Ero tulossa ja tein laskelmia miten pärjään palkallani
Laskujen ja vuokran jälkeen jää noin 20€/vrk käyttöön. Pärjääkö sillä? Siis en nyt varmaan parikymppiä per päivä laita ruokaan leviäksi, mut jos tulee jotain yllättäviä menoja tai jotain. Ahdistaa kun ei ole kokemusta ja mietin, että laskinko nyt kaiken mahdollisen.... Hemmetti kun on pieni palkka, mut kuitenkin liian suuri asumistukeen.
Kommentit (48)
Joo lähde vaan ja jätä mies sinne asuntoon heilumaan. Ihan turha ilmoitella tästä kellekään. Mies voi sitten siellä valutella vettä ja piirrellä lattiaan ja poltella huonekalut nuotiolla. Kyllä vuokraisäntä ymmärtää, ovat tottuneet tällaiseen.
Jos tuo 600 jää jäljelle asumis- ja työmatkakulujen jälkeen, niin kyllä sillä pärjää. Tosin ei sitten hummailla. Minun ruokakuluni (=kauppalaskuni) on nyt karanteenissa ollessani noin 10€/vrk. Pienistä tuloista on kyllä syytä pistää jotain sukanvarteen yllättävien menojen varalle. (joku kodinkone särkyy, sairaus iskee, tai vaikka hammaslääkäri)
Onko asunnossa ollut kulutukseen vai henkilömäärään perustuva vesimaksu? Jos jälkimmäinen, siitä on kertynyt vuosien (?) mittaan miehelle kiva summa maksettavaa, jos lähtee todistelemaan että on asunnossa asunut 😄
Tämäkin aloitus olisi mielenkiintoisempi ja helpompi kommentoida jos ap vaivautuisi laittamaan laskelmansa tuloista ja menoista kuukausitasolla. Muuten kommentit tulevat jokaisen omasta mutusta ja omien tulojen pohjalta. Saahan sitä ketjua pitkitettyä niinkin mutta lukijan ja useimman kommentoijan kannalta olisi mielenkiintoisempaa nähdä mistä kenkä puristaa.
Tee itse ruokasi. Tarkkaile hintoja. Laita tavaraa myyntiin. Tulet hyvin toimeen 600 eurolla/kk. Jää vielä säästöönkin.
Meillä myös jäätävä tilanne. Mies (20 vuotta yhdessäoloa) pitänyt puoli vuotta mykkäkoulua, mulkoilee kun tulee samaan huoneeseen, kohtelee mua kuin ilmaa, mutta raivoaa jos en pese sen pyykkejä. Se*ksiä ei myöskään ole. Mies kuin jääkalikka, jos olen yrittänyt koskettaa.
Mistäkö mykkäkoulu alkoi. Mies kertoi, että en tuo hänelle sellaista mitä hän haluaa parisuhteelta. Kuulemma en osoita ihailua ja eleeni eivät hohka rakkautta. WTF? Ei KOSKAAN ole meillä ollut riitoja vaan ihan tavallista ja rauhallista arkea, yliturvallista arkea. Kuulemma liian ennakoitavaa.
Sanoin, että laita erohakemus vetämään niin pääsen etsimään itselleni ja lapsille asuntoa. Ei aio laittaa erohakemusta vetämään. Ei sanonut suoraan syytä, mutta voin veikata että 400 neliön uudehko omakotitalomme meren rannalla ja pari Porchea pihalla sekä pullea pankkitili estävät kummasti lähtemästä ja antamasta erossa minulle puolet omaisuudesta, kuten laki on. Ja kyllä, otan erossa lain mukaisen 50% omaisuudesta.
Itse olen päättänyt, että jos mies ei saa aikaiseksi jättää eroanomusta kesään mennessä niin minä teen sen. Kesäkuussa pääsen varaamaan eräästä uudiskohteesta itselleni asunnon (olen jo selvittänyt asian) ja sen jälkeen totean että se on moro ja nyt pääset ukko-rakas etsimään jännitystä tuovaa parisuhdetta, kun vaimo ja kaksi lasta sekä 20 vuotta yhteistä historiaa ei sitä tuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa ollut kulutukseen vai henkilömäärään perustuva vesimaksu? Jos jälkimmäinen, siitä on kertynyt vuosien (?) mittaan miehelle kiva summa maksettavaa, jos lähtee todistelemaan että on asunnossa asunut 😄
Ei huolta! Senkin voi jättää vuokraisannän maksettavaksi.
No ei ole lähdettävä, mies ulos vain!