Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa ja tein laskelmia miten pärjään palkallani

Vierailija
22.04.2020 |

Laskujen ja vuokran jälkeen jää noin 20€/vrk käyttöön. Pärjääkö sillä? Siis en nyt varmaan parikymppiä per päivä laita ruokaan leviäksi, mut jos tulee jotain yllättäviä menoja tai jotain. Ahdistaa kun ei ole kokemusta ja mietin, että laskinko nyt kaiken mahdollisen.... Hemmetti kun on pieni palkka, mut kuitenkin liian suuri asumistukeen.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten pakko saada riittämään, jos kerran olet lähdössä liitosta.

Vierailija
2/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikut sillä toimeentulon rajoilla. Hammaslääkäri tai hajonnut kodinkone on katastrofi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä asuntoa hakenut jo vuoden eron vuoksi.. olen siinä pisteessä jaksamisen kanssa, että rahan riittävyys on minulle sivuseikka.

Haluan vain pois tästä tilanteesta, ihan sama jääkö rahaa ruokaan, vaatteisiin tms.

Mies ollut täysi **sipää vuosien ajan. Nyt viimeiset 1,5 vuotta ollut täydessä mykkäkoulussa, ja lisäksi osoittaa muutenkin mieltään (poistuu huoneesta jos satun olemaan siellä samaan aikaan, ei syö tekemiäni ruokia yms)

Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että asuu minun nimelläni olevassa vuokra-asunnossa eikä ole edes kirjoilla tässä.

Minun on siis lähdettä kodistani jotta pääsen eroon tästä painajaisesta!

Vierailija
4/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi kämppä??

Vierailija
5/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten pakko saada riittämään, jos kerran olet lähdössä liitosta.

Täh? Mistä päättelit, että minä olen lähdössä?

Vierailija
6/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tulosi ja menosi, niin on vähän helpompi ottaa kantaa.

Vierailija
7/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600 kuukaudessa ns. elämiseen.

Riittäähän se.

Vierailija
8/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tässä asuntoa hakenut jo vuoden eron vuoksi.. olen siinä pisteessä jaksamisen kanssa, että rahan riittävyys on minulle sivuseikka.

Haluan vain pois tästä tilanteesta, ihan sama jääkö rahaa ruokaan, vaatteisiin tms.

Mies ollut täysi **sipää vuosien ajan. Nyt viimeiset 1,5 vuotta ollut täydessä mykkäkoulussa, ja lisäksi osoittaa muutenkin mieltään (poistuu huoneesta jos satun olemaan siellä samaan aikaan, ei syö tekemiäni ruokia yms)

Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että asuu minun nimelläni olevassa vuokra-asunnossa eikä ole edes kirjoilla tässä.

Ei vaan miehen pitää lähteä. Hän ei siis asu virallisesti asunnossasi eli sano että häipyy huomenna viimeistään tai kutsut huomenna poliisit heittämään hänet ulos.

Vierailija
9/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 eurolla elää leveästi. Toki isommat yllättävät menot tulisivat kiristämään taloutta toviksi, mutta noin isolla summalla sen saa tasapainotettuakin nopeasti.

Vierailija
10/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukot

Vierailija
11/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rahasta kannattaa alkaa heti säästää puskurirahastoa. Mielenrauhaa tuo, kun tietää että tilillä on rahaa tiukan paikan tullen.

Vierailija
12/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan katsoa ne laskut uusiksi ja laskelmat. Yksin siis asut, oletan. Kyllä tuolla pärjää mutta pitemmän päälle tylsää kitumista. Kilpailuta sähkö, vaihda pienempään ja halvempaan asuntoon, lopeta turhat suoratoistot ym palvelut.

Vierailija
13/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja katso ettei tuloillasi olisi oikeutta asumistukeen, kun noin pienet on. Yllättävän korkeilla tuloilla on vielä oikeus siihenkin.

Vierailija
14/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 600 kuukaudessa ns. elämiseen.

Riittäähän se.

Todellakin 600 € riittää, tuolla rahalla ei edes tarvitse venyttää penniä.

Vierailija
15/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista irtisanoa kuitenkin vuokrasopimus, jos et kerta halua poliisien heittävän miestä pihalle. 

Vierailija
16/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pärjää oikein hyvin, jos kaikki pakolliset kulut on jo katettu. Olen elänyt ihan hyvin lukiolaispojan kanssa suunnilleen tuolla budjetilla. Sillä erotuksella, että olen koko ajan myös säästänyt, joten aina on ollut varmuus, että jos tulee yllättäviä kuluja, voi turvautua säästöihin. Siis jätän palkastani käyttötilille vain sen, millä on tarkoitus tulla toimeen. Laskurahat ja säästösumma menevät palkkapäivänä eri tileille. Toki oma kulutukseni on melko minimaalista, mutta kun käyttötilille on jäänyt ylimääräistä, olen hemmotellut välillä itseäni vaikkapa uudella (ale)laukulla. Ruoka on suurin menoerä ja siinä myös pystyy helpoiten säästämään.

Vierailija
17/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisit saada paremmat tulot?

Vierailija
18/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että puoliso haluaa erota, tosi lapsellista jos aikuinen ihminen ei ole koskaan oppinut elämään tuloillaan. Exkö hoiti ennen kaikki raha-asiat?

Vierailija
19/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei siis ole lapsia, niin 600/ euroa kuukaudessa riittää aivan hyvin. 

Näissä avauksissa minua häiritsee aina tämä vuokran ja laskujen jälkeen. Nyt pitäisi tietää, minkä laskujen, tämä vaikuttaa meinaan aika paljon. 

a) onko laskuissa mukana se, millä liikut töihin/ vapaa-ajalla (esim. auton maksut tai julkisen kk lippu).

b) onko laskuissa mukana viihde- tai harrastusmaksuja (Netflix, kuntosali, lehdet tms.)

Oleellista on siis, mitä olet jo maksanut, kun olet maksanut laskut. Samalla selviää se, onko laskuissa jouston varaa - eli jos esim. kodinkone menee rikki, voitko perua jonkun jutun, joka nyt kuuluu laskuihin. 

Vierailija
20/48 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä!? Jos mies ei ole kirjoilla asunnossa niin sehän on ylsi soitto poliisille, että tulevat hakemaan tunkeilijan kotoasi. Ja tietääkö vuokranantaja että olisit jättämässä hänet asuntoon? Eihän hänellä ole vuokrasopimusta eli miten tämä olisi edes mahdollista? Vai meinaatko jatkaa vuokranmaksua miehelle kun sopimus on sinun nimissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi