Kun ei edes oma terveys motivoi laihtumaan
Laihdutin viime vuonna 15 kiloa laihdutuslääkkeen avulla. Tiputettavaa jäi vielä. Lääke lakkasi toimimasta ja lopetin sen. Lääke hillitsi siis ruokahalua, ei tehnyt muuta.
Olin koko viime vuoden niin iloinen ja tyytyväinen. Vaatteet istui päällä eikä ruoka pyörinyt mielessä 24/7. En ahminut ruokaa jne.
Nyt tullut melkein 10 kiloa takaisin. Ruoka pyörii koko ajan mielessä eikä laihdutus onnistu. Ei edes painonhallinta. Vaatteet ei istu, olo on kurja ja huono. Koko ajan ähky olo. Ilmavaivoja, unettomuutta, olen huonolla tuulella...
Aloitan lääkkeen uudestaan kyllä. Toivottavasti nyt toimisi taas ja saisin ruokahimon pois.
Tosin pelottaa että miten käy kun taas vaikutus loppuu? Lääke on todella kallis mutta pieni hinta normaalista suhteesta ruokaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi käsitellä ne ahmimishäiriön taustalla olevat asiat. Muuten joudut syömään kallista, ruokahalua hillitsevää lääkettä loppuelämäsi.
En tiedä mikä voi olla taustalla?
En ole masentunut, ahdistunut (paitsi kun paino nousee taas), on hyvä avioliitto, lapsilla asiat hyvin, ei riitoja ja on ystäviä. On lämpimät välit lapsuudenperheeseen ja onnellinen lapsuus.
En ahmi pahaan oloon vaan ainoastaan ruuan himo on niin kova. Ts ylivirittynyt ruokahalu.Ap
Tämmösessä asiassa auttaa syömishiriöihin erikoistunut ravintoterapeutti.
Voisitko linkata AP mikä lääke oli kyseessä jota käytit?
Ymmärrän sinua ap. Harkitsen itsekin (luultavasti samaa kallista) lääkettä. On vaikea selittää normaalipainoiselle ja normaalisti syövälle kuinka hankala on laihduttaa, kun suhde ruokaan ei ole normaali. Olen käynyt säännöllisesti ravitsemusterapeutilla, olen käynyt läpi psykoterapian ja painonhallintatalon nettivalmennuksen. Minulla on hyvä parisuhde, rakastava perhe ja tienaan hyvin asiantuntijatyössä. Painoindeksi on vajaa 35. On hyviä kausia, jolloin paino putoaa, koska syön laadukkaasti ja liikun. Sitten on kausia, jolloin syön valtavasti makeaa ja suolaista rasvaista herkkua enkä lainkaan kunnon ruokaa. En osaa selittää käytöstäni. Olen 15 kiloa kevyempi kuin korkeimmassa painossani, mutta normaalipainoon on kymmeniä kiloja matkaa. Painavimmillanikin kävin normaalisti töissä, hoidin arkeni ja liikuinkin jonkin verran. Haluan laihtua oman terveyteni vuoksi, siksi olen valmis käyttämään laihdutuslääkettä enkä tuomitse ketään, joka niitä käyttää. Toivon sinulle kaikkea hyvää ap.
Sen lääkityksen aikana olisi syytä varmaan opetella myös niitä terveellisiä elämäntapoja. Eli liikunta- ja unirutiineja ja terveellistä syömistä.
Lääkityksenloputtua on sitten helpompi pitää sitä painoa poissa, kun ne rutiinit on jo valmiina.