kuten silloin, kun 2011-2012 tutustuimme.

Mitä ihmeellistä siinä on, että fb-tuttavat eivät tiedä nykyistä parisuhdetilannetta?

P.S. Kaikki nämä yksityiskohdat, mitä lisäilet nyt tarinaan, kertovat entistä vahvemmin että kyseessä on provo. Mutta sama sille, voi kai tällaisestakin keskustella.

Ei provo. Miehellä yli 750 fb-kaveria joten en tunne suurta osaa heistä muutenkaan eikä sillä väliä tietääkö parisuhdestatusta tarkemmin. Nuo facebook-kuvat exästä muistuttivat aiemmasta kuvienpoistoväittämästä mikä vaivannut

-ap

Vierailija
91/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko kysyä, että mitkä miehesi nimikirjaimet ovat? Seurustelin nimittäin nuorena juuri tuollaisen miehen kanssa, tai no silloin pojan. Hän teki täysin samoin, vaati minua katsomaan kun poisti kuvat, viestit, numerot ja kaikki, kun jäi kiinni pettämisestä exänsä kanssa. Exä ei merkinnyt yhtään mitään, halusi olla minun kanssani jne.

Vaikka miehesi ei olisi sama kaveri, koska tällaisia on varmasti paljon, tulee hän sinua pettämään uudelleenkin. Niin käy aina ja luultavasti hän on sinua pettänyt tuon(kin) jälkeen. Ehkä exänsä kanssa, ehkä jonkun muun, mutta selvästi hän ainakin on vielä kiinni exässään. Vaikka ei ole kiva sanoa tätä, sinun pitäisi erota, voit itse vain tuossa suhteessä äärettömän huonosti ja minusta kuulostaa siltä, että mies pitää sinua vain varalla. Varalla siihen asti, että ex ottaa hänet takaisin tai hän pettää sinua naisen kanssa, johon sinut sitten haluaa vaihtaa.  Tuollaiset miehet eivät muutu, ikinä.

Vierailija
92/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Ei provo. Miehellä yli 750 fb-kaveria joten en tunne suurta osaa heistä muutenkaan eikä sillä väliä tietääkö parisuhdestatusta tarkemmin. Nuo facebook-kuvat exästä muistuttivat aiemmasta kuvienpoistoväittämästä mikä vaivannut

-ap

Selitä meille, miksi miehesi FB-kaveri kysyi sinulta, kuka on puolisosi, jolle sinä odotat lasta.

Vierailija
93/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suhteemme olisi loppunut jo silloin, kun mies petti exän kanssa. Ei tarvitsisi vatvoa tällaisia asioita.

Vierailija
94/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, ettei teillä ole riitoja kun noin paljon välttelet riidanaiheita.

En ikinä voisi olla suhteessa, jossa en uskaltaisi avoimesti kertoa mielen päällä olevista asioista, vaikka ne olisivatkin typeriä tai ylireagointia. Läheiset ihmissuhteet yleensä perustuu avoimuudelle ja kommunikaatiolle.

Puhumme kyllä avoimesti ja voimme keskustellakin kiivaasti eriävistä mielipiteistä väitellen mutta kyseiset keskustelut rakentavia ja ilmapiiriä puhdistavia. Aikanaan exästä johtuneet riidat ajoivat miehen karjumaan ja paskomaan ovia hänen lähtiessä yöpymään muualle minun itkiessä tai saattoi olla yön yli kestänyttä mykkäkoulua. Tällaista ei enää mutta hänen exänsä ainoa aiheeltaan joka ajanut huonoon kommunikointiin. Viimeisestä riidasta häneen exäänsä liittyen kulunut kolme vuotta, silloin mies suuttui kun olin baari-illassa kertonut hänen ystävälleen joka läheinen mieheni exän kanssa syyn miksi en lämpene ajatukselle että viettäisin yhteisiä illanistujaisia miehen exän kanssa kun hänen kaverinsa sitä ehdotti. Mieheni ei olisi halunnut hänen ystävänsä tietävän exään liittyviä tapahtumia ja syytti minua siitä että menneiden paljastuttua hänen kaverinsa etääntyi kyseisen illanvieton jälkeen

-ap

Siis miehesi kaveri on ehdottanut sinulle illanistujaisia miehen exän kanssa!? Mitä v*ttua nyt. Ja vielä 3 vuotta sitten eli tuo suhde on ollut kuollut ja kuopattu monta vuotta sitten. Ja mitä miehesi ei olisi halunnut, että hänen ystävänsä tietää? Sitäkö, että he ovat eronneet? :D

Mieheni ei olisi halunnut hänen ystävänsä saavan tietää sitä että petti exänsä kanssa minua.

Kyseinen miehen kaveri on mieheni exän lähin ystävä. Hän tietää että liikumme mieheni kanssa viikonloppuisin yhdessä paljon kun se ainoita ajankohtia jolloin enempi parisuhdeaikaa mikäli lapset olleet mummolassa hoidossa. Ja sen johdosta jos minä mukana on mieheni kanssa biletys helpompaa. Ja miehen exä näkee tätä kaveria tiivisti niin hänestä helpoin juhlinnat ja näkemiset näin. Ei hän itsekään pitänyt oikeana sitä mitä minulle tehneet keskusteltuamme. Ehdotti että voisin feikata ystävyyttä miehen exälle johon vastasin että minulla riittävästi ystäviä etten tarvitse mitään feikkikavereita

-ap

Vierailija
95/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on pakko kysyä, että mitkä miehesi nimikirjaimet ovat? Seurustelin nimittäin nuorena juuri tuollaisen miehen kanssa, tai no silloin pojan. Hän teki täysin samoin, vaati minua katsomaan kun poisti kuvat, viestit, numerot ja kaikki, kun jäi kiinni pettämisestä exänsä kanssa. Exä ei merkinnyt yhtään mitään, halusi olla minun kanssani jne.

Vaikka miehesi ei olisi sama kaveri, koska tällaisia on varmasti paljon, tulee hän sinua pettämään uudelleenkin. Niin käy aina ja luultavasti hän on sinua pettänyt tuon(kin) jälkeen. Ehkä exänsä kanssa, ehkä jonkun muun, mutta selvästi hän ainakin on vielä kiinni exässään. Vaikka ei ole kiva sanoa tätä, sinun pitäisi erota, voit itse vain tuossa suhteessä äärettömän huonosti ja minusta kuulostaa siltä, että mies pitää sinua vain varalla. Varalla siihen asti, että ex ottaa hänet takaisin tai hän pettää sinua naisen kanssa, johon sinut sitten haluaa vaihtaa.  Tuollaiset miehet eivät muutu, ikinä.

MJ

Suhteemme voinut muuten onnellisesti

-ap

Vierailija
96/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Selitä meille, miksi miehesi FB-kaveri kysyi sinulta, kuka on puolisosi, jolle sinä odotat lasta.

Kahvipöytäkeskustelu samalla työpaikalla

-ap

Vierailija
97/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eikö sitten vaan olisi parempi antaa olla ja niellä mustasukkaiset tuntemukset, jos niille ei ole mitään muuta syytä, kuin jotkut hemmetin vanhat facebook-kuvat?

Tätä täällä kyselenkin että ylireagoinko ex-kuvien suhteen ja miten muut näkisivät asian ottaako kuvat miehelle puheeksi vai niellä asia hissukseen vaikka asiaa tällä hetkellä vatvonkin. Täällä tullut paljon asiallisia ja hyviä näkökulmia asiaan liittyen enkä ilmeisesti kovin pahasti menneestä johtuen näistä kuvista ylireagoinut

-ap

Voithan sinä ne puheeksi ottaa, jos vaivaavat. Miksi edes pelkäät ottaa tällaisia asioita puheeksi sinun elämänkumppanisi kanssa? Jos joku asia vaivaa, niin niistä puhutaan. En tiedä miten itse reagoisin, jos mieheni ottaisi yhtäkkiä esille jotain 10 vuoden takaisia juttuja ja vielä facebook-kuvia, kun muuten elämä on mennyt onnellisena eteenpäin ilman mitään ongelmia. Saattaisin olla hämilläni, mutta tekisin kyllä kaikkeni, että tuollainen ongelma ratkeaisi niin, ettei mieheni tarvitsisi enää miettiä päätään puhki.

Sama. Jos mieheni ehdottaisi yhtäkkiä, että "Katsellaanpa Facebookista nuoruuden kuviani" niin kyllä leuka loksahtaisi.

Mutta provoksihan tämä jo osoittautuikin.

Halusi esitellä alun perin tiettyä kuvaa toisella paikkakunnalla olevien kaveriensa kanssa ja elkoi sen myötä käymään selaten läpi muitakin kuvia

-ap

Vierailija
98/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MJ

-ap

Niinhän sinä itsellesi uskottelet, vaikka täytyykin tuollaisia vanhoja face-kuviakin märehtiä... Ja sekin kertoo jotain jo miehestäsi miksi hän ei niitä ole poistanut... Oletko varma, ettei miehesi ole enää yhteydessä exäänsä? Jos vielä yhteisiä kavereitakin on, jotka ovat sinullekin ehdotelleet jotain yhteisiä illanviettoja...

Vierailija
99/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MJ

-ap

Ei ole sitten sama kaveri, mutta täysin samoin käyttäytyi. Minusta tuntuu, että olet samassa tilanteessa kuin minä aikanani, kielsin itseltäni sen totuuden, että suhde oli kaikkea muuta kuin onnellinen. Vasta eron jälkeen näin selvästi, miten kamala suhde oli ollut ja miten huonosti minua kohdeltiin. Sinä kiellät totuuden ja todellisuudessa voit jatkuvasti huonosti.

Vierailija
100/425 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fb ei oikea maailma.

Siksi mainitaan myös jonkun olevan fb-kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän